Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 20:27

LicentioFide schreef:
Hoi!

Ik heb altijd donkere muren al heel mooi gevonden, nu ben ik mijn kamer aan het restylen en wil ik zelf ook graag een donkere muur.

Wel is het zo dat donkere kleuren op muren je kamer optisch kleiner maken, en mijn kamer is al niet zo groot. (4 bij 3) Ook heeft het een schuine wand, waar wel een heel groot schuin raam in zit waar heel veel licht doorheenkomt.

Het liefst zou ik de schuine wand verven, maar ik weet niet hoe dat er uit gaat zien, eventueel is een andere wand ook wel prima.

Denken jullie dat dit er oke uit gaat zien of dat het echt een heel slecht idee is om te doen?

Ik denk dat als je de schuine wand donker gaat verven de muur als het ware op je gaat vallen. Net om die reden dat men plafonds altijd licht doet. Alles wat boven je is doe je best zo licht mogelijk om zo een groot mogelijk gevoel te maken.
Wat ik zou doen is de muur met de deur erin donker maken. Zo toont het licht als je binnenkomt maar heb je wel gelijk erna de gezelligheid van de donkere muur.

Janine1990

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 20:55

Even twee fotootjes van mijn bankset. De hocker staat er niet echt duidelijk bij op. Maar dit is nu eerst even wat het is. Ben er erg blij mee!

Afbeelding
Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 20:59

LicentioFide schreef:
Hoi!

Ik heb altijd donkere muren al heel mooi gevonden, nu ben ik mijn kamer aan het restylen en wil ik zelf ook graag een donkere muur.

Wel is het zo dat donkere kleuren op muren je kamer optisch kleiner maken, en mijn kamer is al niet zo groot. (4 bij 3) Ook heeft het een schuine wand, waar wel een heel groot schuin raam in zit waar heel veel licht doorheenkomt.

Het liefst zou ik de schuine wand verven, maar ik weet niet hoe dat er uit gaat zien, eventueel is een andere wand ook wel prima.

Denken jullie dat dit er oke uit gaat zien of dat het echt een heel slecht idee is om te doen?

Schuine wanden zou ik licht houden.

Ik heb (zie vorige bericht) één muur heel donker, er zit nu nog niets op (woon er sinds gisteravond :P ), maar ik vind dat één donkere muur de kamer optisch juist veel groter heeft gemaakt. Maar dan moeten de overige muren wel echt wit zijn hoor.

Mijn slaapkamer heeft ook een erg donkere kleur erbij (donkerblauw) en ook de kamer waar mijn kledingkasten zijn heeft een contrastwand (muisgruis), tevens ook de entree. Maar ik vind het niet echt kleiner worden daardoor. Foto's volgen uiteraard nog in dit topic, maar ben nog lang niet klaar :D

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 00:41

Dank jullie wel voor jullie meningen!
Ik ga nog even goed nadenken over wat ik nou ga doen en dan laat ik wel even een foto zien wanneer het af is. :)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 11:25

Mooi hoor Janine! Bruin leer?

Donkere muur in zo'n kleine ruimte is tricky, heel anders dan een woonkamer. Ook hangt het zeker van de kleur van de meubels nog af. Maar ik zou eigenlijk zeggen, gewoon proberen joh, als het niks is, het is geen grote muur dus dat kun je zo weer oververven

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 11:32

knabbelgirl schreef:
Mooi hoor Janine! Bruin leer?

Donkere muur in zo'n kleine ruimte is tricky, heel anders dan een woonkamer. Ook hangt het zeker van de kleur van de meubels nog af. Maar ik zou eigenlijk zeggen, gewoon proberen joh, als het niks is, het is geen grote muur dus dat kun je zo weer oververven

Nee, het is een soort microvezel-leer kruising. Weet niet meer precies wat het is, op de factuur staat alleen 'stof categorie 3' :')
Maar het is wel donkerbruin inderdaad, maar het is net hoe het licht er op valt welke kleur het toont. Ben nu wel blij dat ik niet voor zwart ben gegaan. Hier zit ook wat zwart in namelijk.

Nu eerst de rest er in en dan nog bekijken wat er op de muur moet, wat voor lampen er bij moeten. En natuurlijk een gaaf vloerkleed. Ik ben vloerverwarming gewend en dat zit hier bepaald niet in :P

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 14:07

Erg donker voor mijn smaak janine, maar past wel mooi bij elkaar allemaal :-)

Ik zal hier eens een indruk geven hoe het er bij ons voor staat. Volgende week moeten we er gaan wonen :+

Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 14:12

Ik krijg het niet goed op de foto Bienotje, daarom lijkt het ook donkerder dan het is. Maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen zo'n donkere muur zou willen. :j

Jullie hebben nog flink wat te klussen zeg! Volgende week er al wonen? Dan hoop ik dat je vakantie en flink wat hulp hebt :P

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:10

Volgende week al wonen?!? :oo Wel een mooie ruimte!

Mooi Janine!

Planken kleden het mooi aan Marjan!

Ik kwam eerder in het topic een reactie tegen over kabelgootjes. Nu vind ik die dingen spuuglelijk en overweeg ik het snoer losjes over het plafond te hangen. Iemand had dit ook volgens mij? Ik ben heel benieuwd naar het resultaat, graag zou ik hier een foto van willen zien O:)

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:58

Ik kom ook even binnen vallen, hebben jullie toevallig de trap met laminaat of PVC laten doen? Ik vind het zo super strak maar vraag mij af of het niet super glad is als je met sokken erop loopt?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 17:21

noviceh schreef:
Ik kwam eerder in het topic een reactie tegen over kabelgootjes. Nu vind ik die dingen spuuglelijk en overweeg ik het snoer losjes over het plafond te hangen. Iemand had dit ook volgens mij? Ik ben heel benieuwd naar het resultaat, graag zou ik hier een foto van willen zien O:)

Van de lamp aan het plafond bedoel je? Wij hebben dat, zal zo een foto maken

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 18:10

Wat hebben jullie boven je tv hangen? Mijn tv hangt niet aan de muur, ik heb daarom nog niets aan de wand en de wand oogt me wat kaal. Ben benieuwd of en wat jullie er boven hebben?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 19:03

Janine1990 schreef:
Wat hebben jullie boven je tv hangen? Mijn tv hangt niet aan de muur, ik heb daarom nog niets aan de wand en de wand oogt me wat kaal. Ben benieuwd of en wat jullie er boven hebben?

Niks :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 19:12

Niets, dat vind ik juist mooi ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 19:26

Ben ook bang dat het te veel gaat afleiden. Misschien komt het omdat er nog niet echt iets naast de tv staat. Het is de bedoeling dat er gewoon wekelijks een bosje bloemen komt te staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 19:30

dat heb ik inderdaad wel gedaan. Beetje aangekleed.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 19:48

noviceh schreef:
Volgende week al wonen?!? :oo Wel een mooie ruimte!

Mooi Janine!

Planken kleden het mooi aan Marjan!

U vraagt, wij draaien :))

Afbeelding

Afbeelding

Mooi Jeanine. Ben benieuwd hoe het staat als alles er is :j

Ik heb ook niks boven de tv. Nu heb ik er ook half een raam achter zitten dus ik vind het te druk worden.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 19:55

We hebben nog wat werk idd, ben ook bang dat we echt niet alles af krijgen voor we erin gaan.

Hier oude huis een steigerhouten 'prikbord'idee boven de tv hangen. Staat op een erg lage kast. Maar ik denk dat als je iets boven de bank hebt hangen in jouw geval je ook al heel ander gezicht hebt en minder kaal uitziet.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 20:01

De tafel is nu echt een zooi dus alleen een foto van de lampen erboven. Helemaal niks weggewerkt dus. Ik vind kabelgootjes ook niet mooi. Denk dat ik t snoer nog een keer wat inkort, maar hoeft ook niet strak.

Boven de tv ook niks hangen, maar wil ik nog wel een keer. Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 20:02

Hier ook een losse kabel voor de lamp hebben express een zwart wit snoer gepakt om het een beetje te breken

Afbeelding
Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 20:02

Bienotje schreef:
We hebben nog wat werk idd, ben ook bang dat we echt niet alles af krijgen voor we erin gaan.

Hier oude huis een steigerhouten 'prikbord'idee boven de tv hangen. Staat op een erg lage kast. Maar ik denk dat als je iets boven de bank hebt hangen in jouw geval je ook al heel ander gezicht hebt en minder kaal uitziet.

Klopt hoor, maar de tv staat tegen een witte muur.. Eerst maar wat meer decoreren op de tv kast :j En aan de andere kant van de deur komt straks mijn aquarium ook weer.
Boven de bank wil ik graag een olieverfschilderij van zebra's, die heb ik ooit ergens gezien... Maar natuurlijk nergens recentelijk kunnen vinden :+ En in dat opzicht ben ik nogal autistisch en kan ik me niet gemakkelijk tot iets anders zetten.

Dan heb ik nog mijn megafoto (60 x 80), waar ik nog geen plek voor heb. Maar die komt denk ik in de gang bij de trap. Maar daar heb ik nog niet echt een goede foto van en hoef ik nu ook niet meer te proberen, te donker.
(dat is deze: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5A232C20 )

Hoe gaan jullie het doen als nog niet alles af is? Of is dit een van de ruimten waar het minste is gebeurd?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 20:03

Afbeelding

Afbeelding

Ipv kabelgoot

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:17

Janine1990 schreef:

Ik had er vroeger 2 planken boven met planten en foto's, daarna terug geschaald naar 1 en dat vond ik een erg fijn beeld :)
Ik denk eigenlijk dat ik het bij jou had omgedraaid, de tv tegen de gekleurde muur, dan had je er niks bij hoevem doen. Maar zo bij wit vind ik het wel bijna een must persoonlijk :o

Hier wel kabelgootjes, vind het niet altijd noodzakelijk, maar juist wel bij dingen waar je oog zo naartoe trekt als mooie lampen (en tv, dat soort dingen)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:23

Thnx voor de foto's, ziet er helemaal niet storend uit die losse kabels! Maakt het ook nog eens sfeervol. En wat een mooie inrichtingen zie ik op de achtergrond!

Onze tv hangt in een kast. Voorheen hadden we een lage kast waar hij boven hing, maar vond het ook te kaal.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:28

Waaauw bienotje wat een mooie ruimte <3