[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:26

Ja dat zouden we iig graag willen. We hebben het iig tactisch laten weten, bij schoonmoeder kwam die boodschap denk wel over, hoe de rest er over denkt weet ik niet. Mijn schoonzusje had er al naartoe gekomen als we na de notaris direct weer die kant op zouden zijn gegaan, daarom eigenlijk dat we zo iets hadden van we gaan wel even na het eten :') maargoed besluiten ze toch te komen dan doen we maar wachten met meten enz tot morgen, ook niet zo'n punt.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 20:36

Hier zijn de mensen de eeste dagen echt niet welkom. Eerst even zelf acclimatiseren. Het liefst zou ik iedereen laten wachten totdat de woonkamer klaar is maarja mijn ouders nodigen /laten gewoon iedereen komen.

Vandaag alvast de huur van mijn huidige appartement opgezegd *\o/* (lekker gevoel :p )
En een begin gemaakt met de rest. Mijn huidige appartement is nu zover als klaar.het laminaat moet er nog uit en de gordijnen in de slaapkamer. Voor de rest is zover als alles ingepakt etc.
Het is hier nu zo leeg :+

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 21:10

Nou we zijn geweest incl schoonmoeder en schoonzusje die allebei apart kwamen hadden net mijn schoonmoeder hele ronde laten zien iclussief twee loodsen en tuin kwam schoonzusje aankakken.
Ben kapot, denk dat we er voorlopig ook nog niet van af zijn mijn vriend kreeg de ene whats app na de ander, ik had mijn telefoon maar thuis gelaten maar we hebben nu nog niks bekeken, mijn schoonmoeder vond het ook nodig om alle planten in de tuin te benoemen pfff maargoed deze ronde hebben we gehad.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 09:11

Gefeliciteerd met de sleutels en de drukke eerste loop in eigen huis.

Hier vanmorgen doorbraak. Eindelijk is richting bepaald en kan er wat gebeuren. Alles is nu goed aanwezig. Alleen volgt een spoed traject om huis volledig op naam ex te zetten. Dat is aanpassen acte van verdeling van convenant, spoedtraject bij notaris om die te tekenen en dan kan boel eindelijk aangevraagd worden. Is een onlogische maar meest logische keuze. Als bank toch dwars ligt met hypotheek moest dat toch gebeuren. De helaas erg kort verlengde voorbehoud waar ik hard voor heb moeten praten moet weer verlengd worden -O- . Duimen dat ze dat wel willen. Was eerst geen probleem maar opeens deden verkopers vrijdag (of een van de verkopers) moeilijk daarover terwijl al bekend was dat ik de termijn niet zou gaan halen. Passeerdatum ga ik net wel net niet halen mogelijk moet die een week opschuiven ook.

Maar wat een stress jakkes -O- %)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 09:22

Linsxdot, op die badkamer zou ik ook niet per definitie afknappen. Het huis waar wij nu mee bezig zijn heeft een badkamer waarbij de tegeltjes nog net niet van de wand springen (en dat is niet overdreven := ), dus dit schrikt niet af.

Wat een stress Karuna! Jammer dat het zo moet gaan!

Wij zijn inmiddels aan het bieden, maar de verkopers zijn vrij halsstarrig %)
Drie jaar geleden duurde het biedingsproces weliswaar weken, maar die verkopers waren wel veel toeschietelijker en benaderbaar. Deze keer hebben we blijkbaar mensen getroffen die eens lekker achterover leunen en denken dat ze de hoofdprijs kunnen krijgen >;) Ons openingsbod werd al door de makelaar in eerste instantie al niet eens overgebracht naar de verkopers omdat ze het toch niet serieus zouden nemen -O- (en het was imo echt geen vreemd openingsbod).

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 09:41

Staan er dus eigenlijk niet echt voor open lijkt het tenzij het jackpot is.. waarom zet je het dan te koop vraag ik me af! Laag bod is naar maar geef dan als verkopen tegengas met een ander bod

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 09:53

Het huis staat al 6 maanden te koop en de vraagprijs was voorheen 315.000 (nu 299.000). Het huis is getaxeerd op 290.000 euro, dus waar ze die 315.000 uberhaupt vandaan halen :?
Wij hadden ons openingsbod ingezet op 260.000 euro. Er moet ook nog echt wel wat aan het huis gebeuren. De badkamer en keuken moeten vernieuwd en uit de bouwtechnische keuring bleek oa dat het garagedak amateuristisch is gelegd en ook centjes gaat kosten.
Zij voeren als argument dat ze de vraagprijs al van 315.000 naar 299.000 hebben laten zakken, maar daar hebben wij toch niets mee te maken? :=

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 09:55

Ik vind het idd een mooi bod! En als ze het er niet mee eens zijn doen ze toch een tegen bod je wilt het toch kwijt snap dat dan niet! Je bent al in prijs verlaagd met een rede lijkt me.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 10:00

Cayenne, ik zou bij dat type verkoper een goed onderbouwd max bod neerleggen en dan maar gewoon afwachten
(En dan ook heel duidelijk aangeven dat dat ook echt de max is en het waarom ook echt goed uitgekauwd )

Vermoed dat het anders echt een frustrerend gebeuren word

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 10:09

Zij hebben al een max bod neergelegd van 290.000 maar dat gaat hem voor ons echt niet worden. Er moet gewoon te veel gebeuren aan het huis en dan komen we qua kosten niet uit.
Wij hebben net 280.000 geboden en hopelijk komen we dan nog ergens in het midden uit.. Ze laten het daar toch niet op stuk lopen? :=

Volgens hun makelaar zijn er ook nog meer bezichtigingen gepland, maar dat kan ook grootspraak zijn.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 10:11

Ben benieuwd 280 is toch prima bod maar zou voor mezelf het niet hebben gedaan en zeker niet meer hoger gaan, principes :')

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 10:13

Het probleem is dat we al tijden heel Funda door spitten en dit het enige huis is dat tot nu toe aan al onze eisen voldoet. Met name manlief is niet zo makkelijk :P
Ik dacht dat ik veeleisend was :=

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 12:00

arabella2000 schreef:
*\o/* *\o/* *\%/*
Jeej de hypotheek is rond *\o/*

Gefeliciteerd!!!!!!

LinsxDot schreef:
Wij hebben 3 afspraken met makelaars we gaan het zien spannend

Succes!!!!!

Sommige overschatten echt wat hun huis waard is :=

Ik moet helaas bekennen dat juliie voor 300% gelijk hadden.... -O-

We hebben een super mooi plekje gevonden, want nog meer voldeed aan onze eisen, ruim binnen budget... en ons bod is geaccepteerd!!!!!! :):) :):) ik kan echt wel janken van geluk... was het onderhand zo zat aan worden

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 13:02

Gefeliciteerd gianti!

Wij gaan vandaag praten bij de hypotheekadviseur. Ik vind het erg spannend. Ben benieuwd hoeveel we nou kunnen lenen eigenlijk, ook ivm mijn uitzendcontract... Ben bang dat we het op mijn vriend zijn loon net niet redden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 13:57

mirriezz schreef:
Gefeliciteerd gianti!

Wij gaan vandaag praten bij de hypotheekadviseur. Ik vind het erg spannend. Ben benieuwd hoeveel we nou kunnen lenen eigenlijk, ook ivm mijn uitzendcontract... Ben bang dat we het op mijn vriend zijn loon net niet redden.

Ga jij nu pas daarheen?

Ik weet niet bij welk uitzendbureau je zit, maar noem de perspectiefverklaring ook even :)

Die van mij is helaas on hold gezet. ;( Omdat mijn contract tot 30 april loopt, zoals het nu lijkt.
Ik zal proberen of ik het kan uitleggen... :+

Ik werk al enige tijd bij deze organisatie en ze zijn zo tevreden dat ze mij per 1 mei willen aannemen, tot in ieder geval het eind van het jaar. In mijn ogen prima, mits ik een intentieverklaring krijg. Alleen weet mijn leidinggevende daar dus niets vanaf. Ik weet wat ik kan lenen op basis van dit loon en ik weet dat ik het huis dat ik op het oog heb (bezocht met open huizen dag) kan betalen. Hartstikke mooi! In aanloop hier naartoe heb ik dus een perspectiefverklaring aangevraagd (half/eind februari), hartstikke mooi, maar doordat bij deze afdeling van Randstad het een en ander verkeerd ging werd deze halverwege geannuleerd, terwijl mijn intercedent gewoon geen documenten had ontvangen. Allemaal vaag gedoe. In ieder geval kon ik 3 weken geleden daar terecht voor het in orde maken van de documenten zodat de perspectiefverklaring er door kon. (normaal neemt het gehele proces +/- 4 weken in beslag) Probleem is nu dat ze mij de verklaring niet kunnen en willen geven omdat mijn contract maar tot 30 april loopt. Ik wist niet dat hier sprake van was, tot afgelopen vrijdag 7 april. :+

Ik heb mijn leidinggevende gevraagd of ze het wil uitzoeken bij PZ, maar die zijn er vandaag niet. Tevens krijg ik nog even te horen dat ze het contract ook nog niet klaar hebben. Prima, maar de tijd begint wat mij betreft wel te dringen. Leidinggevende begrijpt niet dat ik nu zo snel mogelijk een huisje wil kopen. Terwijl ik weet dat dit geschikt is voor mij, naar mijn wens is, en ik het kan betalen.

Al met al baal ik op dit moment nog een beetje. Ik ben me gaan inlezen in de CAO met in mijn achterhoofd dat Randstad er 5 euro tussen uit snoept en ik vet weinig reiskosten krijg (4 euro per dag op 50km enkele reis). Ga ik dit aannemen betalen ze 28 cent per kilometer als ik het goed heb gelezen. Volgens mij kan het dan nooit goedkoper zijn om mij aan te nemen... :+ En staat mijn perspectiefverklaring voor niets on hold. -O-

Ik zie mijn huis al voor m'n ogen verkocht worden ;(

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:06

Gefeliciteerd Gianti! *\o/*

Mirriez, zijn jullie niet van tevoren al wezen praten over de mogelijkheden? Dan weet je al een beetje waar je je op kunt richten. Wij hebben vooraf ook een oriënterend gesprek gehad. Het was wel even slikken, maar dan weet je waar je aan toe bent.

Jeetje Janine, wat een gedoe om een intentieverklaring! En eigenlijk stelt het document niet eens zoveel voor, want je kunt er geen rechten aan ontlenen, dus wat doen ze moeilijk zeg :\

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:12

Cayenne schreef:
Gefeliciteerd Gianti! *\o/*

Mirriez, zijn jullie niet van tevoren al wezen praten over de mogelijkheden? Dan weet je al een beetje waar je je op kunt richten. Wij hebben vooraf ook een oriënterend gesprek gehad. Het was wel even slikken, maar dan weet je waar je aan toe bent.

Jeetje Janine, wat een gedoe om een intentieverklaring! En eigenlijk stelt het document niet eens zoveel voor, want je kunt er geen rechten aan ontlenen, dus wat doen ze moeilijk zeg :\

Vind ik ook... Vind mijn hypotheekadviseur ook en vind mijn intercedent ook. -O-
Maarja, ik kan op dit moment gewoon geen kant op. En ik wil gewoon helderheid, hoe moeilijk kan het zijn. Krijg bijna de neiging om meteen nee te zeggen zodat die perspectiefverklaring er door kan. -O-

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:35

Gefeliciteerd Gianti

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:49

Irritant Janine! Vervelend dat men niet met je meewerkt...

Cayenne: we gingen eigenlijk voor een huis van 2-2.2 ton. We zijn nu best wel verliefd op een huis van 2.6 ton geworden.. oeps.
Aangezien mijn schoonvader een prima eigen bedrijf heeft gehad en nu veel pensioengeld heeft, is de kans klein dat we uiteindelijk de financiering niet rond krijgen.
Ik wil alleen toch het liefst zoveel mogelijk zelf doen, ik neem liever geen lening bij mijn schoonvader.

Verder zit ik een beetje in eenzelfde hoekje als Janine. Ik werk nu voor het uitzendbureau, maar het bedrijf hier wil die er liever tussenuit, ik vind dat ook prima. Dat zou per eind augustus kunnen. Maar dus geen perspectief/intentieverklaring, terwijl het lastig is om zonder werk te komen zitten (uitgezonderd van december, waren er in 1,5 week al 2 werkgevers aan mij aan t trekken, ik vers van school)

Het betalen van een hypotheek is t probleem dus niet, het krijgen evt wel

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:52

mirriezz schreef:

Cayenne: we gingen eigenlijk voor een huis van 2-2.2 ton. We zijn nu best wel verliefd op een huis van 2.6 ton geworden.. oeps.
Aangezien mijn schoonvader een prima eigen bedrijf heeft gehad en nu veel pensioengeld heeft, is de kans klein dat we uiteindelijk de financiering niet rond krijgen.
Ik wil alleen toch het liefst zoveel mogelijk zelf doen, ik neem liever geen lening bij mijn schoonvader.

Verder zit ik een beetje in eenzelfde hoekje als Janine. Ik werk nu voor het uitzendbureau, maar het bedrijf hier wil die er liever tussenuit, ik vind dat ook prima. Dat zou per eind augustus kunnen. Maar dus geen perspectief/intentieverklaring, terwijl het lastig is om zonder werk te komen zitten (uitgezonderd van december, waren er in 1,5 week al 2 werkgevers aan mij aan t trekken, ik vers van school)

Het betalen van een hypotheek is t probleem dus niet, het krijgen evt wel

Het betalen van de hypotheek is vaak het probleem niet.

Perspectiefverklaring zou jou misschien nog wel lukken hoor. 1 september is nog ruim 4 maanden. Als het jou wel lukt om binnen vier weken die verklaring rond te krijgen (zoals het hoort), dan is er niets aan de hand. (of je moet minder dan 48 weken werkzaam zijn voor een uitzendbureau)

Ik weet overigens van iemand die gewoon is gaan samenwonen, dat haar parttime contract voor toen nog onbepaalde tijd, toch opleverde dat ze aanzienlijk meer konden lenen. Dus wellicht heb je sowieso iets aan een berekening voor jullie samen.

Ik stond vorig jaar versteld dat ik in m'n uppie toch makkelijk 120.000 euro kon lenen.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 15:06

Ik werk inderdaad nog te kort. Ben in Januari begonnen aan mijn eerste echte baan, daarvoor alleen weekend/vakantiebaantjes.

Wij komen dus ook op internet in rekentools tegen dat we ondanks mijn tijdelijke/uitzendcontract meer kunnen lenen met mijn loon erbij dan alleen op mijn vriend. Dus we gaan strakjes gewoon praten. Wie weet. En anders hebben we mijn schoonvader als backup

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 07:58

mirriezz schreef:

Cayenne: we gingen eigenlijk voor een huis van 2-2.2 ton. We zijn nu best wel verliefd op een huis van 2.6 ton geworden..

Ben je er al over uit of het het nieuwbouwhuis wordt waar je een optie op hebt? En is die al gebouwd of moet die nog gebouwd worden?
Succes bij de hypotheekadviseur.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 08:18

Revanches schreef:
mirriezz schreef:

Cayenne: we gingen eigenlijk voor een huis van 2-2.2 ton. We zijn nu best wel verliefd op een huis van 2.6 ton geworden..

Ben je er al over uit of het het nieuwbouwhuis wordt waar je een optie op hebt? En is die al gebouwd of moet die nog gebouwd worden?
Succes bij de hypotheekadviseur.

Geheel onverwacht zijn we na de hypotheekadviseur nog wezen kijken bij het nieuwbouwhuis. De makelaar zit in hetzelfde pand en we mochten mee met een andere bezichtiging. Ik wilde graag een 2de rondje door het huis lopen en nog even kijken naar het pand dat we gekozen hadden voor de optie (een andere dan we eerder hadden gezien, wel zelfde type)

Ik denk dat we morgen de makelaar gaan bellen om ja te zeggen :D

De financiering krijgen we rond. Niet ruim, maar dat is omdat mijn loon helemaal niet meegerekend wordt. Dat betekent dus ook dat we officieel hoog zitten in lasten, maar als je het hele plaatje bekijkt niet.

Het is allemaal erg onwerkelijk, sinds dit weekend ligt mijn vader slecht (is ziek, onbekend hoe lang nog, maar we hebben t eerder over weken dan jaren). Gek dus om blij te zijn met een huis.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 08:20

Wat goed nieuws Mirriezz!! Je vader zal het vast ook mooi nieuws vinden!
Kan me wel indenken dat het een hele moeilijke situatie is!

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 10:45

Ja, het is wel waardevol dat mijn pa dit nog mee krijgt. Ik denk dat hij nooit de kans zal hebben om binnen te stappen, maar met foto's en de brochure kan hij iig een beetje meekijken.

Revanches: het huis wordt/is in een paar weken gebouwd. Sinds vorige week staan de gevels en vloeren etc van het laatste huis van ons rijtje. Dit wordt allemaal in 1 dag per huis gezet. Komende weken zullen ze veel vanbinnen af kunnen maken en dan is t nog 2 weken wachten op de nuts-bedrijven. Half juni zouden we dan de sleutel krijgen.