[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 11:29

Shiloh schreef:
Ik kom me weer melden na een maandje of 2 afwezigheid. Ben weer aan het rondkijken. Ik zoek een appartementje, tot ongeveer 100.000. 50-60m2, met zonnig balkon of tuin en als er geen lift is, liever niet hoger dan de tweede verdieping, in Nijmegen.

Baalde de afgelopen maand steeds enorm, elke keer als ik van een appartmentje denk, dat lijkt me wel wat, is die verkocht. Het gaat echt super hard hier en je moet er echt gelijk bij zijn.

Ik ga vanmiddag bij eentje kijken, ziet er op zich mooi uit, maar is aan de kleine kant (41m2), maar voldoet verder wel aan de eisen.

Wel jammer van de vierkante meters.
Ik zal mee rondkijken als ik iets zie hoor je het wel

_helga_

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:52

We zullen maar is naar de hypotheek adviseur gaan. Ben benieuwd!!!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 18:52

Gesprek viel echt mee we kunnen veel meer lenen dan verwacht!!! :D
Dus is een starters lening niet nodig :)

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 18:53

Wij weten ook al heel goed wat we willen, dus dat scheelt inderdaad.

Ik was net nog even bij de makelaar om de brochure van de woning van gisteren op te halen. De makelaar zei dat hij al een bod op de woning had ontvangen. Maar ik kon nog wel een afspraak maken voor een tweede bezichtiging (a.s. maandag) Zou dat ook weer zo'n trucje zijn?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 19:05

Wauw Helga dat hoor je ook niet vaak, meestal valt het tegen, wat goed zeg +:)+

Laura: dat kan niemand toch zeggen :P
Het kan heel goed waar zijn. Het kan ook een trucje zijn.

Eigenlijk maakt het weinig uit, wil je een woning heel erg graag kopen en krijg je enorme spijt als die aan je neus voorbij gaat, dan moet je gewoon niet te lang twijfelen want elke woning wordt toch een keertje verkocht en het kan zomaar op dit moment zijn :)

Twijfel je wel dan kan je net zo goed rustig aan doen en gewoon de tijd nemen, want dan is het toch niet zo'n ramp als er net toevallig een koper is terwijl je nog aan het twijfelen bent. Ga je gewoon weer naar een andere woning :)

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 19:24

Helga,goed nieuws!!!

Laura,het kan een verkooptrucje zijn maar ook dat er andere mensen ook interesse hebben in het huis wat jij hebt bezichtigd.

Hier nog steeds geen beweging. :(
Makelaar heeft er gisteren nog een advertentie bijgeplaatst op Funda maar dan voor het huis en de garage met een bieden vanaf prijs.
Nu maar hopen dat er mensen op af komen en dat we het snel kwijt zijn.
Manlief wil net zoals ik persé dat huis hebben wat ik heb bezichtigd.
De verkopers accepteren een late opleveringsdatum dus we zitten er aan te denken om te gaan bieden op het huis en dan een overdracht op 1juni te doen mochten we er met de prijs eruit komen.
Makelaar van hun heeft wel aan gegeven bij de bezichtiging dat we er wel uit gaan komen met de prijs.
Maar ik vind het nogal risci om dat huis nu al te kopen en dan zal je net zien dat het voor de opleveringsdatum niet verkocht is.
Pfff,wat een gedoe om een huis te verkopen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 19:27

Is 1 juni een late opleveringsdatum :? Ik vind het vrij snel eigenlijk! Je hoort ook vaak dat mensen wel een half jaar of nog langer moeten wachten tot ze eindelijk de sleutel krijgen :j

Hoe werkt het eigenlijk met die vanaf-prijs? Werkt dat niet tegen je?

Als ik als koper zou zien dat een huis bvb. vanaf 250.000 euro te koop staat, dan zou ik er ook niet meer voor willen geven kan ik me voorstellen....

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 19:53

Lovemyhorse ik vind 1juni ook snel hoor. Wij zijn nu bezig met het eens worden over de prijs en mochten we het eens worden dan kan de oplevering op zn vroegst pas 31juli

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 20:50

Bedankt voor de wijze woorden Pmarena :)

Helga wat fijn dat het gesprek zo positief was!

Lovelyhorse, dat klinkt inderdaad als veel gedoe!

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 20:54

Ik dacht dat 1 juni lang was :o
Dan is dat dus redelijk snel in jullie ogen.
Toen wij ons dit huis kochten wat we nu willen verkopen waren de vorige bewoners er binnen 6 weken uit geloof ik.
Dat vind ik snel.

Dat bieden vanaf is in mijn ogen wel fijn omdat wij dan de garage en het huis in 1 keer kwijt zijn.
Dus geen geleur meer met het wachten totdat alles verkocht is dus misschien het huis eerder dan de garage of andersom.
Als het bieden vanaf is en je wil zowieso je startprijs hebben als je daar tevreden mee bent dan kan het in je voordeel werken imo.
Je bent dan zeker van dat bod en alles wat er bovenop komt is mooi mee genomen.
Maar we happen niet meteen toe als de startprijs is geboden.
Volgens de makelaar moesten wij dan een tegenbod doen maar dat zien we wel als het zover is.
Nu maar hopen dat er iemand een bod gaat doen.
Het huis wordt in ieder geval wel veel keer bekeken op Funda en gevonden dus hopen op een potentiele koper.

Maar ik begin nu wel een beetje een kort lontje te krijgen want er is een kans dat dat huis wat wij op het oog hebben een keer verkocht gaat worden.
Dus daarom zou ik nu al graag eens willen worden over de prijs en een late oplevering zodat het huis niet voor onze neus wordt weg gekaapt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 20:59

Fijn dat het gesprek positief was Helga!

Laura, ik vind niet dat een eventueel bod bezichtigingen moet tegenhouden. Een bod betekent nog niet dat het huis verkocht is. Kan ook zijn dat de onderhandeling niet eens gestart is. En mocht het wel zo zijn, en de onderhandelingen vast lopen, zijn er alvast eventuele nieuwe kopers. Ook voor de verkopers wel zo prettig dat niet alles stil gezet wordt bij een bod.
Mochten ze met die mensen in onderhandeling gaan mogen ze toch niet met jullie in onderhandeling gaan. Dus verkooptruc, nee, ik denk het niet.

1 juni is geen bijzonder late oplevering. Wel iets laat, maar niet heel laat. Meestal is het ongeveer tot 3 maanden, dit zou dan 3,5 maand ongeveer zijn. Wij hebben een late oplevering, wij hebben 18 september ons huis gekocht (rond gekomen in de onderhandeling) en de oplevering op 1 juni. :D

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:24

Ook hier was een late oplevering, maar wel in overleg. 9 maanden ongeveer gewacht.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 12:37

Laura: dat is lastig wat je daar mee moet ja..

Lmh: het is wel echt een risico en 1 juni vind ik nog niet heel lang eigenlijk

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 12:39

Op naar de tweede bezichtiging

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 12:42

lovemyhorses, ik vind het wel een aardig risico hoor. Kun je de lasten eventueel tijdelijk dragen dubbel, dan misschien een risico om te nemen. Maar ik vind juni ook niet lang eigenlijk.

Het appartementje waar ik geweest ben valt af. Ik vind het echt te klein. Ik zit nu op 22 m2 totaal (inclusief keuken en badkamer) en ik krijg de meubels die ik nu heb in dat appartementje er niet eens ingepast en ik wil er toch wel op zijn minst op vooruit gaan. Wordt hem dus niet helaas. We gaan funda maar weer in de gaten houden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 13:26

Je zou een no risk bod kunnen doen, dat is ons nu ook geadviseerd :)
Dus een koopovereenkomst waarin genoteerd staat dat koop alleen doorgaat als jij je huis verkocht hebt. Veel kopers en verkopers gaan daar in deze tijd mee akkoord omdat het ze meer zekerheid biedt. Wellicht iets om te overwegen.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 14:10

Shiloh: jammer dat het niks geworden is!

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 15:43

secricible schreef:
Je zou een no risk bod kunnen doen, dat is ons nu ook geadviseerd :)
Dus een koopovereenkomst waarin genoteerd staat dat koop alleen doorgaat als jij je huis verkocht hebt. Veel kopers en verkopers gaan daar in deze tijd mee akkoord omdat het ze meer zekerheid biedt. Wellicht iets om te overwegen.

En hoe zit dat dan als iemand anders een bod doet? Of kan dat dan niet? Want ik zou dat dus nooit doen.... niemand had verwacht dat ons huis meer dan een jaar te koop zou staan en inmiddels is dat toch zo.

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 16:29

Wij hebben ook zo'n clausule, (maar slechts omwille van de tijd en het aanvragen van onze eigen financiering) en misschien gaan we hem nog nodig hebben ook want onze kopers hebben nu al voor de tweede keer hun financiering uitgesteld. Ik trek het niet meer van de zenuwen!!

Symbeami, voor jou : de kopers hebben dan 3 maanden de tijd om hun huis te verkopen, en als jij een andere gegadigde krijgt moet je de huidige koper 3 dagen de tijd geven om te reageren, zo niet kun je alsnog met iemand anders in zee gaan. Zo werkt het globaal dacht ik.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 16:31

O dan is het wel interessant om te doen, als een ander alsnog er tussen kan piepen :j

Want anders zit je misschien een jaar te wachten op de geïnteresseerden terwijl je een directe koper misloopt...daar zit natuurlijk niemand op te wachten :=

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 17:57

Hee heb even een vraagje aan jullie wij willen gaan bieden op een huis.
Het stond te koop voor 210 en nu voor 199.
Die man MOET zijn huis uit van de bank omdat hij z'n hypotheek niet meer kan betalen.
Het staat nu sinds november 2012 te koop.
Het is helemaal uitgeleefd er zit nog niet eens een aardlekschakelaar in de stoppenkast
(Wat wel verplicht is)
Daar moeten we iemand voor laten komen want dat mag je zelf niet doen.
- nieuw dakraam zolder die is lek
- nieuwe keuken ( kastjes vallen naar beneden)
- nieuwe badkamer ( zit een lekkage in)
- openhaard eruit
- nieuwe cv ketel (1996)
- stucen
- nieuwe vloer beneden
- geen muur,vloer isolatie

Wij hebben berekend dat we zeker 20.000 tot 30.000 nodig hebben om te verbouwen.

Is het verstandig om te beginnen op 175.000?

De man heeft niks meer te zeggen we moeten onderhandelen met de bank.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 18:25

De prijs op zich zegt niks, daar kunnen wij dus toch ook totaal niks over zeggen :?

Wellicht heb je het over een woning die in keurige staat 3 ton oplevert.

Als je 30.000 nodig hebt om de woning zo netjes (of netter) te krijgen als vergelijkbare woningen, dan is 175.000 natuurlijk niet echt een realistisch bod en staat hij al voor een bodemprijs te koop :j .

Maargoed, je staat natuurlijk altijd vrij om een bod te plaatsen, niet geschoten is altijd mis :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 18:50

wat doen vergelijkbare huizen in de buurt ?
dus als je vergelijkbare huizen bekijkt die wel in goede staat zijn(dus netjes gemoderniseerd en een redelijk moderne keuken en sanitaire voorzieningen) en in dezelfde stad/buurt/regio staan en die kosten al dik 20 a 30 duizend meer, dan zit dit huis dus netjes,
staan die huizen in nette staat voor dezelfde vraagprijs, dan ja, dan heeft het absoluut nu tom een dergelijk bod te doen en dikke kans dat er dan nog iets te onderhandelen is ...
dus je moet echt kijken wat het huis waard is, niet naar wat je er nog in moet stoppen (ja, wel ivm je eigen portemonnee natuurlijk, maar ik spreek nu puur over de vp en eventuele biedingen)

of je doet gewoon een bod en fingers crossed, een bank zal vrij direct en duidelijk zijn vermoed ik.
en nee heb je, ja kun je krijgen. en het is ook een kwestie, wat is het je waard,

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 19:14

Er staat nog een huis te koop in die straat heeft alleen een iets andere indeling in de woonkamer/ keuken.
Die staat te koop voor 199.000
Woon oppervlakte etc. Is het zelfde als dat andere huis.

Edit: het andere huis heeft wel een vernieuwde badkamer en keuken is ook prima.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 19:20

hallo,
na een maandje afwezigheid moet ik mij helaas toch weer hier melden. Ons huis is eind vorig jaar (na 2,5 jaar te koop) eindelijk verkocht en opgeleverd, dus ik hoopte voorlopig van makelaars verlost te zijn.

Helaas is 2 weken geleden mijn moeder overleden... :( ;( .. heel verdrietig...
maar dat betekent dus ook dat haar huis te koop moet. Dus binnenkort ga ik de makelaarsmolen weer in. Leuke tussenwoning in Zeist, als er hier alvast iemand interesse heeft of iemand weet.. kunnen we het misschien zonder makelaars regelen :)
pb me maar voor meer info.