Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 14:21

zie net dat ik naar c1000 moet voor wat reclame artikelen. ga morgen maar soep eten want heb ruimte nodig in mijn vriezer. ook het brood bij appie vind ik lekker dus die koop ik ook in. Dus straks als mijn kids thuis zijn van school even naar de winkel zijn we even mijn stem. grr kan nog steeds niet praten. word er gek van maar word al wat beter.

heb ook nog een vriezer die ik aan kan zetten soms is dat wel de moeite waard.

ps ben van plan om een voorraad stelling aan te leggen. maar moet eerst weer opruimen in het opruim/was hok...

oja spinazie kan je meestal twee keer van snijden maar als je pluk misschien drie keer. sugersnaps is makkelijk te kweken hoor maar is wel een klimmer.
paprika en tomaat en peper zaai ik meestal in januari/ februari. moet je wel genoeg warmte en licht hebben in huis

saroanda

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 14:33

Ik ben ook naar de c1000 een dorp verderop geweest. Er hingen posters dat ze 25 januari gaan sluiten voor verbouwing. Personeel wist echter niets over kortingsacties die laatste dag, dus heb ze het de manager laten vragen. En die bevestigde dat ze die dag 50% korting hebben. Dusik ga weer hamsteren :D

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 14:40

Leuk!

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 15:04

helaas heb ik het niet zo'n winkel die ga verbouwen maar hamster maar weer lekker hoor. groot gelijk

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 15:45

sweetsox schreef:
helaas heb ik het niet zo'n winkel die ga verbouwen maar hamster maar weer lekker hoor. groot gelijk

Toen "onze" c1000 dicht ging ben ik ook gegaan. Had 2 overvolle karren met boodschappen voor 114 euro ofzo := Hoop nu ook weer te kunnen scoren. Al zit m'n megavriezer eigenlijk nog behoorlijk vol. Komende 2 weken die maar ff leeg eten.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 15:51

Hier word morgen de nieuwe vriezer gebracht en op de donderdag heeft onze bakker altijd 3 broden halen, 2 betalen. Dus heb alvast 9 broden besteld. Zijn er toch 3 gratis. En ja, brood van de bakker is duur, maar vind ik toch echt het lekkerste, dus is dit voor mij wel een vorm van besparen. Ben nu bezig om een boodschappenlijst te maken voor twee weken, maar dat is nog best knap lastig! Moet me echt goed bedenken wat we nou ongeveer gebruiken en wat ik dus op voorraad moet hebben.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 15:56

Kan je aardappelschijfjes, krieltjes, blokjes etc... eigenlijk ook invriezen?

Ik schil meestal gewoon aardappels maar als ik moet werken wilt manlief snel klaar zijn en bakt dan meestal van die schijfjes. Ik heb net 4 zakken gekocht maar zou makkelijk zijn als ik ze kan invriezen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 16:00

Wij doen het altijd wel :) wordt er naar mijn mening niets minder van :)

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 16:03

Ik lees overal dat ze wat vochtiger worden en ze met bakken sneller uit elkaar vallen. Ik ga het gewoon proberen.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 16:09

geschild maar ongekookt dus?

Ik heb het zelf nooit geprobeerd maar ik vermoed dat het niet kan/de kwaliteit achteruit gaat, dit omdat je als je aardappels bewaard buiten/schuur ook moet voorkomen dat ze bevriezen, maar dat is puur gokwerk.

Wat je wel kunt doen (heb ik ook nog nooit gedaan lol), is aardappels voorkoken, af laten koelen (zodat je niet je vingers verbrand en het makkelijker snijdt, of gewoon eerst snijden en dan pas koken) en dan plakjes/blokjes snijden om in te vriezen

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 16:18

Ik doe zakjes met aardappelschijfjes gewoon in de vriezer :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 16:20

Voorverpakte krieltjes/aardappelschijfjes heb ik weleens ingevroren. Gebruikte het dan door een ovenschotel, zo bakken vind ik ze wat minder.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 16:23

Annemiek80 schreef:
geschild maar ongekookt dus?

Ik heb het zelf nooit geprobeerd maar ik vermoed dat het niet kan/de kwaliteit achteruit gaat, dit omdat je als je aardappels bewaard buiten/schuur ook moet voorkomen dat ze bevriezen, maar dat is puur gokwerk.

Wat je wel kunt doen (heb ik ook nog nooit gedaan lol), is aardappels voorkoken, af laten koelen (zodat je niet je vingers verbrand en het makkelijker snijdt, of gewoon eerst snijden en dan pas koken) en dan plakjes/blokjes snijden om in te vriezen

Volgens mij zijn die pakjes kant en klaar al voorgekookt.

Uitelkaar vallen is niet zo'n drama toch? Je moet het toch kauwen en waar het komt is het donker :D

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 16:39

:')

Die stukjes van het uit elkaar vallen zijn juist het lekkerst, die worden lekker knapperig lol

ja die kant en klare zijn inderdaad vaak voorgekookt, ik lees nu dat ik het verkeerd begreep inderdaad, dacht dat ze bedoelde zelf schillen en dan ongekookt de vriezer ingooien.

@saroanda, waarom kook je de dag ervoor bijv niet gewoon extra aardappels, die bak je de dag erna (2 tot 3 dagen gaat ook nog wel mits luchtdicht verpakt) dan lekker zelf op, vind ik vaak lekkerder dan de zakjes van de supermarkt (en goedkoper... om ontopic te blijven lol)

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 16:42

Annemiek, dat doe ik ook wel regelmatig ja :j Maar als ze zoals nu flink in de aanbieding zijn verkies ik gemak boven besparen :D

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 18:25

*Meelezer kruipt ff uit haar hoek*
Ik zie nou dat de mega foodstunter hier op nog geen half uur rijden zit.
Als je je aanmeld voor die mail krijg je dan vaak mail met aanbiedingen?
Aangezien mijn vriezer zo goed als leeg is wil ik wel eens inslaan daar
*ik kruip weer terug*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 18:28

Zit nu 1 in Meppel , dat is een half uur met de trein voor mij eventueel :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 18:45

saroanda schreef:
Zuurkool/aardappel/gehakt stamppot
Pakje zuurkool kost bij de jumbo 0,39 cent, 5 kilo aardappelen 2,59. 500gr gehakt kost bij de AH 2,79 volgens mij. Het gehakt kan je ook door 3 delen natuurlijk. Kijk ook eens naar die hele goedkope pakjes diepvriesgroenten. Meestal zo'n 450 gram voor minder dan 1 euro. Spinazie, rode kool en boerenkool hebben wij altijd.

En in plaats van gehakt kun je eventueel ook gebakken champignons gebruiken, ook lekker, voedzaam en nog weer een stukje goedkoper :) Stond laatst een recept van in het foldertje van de Jumbo dacht ik.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 00:10

Bij bakker bart hebben ze eens in de maand gok ik op donderdag 3 broden voor 3,75. Moet nog even de routine vinden wanneer de actie ongeveer komt maar nu in korte tijd de actie al twee keer kunnen bestellen. Een speltbrood is normaal al ong. 2.80 uit mijn hoofd. Actie geld ook voor wit of bruin brood. Normaal is de actie standaard 3 broden 5,75. Het brood vind ik daar sowieso wel echt een stuk lekkerder en eet tegenwoordig speltbrood wat best prijzig is en niet overal te krijgen is.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 12:53

Bij van maanen is het hier altijd op de donderdag 2+1 gratis met brood.

Straks word de nieuwe vriezer geleverd, echt een verademing! Begin al wat op weg te komen met mijn twee weken boodschappenlijst, maar vind het wel knap lastig te bedenken wat we nou verbruiken!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 14:15

heb je een goed beeld van je normale wekelijkse boodschappenlijstjes?

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 14:45

Die is eigenlijk elke week weer anders

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 15:49

Ik zou gewoon een lijst maken met wat je denkt en het gewoon uitproberen. Denk wel dat je het beter weet dan je denk.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:33

Ja, naar de winkel kan ik altijd nog als t echt moet, maar hoop in 1x alles te hebben haha als je extra moet gebeurd het toch altijd weer dat je wat extra's mee neemt

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 21:17

als je echt maar 1 keer wil(als streven) dan zul je idd ook echt een beetje een planning maken wat betreft menu, dus welke groenten en vlees etc wil je de komende weken eten ,