[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 13:48

Ben ik nou te ongeduldig of gaat het hele proces erg traag???
- Bezichtigingen moesten steeds een week tot anderhalve week vooruit worden gepland
- Ik doe een bod en moet na een week zelf bellen om te horen dat het geaccepteerd is
- Ik vraag naar de mogelijke overdrachtdatum, dat beantwoorden ze met een wedervraag: "wanneer kan het voor u". Lijkt mij niet heel relevant, want de huidige eigenaar moet eerst zijn spullen nog weghalen, daar wachten we nu toch op. Zouden ze navragen en zsm terugkoppelen. Vraag is maandag gesteld, tot vandaag geen reactie terug
- De tussenpersoon (hypotheek) heeft bepaalde documenten opgevraagd bij de makelaar. Ook afgelopen maandag gedaan, ook tot op heden geen reactie.

Ik heb net gebeld met de makelaar en verteld dat ik sta te kijken van de trage doorlooptijd en dat de hypotheekaanvraag stop ligt, aangezien de makelaar niet reageert op voicemailberichten en emails (van de tussenpersoon) en dat gezien het feit dat we aan een nieuwe maand zijn begonnen, de overdrachtdatum voor mij een maand opschuift, aangezien ik de huur niet heb kunnen opzeggen, omdat ik niks heb gehoord van ze.

Ik vind het een beetje een domper op de feestvreugde of stel ik me nu gewoon aan.

Destino

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 18:12

Mikkie, ik snap je frustratie heel goed!!
Ik vind die makelaar heel laks eigenlijk :o .

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 09:50

mikkie die makelaar is inderdaad heel laks, als die bij al zijn klanten zo doet blijft die niet lang bestaan.

Vanaf gister is de woning officieel van ons, maar nog een week wachten op de sleutel........

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 09:55

Leuk Pashon :D
En spannend, nog maar een weekje!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 09:57

ja volgende week rond deze tijd (10.00 uur) krijgen we de sleutel.. Erg spannend hoor.
Gister naar de IKEA geweest en heerlijk wat prulle dingetjes gekocht, toch heerlijk dat shoppen voor de woning. We hebben nu al 2 keer een ander interieur gehad bij onze vorige woningen maar deze keer doen we dat niet, weer een beetje de style van de eerste woning maar ook weer niet haha lastig uit te leggen.
Zie wel op tegen het klussen hoor, we hebben er een week voor uit getrokken maar denk dat dat niet gaat lukken we bedenken elke keer wat nieuws om erbij te doen wel elke keer kleine dingetjes maar kost wel allemaal veel tijd.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 16:23

Gaan jullie maar 1 week klussen??

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 18:23

ja we hoeven enkel alles te schilderen. de muren en de trap. boven word de vloer gelegd voor ons en beneden blijven de plafuizen liggen. kozijnen zijn kunstof en de deuren laten we eerst zo. Dus na het schilderen is het goed schoonmaken en meubels erin.

1 week is voor het huis zelf hé, buiten om de deur hebben we wel voor 2 jaar werk liggen hahaha. maar dat doen we als we erin zitten beetje bij beetje. We willen er zo snel mogelijk in, zodat zowel wij als mijn ouders hun eigen privé weer terug hebben. Dan kijken we verder. maar denk dat een week wel krap gaat worden hoor.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 18:44

Oh dat scheelt wel behoorlijk zeg! :oo

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 12:40

Nou, wij hebben tot op heden niks gehoord van de makelaar, dus ik vrees dat de kijkers van vorige week niet genoeg geinteresseerd zijn. Anders hadden ze zelf wel contact opgenomen denk ik zo.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 10:10

Mag ik me hier ook melden :D

Vriendje en ik zitten al wat verder in het proces, huis is zo goed als gekocht(onder voorbehoud van betaling) morgen moeten we een acte ondertekenen, en gisteren zijn we al bezig geweest met meubels!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 10:18

Dat is jammer Georgette!

Leuk Steffiy! Heb je de link van het huisje?
Ik ben samen met mijn vriend ongeveer evenver als jullie!
Wij hebben vrijdat de koopakte getekend en hypotheekofferte aangevraagd. Woensdag is de hypotheekofferte binnen en dan moeten we die ondertekenen, taxatie is gepland en werkgeversverklaringen zijn al binnen.
Wanneer krijgen jullie de sleutel?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 10:20

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 10:30

Leu SteffiiY, mag je er wel permanent wonen?

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 10:42

Dioxide schreef:
Iedereen die vandaag open dag houdt; succes!! Wij passen op de hond van de buurvrouw omdat zij ook kijkdag heeft :D

Zojuist ons huis op Funda teruggevonden: http://funda.nl/47727173 - zo hebben we het gekocht. 4.5 jaar niemand in gewoond, kapotte CV, behang uit jaren stillekes, rotte kozijnen in de aanbouw, etc.

Mooi huis! Flinke klus! Klinkt ongeveer hetzelfde als hier. Hier gaat het tzt hopelijk plat...

Hier via kennis slechte ervaring met keukenconcurrent en betere met Ikea. Ik ga naar VEBE in Zaltbommel. Da's een heel goed adres en ook niet duur. Duurste staat er al hier: Het fornuis. *\o/* Dan kan ik in elk geval lekker blijven koken.

Ik heb nog nooit een slot vervangen.

Steffi: Mooi plekje.

Wij zijn verhuisd... En internet moet nog aangesloten worden. Vandaar een kort en bondig bezoekje.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 10:51

veerledec schreef:

Mijn ouders(en ik nu dus) woon er ook al 15 jr(permanent)
Officieel op papier staat er inderdaad dat je niet permanent mag wonen, maar de makelaar zei wel dat er nergens staat dat je niet 12 maanden mag recrearen.
Dus de regels spreken elkaar tegen.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 11:26

@ Idefix, alles is dus af nu? :)

@ Steffiy leuk plekje hoor!
En leuk 1 juni, wij ook :D .

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 11:57

SteffiiY schreef:
Officieel op papier staat er inderdaad dat je niet permanent mag wonen, maar de makelaar zei wel dat er nergens staat dat je niet 12 maanden mag recrearen.

Dat is inderdaad een goed gat in de regelgeving ja! Als ze beginnen te mekkeren: "Ja, maar ik recreeer hier altijd na mijn werk" :D
Wel heel leuk zo'n huisje!

@Idefix4: ik ben benieuwd! Jullie hebben ook een oud huis gekocht? En dat gaat helemaal plat als ik het goed begrijp?

@Pashion: Verkijk je niet in de tijd die je kwijt bent aan het klussen! Je gaat ongetwijfeld kleine dingen tegenkomen die ineens heel tijdrovend kunnen zijn. Hopelijk gaat alles in 1x goed met schilderen, en heb je geen tegenvallers zoals hard zuigende muren etc :-)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 12:25

SteffiiY schreef:
veerledec schreef:

SfeffiY, koop je nu bij zo'n recreatiewoning de grond erbij of moet je elke maand nog pacht of huur daarvoor betalen? Wij zijn even aan het rondkijken geweest voor onze zoon voor zoiets, maar steeds kwam er een 250 euro pacht per maand bij.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 12:35

Mikkie schreef:
- Bezichtigingen moesten steeds een week tot anderhalve week vooruit worden gepland
- Ik doe een bod en moet na een week zelf bellen om te horen dat het geaccepteerd is
- Ik vraag naar de mogelijke overdrachtdatum, dat beantwoorden ze met een wedervraag: "wanneer kan het voor u". Lijkt mij niet heel relevant, want de huidige eigenaar moet eerst zijn spullen nog weghalen, daar wachten we nu toch op. Zouden ze navragen en zsm terugkoppelen. Vraag is maandag gesteld, tot vandaag geen reactie terug
- De tussenpersoon (hypotheek) heeft bepaalde documenten opgevraagd bij de makelaar. Ook afgelopen maandag gedaan, ook tot op heden geen reactie.

Ik heb net gebeld met de makelaar en verteld dat ik sta te kijken van de trage doorlooptijd en dat de hypotheekaanvraag stop ligt, aangezien de makelaar niet reageert op voicemailberichten en emails (van de tussenpersoon) en dat gezien het feit dat we aan een nieuwe maand zijn begonnen, de overdrachtdatum voor mij een maand opschuift, aangezien ik de huur niet heb kunnen opzeggen, omdat ik niks heb gehoord van ze.

Ik vind het een beetje een domper op de feestvreugde of stel ik me nu gewoon aan.

Ontzettend slordig van de makelaar! Kun je niet iets van een klacht indienen bij de NVM ofzoiets?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 18:30

Dat van 12 maanden per jaar recreeeren kan niet meer toch?? Ook omdat ze het nu controleren middels GBA?

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 19:01

Mikkie schreef:

Welkom in Duitsland :D
De duitse markt is ontzettend vertroebeld :o en ik ben bang dat je echt een slechte getroffen hebt.

Ik zou wel blijven bellen hoor met de makelaar, continue achter zn broek aan zitten, zodat ie gek wordt. :D

Wij hebben onze makelaar aan de kant gezet :o
Hij leek wel de aankoopmakelaar ipv de verkopende makelaar 8)7

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 19:01

manzano schreef:
Dat van 12 maanden per jaar recreeeren kan niet meer toch?? Ook omdat ze het nu controleren middels GBA?

Dat dacht ik ook, de controle wordt nu toch veel groter?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 20:39

grond en chalet apart kopen

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 20:40

Attitude schreef:
manzano schreef:

Dat dacht ik ook, de controle wordt nu toch veel groter?

Kan wel, en niemand controleert of jij er al 4 maanden achterelkaar zit of 2 weken.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 20:41

Maar dan kan je ook je hypotheekrente niet aftrekken dus? En je moet een ander adres hebben voor de GBA?