MyWishMax schreef:Ik haat dat echt. Steeds meer sites die dat invoeren. Ik wil geen account en zeker niet betalen. Was toch beter toen het gewoon te lezen was
Journalisten moeten ook hun energierekening en andere kosten betalen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chanicha schreef:Yv_ schreef:Ik zou zeggen voor die vaste contracters: gebruik dan over heel 2023 die 2x 190 euro die je netjes eind 2022 heb gekregen en totaal niet nodig hebt gehad. Doehoeii geklaag.
Wat een nare opmerking, kan jij in andermans portemonnee kijken?
chanicha schreef:Yv_ schreef:Ik zou zeggen voor die vaste contracters: gebruik dan over heel 2023 die 2x 190 euro die je netjes eind 2022 heb gekregen en totaal niet nodig hebt gehad. Doehoeii geklaag.
Wat een nare opmerking, kan jij in andermans portemonnee kijken?
pmarena schreef:Ik vind het allemaal wel leuk hoor, al die berichten over kWh die mensen verbruiken, maar je hebt er natuurlijk nagenoeg niets aan om dat met elkaar te vergelijken zonder dat je weet wat voor ruimtes met wat voor isolatie e.d. mensen nu eigenlijk verwarmen... per huis / ruimte is dat zó verschillend.
Dieuwke_ schreef:Jeetje, wat een debiele uitspraken komen hier voorbij zeg. Mensen met een vast contract moeten zich bijna schamen dat ze nog een vast contract hebben. Volgens mij heeft iedereen het volste recht om te klagen als de maandelijkse lasten aan alle kanten stijgen en de lonen niet evenredig mee gaan omhoog. Daar hoeft toch geen wedstrijd van gemaakt te worden. "Ik heb het slechter dus mag harder klagen".
Picopico schreef:Ik vraag me af hoe het komt dat het voor de één veel meer gas kost om te stoken dan voor de ander. Natuurlijk ligt het aan het formaat van het huis en de isolatie, dat begrijp ik. Maar ik vind het verschil best wel groot. Ik lees hier in het topic dat mensen 3 kuub verbruiken voor een uurtje stoken. Ik heb sinds zondag 2,5 kuub verbruikt en dat is inclusief 3 x 6 uur verwarmen (van 16-16,5 naar 17 graden, alle radiatoren maximaal open) en iets te lang douchen (en koken, maar dat verbruik is verwaarloosbaar klein). Ik heb een appartement van 45 m2 uit de jaren '80, energie label C of D, ouder dubbelglas, buitenmuur met houten panelen (koud om aan te raken), cv-ketel is 2 jaar oud.
Ik heb niet het idee dat mijn huis nou zo goed geïsoleerd is, desondanks vind ik mijn gasverbruik dus best meevallen als ik dat vergelijk met anderen.
Dieuwke_ schreef:En jij mag jezelf gelukkig prijzen dat je in gekke tijden een huis hebt weten te bemachtigen. En de meeste mensen hier mogen zich gelukkig prijzen dat ze in Nederland wonen. Zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Mensen mogen prima klagen dat vaste lasten duurder worden, of ze nu een vast contract hebben of niet.
En dat gezeik steeds over die €190,- voor "mensen die het niet nodig hebben" werkt ook niet bepaald sfeerverhogend. Wie bepaalt of je die €190,- kunt gebruiken of niet. Alleen al voor de mensen die belasting betalen is het fijn dat er eens extraatje terugkomt.
En je vergelijking met Afrika en honger gaat wat mij betreft compleet spaak want dat heeft er totaal niks mee te maken.
Menino schreef:Maargoed. Mensen hebben cognitieve dissonantie, en lijken niet willen te beseffen dat als ze een vast contract hebben, en compensatie, dat ze gewoon toevallig het winnende lootje in een loterij hebben gepakt (met een redelijk matige prijs, moet ik eerlijk zeggen) en gratis geld hebben gekregen. En gaan er vervolgens allemaal redenen bij bedenken waarom ze er alsnog recht op hebben en ze het wel uit mogen geven aan leuke dingen ofzo. En gaan zich vervolgens vet hard verdedigen als je zegt dat het niet voor hen bedoeld was.
Boeie. Ik zou het gewoon in mijn zak gestoken hebben en mezelf een geluksvogel gevonden hebben. Altijd die drama meteen als je zegt dat ze geluk hebben gehad dat ze mee hebben kunnen profiteren van de stijgende prijzen en compensatie.
Picopico schreef:Ik vraag me af hoe het komt dat het voor de één veel meer gas kost om te stoken dan voor de ander. Natuurlijk ligt het aan het formaat van het huis en de isolatie, dat begrijp ik. Maar ik vind het verschil best wel groot. Ik lees hier in het topic dat mensen 3 kuub verbruiken voor een uurtje stoken. Ik heb sinds zondag 2,5 kuub verbruikt en dat is inclusief 3 x 6 uur verwarmen (van 16-16,5 naar 17 graden, alle radiatoren maximaal open) en iets te lang douchen (en koken, maar dat verbruik is verwaarloosbaar klein). Ik heb een appartement van 45 m2 uit de jaren '80, energie label C of D, ouder dubbelglas, buitenmuur met houten panelen (koud om aan te raken), cv-ketel is 2 jaar oud.
Ik heb niet het idee dat mijn huis nou zo goed geïsoleerd is, desondanks vind ik mijn gasverbruik dus best meevallen als ik dat vergelijk met anderen.
purny schreef:Nog steeds geen mail van de essent mbt de nieuwe prijzen. Ik zal morgen kijken of het per post is verstuurd. Nu nog niet thuis namelijk.