chevax schreef:Ja, absoluut zo plus dat de verkopers nu wel een erg vreemde draai eraan geven. Gisteren hadden we een gesprek met hen plus makelaar. Bekende verhaal: gewoon doen joh, vergunning krijg je toch niet. Ik heb inmiddels uitgebreid contact gehad met de gemeente en de kans is nagenoeg nihil, maar de gemeentemevrouw en ik hebben heel misschien een erg kleine opening gevonden. Moeite waard om te onderzoeken. Ik heb toestemming aan de verkopers gevraagd om het adres te noemen bij de gemeente, anders loop ik meteen vast. “Geen probleem, het is toch ons probleem niet meer, want wij gaan weg”. Dat dit de koop beïnvloedt, zien ze niet. Of tenminste, imo is het een factor van belang. Misschien voor een ander niet.
Ik vertelde dat ik dus iets ga onderzoeken, maar dat ik dan wel even een week tijd nodig heb om een standpunt van de gemeente te krijgen. Een soort principe-akkoord, want het wordt sowieso een lange weg, Áls het al lukt. Ineens veerde de verkoopster overeind en zei: hoi je me goed op de hoogte, want als het je lukt/er een kans is, dan wil ik wel de vraagprijs verhogen”. Makelaar viel van z’n stoel en ik eigenlijk ook wel.
Heh, wat