Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

J0anieke

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 14:17

We hebben een heel mooi tegenbod gehad en die hebben we geaccepteerd! De betonrot klopte niet, dus dat is ook top!
Tijd voor taart. Y)(^)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 14:26

Whooohoooo gefeliciteerd!!

_KimmeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 14:51

Gefeliciteerd J0anieke!

Bij ons stond er ook zo'n foutje in de lijst. De huidige bewoner had aangekruist dat de trek van het schoorsteenkanaal slecht was. Maar die is er helemaal niet haha. En dat het fonteintje op de wc achterbleef, maar die was er ook niet (helaas) :P

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 16:42

Gefeliciteerd!! *\o/*

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 16:56

Gefeliciteerd @joanieke!

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 17:16

Wat leuk J0anieke. Gefeliciteerd.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 17:51

Gefeliciteerd *\o/*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 18:09

*\o/* JOannieke gefeliciteerd!
En gelukkig geen betonrot. Top gedaan van jullie aankoopmakelaar.

Hier morgen zelf een corona test... zou zwaar balen zijn als die positief is oa omdat ik vrijdag mijn huis op de foto wil laten zetten voor de verkoop.
Voor het overige zou ik het eigenlijk niet eens erg vinden, als dit is wat het is (wel enorme spierpijn, hoofdpijn en griepgevoel maar nog wel te doen met paracetamol). Dan heb je het maar gehad :7

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 19:11

Gefeliciteerd J0anieke!

Ik wacht op het moment dat die van ons als verkocht onder voorbehoud komt te staan, toch een screenshot momentje waard. Wordt wel weer even duidelijk dat ze daar soms lang mee wachten. Bod is 1,5 week geleden al geaccepteerd.

Wij kunnen gelukkig de overdracht een maandje verzetten zodat we gebruik kunnen maken van de nieuwe overdrachtsbelasting. Of beter gezegd voor ons geen overdracht belasting straks.

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 19:17

Gefeliciteerd!!

Bij mij staat er sinds vandaag verkocht onder voorbehoud 8-) . Toen mijn bod geaccepteerd was stond er onder bod. Wanneer het voorlopig koopcontract door beide partijen is getekend komt er verkocht onder voorbehoud te staan. :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 20:06

Nou bij mij is er nog door niemand getekend en er staat toch al verkocht onder voorbehoud :+ ik krijg het getekende exemplaar van de verkopende partij zodat ik kan tekenen maar die heeft nog niet getekend.
Vind dat toch nog spannend... weet dat het van de woningbouwvereniging is en dat het ambtenaren zijn en dat het ergens in een la kan belanden maar dan nog :7

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 20:12

VanHuisUit schreef:
Nou bij mij is er nog door niemand getekend en er staat toch al verkocht onder voorbehoud :+ ik krijg het getekende exemplaar van de verkopende partij zodat ik kan tekenen maar die heeft nog niet getekend.
Vind dat toch nog spannend... weet dat het van de woningbouwvereniging is en dat het ambtenaren zijn en dat het ergens in een la kan belanden maar dan nog :7

Oh echt? Dan doen ze maar wat :')

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 20:19

Dank jullie wel allemaal! Nu de financiering rond krijgen. Ben nu wel zo enorm blij dat we een aankoopmakelaar hebben genomen. Bespaard zoveel stress en ik denk niet dat ik zelf had gedurfd om eronder te bieden... :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 20:20

@Elinexx Deden ze maar wat := :))

@JOanieke super toch!

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 20:27

Bij ons is altijd de regel, zodra beide partijen hebben getekend en de bedenktijd is voorbij, dan zetten we hem op verkocht onder voorbehoud.

Pas sinds een paar maanden gebruiken wij de optie 'onder bod' om ze tijdelijk op te zetten als er al wel een mondeling akkoord is maar nog niet getekend. Dit puur omdat je anders non stop mensen blijft teleurstellen die bellen en 10x per dag de opmerking 'Nou op Funda staat hij nog op beschikbaar!!!!!' naar je hoofd gebitst krijgt :+

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 21:15

Gefeliciteerd aan alle huizenkopers! Wat zijn het er veel in een keer en zelfs onder de vraagprijs. Man ik voel mij nu wel echt heel erg slecht dat het hier niet wil lukken. Echt om te huilen baal zo hard dat elk bod dat we doen gewoon in de prullenbak gesmeten wordt.

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 22:10

:(:) waar zoek je ergens? En hoeveel biedingen heb je al gedaan?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 12:26

Het huis staat al onder bod op funda... :):)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 16:23

@Yipee het is soms ook echt hopeloos.... zie dat je regio Utrecht zit, dat is echt drama. Net als hier (Rotterdam).
Het huis waar ik nu in woon heb ik vorig jaar in 10 minuten moeten beslissen. Het huis waar ik in ga wonen idem.
Beide heb ik boven de vraagprijs moeten bieden.
En ik hoop toch echt dat mijn nieuwe huis een huis is waar ik langer dan één jaar ga wonen :+
Achteraf gezien had ik dit huis wat ik nu koop gewoon direct moeten kunnen vinden natuurlijk, ik bedoel hoe lastig is het 80m2 en een tuintje, ergens in de stad. Maar blijkbaar is dat niet te doen. Ook niet als je boven de vraagprijs biedt het gaat zo snel en er was bij mij ook altijd wel iemand eerder. Ook met een aankoopmakelaar geprobeerd, lukte niet.
Ik zat in een ellendig klein huurhuisje waar de ratten over straat liepen en soms de kogels om je oren (echt!) dus toen heb ik toch mijn huidige appartement gekocht, terwijl ik wel wist dat het niet ideaal voor mij was.
Moraal van het verhaal: soms is het niet anders... maar ooit komt je je plekje wel tegen hoor! Of anders toch letterlijk je grenzen verleggen. Heb dat zelf trouwens niet gedaan want wil echt niet terecht komen waar ik het niet ken (zeker niet met mijn ervaringen in dat huurhuisje).

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 17:39

Iemand ervaring met een slapende VVE? Via google lees ik dat het moeilijker kan zijn om een hypotheek af te sluiten, maar ik vraag me af of er nog meer haken en ogen aan zitten waardoor het al geen zin heeft om een bezichtiging in the plannen? Vond het net zo’n mooi appartement met dakterras :D

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 18:35

MacavityL schreef:
Iemand ervaring met een slapende VVE? Via google lees ik dat het moeilijker kan zijn om een hypotheek af te sluiten, maar ik vraag me af of er nog meer haken en ogen aan zitten waardoor het al geen zin heeft om een bezichtiging in the plannen? Vond het net zo’n mooi appartement met dakterras :D

Ik weet er niks van.
Kan mij wel voorstellen dat je dan een potje achter de hand moet hebben.
Stel het dak moet opnieuw bekleed worden zul je dat moeten betalen.
Tenminste ik denk dat dat een van de risico’s zijn.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 19:52

Zou gewoon wel gaan kijken en als je het huis bouwtechnisch laat keuren kun je zien waar haken en ogen zitten.
Het is wel heel belangrijk dat je bij die keuring ook meeneemt dat er een slapende VVE is, dan nemen ze wat meer dingen mee (maar dat kost je ook weer meer...).
Dus het heeft zeker nadelen.
En het schijnt dat het met het aanvragen van een hypotheek ook gedoe kan geven.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 20:01

Ik vraag mij ook af hoe dat gaat als je bijv lekkage hebt of een kapotte intercom?

Dat was het enige handige aan de VVE bij ons. Dat werd dan opgelost door de VVE.

En verzekering? Is er wel een opstal verzekering met een slapende VVE?
Schoonmaker voor het trappenhuis?

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 20:02

Voor de taxatie kan het ook lastig zijn. Voor een gevalideerd rapport moet een taxateur zoveel VVE stukken toevoegen, terwijl die stukken er vaak niet eens zijn bij een slapende VVE.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 22:55

Hier weer een bezichtiging gehad, wordt hem niet. Het huis is te klein helaas en we zouden echt flink moeten gaan klussen om het naar smaak te maken. Man was behoorlijk verliefd, ik had van te voren al niet echt het juiste gevoel en dat dus goed ingeschat.

Ging om deze: https://www.funda.nl/koop/meppel/huis-4 ... stouwe-20/