Kamerplanten asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 17:49

Ik heb stekjes gekocht via mp van de kalanchoe pink butterfly.. benieuwd of ze (heel) aankomen. En of er dan eentje gaat groeien..

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 18:38

Even gegoogled! Mooie vetplant zeg, lekker kleurrijk!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 09:08

Ik heb nieuwe kinders erbij .
Toch de banaan hopen dat het goed gaat

Afbeelding
Baby monstera die moet nog groeien

Afbeelding

De banaan :):)
Afbeelding

Rubberplant

Afbeelding

En deze ben ik de naam vergeten

Afbeelding

En met hun mattie’s samen :))

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 14:39

Wat een leuk hoekje!

Banaan van de zomer lekker buiten zetten en flink water geven! Dan komt het wel goed.

Hij groeide heel krom tegen het raam aan. Draaien helpt vast...

Afbeelding

Of misschien ook niet _O-

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 20:25

Badeendje, bedankt!
Wat een mooie update. Ik duim met je mee voor de Ficus.
Wat zonde van de vlees eters! Hoe zijn ze nu?

Loeky, bedankt!
Wat heb je een mooie collectie. Met de orchidee kan ik je helaas niet helpen.

San, Bedankt!
Gaaf nieuw bladeren. :+: Fitonia zijn ook gaaf.

Air, bedankt!
Wat heb je de potjes van je oma mooi gevuld. :+:
Super van de luchtbevochtiger.
Van Olaf doet Yadah ook precies. _O-
Nice pakket!
Bobcactus. _O-

TF, beste box met mooie inhoud. Super gaaf!
Wat een kneuzen voor de tuin. :oo ik hoop op een goede oplossing.

Spirit, Nice ze zijn mooi. Je zou ook alleen het bruine kunnen knippen?
Die Triostar!! :+:

Mandarijn, leuk van de Lidl!

Ontherun, zo die had echt een grote pot nodig. :oo
Mooie collectie!

Puera, wat mooi die nieuwe blaadjes.

Anne, ook een box, leuk!

Arnon, ook, super leuk!

Quir, wat heb je met die cactus gedaan. :')

Mossel, bloeiende cactus!

Hanah, Nice ben benieuwd naar het eindresultaat.

Lb, moeie nieuw kinders. :+:

Idin, die is enthousiast :')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 20:35

Dames waar begin ik. :')

Die Calathea White Fusion heb ik nu in een half terrarium staan. Omdat ze toch wel van circulatie houdt, heeft ze folie met gaten er boven. De Syngonium Wendlandi en Philodendron Atom houden haar gezelschap.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen besloten dat de fitonia ook wel in een terrarium kon
Afbeelding

De Monstera Dubia is binnen gekomen.
Afbeelding

Afbeelding

Philodendron Pink Princess is nu opgebonden.
Afbeelding

En een kennis vond de Syngonium Holly, die moest ze meenemen voor mij natuurlijk. :+:
Afbeelding

Afbeelding

De Passiebloem maakt bloemen
Afbeelding

Verder heb ik de Ceropegia familie uitgebreid met de String of Needles
Afbeelding

Mini star
Afbeelding

Afbeelding

Lucky
Afbeelding

Afbeelding

En de Philondendron Hederaceum Rio is onderweg. :+:

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 20:53

Oh wat een mooie plantjes allemaal magda <3 Ik geloof dat ik niet eens een keuze kan maken welke het leukste is, maar de monstera en pink princess zijn wel heeeel gaaf.

Ik heb dus die ceropegia gered, hij staat ondertussen in potgrond maar ik heb het idee dat het ding compleet uitgedroogd is... Wat kan ik daar het beste mee doen, hij is toch wel redelijk groot, maar echt niet heel happy nu... De allerslechtste stukken heb ik er al uit gehaald in ieder geval.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 20:58

Bedankt! Ik moet er nu ook mee ophouden hoor, wenslijst moet gewoon een wenslijst blijven. :o

Ceropegia is een vetplant die een warme en droge lucht wil en prima over directe zon kan. In mijn ervaring doen ze het rechtsreeks in terracotta perfect en al helemaal als je een zanderige luchtige succulenten substraat gebruikt. Is dat een idee?

Ik heb nu “snoeiafval” van de ceropegia buiten staan. Benieuwd wat ze doen als ze buiten staan. Uit de wind en vol in de zon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:04

Oh Magda die Monstera :+:

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:04

Mooie toevoegingen aan de collectie, Magda +:)+.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:07

Volgens mij heb ik op dit moment geen succulenten substraat meer... Moet ik die weer even gaan halen. Ik wilde nog terracotta potten halen, dan krijgt deze er ook gewoon eentje. Ik zal morgen even een foto maken hoe die nu is. Mijn andere groeit lekker nu, die staat tegen een muur aan, maar daar is wel veel licht en zon, geloof dat die daar happy is.

Voor de mensen hier met katten en planten, hebben jullie het ooit afgeleerd gekregen dat ze planten testen? Mijn zwarte blijft overal mooi vanaf, die 'verzorgt' alleen haar eigen plant (kattengras :Y) ), maar mijn witte moet echt overal aan zitten vooral hangplanten. Dus ik ben alles zo goed en veel mogelijk buiten haar bereik aan het zetten, maar toch echt niet van plan om minder planten in huis te hebben _O- En de plekken buiten bereik beginnen op te raken...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:16

Bedankt dames. :+:
Om ruimte te besparen ga ik binnenkort ook jonge Syngonium per 4 in één pot doen met mosstok ebrij. Maar heb zo geen zin om naar de intratuin te gaan. Even snel erin en eruit kan gewoon niet meer momenteel. Is niet anders.

Ik meng succulenten substraat met zand en bims in verhouding 1:1:1. Daar doen ze het perfect in.

Yadah blijft er gelukkig goed vanaf. :o

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:23

ontherun schreef:
Volgens mij heb ik op dit moment geen succulenten substraat meer... Moet ik die weer even gaan halen. Ik wilde nog terracotta potten halen, dan krijgt deze er ook gewoon eentje. Ik zal morgen even een foto maken hoe die nu is. Mijn andere groeit lekker nu, die staat tegen een muur aan, maar daar is wel veel licht en zon, geloof dat die daar happy is.

Voor de mensen hier met katten en planten, hebben jullie het ooit afgeleerd gekregen dat ze planten testen? Mijn zwarte blijft overal mooi vanaf, die 'verzorgt' alleen haar eigen plant (kattengras :Y) ), maar mijn witte moet echt overal aan zitten vooral hangplanten. Dus ik ben alles zo goed en veel mogelijk buiten haar bereik aan het zetten, maar toch echt niet van plan om minder planten in huis te hebben _O- En de plekken buiten bereik beginnen op te raken...

Heel consequent zijn en even een paar weken met plantenspuit op de bank zitten!

Wij gaan waarschijnlijk verhuizen naar een 2x zo groot huis dus ik heb meer ruimte voor plantjes! En een balkon op het zuiden die ik ook leuk wil aankleden. Mijn eerste eigen buitenplantjes!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:29

Super gaaf! Ik ben ook zo blij met mijn balkons. Zoveel keuze. Ben benieuwd naar je updates!

Bella gaat ook lekker. :+:
Afbeelding
Afbeelding

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:35

Hmm ik ga eens kijken of ik ergens substraat kan bestellen, ook hier weinig zin in tuincentrum momenteel... Doe jij het met gewoon simpel zand mengen?

Ik heb een 30 meter diepe tuin die ik helemaal opnieuw mag aanplanten <3 En daar schiet nu dus vanalles uit de grond <3

Dat ben ik inderdaad aan het doen liekec... Dat ding zou een brave raskat moeten zijn, maar draait zich gewoon weer terug om richting plant zodra je kont de bank weer raakt. Het straatschoffie heeft altijd de planten fijn met rust gelaten, contrast kon niet groter soms tussen die twee.
Dit is de boosdoener... Don't let the pretty face fool you _O-
Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:47

Ik heb aquarium zand voor waterplanten. Is net even fijner in mijn ervaring, ook van de Intratuin. :o

Wel mooiert!

En wat een gave tuin zo groot!

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 22:14

Ik begon met drie takjes van mijn rubberplant (abidjan)

Nu is hij zo groot dat hij het licht in huis weg neemt.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 22:39

Ohh die Dubia <3

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 22:51

Luxorvalkje schreef:
Ik begon met drie takjes van mijn rubberplant (abidjan)

Nu is hij zo groot dat hij het licht in huis weg neemt.

Awesome. :+:

Quir schreef:
Ohh die Dubia <3

Jaah. De volgende plank staat al klaar!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 23:31

Gaaf Luxorvalkje als ze zo groot worden <3

Bedankt voor de tips magda! Misschien dat ik komende week ergens direct in de ochtend naar tuincentrum toe ga, of kijken of ik nu online kan bestellen. Gevaarlijk want ik wil hangplanten erbij :=

En echt supertof ja zo’n grote tuin, was ook wel de reden dat we op dit huis vielen. Nu is het huis ook heerlijk, maar de tuin was wel hetgeen op de foto’s wat de *\%/* was. Hoewel het dus een groot paardenbloemen oerwoud was...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 09:44

Snap ik helemaal dat het de doorslaggevende factor was. :+:
Volgens mij zou een tuin mij nu failliet maken met alles wat ik er in zou planten. _O-
Maar paardenbloemen zijn wel goed voor beetjes. O:)

Succes met het tuincentrum! Voorheen pakte ik precies wat ik nodig had, razendsnel eruit maar nu met de maatregelen ben je even bezig en dat is voor mij wat vervelend. :o

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 09:51

Ik snap je helemaal, ik voel me er ook niet helemaal fijn bij om nu te gaan. Hoewel ik vorig weekend nog geweest ben direct na openingstijd, ik had echt lavendel nodig voor mijn rozen want die kregen luis. Dat was heel goed te doen toen! Maar, dat was geen pas weekend :=

Ik ben ook failliet aan het gaan... heb nu maar veel bollen geplant en zaden gezaait, ben benieuwd wat allemaal op komt. Wel heel leuk ook, om alles de grond uit te kijken. Sowieso wordt alles weer groen langzaam. Ik heb bijna alleen maar bijen en vlinder planten, mijn bijen hotels zijn ook al flink in trek zag ik gister <3 Het was me toch een gezoem daar omheen, zó leuk <3 sfeerplaatje (ondertussen is alles nog veel verder)
Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 10:00

Precies, het is zo druk! Onnadenkend wilden we vrijdag een parasol halen. We zagen de rij en gingen terug. Maar online besteld. :o

Jammer van de rozen! Helpt de lavendel al?

Wat doe je dat super leuk zo onwijs leuk dat je dat voor de beestjes doet. :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 10:03

Ik las net dat het bij intratuin niet zo druk was gister. En vandaag is het minder goed weer, dus dan denk ook geen hordes mensen op de been. Was hier pas snel even om wat bordjes voor de moestuin te halen. Was prima te doen, tc is zo groot en heeft zoveel mogelijkheden om ruim om iemand heen te gaan. Ik vind de supermarkt lastiger..

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 10:13

Lavendel helpt goed! Vorig jaar ook erbij en toen bijna niks, maar ik had de lavendel verplaatst := Het is zo leuk zoveel leven in de tuin. Hier zitten heel veel bijtjes en ook vlinders. Heb veel van die huisjes ophangen en ik hoop ook dat de planten die ik vorig jaar geplant heb al wat groter gaan dit jaar dat ze daar ook echt lekker in kunnen zitten.

Dat klinkt positief idinn! Het lastige hier is dat er een grooote woonboulevard omheen ligt. Dus eigenlijk is het altijd wel redelijk druk. Misschien dat ik deze week wel even naar een andere rijd, daar ligt niks anders omheen en de Belgen die die normaal over bevolken mogen nu niet :Y)

Mijn Thea heeft weer een nieuw blad gemaakt <3 volgens mij is ze happy bij het keuken raam.