Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sting

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:48

Gisteren mijn telefoon verloren op de parkeerplaats van de AH. Uiteindelijk terug naar de winkel gegaan na het hele huis overhoop te hebben gehaald. Gelukkig was hij daar afgegeven, maar had er wel eerst iemand overheen gereden :(. Helaas overleden dus. Nu aan het kijken naar een nieuwe telefoon, maar was eigenlijk wel heel tevreden over de oude. Iemand ervaring met refurbished telefoons? Ze zijn nieuw niet meer te krijgen en een beetje bezuinigen is ook niet verkeerd op dit gebied :).

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:54

Oh zonde Sting!
Ik heb alleen ervaring met mijn refurbished macbook, daar ben ik nog steeds heel blij mee. Mijn eerste iphone was een demo model, ook een stuk goedkoper maar nauwelijks gebruikt.
Ik zou een refurbished telefoon wel aandurven denk ik, mits je hem wel even kan testen van tevoren. Batterijstaat controleren, kijken naar dode pixels, luidsprekers en hoofdtelefooningang testen enz..

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:59

Goed idee om te testen! Ik denk dat dat ook wel kan in winkels? En natuurlijk is het zonde, maar ik ben allang blij dat hij niet in verkeerde handen is gevallen wat betreft wachtwoorden etc. Ik heb wel beveiliging overal op, maar er zijn vast toch dingen waar ze bij kunnen en nu heb ik dat allemaal gewoon zelf weer onder controle (voor zover je tegenwoordig nog kan spreken over controle, haha!).

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:00

Sting schreef:
Gisteren mijn telefoon verloren op de parkeerplaats van de AH. Uiteindelijk terug naar de winkel gegaan na het hele huis overhoop te hebben gehaald. Gelukkig was hij daar afgegeven, maar had er wel eerst iemand overheen gereden :(. Helaas overleden dus. Nu aan het kijken naar een nieuwe telefoon, maar was eigenlijk wel heel tevreden over de oude. Iemand ervaring met refurbished telefoons? Ze zijn nieuw niet meer te krijgen en een beetje bezuinigen is ook niet verkeerd op dit gebied :).

Ik heb een refurbished iPhone van Forza en ben hier meer dan tevreden over! Nu moet ik zeggen dat die van mi wel echt extreem goedkoop was :+ 10% personeelskorting en de prijs stond heel gek ongeveer €100 lager dan het had gemoeten voor 1 avond.
Maar ik heb mijn iPhone 6S nu 1,5 maand denk ik? Tot nu toe nog helemaal geen problemen gehad en hij ziet er qua uiterlijk ook nieuw uit.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:03

JoyCiej007 schreef:
>;) :roll: Ik wil 2 bonnetjes indienen bij Scoupy, maar ik krijg m'n foto's niet scherp, en de flits in de app doet het niet. Telefoon al opnieuw opgestart etc, maar hou hetzelfde probleem. Echt irritant; op m'n gewone camera-stand doettie het wel. >;)

Edit:
@ 8nnemiek: is het broed dan wel geconcentreerd genoeg, bevat het dan wel genoeg voedingsstoffen om meer emmers dus meer zwammen te kweken?

Ik heb zojuist ook een kweekset besteld. *\o/* *\o/* *\o/* Speciaal voor de postcodeloterij deelnemers hebben ze een korting. Super grappig, want er wordt nergens naar je lidnr. ofzo gevraagd, ik kon gewoon met korting die set aanklikken zonder iets speciaals in te voeren. Anders had ik het nl. via m'n ouders gedaan; die zijn wel lid vd postcodeloterij.

Ik kan niet wachten! Net gisteren m'n koffieprut weggegooid. Meestal zet ik 1x per week op maandag een kopje of 5 (kleine kopjes) snelfilterkoffie (geen pads), dan komt m'n begeleidster/coach.
ik drink weinig tot geen koffie als ik alleen ben.

Kan m'n moeder wel vragen voor de Senseo-pads, dat kan ook volgens de site, toch?

Heb je een linkje van de korting via de postcode loterij?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:05

8nnemiek schreef:
Oh die is ook leuk! Alleen jammer dat je daar de accu moet huren ipv kopen.

Ik vind de electrische fiat 500 gaaf. Zonde dat ze die alleen in Amerika op de markt hebben gebracht, maar ze worden hier wel steeds vaker tweedehands aangeboden.

Wij hebben nu een smart for2 met brabus pakket Er op en een Dacia Logan
Vriend rijd de smart voor woon werk Verkeer en de Logan is de boodschappen/hondenauto (lees blubberbak waar we alles behalve woon werk verkeer mee doen, afgelopen weken weer twee keer een rit verbouw resten mee naar de stort gebracht ; bank plat, zeiltje er in en laden maar )

De smart word op termijn voor een elektrische smart vervangen
En als de huidige honden uit de tijd zijn , dan kunnen we de Dacia ook gaan downsizen , Hoewel voor de maat auto is hij wel vrij zuinig en betaalbaar qua vaste kosten

(Nooit gedacht , maar de huidige generatie Smart is echt zo tof... karten op de openbare weg :') )

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:08

Sting schreef:
Goed idee om te testen! Ik denk dat dat ook wel kan in winkels? En natuurlijk is het zonde, maar ik ben allang blij dat hij niet in verkeerde handen is gevallen wat betreft wachtwoorden etc. Ik heb wel beveiliging overal op, maar er zijn vast toch dingen waar ze bij kunnen en nu heb ik dat allemaal gewoon zelf weer onder controle (voor zover je tegenwoordig nog kan spreken over controle, haha!).

Ik weet dat testen bij Leapp altijd mogelijk was, en ik neem aan dat andere winkels daar ook niet moeilijk over doen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 12:01

Anthea schreef:
Hij komt pas in maart :)) We nemen een oplader voor thuis, in de garage. M'n man kan 'm echter ook op het werk opladen dus ik gok dat ie dat straks het vaakst doet :=

Begrijpelijk, nog meer bezuinigen :j

Wat balen Sting, ik heb er geen ervaringen mee. Heb een keer een tweedehands iPhone gekocht maar die bleek elke keer problemen met het internet te hebben, wel daar getest. Nu een telefoon los bij een abonnement gekocht, weer een iPhone en die bevalt erg goed. Deze was in combi met het abonnement goedkoper dan een los toestel.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 12:07

Ik heb mijn eerste Stockon bestelling gedaan. Kattenvoer, toiletpapier en tonijn in blik. Heb voor het brede tijdsvak gekozen met 1 euro korting. Er is een kans dat ik niet thuis ben, ben benieuwd wat de buren zeggen over mijn markante bestelling. Heb flink ingekocht, haha.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:03

mystery1980 schreef:
JoyCiej007 schreef:

Ik heb zojuist ook een kweekset besteld. *\o/* *\o/* *\o/* Speciaal voor de postcodeloterij deelnemers hebben ze een korting. Super grappig, want er wordt nergens naar je lidnr. ofzo gevraagd, ik kon gewoon met korting die set aanklikken zonder iets speciaals in te voeren. Anders had ik het nl. via m'n ouders gedaan; die zijn wel lid vd postcodeloterij.

Heb je een linkje van de korting via de postcode loterij?

Ja hoor, gewoon via de site:
https://www.rotterzwam.nl/shop/product/ ... growkit-64

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 17:36

Sting schreef:

Geen ervaring mee, maar wel van de week voor het eerst kennis gemaakt met een Fairphone. Ik weet nu wat mijn volgende telefoon gaat worden, wat een goed concept! Omdat je alle onderdelen apart kunt vervangen, kan de telefoon uiteindelijk veel langer mee. Ook nog eens veel duurzamer!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 17:45

Klinkt goed mrieeek! Wel een flink prijskaartje eraan, dus voor mij niet haalbaar. Maar wie weet worden ze in de toekomst wat betaalbaarder :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 18:13

Een goed initiatief maar inderdaad nog duur!

Er waren veel nieuwe scoupy's. Dat was lekker winkelen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 00:49

Duur weekje en nu nog maar €3,75 over voor de rest vd week. :=
Maar ben de voorraad langs gegaan en had nog voldoende om de rest vd week door te komen.
Morgen spareribs met patat, broccoli en kaassaus, vrijdag tomatensoep met tosti en voor zaterdag en zondag alvast kipfiletblokjes marineren.
Zaterdag en zondag maak ik dan sajoerboontjes met kipfiletblokjes en rijst.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 11:19

Wat gaaf, die Fairphone! Jammer dat ie op Android draait, ik kan voor m'n werk echt niet zonder iPhone, anders had ik er zeker over nagedacht!

Geen lege flessen meer liggen, lor?
Ik heb gisteren eens de kelder uitgemest, en daar kwam een tas vol lege flessen uit van de Lidl, Aldi, Plus, Duitse Aldi, AH en Jan Linders.. Overal tussen de 75 cent en 1,50 aan statiegeld, dus bij elke winkel heb ik een beetje groente meegenomen (en nog een zak pepernoten :9 ) en uiteindelijk had ik toch nog een tasje vol eten, en telkens 5 cent moeten betalen of juist terug gekregen :))

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 11:49

Nee, die had ik al ingeleverd. :+
Maar heb alles in huis om ong een week te overleven. :)

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 13:35

Ja, ik hoop ook dat het in de toekomst wat goedkoper wordt. Al proberen ze wel een sustainable supply chain na te streven, dus of het echt ooit een goedkope telefoon kan worden vraag ik mij af.

Oef, 3.75 is niet veel. Hopelijk geen onverwachte uitgaven!

Zelf de afgelopen tijd iets te relaxed geweest qua geld. Inmiddels weer even op rantsoen haha, komen begin van 2019 nog een aantal flinke rekeningen aan helaas..

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 13:56

Scheelt dat het mijn boodschappenrekening is. :+
Elke maandag wordt er €50,- opgezet maar had een aquariumpomp nodig en een beter traphekje wat me bij elkaar ruim €38,- kostte, gelukkig had ik een aquarium verkocht maar ook al boodschappen gedaan voor maandag t/m woensdag.
Die €3,75 is dan ook voor wat lekkers en/of verse broodjes in het weekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 14:46

Dan is het wel te doen met €3,75.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 17:57

Ik bezuinig zelf ook overal op hoor waar ik maar kan zondag waren we naar de leenbakeer voor tapijt voor boven overloop en slaapkamer moest worden besteld geen probleem kregen we maandag de folder stond het zelfde tapijt in maar dan in de aanbieding scheelt 4 euro de vierkante meter :roll: verder bezuinigingen we overal op gisteren waren we bij lidl mijn man zei we kunnen hier ook wel mandarijnen mee weg nemen ik zei nee is bij jumbo goedkoper scheelde op 4 netten 16 cent hoef je niks voor te doen is 200 meter lopen dus ook nog gezond :D

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 19:01

@OleJon: Is de moeite om het aan te kaarten bij de Leenbakker hoor! Meestal krijg ik je dan wel de korting alsnog! Heb ik ook gehad met mijn boxspringbed. Ook de week erop in de aanbieding, gewoon 150 euro terug gekregen. Dus proberen kan altijd! Zeker als het besteld is, maar je het nog niet binnen hebt :).

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 19:20

Sting schreef:
@OleJon: Is de moeite om het aan te kaarten bij de Leenbakker hoor! Meestal krijg ik je dan wel de korting alsnog! Heb ik ook gehad met mijn boxspringbed. Ook de week erop in de aanbieding, gewoon 150 euro terug gekregen. Dus proberen kan altijd! Zeker als het besteld is, maar je het nog niet binnen hebt :).

O Dank je wel voor de tip ga ik dat zeker proberen

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 19:30

Inderdaad terug gaan. Heb een keer zo iets gehad met kastje. Heb heb verschil ook terug gehad.

Erres

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 21:25

Sonja_vR schreef:
8nnemiek schreef:
Oh die is ook leuk! Alleen jammer dat je daar de accu moet huren ipv kopen.

Ik vind de electrische fiat 500 gaaf. Zonde dat ze die alleen in Amerika op de markt hebben gebracht, maar ze worden hier wel steeds vaker tweedehands aangeboden.

Wij hebben nu een smart for2 met brabus pakket Er op en een Dacia Logan
Vriend rijd de smart voor woon werk Verkeer en de Logan is de boodschappen/hondenauto (lees blubberbak waar we alles behalve woon werk verkeer mee doen, afgelopen weken weer twee keer een rit verbouw resten mee naar de stort gebracht ; bank plat, zeiltje er in en laden maar )

De smart word op termijn voor een elektrische smart vervangen
En als de huidige honden uit de tijd zijn , dan kunnen we de Dacia ook gaan downsizen , Hoewel voor de maat auto is hij wel vrij zuinig en betaalbaar qua vaste kosten

:)
Onze elektrische auto komt over een week of 2. Ik heb wel lang getwijfeld, hoor. Aan de ene kant is het veel zuiniger/beter voor het mileu, maar aan de andere kant moet je behoorlijk plannen hoever je gaat en of ie dat haalt qua actieradius (wij rijden nogal ver). En...ik was nogal huiverig over het feit dat ie zo snel optrekt ivm de trailer die erachter moet. Ik neem aan dat jullie ook paarden hebben hier op bokt? Moet er niet aan denken dat mn paardjes vooruit schieten id trailer ;) Maar goed, nu blijkt, is mij gezegd, dat er een knop in zit waardoor je naar keuze niet zo mega snel optrekt, dus beter voor hen. Het word een Tesla X, fijn voor de honden en alle spullen die je meeneemt op buitenrit of concours. )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 23:23

OleJon schreef:
verder bezuinigingen we overal op gisteren waren we bij lidl mijn man zei we kunnen hier ook wel mandarijnen mee weg nemen ik zei nee is bij jumbo goedkoper scheelde op 4 netten 16 cent hoef je niks voor te doen is 200 meter lopen dus ook nog gezond :D

:') 16 cent... echt?
En je tijd dan? Erheen lopen, winkel in, product pakken, in de rij bij de kassa, afrekenen, zijn dat die drie stuivers waard?