Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
RoosG schreef:Wij willen aankomende week toch nog een tweede keer kijken bij een huis. Ik moet toch wat meer door dingen heen leren kijken. Er zitten nu huurders in die nogal... hippie zijn. Niks mis mee, maar het hele huis stond vol met prul, je kon je de kont niet keren. Keuken is verouderd maar wel oke, dus ik denk met een lakje verf kan ie nog wel door.
Wij hebben (nog) geen aankoopmakelaar, dat wil ik eigenlijk ook niet, maar ik vraag me af hoe jullie hier over denken. De eigenaar heeft rolluiken aan de binnenkant van de ramen gehangen. Heel erg lelijk, zal het eerste zijn wat naar de vuilnisbelt vertrekt. Maar omdat het zo onhandig is opgehangen, is de deur van de toilet bijvoorbeeld kapot (En de buitendeur naar de tuin heeft al deuken). Is dit iets wat je mee kan nemen in de bieding? Of bijvoorbeeld om een nieuwe deur vragen? Daarnaast hebben de huurders die er nu in zitten, 3 maanden opzeg termijn. Ik vermoed dat zij het niet tof zullen vinden als wij het huis kopen, want uit het interieur haal ik dat ze bijna een kindje krijgen. Nu hebben zij de badkamer altijd dicht gehad, geen raam open, geen verwarming aan. Dus die ruimte krijgt schimmel. Als wij het huis kopen, en zij zitten er nog 3 maanden in (ik moet nog uitzoeken hoe dat precies werkt hoor, ik bedoel, ik neem aan dat de verkoper dan nog de eigenaar blijft tot de huurders er uit zijn. Dat dan pas de sleuteloverdracht is). Kan ik dan van hun eisen dat ze het raam open laten zodat het kan luchten?
Misschien toch maar met een aankoopmakelaar gaan praten, maar ik heb juist het gevoel dat we heel veel dingen wel zelf kunnen...
Neonlight schreef:Karuna, het zit je ook echt niet mee.![]()
Cayenne, in welke regio ben jij allemaal aan het zoeken als je dat huis vindt? Ik woon namelijk in de gemeente Bergeijk (alleen niet in het dorp Bergeijk).
waxmeltsenzo schreef:RoosG schreef:Wij willen aankomende week toch nog een tweede keer kijken bij een huis. Ik moet toch wat meer door dingen heen leren kijken. Er zitten nu huurders in die nogal... hippie zijn. Niks mis mee, maar het hele huis stond vol met prul, je kon je de kont niet keren. Keuken is verouderd maar wel oke, dus ik denk met een lakje verf kan ie nog wel door.
Wij hebben (nog) geen aankoopmakelaar, dat wil ik eigenlijk ook niet, maar ik vraag me af hoe jullie hier over denken. De eigenaar heeft rolluiken aan de binnenkant van de ramen gehangen. Heel erg lelijk, zal het eerste zijn wat naar de vuilnisbelt vertrekt. Maar omdat het zo onhandig is opgehangen, is de deur van de toilet bijvoorbeeld kapot (En de buitendeur naar de tuin heeft al deuken). Is dit iets wat je mee kan nemen in de bieding? Of bijvoorbeeld om een nieuwe deur vragen? Daarnaast hebben de huurders die er nu in zitten, 3 maanden opzeg termijn. Ik vermoed dat zij het niet tof zullen vinden als wij het huis kopen, want uit het interieur haal ik dat ze bijna een kindje krijgen. Nu hebben zij de badkamer altijd dicht gehad, geen raam open, geen verwarming aan. Dus die ruimte krijgt schimmel. Als wij het huis kopen, en zij zitten er nog 3 maanden in (ik moet nog uitzoeken hoe dat precies werkt hoor, ik bedoel, ik neem aan dat de verkoper dan nog de eigenaar blijft tot de huurders er uit zijn. Dat dan pas de sleuteloverdracht is). Kan ik dan van hun eisen dat ze het raam open laten zodat het kan luchten?
Misschien toch maar met een aankoopmakelaar gaan praten, maar ik heb juist het gevoel dat we heel veel dingen wel zelf kunnen...
Het raam open laten kun je niet eissen is een stukje privacy natuurlijk van de huurders.
Dingen die nu stuk zijn of je niet bevallen kun je zeker mee nemen in het bod.
Ik vind je vrij negatief over het huis, waarom wil je dit huis persė als er zoveel mis mee is?
Deuren die kun je vervangen, laten luchten kun je doen zodra het jullie huis is, dat doe je toch als je gaat verven etc, schoonmaken idemdito, mogelijk hebben de huurders al andere woonruimte gevonden, en anders is dat een zaak tussen verkoper en huurder, als koper maak je afspraken over de staat van huis waarin het verkeerd tijdens de inspectie voorafgaande aan de overdracht, is de woning niet afgesproken staat gaat de koop niet door.
waxmeltsenzo schreef:Er was eens iemand die mij de tip gaf omdat ik op een ander forum ook zoals jij sprak meer over de buurt enzo en het huis was bijv te groot, maar ik somde de minpunten op, en zij gaf me de tip het niet te doenop dat moment dacht ik waar bemoeid die troela zich, mee maar toch toen we gingen kijken een tweede keer kwamen die min punten weer op en moest ik eraan denken het niet te doen
dan is het niet je huis. Terwijl ik ergens ook echt verliefd was, was een boerderij
maar heb er geen spijt van dat we het niet gedaan hebben, morgen hebben wij de overdracht, en dan hebben we iets waar zowel mijn vriend als ik echt blij mee zijn, er is werk aan de winkel maar het gevoel is gewoon vanaf het eerste moment goed