Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lucifertje

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 09:58

Ik zou echt niet teveel verwachten dat het eerder opgeleverd wordt.

Wij hebben maandag de oplevering *\o/* bij de vooroplevering wel veel afwerkingspunten gehad. Verder is alles geregeld!

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 10:55

Eindelijk Lucifertje! Hebben jullie de werkzaamheden beetje goed kunnen plannen?

En het is niet zozeer dat 't eerder opgeleverd wordt, want dat staat gepland voor Q4. Oktober is al Q4. Maar met alle eerdere vertragingen zijn we er vanuit gegaan dat 't eind Q4 zou worden. Mogelijk september al oplevering werd ook niet aan de grote klok gehangen maar kregen we wel stiekem toegefluisterd uit betrouwbare bron

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 11:15

Hier gaat het ook goed! Vrijdag is de kap erop gekomen en nu is de installateur bezig!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 08:52

Pfff ik heb moeite om positief te blijven merk ik. De eerste 4 huizen zijn dinsdag opgeleverd. We hebben een app groep en daar zijn me toch dingen verteld. Ze hebben helemaal niks gedaan met alle punten die er ten tijde van de vooroplevering zijn aangegeven.
We zouden eigenlijk zondag op vakantie gaan maar dat stellen we uit zodat we er zelf bij kunnen zijn. Ik hoop zo dat het meevalt maar ik zie de bui al hangen.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 12:14

Zorg dat er iemand van vereniging eigen huis mee gaat, en de laatste termijn pas betalen als alles opgelost is!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 16:15

SuSem schreef:
Zorg dat er iemand van vereniging eigen huis mee gaat, en de laatste termijn pas betalen als alles opgelost is!

Dat hebben we sowieso, hadden we bij de vooroplevering al. Laatste termijn is al betaald behalve de 5% die 'vast gehouden'wordt.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 09:49

Bij ons zijn het vertraagd weer. Snap er niks van. Iedereen lijkt huizen te krijgen in een jaar, maar bij ons duurt het 1.5 vanaf dat het grondvloer lag... ze dekken zich ook so verdomd in dat je geen been hebt om op te staan.

Prognose is nu eerste kwartaal 2021.

Afbeelding

Afbeelding

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 17:05

Ohh man Thatgrumpyh, geen aanrader dus, die aannemer van jullie. Wat afschuwelijk zeg.. Jullie zitten al vet lang in het hele proces toch? En dan pas over een jaar in je huis kunnen... :(

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 17:30

Woooow als je huis al zo ver is en dan nog q1 2021, dan vrees ik helemaal voor dat van ons.. welke aannemer hebben jullie?

Wij moeten ons huidige huis nog verkopen. Wanneer hebben jullie dat gedaan? We gaan denk ik liever tijdelijk wat huren dan nog heel lang wachten met te koop zetten.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 21:20

Pff beetje hetzelfde als die van ons thatgrumpy.
Buren appte vanavond dat ze al lekkage hebben |( huis is dinsdag opgeleverd.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 22:36

Hadden wij bij ons vorige nieuwbouwhuis ook! De afvoer van het toilet in de badkamer sloot niet helemaal goed aan :=

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 09:59

Ja, wij hebben het december 2018 gekocht, maar sommige in ons groep hebt het gekocht september 2018. Dus bijna 2.5 jaar geleden wanneer het klaar is.

Wij hebben HSB uit Volendam. Echt geen aanrader. Bagger communicatie en als je ze eindelijk aan de telefoon krijg liegen ze heel vak over wat ze hebben gezegd.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 11:23

Thatgrumpyh schreef:
Ja, wij hebben het december 2018 gekocht, maar sommige in ons groep hebt het gekocht september 2018. Dus bijna 2.5 jaar geleden wanneer het klaar is.

Wij hebben HSB uit Volendam. Echt geen aanrader. Bagger communicatie en als je ze eindelijk aan de telefoon krijg liegen ze heel vak over wat ze hebben gezegd.

Wow dat duurt echt lang! Wat balen zeg.
Ik moet zeggen dat het ook echt anders kan. Wij hebben in augustus 2017 te horen gekregen dat wij onze eerste keuze mochten kopen. In september 2017 is de koop gesloten en in september 2018 is ons huis opgeleverd (zou eigenlijk voor de bouwvak zijn maar liep wat uit door aansluitingen). Geen opleverpunten (!). Inmiddels wonen wij er al bijna 1,5 jaar.

Gelukkig duurt nieuwbouw dus niet altijd zo lang..
sterkte met het wachten! :(:)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 13:43

WillemYntJee schreef:
Woooow als je huis al zo ver is en dan nog q1 2021, dan vrees ik helemaal voor dat van ons.. welke aannemer hebben jullie?

Wij moeten ons huidige huis nog verkopen. Wanneer hebben jullie dat gedaan? We gaan denk ik liever tijdelijk wat huren dan nog heel lang wachten met te koop zetten.

Wij hadden ons huis al snel verkocht dus hadden vervangende woonruimte nodig. Huren was een optie, maar dan waren we wel aangewezen op particuliere huur. Wij hebben een woonunit gekocht en op ons bouwperceel gezet. Inmiddels is deze weer verkocht en hebben we hiermee een jaar gratis kunnen wonen. Ik zou ook liever de zekerheid hebben en de woning verkopen, dan er lang mee te wachten met het risico op lang dubbele lasten.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 14:22

Wij hebben ons appartement begin januari verkocht. Het moest getaxeerd worden ivm overbruggingshypotheek en toen noemde de makelaar dat hij wel een geïnteresseerde in zijn klantenkring had, iemand die een woning in de stad zocht om te kunnen verhuren. Daar hebben we het voor een goede prijs aan verkocht. Voor ons een win-win situatie: het huis hoefde niet op funda, geen courtagekosten en we kunnen er zolang als we willen blijven wonen. Tot mei 2021 voor dezelfde woonlasten als we netto aan hypotheek+VVE betaalden. Daarna gaat de huurprijs wel flink omhoog hoor maar we hopen dan ook wel verhuisd te zijn.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 15:43

WillemYntJee schreef:

Wij hebben het in september te koop gezet. Binnen 1 week verkocht en moeten er 31 maart uit. Ik denk dat ik de volgende keer het anders zou doen. Ik heb nu echt wel in de stress gezeten of het huis op tijd opgeleverd werd.

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 16:57

Wij hebben ons appartement begin november te koop gezet en met 1,5 week was hij verkocht. Half februari kregen de de sleutel en gaan begin april verhuizen. Overdracht van ons appartement doen we pas op 1 mei. Wij hebben bewust lang gewacht omdat we de dubbele lasten nog wel even vol kunnen houden en de huisprijzen voorlopig nog wel even blijven stijgen. We hebben nu in 1,5 jaar tijd ook nog flink veel meer voor ons appartement gekregen dan we van te voren hadden gedacht.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 17:18

Dat is wel heel ideaal Noeps!
Bouwunit is geen optie, t is projectbouw en we hebben nog een klein mannetje hier rondlopen dus wel iets ruimte nodig.

Huizen gaan hier ook als warme broodjes dus ben ook niet bang om ermee te blijven zitten. We hebben nu de planning om t mei/juni in de verkoop te zetten. Mocht t dan wel wat langer duren is dat niet erg en als er een goed bod komt en we moeten er wel voor de oplevering uit dan zoeken we wel een appartementje ofzo.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 18:32

WillemYntJee schreef:
Dat is wel heel ideaal Noeps!
Bouwunit is geen optie, t is projectbouw en we hebben nog een klein mannetje hier rondlopen dus wel iets ruimte nodig.

Huizen gaan hier ook als warme broodjes dus ben ook niet bang om ermee te blijven zitten. We hebben nu de planning om t mei/juni in de verkoop te zetten. Mocht t dan wel wat langer duren is dat niet erg en als er een goed bod komt en we moeten er wel voor de oplevering uit dan zoeken we wel een appartementje ofzo.

Wanneer is jullie verwachte oplevering?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 20:53

We hadden gehoopt eind dit jaar, maar de installateur gaf laatst aan dat zij uit gaan van een jaar bouwtijd vanaf t moment dat de begane grond vloer ligt. Die ligt er nog niet..

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 00:07

Nog 1 nachtje *\o/* *\o/* *\o/*

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 03:07

Maar staat er in jullie koopovereenkomst niks over de hoeveelheid werkbare dagen dan?

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 03:09

Bij ons zijn ze in oktober begonnen met graven en medio juni gaan ze opleveren

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 08:40

SuSem schreef:
Maar staat er in jullie koopovereenkomst niks over de hoeveelheid werkbare dagen dan?

Ja maar die gelden pas vanaf het moment dat de begane grond ligt. Die lui weten dat ook wel en zorgen er dus voor dat ze dat zo lang mogelijk uitstellen.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 14:52

Bij ons hebben ze vandaag de dakpannen geplaatst!