Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 23:16

Iglo diepvriesgroenten zijn trouwens ook in de aanbieding bij de C1000, misschien ook een idee voor je.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 23:18

Ik zag dat de c1000 ook de iglo diepvriesgroenten in de aanbieding had waaronder 750gram spinazie voor 1 euro.

Wij hebben geen c1000 meer maar een dorp verderop zit 'ie nog wel. Ik heb net de aanbiedingen bekeken en er zit veel tussen wat we normaal ook gebruiken. Dus morgen maar weer eens old-fashion naar de c1000.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 23:18

Sloffiee, hier in de buurt is een kinderboerderij waar je eitjes per stuk kan kopen, kosten dan volgens mij iets van 10 cent per stuk ofzo. Misschien dat ze bij jullie ook zoiets hebben dat je een paar eitjes kan kopen? Ben je niet het geld van een hele doos kwijt, maar heb je toch een vleesvervanger :)

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 23:19

Of idd een ei bij de spinazie i.p.v. een stukje vlees.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 23:21

Saroanda, volgens mij ben je veel goedkoper uit (ook in verhouding) als je in de supermarkt zoals AH gewoon het pakje met de allergoedkoopste spinazie koopt. :)

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 23:24

Alwiene schreef:
Saroanda, volgens mij ben je veel goedkoper uit (ook in verhouding) als je in de supermarkt zoals AH gewoon het pakje met de allergoedkoopste spinazie koopt. :)

Klopt ja :j De eurosjopper kost 50 cent per 450 gram. Echter eet manlief hier alleen maar de spinazie a la creme van iglo :o

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 23:25

Alwiene schreef:

yup inderdaad, is iets lastiger klaar te maken/doseren, omdat je met 1 blok zit, maar ik gebruik deze dus regelmatig (in de winterperiode), 450 gr spinazie voor 50 ct, en maak het nog wat op smaak met een grote lik kruidenroomkaas (euroshopper) erdoor. Creme fraiche variant is 10 ct goedkoper als de normale spinazie.

Verder even kijken of je toevallig nog lege flessen in huis hebt?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 23:30

Ik heb net mijn lijst voor boodschappen klaar gemaakt, voornamelijk bij de C1000 waar ik de boodschappen ga halen.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 23:34

ik ben voorzien qua aardappels maar voor sloffie

waren de aardappels niet bij de aldi in de aanbieding 5 kg 1,29? Iemand postte dat een aantal pagina's geleden, als reactie op de aanbieding van de lidl van 10 kg aardappels voor 2,50

Ik kan alleen zo online niet vinden tot wanneer dit soort aanbiedingen gelden en dus ook niet of deze nog geldig zijn, en die folders krijg ik niet thuis (geen enkele btw, alleen de AH folder lol)

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 09:41

oh super... !!!!! vind dit zo top voor jullie heb alles net opgeschreven en ga straks meteen even kijken, ik red me wel... dan eet ik maar eens een stuk brood oid maar het gaat mij inderdaad meer om mijn zoontje ! :D vriendin van me heeft ook aangeboden bij haar vandeweek te mogen eten dus dat is heel erg fijn *\o/*

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 09:49

Hier een grote investering gedaan, namelijk een grote vriezer met 6 laden gekocht, merk toch echt dat ik teveel eten weg moet gooien omdat ik nu maar 3 vries laadjes heb onder mijn koelkast. Ga nu dus van 3 naar 9 laadjes, lekker! Dat word lekker maar 1x in de 2 weken boodschappen doen (wat ook een hele hoop impulsboodschappen zal schelen!)

sloffie idd, ga even naar de winkel en kijk vooral naar diepvriesgroente! die kun je stuk voor stuk vrij goedkoop inslaan. Wat ook al gezegd is, een gekookt eitje ipv vlees kan ook heel goed. Heb je niet nog statiegeldflessen thuis liggen die je in kunt leveren? Het is even heel goed zoeken, maar voor 10 euro kun je écht die paar dagen gezond door komen, ook jij! Heb je geen hulp van de vadervan jou kindjes? Wellicht kan hij nog iets betekenen voor jullie?

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 09:56

DebGizmo schreef:
Hier een grote investering gedaan, namelijk een grote vriezer met 6 laden gekocht, merk toch echt dat ik teveel eten weg moet gooien omdat ik nu maar 3 vries laadjes heb onder mijn koelkast. Ga nu dus van 3 naar 9 laadjes, lekker! Dat word lekker maar 1x in de 2 weken boodschappen doen (wat ook een hele hoop impulsboodschappen zal schelen!)

sloffie idd, ga even naar de winkel en kijk vooral naar diepvriesgroente! die kun je stuk voor stuk vrij goedkoop inslaan. Wat ook al gezegd is, een gekookt eitje ipv vlees kan ook heel goed. Heb je niet nog statiegeldflessen thuis liggen die je in kunt leveren? Het is even heel goed zoeken, maar voor 10 euro kun je écht die paar dagen gezond door komen, ook jij! Heb je geen hulp van de vadervan jou kindjes? Wellicht kan hij nog iets betekenen voor jullie?

Mijn ex betaald geen alimentatie... zijn we weer heel druk mee bezig
en mijn vriend is doordeweeks nooit thuis en zit op het vliegbasis in woensdrecht,
ik schaam me heel erg om het tegen hem te vertellen.. omdat ik nogal weinig in komen heb en vaak moeite heb om rond te komen en dit vaker het probleem is
ik wil niet steeds mijn hand op hoeven houden voor hem hij heeft genoeg inkomen maar toch...;( heb het er heel erg moeilijk mee..
ben allang blij dat hun 2 eten hebben en ik kom wel op de laatste plek dat is ook totaal niet erg. :j
hij zegt altijd als er wat is dat ik het moet zeggen.. maar er is toch een soort struikelblok en denk toch schaamte.. en het niet durf te vragen omdat ik het er zo moeilijk mee heb

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 10:13

Zorg jij wel dat je genoeg binnen krijgt (zie in je onderschrift dat je zwanger bent)

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 10:16

ik heb nog vitamine tabletten hier in huis liggen dus die slik ik er bij :j

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 10:52

inmiddels is alles al gezegd. Voor andere ben je een inspiratie, want er zijn genoeg mensen die heel ongezond voedsel aan hun kinderen geven.

vergeet de eitjes en melk niet voor je pannenkoeken.

eet jij in elk geval ook de groenten op die de kinderen laten staan. ten eerste goed voorbeeld en zelf kan je het goed gebruiken. en een keertje een boterham sávonds kan ook geen kwaad hoor. voel je je daar niet schuldig over.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 11:10

Poeh heftig Sloffiee. Dus je vriend weet dit helemaal niet? Ik zou het toch bespreekbaar maken. Een zwangere vrouw moet wel fatsoenlijk eten natuurlijk. De meeste tips zijn hier al gegeven. Ik heb vorige week een grote rode kool voor 99 cent bij AH gekocht. Hiervan kunnen wij met zijn drietjes (2 volwassenen en 1 kind) 3x eten. Ik kook dan alles in een keer en doe twee porties de vriezer in voor als ik eens wat minder boodschappenbudget heb.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 11:34

Ik heb van de week 5kg aardappels gehaald voor 1,50 en dat doen wij 1 avond koken en de volgende dag afbakken, doen wij wel bijna 2 weken mee!

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 12:11

5 kg aardappels doe ik veel minder lang mee vanavond stampot gaat er al 3 kilo van op. maar ja heb dan ook een gezin van 5 met 3 pubers.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 12:13

sweetsox schreef:
5 kg aardappels doe ik veel minder lang mee vanavond stampot gaat er al 3 kilo van op. maar ja heb dan ook een gezin van 5 met 3 pubers.

lol jij kunt beter bij een aardappelboer (bordjes langs de weg in bepaalde regio's) dan gaan halen, van die 20 kg jute zakken

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 12:36

ja moet je er wel eentje in de buurt hebben... ik ga van de zomer/herfst weer eten per meter doen. type maar in google erg goedkoop zelf oogste blanchere met sommige dingen en je eet lang uit je voorraad. dit word het eerste jaar dat ik geen aardappels meer kweek. had een moestuin nu ga ik alleen in de tuin kweken. was te veel werk voor me een moestuin van 200 m2.

vanavond word het een stampot van 2,5 kilo aardappels, 900 gram spinazie al a creme basis bij ah en basic spekjes 3 zakjes.

zag net nog soep in de vriezer. Dus dat eten we denk ik donderdag. morgen moet ik nog even verzinnen. afgelopen dagen veel rijst op. maar heb ook spullen voor een nieuw iets gekocht dus dat wil ik woensdag eten. morgen weer iets van aardappelen en ik denk met een bal gehakt, heb ik van de aanbieding genomen van appie heijn.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 12:55

wat is dat een ontzettend leuk initiatief zeg en zou ik zeker voor in zijn, het zit voor mij echter niet in de buurt en heb ook niet de beschikking over een auto
afgelopen jaar heb ik heel veel lol gehad met een beginnetje van zelf kweken en dat wil ik aankomend jaar uitbreiden/beter oppakken, afgelopen jaar was ik nl veel te laat begonnen (eind juni lol)

Dus over een paar maandjes gaan de eerste zaadjes hier de grond in voor tomaten/courgette/paprika/pluksla/komkommer/keukenkruiden, alles wat een beetje makkelijk is en op weinig vierkante meters is te kweken zegmaar want de bedoeling is in bakken/potten/speciekuipen te werken, maar heb dus nog weinig ervaring

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 13:22

tomaten, paprika en peper moet je veel eerder mee beginnen anders krijg je geen oogst. spinazie is ook erg makkelijk te kweken.

pootuitjes is ook leuk.

doe ook bloemen om de tuin leuker te maken zet ik er gewoon tussen. radijsjes zijn ook makkelijk

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 13:36

ja, dit jaar ben ik inderdaad van plan eind maart/april al te beginnen en afhankelijk van het weer wordt het dan maar een beetje heen en weer slepen met potten (gelukkig zijn de planten dan nog niet zo groot dus hoef ik geen speciekuipen heen en weer te slepen lol) tot er zeker weten geen nachtvorst meer is.
Is spinazie ook 'pluk'? in de zin van dat het doorgroeit als je een gedeelte geplukt hebt? zo ja komt deze ook op het lijstje want het is sowieso ook een groente die ik veel gebruik en verder zit ik ook aan iets van sugar snaps te denken omdat ik die erg lekker vind maar ze over het algemeen te duur vind om te kopen (gierigaard lol), zijn die een beetje makkelijk te telen?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 13:41

Hier net boodschappen voor volgende week gekocht, 20,15 euro in totaal bij de C1000.
Daarvoor heb ik, 3 brood, 2x andijvie bechamelsaus dv, 2x spinazie a la creme dv, 2x biologische verse melk, multisap, ontbijtpap fv voor kindje, 2x gesneden ontbijtkoek pijnenburg, beenham 500 gram, champions 400 gram, 2x boer'n vla, spekreepjes dubbel pak, paprikamix, aardappel kruimig, hutspot.
Alleen nog biologische gehakt en flesvoeding kopen en dan ben ik klaar voor 2 weken.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 13:42

Is het gelukt met de boodschappen sloffiee? :)

Ik ben net weer even bij de Appie geweest, eten tm zaterdag gehaald voor 23 euro. Veel bonus dingen ingeslagen, komt altijd wel op :j