Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarlindeRooz schreef:Zijn er serieus mensen met een vast contract (met voordelige prijs) die klagen? Hoe durf je te klagen over een paar tientjes als er mensen zijn die al tijden honderden euro's per maand betalen.
MarlindeRooz schreef:Ik vind het een typisch DPG media group artikel. Lekker opruien zonder het goed te onderbouwen.
MarlindeRooz schreef:Hele artikel:Citaat:Prijsplafond energie kost ‘vastecontracters’ geld
ENSCHEDE – Het prijsplafond voor energie is gunstig voor huishoudens met een variabel contract, maar ongunstig voor mensen met vaste energiecontracten. Zij gaan vanaf 1 januari juist tientjes per maand meer betalen.
Leo van Raaij 30-11-22, 06:00
Een huishouden met een gemiddeld verbruik heeft in 2023 in totaal zo’n 2500 euro voordeel van het prijsplafond, zo is door de overheid berekend. Dat gaat echter alleen op voor huishoudens met een variabel contract. Huishoudens met een vast contract gaan meer betalen, bevestigt het ministerie van Economische Zaken en Klimaat.
pmarena schreef:Maar dat komt toch niet dóór het prijsplafond an sich.... dat de BTW verlaagd werd was ook een maar gewoon een tijdelijke maatregel met een extra mazzeltje voor hen. Dat ze dan gewoon weer teruggaan naar contract, om daar dan het prijsplafond de schuld van te geven vind ik wel een beetje dubbel.
pmarena schreef:Als ze nou gewoon een paar cent per artikel rekenen dan zou ik het nog wel doen wellicht
MyWishMax schreef:Sorry, ik heb toch een vraag over een elektrische kachel. Het is al vaker besproken, maar kom er niet helemaal uit haha. Gisteren toch de verwarming aangezet een uurtje, die 15 graden werd echt te erg met mijn klachten. In dat uurtje ginf het van 15 graden naar 16,5 en zal ongeveer 3m3 zijn geweest. Cv slaat nu ook vaker aan omdat het onder de 15 graden wordt in huis. Dat zit tussen de 0.5 en 1,5m3 per dag daardoor.
Zelfs met prijsplafond douche ik liever wat meer dan moeten verwarmen met gas. Maar helemaal de komende maand, hoe bereken ik nu of het handig is om elektrische kachel erbij te nemen? Het zal niet zijn om continu te verwarmen, maar als het echt te koud is even aan te zetten kort. Of als de was moet drogen
Citaat:Hoeveel stroom verbruikt een elektrische kachel?
Dit is afhankelijk van het type elektrische kachel. Voor een kachel met 2000 watt, komt het neer op 2 kwh per uur.
MyWishMax schreef:Nee, die 3m3 was wat het koste om het die 1,5 graad warmer te krijgen