Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 13:44

Ik duim dat t tweede huis m wordt :D. Klinkt goed!

Huizen waarin gerookt is zijn zooooo ranzig :r. Zie die lucht er maar eens fatsoenlijk uit te krijgen. Het huis boven ons heeft om die reden bijna 4 maand leeg gestaan :=.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 13:54

Dit staat ook al 6 maanden te koop. Ik begreep het wel :+ :r
Sigaren ook echt. Bah.
Denk dat je er met investering echt wel een leuk huis van kunt maken. Maar niet voor ons.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 13:57

Daihyo schreef:
Dit staat ook al 6 maanden te koop. Ik begreep het wel :+ :r
Sigaren ook echt. Bah.
Denk dat je er met investering echt wel een leuk huis van kunt maken. Maar niet voor ons.

Ja, met deze info wel duidelijk waarom ie al zo lang te koop staat :=.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 14:31

Ieuw, uitgerookte huizen. Bah

Ons huis is afgelopen vrijdag in de verkoop gegaan. Eigenlijk had ik wel verwacht dat de makelaar gister/vandaag al reacties in zn mailbox zou hebben, maar helaas niet het geval.
Als ik er logisch over nadenk dan snap ik het ook wel. Tis een duurder huis en met de huidige rentes gewoon best duur.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 14:33

Onze adviseur zei dat de verkoop in december-januari-februari sowieso een dipje heeft.

Succes met de verkoop +:)+.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 19:38

Mri schreef:

Ons huis is afgelopen vrijdag in de verkoop gegaan. Eigenlijk had ik wel verwacht dat de makelaar gister/vandaag al reacties in zn mailbox zou hebben, maar helaas niet het geval.
Als ik er logisch over nadenk dan snap ik het ook wel. Tis een duurder huis en met de huidige rentes gewoon best duur.

Heb je een linkje?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 19:53

_San87_ schreef:
Wij hebben onder de vraagprijs geboden. En het ook voor een bedrag onder de vraagprijs kunnen kopen (omgeving Rhenen).

Ik had vandaag onder de vraagprijs geboden ( maar 3%, dus niet erg veel) en dat was bij lange na niet genoeg.
Was Wapenveld (vlakbij Zwolle).

Makelaar belde nog of ik wat wilde ondernemen, maar ben net opgenomen in t ziekenhuis, dus vond het niet slim om nu halsoverkop iets te roepen. Ben er niet helemaal bij nu. Wel jammer, was een heel af huisje…

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 20:10

Lastig hoor die gok op huizenprijzen nu!

Hier is de woz waarde van 1 januari 2022 aangehouden nu bij alle gemeente lijke belastingen. Ruim 63k. meer dan onze prijs toendertijd 1.5 jaar ervoor. Merken jullie veel verschil in woz waarde en vraag/biedprijzen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 20:17

eilleen333 schreef:
_San87_ schreef:
Wij hebben onder de vraagprijs geboden. En het ook voor een bedrag onder de vraagprijs kunnen kopen (omgeving Rhenen).

Ik had vandaag onder de vraagprijs geboden ( maar 3%, dus niet erg veel) en dat was bij lange na niet genoeg.
Was Wapenveld (vlakbij Zwolle).

Makelaar belde nog of ik wat wilde ondernemen, maar ben net opgenomen in t ziekenhuis, dus vond het niet slim om nu halsoverkop iets te roepen. Ben er niet helemaal bij nu. Wel jammer, was een heel af huisje…

Ja, het is lastig. Bleek eerder in het topic ook al.

Misschien gaan huizen waar nog e.e.a. aan moet gebeuren voor minder geld weg, en huizen die helemaal af zijn niet? Geen idee, though.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 20:17

Woz was bij ons 30% hoger dan vorig jaar. Gelukkig hadden we een taxatie rapport en is het met 85.000 verlaagt na een telefoontje.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 21:32

Martine schreef:
Mri schreef:

Heb je een linkje?

Aangezien een funda link het adres bevat doe ik het ff zo

https://tinyurl.com/yc7e9kn3

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 21:55

Leuk huis maar best prijzig! Ik vond mijn jaren 30 woning met meer tuin en iets minder m2 al duur. Is dat een dure regio? Mijn huis liep ook moeizaam en dat was in de hype tijd met lage rente. Hopelijk hebben jullie meer geluk!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 22:11

Het is een leuk huis maar ik vind het ook erg duur. Vooral met een kleine badkamer en weinig tuin.
Verder ziet het er netjes uit hoor. Maar voor dat geld zou ik daar niet voor kiezen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 22:27

Voor hier in de regio is dit een hele gangbare prijs voor een huis als dit.
Straat hier achter staat (toevallig zelfde huisnr) tekoop voor 70k meer
Die hebben een zelfde huis, maar dan met dakkapel en een grotere uitbouw (en een slaapkamer minder).

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 15:27

Ik zit in een regio waar de prijzen sowieso veel lager zijn. Maar ik vind dit ook echt flink aan de prijs. Wel leuk zo met het niveauverschil in je tuin.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 15:34

Dit lijkt me voor Boskoop wel redelijk. In Reeuwijk betaal je ook zoiets voor zoveel m2 en dan zou ik veel liever in Boskoop wonen, haha. Vind het een leuk huis!

Maar denk wel dat dit net een prijspunt is dat voor veel mensen met de huidige rentes te hoog ligt, misschien dat het daarom niet meteen storm loopt. Inmiddels al reacties?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 17:29

Ik vind het een forse prijs, ik woon zelf ook in Boskoop en ken de huizen.
Maar mensen betalen er veel voor.
De ene of andere makelaar werkt ook fijner hier in de regio.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 19:07

Eulogy schreef:
Dit lijkt me voor Boskoop wel redelijk. In Reeuwijk betaal je ook zoiets voor zoveel m2 en dan zou ik veel liever in Boskoop wonen, haha. Vind het een leuk huis!

Maar denk wel dat dit net een prijspunt is dat voor veel mensen met de huidige rentes te hoog ligt, misschien dat het daarom niet meteen storm loopt. Inmiddels al reacties?

Nog niet, maar vandaag pas op dag 6 (of 5?) Sinds het online staat. Huis in straat achter ons staat voor 70k meer tekoop. In basis zelfde huis, maar net iets grotere uitbouw en een dakkapel (maar een (slaap)kamer minder).
Die staat een week langer en heeft ook nog 0 kijkers

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 20:02

Keurige woning mri, ik heb ook in Boskoop gewoond. Nu een dorp verderop. Mijn vriend heeft in die nieuwe (peren)wijk een aantal tuinen aangelegd :)

Naar mijn idee zijn de huizenprijzen in dorpen in de Randstad enorm hard gestegen. Zeker de wat ruimere huizen of met een grotere tuin. Wij hebben daar ook flink van geprofiteerd.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 23:57

Hier ziet het er niet echt positief meer uit met het huis wat we wilden kopen en daar baal ik echt van.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 00:30

Hier twee biedingen uitgebracht op leuke woningen (met werk) en beide makelaars vroegen ons om een persoonlijke touch aan te leveren bij het bod? Ivm gunfactor. Geen idee wat ik erin moet zetten dat een huis je gegunt wordt. Wat wil men dan lezen? Heb nu vooral wat geschreven over wie we zijn, samenstelling gezin, ambities met huis en leven etc. Maar wat wil men zien? Wat geeft een positieve vibe. Voelt als een sollicitatiebrief en ik ben werkgever maar skip altijd de basic info met ervaring, wat men kan blabla. Wil lezen waarom ze voor mijn bedrijf kiezen en wat ze willen leren. Maar met huizen weet ik het niet :')

Vrijdag nog een bezichtiging met toffe woning met veel schuur/bijgebouwen/opstallen. Ben benieuwd. Wel oud aan de binnenkant. Fingers crossed.

@chevax, wat ging er mis?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 08:14

chevax schreef:
Hier ziet het er niet echt positief meer uit met het huis wat we wilden kopen en daar baal ik echt van.

Wat jammer, blijft de dubbele bewoning een probleem?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 09:53

Ja, absoluut zo plus dat de verkopers nu wel een erg vreemde draai eraan geven. Gisteren hadden we een gesprek met hen plus makelaar. Bekende verhaal: gewoon doen joh, vergunning krijg je toch niet. Ik heb inmiddels uitgebreid contact gehad met de gemeente en de kans is nagenoeg nihil, maar de gemeentemevrouw en ik hebben heel misschien een erg kleine opening gevonden. Moeite waard om te onderzoeken. Ik heb toestemming aan de verkopers gevraagd om het adres te noemen bij de gemeente, anders loop ik meteen vast. “Geen probleem, het is toch ons probleem niet meer, want wij gaan weg”. Dat dit de koop beïnvloedt, zien ze niet. Of tenminste, imo is het een factor van belang. Misschien voor een ander niet.
Ik vertelde dat ik dus iets ga onderzoeken, maar dat ik dan wel even een week tijd nodig heb om een standpunt van de gemeente te krijgen. Een soort principe-akkoord, want het wordt sowieso een lange weg, Áls het al lukt. Ineens veerde de verkoopster overeind en zei: hoi je me goed op de hoogte, want als het je lukt/er een kans is, dan wil ik wel de vraagprijs verhogen”. Makelaar viel van z’n stoel en ik eigenlijk ook wel.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 09:54

Mantelzorgwoning is wel mogelijk en dat biedt een tijdelijke oplossing. Maar je weet dan dat je, als er iets verandert in de situatie, je die woning moet ontmantelen. En daarvoor koop ik niet, om later te slopen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 10:09

En mocht dit lukken dan wil de verkoper de prijs nog omhoog gooien? Wat een belachelijke toestand. Waarom laat je het niet gewoon zitten dan? Laat ze het zelf uitzoeken.