Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

J0anieke

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:41

Oooh dat kan ik me heel goed voorstellen. Hopelijk is dat bij ons ook van de week :')

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:37

Jeetje wat vreselijk voor die mensen in Brabant n.a.v. dat artikel.

Spannend Joanieke en Rinske dat is toch wel even een fijn gevoel nu het zo echt wordt.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:47

Debbie schreef:
Rinske schreef:
Mijn duimen draaien!!

Het huis dat wij kochten staat nu als verkocht onder voorbehoud op Funda, nu voelt het wel heel echt :)) .

Herkenbaar! Ik heb daarvan toen ook een print screentje van naar iedereen gestuurd :')

Hahahaha ik dus ook, LOL!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:38

Rinske schreef:
Hahahaha ik dus ook, LOL!

Can confirm. :+

_KimmeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:54

Dat klinkt hier ook herkenbaar haha. Al liet de onze wel op zich wachten, nu een week nadat we alles getekend hebben staat die pas op 'verkocht onder voorbehoud'. Beetje vreemd wel, want normaal veranderen die statussen wel snel. Nu bleven er ook elke dag nog een handje vol mensen bellen.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 06:32

Is hier redelijk normaal dat t niet meteen wordt bijgewerkt. Als een huis 1 week na plaatsen nog op beschikbaar staat vraag ik ook eerst of het huis nog beschikbaar is. :')

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 07:50

die van ons staat ook onder verkocht onder voorbehoud *\o/* vind het wel spannend nu, want wij wachten allleen nog op de geldverstrekker :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 20:06

Die van mij stond vrijwel direct op verkocht onder voorbehoud. Denk dat ze al die bellers enorm zat waren.
@Elinexx superrrrr dat je bod is geaccepteerd wat fijn!

Tja... ik heb ook flink overboden op een huis (22.500) maar anders krijg je het hier echt niet. Wilde eerst 21.000 doen... toen dacht ik 22.000 en toen toch nog 500 Euro erbij gedaan ja zo blijf je bezig :+
Vind het enorm lastige markt. Ik koop uit sociale woningbouw en weet zeker dat het het geld waard is (wie was dat die dat ook ging doen?), maar ik had het ook soort van opgegeven in de gewone markt zeg maar. Wat een bedragen. Hier om de hoek een appartement, echt niet geweldig voor een mega bedrag / m2. Gekkenhuis.
Maar begreep van makelaar dat ze er ook niet altijd blij mee zijn want wat ook wordt gezegd het is echt niet zo dat taxateurs alles maar ophogen qua waardebepaling. Maar er zijn ook gewoon mensen met flink eigen geld en een aardig salaris, dan kun je dat wel maken (dat flink overbieden).

Ik heb maandag weer een gesprek met mijn hypotheek adviseur. Hoop dat hij dan alles klaar heeft zodat ik echt het idee heb dat het echt door kan gaan. Vrijdag worden de foto's gemaakt van mijn huidige appartement en dan gaat het in de verkoop. Vind dat echt retespannend.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 20:14

Mijn aankoopmakelaar durfde eronder te bieden. Nog niks gehoord, ik denk dat de bewoners er over aan het denken zijn. Wel spannend zo..

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 20:46

Ik heb vandaag een bod gedaan op een huis wat ik niet gezien heb O:) .

Had maandag even de makelaar gebeld dat ik wel interesse had in het huis, maar bezichtiging kwam slecht uit , mocht ik ook zonder bezichtigen een bod doen? Was mogelijk, en mocht ik het bod hebben wat gekozen wordt kan ik alsnog komen kijken. Erg fijn meegedacht, adh van de fotos lijkt het me een top huis, maar dat zullen anderen vast ook vinden, dus reken er niet op dat ik het krijg.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 21:15

@JOanieke heb je dan niet zoiets van daar moet iets mis mee zijn? Bieden onder de vraagprijs is wel heel gewaagd... of de vraagprijs moet niet kloppen (en daar heeft zo'n aankoopmakelaar als het goed is verstand van).

@Eef_Bam zo dan da's heftig :oo

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 22:25

Nee totaal niet. Vertrouw mijn aankoopmakelaar. Hij stond er ook al 2 weken op. :) De prijs is wat hoog voor de wijk, maar hij is de vraagprijs wel waard. Hij durfde het aan om eronder te bieden.

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 18:02

J0anieke schreef:
Nee totaal niet. Vertrouw mijn aankoopmakelaar. Hij stond er ook al 2 weken op. :) De prijs is wat hoog voor de wijk, maar hij is de vraagprijs wel waard. Hij durfde het aan om eronder te bieden.

Het is toch vreselijk dat we 2 weken nu als lang zien :')

Maar spannend! Ik duim voor je mee!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 19:39

Ja klopt, is ook belachelijk.. Wel fijn voor de mensen die een huis te koop zetten.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 19:39

J0anieke schreef:

2 weken te koop op Funda zegt niks. Soms is het al onder bod of verkocht onder voorbehoud maar nog niet aangepast op Funda.nl
Ik hoop natuurlijk wel voor je dat de verkopers nog geen bieding hebben en je de koper bent.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 19:41

Wanneer ga je wat meer horen J0anieke?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 19:47

tjiftjaf schreef:
J0anieke schreef:

2 weken te koop op Funda zegt niks. Soms is het al onder bod of verkocht onder voorbehoud maar nog niet aangepast op Funda.nl
Ik hoop natuurlijk wel voor je dat de verkopers nog geen bieding hebben en je de koper bent.

Als dat zo was hadden we dat wel gehoord bij het geven van ons bod.

tjiftjaf schreef:
Wanneer ga je wat meer horen J0anieke?

Geen idee, ga maandag ook even bellen naar onze makelaar. Kwam er vanochtend pas achter dat op de vragenlijst staat aangegeven dat er betonrot is. Onze makelaar heeft die vragen ook gezien en het niet aangetipt. Ik neem aan dat het dan meevalt, maar wil t wel even zeker weten..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 17:40

Nou ga er niet van uit als je niets hoort over andere biedingen dat die er niet zijn, de wereld zit niet meer zo in elkaar helaas. Het kan maar zo dat jouw bod tegen een ander wordt gebruikt en andersom.

Die tijden dat het op Funda staat zegt ook vrij weinig. Soms halen ze het er tussendoor af en dan is het opeens verkocht. Of is het allang onder bod en staat het nog als vrij.

Het is voor een koper feitelijk totaal ondoorzichtig. En laat de woning vooral goed technisch keuren. Zeker als er al iets staat aangegeven wat er aan mankeert.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 11:35

Aankoopmakelaar gebeld. Hij vond het raar dat erin stond dat er betonrot aanwezig was, dat was niet normaal voor die woningen. Hij denkt dat het een typo is en gaat er achteraan bellen. Verder nog geen nieuws over het bod, maar we verwachten wel een reactie vandaag en anders morgen.

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 11:48

Spannend J0anieke.. Duimen dat het inderdaad een typo is!
Wij hebben vanochtend gekeken bij een sociale huurwoning die de verkoop ingaat. Was een rijtje van 3 maar de andere 2 zijn nog bewoond en woningbouwvereniging was blijkbaar even vergeten de bewoners in te lichten over de bezichtiging..? :?
De woning die we nu gezien hebben is denk ik wel de beste deal, want laagste prijs maar de huizen zijn bijna gelijk, alleen deze heeft een iets kleinere tuin (maar nog steeds netjes).
Ben heeeel benieuwd, denk zomaar dat dit ons eerste bod gaat worden, spannend!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 11:52

J0anieke schreef:
Aankoopmakelaar gebeld. Hij vond het raar dat erin stond dat er betonrot aanwezig was, dat was niet normaal voor die woningen. Hij denkt dat het een typo is en gaat er achteraan bellen. Verder nog geen nieuws over het bod, maar we verwachten wel een reactie vandaag en anders morgen.

Wel vreemd een hele zin als typo.

Zit er een balkon bij dat huis?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 11:54

Het zijn standaard zinnen met ja/nee er achter die ze selecteren, dus ze hebben niet een hele zin getypt :+
Zit geen balkon bij.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:45

J0anieke schreef:
Het zijn standaard zinnen met ja/nee er achter die ze selecteren, dus ze hebben niet een hele zin getypt :+
Zit geen balkon bij.

Ooh ja. Dat kan je een keer fout aanklikken.

In balkons komt betonrot wel vaker voor vandaar mijn vraag.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:55

daantjuhhh schreef:
J0anieke schreef:
Zit geen balkon bij.

Ooh ja. Dat kan je een keer fout aanklikken.

In balkons komt betonrot wel vaker voor vandaar mijn vraag.

Ook in funderingen helaas.
In onze wijk hadden meerdere blokken betonrot, gelukkig de onze niet omdat die in een andere fase was gebouwd waar een ander soort beton was gebruikt.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 13:04

Ja hoop dat t dus een klik fout was. Er staat ook onder een ander kopje bij dat de fundering en de kruipruimte geen gebreken hebben, dus dat spreekt elkaar ook al een beetje tegen.