Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nanna

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 18:21

Ja klopt, ze gaan ook klimop planten. Ik ben er niet zo'n fan van, maar het probleem is dat we het hekwerk én de klimop moeten onderhouden en zo nodig vervangen door hetzelfde. Doen we dat niet, zit er een dikke boete regeling op vanuit de gemeente. -O- Iets met aanzicht van de wijk enzo.
Dus wij gaan braaf het hek laten staan en de klimop goed bij snoeien want we steken ons geld liever in andere dingen dan onzinnige boetes. Gelukkig is het "maar" 10 meter dus hopelijk kunnen we het een beetje in toom houden door goed te snoeien.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 19:40

@Nanna, dat is idd ook ons probleem. Ik ben daarom ook echt blij dat we er vanaf zijn. Vergeet niet dat klimop aan beide kanten van je hek groeit.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 22:44

Over wat voor prijs heb je het dan bij jullie schutting Lucifer?

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 08:01

Tiggs schreef:
Over wat voor prijs heb je het dan bij jullie schutting Lucifer?

Ik heb je een pb gestuurd.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 07:58

Vandaag de vooroplevering *\o/* *\o/* *\o/*

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 08:13

Ja veel plezier lucifertje!

Wij krijgen vanmiddag de sleutel! *\o/*

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 09:23

Wat leuk allebei!! *\o/*

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 17:22

Hoe is de vooroplevering bij jullie gegaan Lucifertje?

Nou we hebben de sleutels hoor! Er zijn helaas nog wel wat nare punten naar boven gekomen. De binnendeuren zijn zwart ipv wit, de radiator in de badkamer zit aan de verkeerde kant en zit nu op de plek waar de wastafel moet komen. En tot slot zijn er 2 vocht plekken op het plafond in de keuken. Die gaan ze morgen open boren om te kijken hoeveel water er in zit en mogelijk kunnen we pas later beginnen met het stucwerk omdat het eerst moet drogen.. -O-

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 19:09

Oh jee! Dat zijn ook geen kleine opleverpunten!

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 20:13

Jeej Lucifertje, hopelijk waren er weinig punten!

Pff Nanna dat klinkt niet best. Was er geen vooroplevering?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 22:50

Jeetje Nanna, dat is niet niks! Dat lijkt me echt een nadeel dat je uiteindelijk maar 1 of 2 keer in je woning bent geweest voor de oplevering.

Wij hadden het geluk er dagelijks in te kunnen. Was de aannemer ook blij mee. Deze gaf aan punten die niet goed waren of niet klopten direct door te geven. Gelukkig nooit van toepassing geweest. Een hoop kwamen ze even vragen en ging in overleg. Vooroplevering gehad, maar eigenlijk op puntjes op de i na geen grote punten.

Hier de keuken geplaatst. Alles in orde gelukkig. De koof boven de afzuigkap wordt nog gespoten in de kleur van de muur.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In de schuur zijn we ook lekker bezig met de stallen. We hebben zwart kunststof genomen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 20:49

De vooroplevering is goed gegaan. Er is nog wel een lijst met afwerking punten maar geen grote tekortkomingen. Nu nog 3 weken geduld hebben tot de definitieve oplevering. Wij kunnen er helaas niet bij zijn maar gelukkig neemt mijn vader de sleutel in ontvangst!

Oei nanna, hoe kan dat nou mis gaan? heb je dat bij de vooroplevering niet gezien?
Dat schiet ook aardig op Delphi, wanneer ga je over? Je keuken is niet mijn smaak, ik houd van strak en modern :D

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 23:00

Is er iets dat jullie dat al het huis hebt dacht achteraf “oliebol had ik maar dat gedaan”?

Volgens mij zitten wij goed op schema qua vloer kiezen, badkamer, keuken, muren, maar heb de gevoel dat ik iets aan het vergeten zijn.

Bij ons zeggen ze dat ze vertraging hebt door de slechte weer. Nou sorry, deze winter is wel belachelijk mild gewest..

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 23:08

Ik zei vanmiddag tegen mijn vriendin dat ik het misschien fijn had gevonden als we toch hadden gevraagd naar de mogelijkheden voor een garage, met het oog op opslag van alle (paarden)spullen die we hebben.

En verder ben ik heel tevreden met hoe we het gekozen hebben allemaal! Hopen dat het net zo mooi wordt als hoe het in ons hoofd zit. :D

Lag bij jullie de bouw eerder ook al niet heel lang stil? Wat staat er in jullie koopovereenkomst?

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 08:53

@lucifertje nou dat is heel simpel, we hebben geen vooroplevering gehad. Laatste keer dat we er in konden was november en toen waren ze net met het elektriciteit bezig. De radiator is een elektrische en hebben ze er op het laatste moment pas in gehangen. Hetzelfde geldt voor de binnendeuren. Op de plek waar hij hoort te zitten, zit ook een plek voor een stopcontact, maar op de plek waar hij nu zit hebben ze een extra stopcontact gemaakt die niet op de tekeningen staat en daar de radiator opgehangen.

Maar fijn dat bij jullie het er netjes uit zag!

@delphi lijkt me heel fijn als je zo dicht bij de bouw staat en zo vaak kunt kijken. Scheelt een hoop gezeur.

@thatgrumph: eigenlijk ben ik blij met alles dat we gedaan hebben en nog van plan zijn om te doen. Wij hebben veel geld gestoken in extra stopcontacten en mooie (stompe) binnendeuren + houten kozijnen wat heel mooi gaat worden. Dat hebben we in onze huidige appartement ook gedaan en dat is echt de moeite waard. Verder begint over 1,5 week de hovenier al met de tuin en ik denk dat we ook heel blij gaan worden dat we daar zo snel mee beginnen.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 09:18

Thatgrumpyh schreef:
Is er iets dat jullie dat al het huis hebt dacht achteraf “oliebol had ik maar dat gedaan”?

Volgens mij zitten wij goed op schema qua vloer kiezen, badkamer, keuken, muren, maar heb de gevoel dat ik iets aan het vergeten zijn.

Bij ons zeggen ze dat ze vertraging hebt door de slechte weer. Nou sorry, deze winter is wel belachelijk mild gewest..

Hier heeft het de afgelopen 1,5 week stil gelegen ivm de wind.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 10:45

Nanna schreef:
@lucifertje nou dat is heel simpel, we hebben geen vooroplevering gehad. Laatste keer dat we er in konden was november en toen waren ze net met het elektriciteit bezig. De radiator is een elektrische en hebben ze er op het laatste moment pas in gehangen. Hetzelfde geldt voor de binnendeuren. Op de plek waar hij hoort te zitten, zit ook een plek voor een stopcontact, maar op de plek waar hij nu zit hebben ze een extra stopcontact gemaakt die niet op de tekeningen staat en daar de radiator opgehangen.

Maar fijn dat bij jullie het er netjes uit zag!

Ah op die manier. Ik wist niet dat jullie geen vooroplevering hebben gehad. Is toch vrij standaard, maar daar kan ik mij in vergissen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 14:10

lucifertje schreef:
Dat schiet ook aardig op Delphi, wanneer ga je over? Je keuken is niet mijn smaak, ik houd van strak en modern :D

Strak en modern kan ik soms ook mooi vinden, maar ik wilde graag toch een landelijke keuken. Maar hé dat zou saai zijn als iedereen dezelfde smaak heeft :D
Het zijn nu echt de laatste dingetjes dus ik verwacht er over 4 weken in te zitten. We hebben nog geen harde opleverdatum. Maar bij ons loopt dat toch wat anders doordat wij hele dagen in en door ons nieuwe huis kunnen lopen. Dan is zo'n oplevering toch minder spannend.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 18:30

Gelukkig wel ja dat smaken verschillen :D lijkt me echt tof al je zo betrokken bent bij de bouw van je huis. Is ooit ook nog een droom

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 22:56

Hoe gaat 't met jullie huizen?

Wij hadden vandaag een bijeenkomst voor het symbolisch slaan van de eerste paal. Nouja, paaltje :')
Kregen wel stiekem te horen dat ze voorliggen op de planning en dat ons huis misschien is september al opgeleverd gaat worden :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 23:06

Maakt niet uit, een paaltje is een paaltje! Mooi vooruitzicht.

Dit is bij ons de huidige status:
Afbeelding

Inmiddels ook met wat buren contact, dat is wel leuk. Volgens mij krijgen we wel een gezellig straatje, veel stellen van onze leeftijd.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 00:06

12 februari:
Afbeelding

19 februari:
Afbeelding

29 februari
Afbeelding

En, komtie.. :D Vandaag:
Afbeelding

Gaat heel hard dus! Bij ons is de verwachte opleverdatum ook september maar als ik zie hoe hard het gaat in vergelijking met de rij die nu bijna klaar is (huis achter de onze) duim ik stiekem voor oplevering vóór de bouwvak. :D

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 01:36

Zo dat gaat zeker snel Upendo! Bij ons is 't nog modderpoel nu das dan verwacht je dat 't bij jullie wel sneller moet zijn

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 07:31

Wooow dat gaat snel! Bij ons gaat t tergend traag. Ze zijn nog steeds bezig met de bekisting voor de fundering. Als ik er doordeweeks langs ga dan staan er ook maar 3-4 auto’s/busjes dus ze zijn ook niet met een enorme ploeg aan t werk. Afspraak bij de installateur gehad, dus alle stopcontacten enz zijn bepaald. Nu de offerte van de zonnepanelen nog even afwachten.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 09:13

Kirstenn schreef:
Zo dat gaat zeker snel Upendo! Bij ons is 't nog modderpoel nu das dan verwacht je dat 't bij jullie wel sneller moet zijn

Oef, dat lijkt me ook frustrerend, elke keer als je langsrijdt het idee dat er nog niet zoveel veranderd is..

Ja het gaat echt supersnel!
WillemYntJee, hebben jullie gekocht bij een grote aannemer? Zuur dat het lijkt alsof er niet zoveel man aan het werk zijn, wanneer is jullie opleverdatum?
Leuk vond ik dat, het uitzoekwerk! Wij gaan de zonnepanelen apart bestellen bij een goede vriend van mijn ouders, dat was een heel stuk goedkoper dan zonnepanelen kopen vanuit de aannemer. Hopelijk kunnen we het dak en het dak van de schuur vol leggen, liefst zo rond de 20 panelen.