[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:38

Mijn ouders en schoonouders zijn gelukkig heel relax. Denken mee, maar dringen niks op. Accepteren dat we op afstand van beide zullen wonen (niet zo moeilijk met ouders in limburg en schoonouders in zuidholland) netjes in het midden tussen beide haha.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 19:44

morgen onze allereerste bezichtigingen :D en meteen 3 achter elkaar :P

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:47

Die laatste twee zijn in elk geval vlak bij elkaar :)
Wel 2 heel verschillende woningen.
Slechte foto's van het eerste huis.... alles lijkt wat donker terwijl het qua kleuren helemaal niet donker is.

Welke vind je zelf zo vanaf de foto's het leukste huis? Ze zijn allemaal ong. even groot, maar verder toch ook totaal verschillend.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:13

de eerste vinden wij wel een van de mooiste hier kun je je meubels inzetten en je bent klaar.
hoorde van de makelaar al wel dat er veel bezichtigingen op zijn gevraagt.

bij die andere 2 moet veel meer aan gebeuren om het naar onze wens te maken.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:52

Veel bezichtigingen zegt niets.... spreek helaas als verkopende partij uit ervaring. Veel kijken, kijken, niet kopen.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:53

daar heb je gelijk in :P

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 08:38

Succes Helga!

Vlakbij mij ook :). Wij hebben inderdaad al wel huis of 15 bekeken geloof ik. Het zit er niet altijd meteen bij. Ben daar beetje jaloers op bij anderen ;).

Inderdaad slechte foto's van die eerste zeg! Ik snap dat niet goed. Het huis waar wij op gaan bieden heeft echt zo gruwelijk slechte foto's dat ik wel goed snap dat het alzolang te koop staat. Aan de hand van de foto's ga je niet eens kijken.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 08:41

Ben heeel benieuwd! Waar woon jij dan Loes? :P

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 08:45

Vind zelf de eerste ook erg leuk, maar wel jammer van de deur in de zitkamer. Maar wel een mooie badkamer ook.
Laatste is qua indeling ook wel leuk. Alleen wat een vreemde glaswand bij de trap boven???

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 09:01

Ja die glaswand is omdat de trap in de woonkamer staat en anders je warmte helemaal naar zolder gaat

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 09:40

Ik kom ook weer even binnen vallen, lees al geruime tijd mee.. Ons huis staat inmiddels ook al zo'n 2 jaar te koop, maar er komen helaas maar geen kijkers. Naar mijn idee is ons huis toch redelijk compleet en af, en zeer interessant voor starters. Wel staan er alleen bij ons in de straat al een 7 huizen te koop, waar de onze dan wel de 1na duurste van is, maar ook een huis met de meeste ruimte (eigen oprit en garage, meeste zijn tussenwoningen) en afwerking. Hebben jullie aan de hand van de fotos misschien nog tips waar de mensen misschien op afknappen?
Het huis is afgelopen zomer buitenom volledig opnieuw geverfd in antraciet (nieuwe fotos moeten nog even doorgegeven, expres even mee gewacht omdat we nog meer dingen aan willen pakken) ook hebben we achter inmiddels nieuwe schuttingen, en liggen de tegels achter voor komend zomer in de planning..
(link staat in mijn onderschrift.)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 09:58

Maessie, ik heb even gekeken, maar ik zie er sowieso al meerderen staan met eigen oprit. Meeste ruimte klopt ook niet helemaal, het is net als de andere woningen, sommigen hebben meer woonoppervlak, anderen meer perceeloppervlak.
Ik zie andere woningen met keuken met inbouwapparatuur als grootste verschil. Afwerking, zo op de foto is niet te zien dat jullie woning qua afwerking het beste is. De duurste in de straat heeft de beste afwerking, en verder staan er een aantal die ik ook beter qua afwerking vind.
Al met al denk ik dat je vooral de pech hebt dat er teveel te koop staan in jullie straat. Ik zou hoe dan ook asap voor andere foto's zorgen.

Ook de omschrijving is mij te summier op funda. Staat enkel globaal een indeling vermeldt, maar waarom niet een korte omschrijving met pluspunten van bepaalde ruimtes? Bijvoorbeeld "lichte woonkamer met mooie haard en houten vloer" klinkt al een stuk beter.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:07

@Neonlight: bedankt voor je kritische blik, ik zal er eens even voor gaan zitten. wat vind jij qua afwerking beter bij de andere huizen? Ik bedoel met afwerking vooral de onderhoudstoestand, misschien niet correct door mij verwoord. Wat zou je in ons huis graag anders zien om het aantrekkelijker te maken? Keuken ben ik met je eens, is ook ons dilemma, gooien we er nog een nieuwe keuken tegenaan, of laten we dat aan eventuele nieuwe bewoners over.. En qua prijsverhouding met de andere huizen? (het is trouwens laminaat in de woonkamer ;) )

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:20

Maessie, heel eerlijk, als ik een starter was met een laag budget, zou ik ook niet direct voor jullie woning gaan... Het ziet er netjes uit, maar voor mij zouden er toch nog wel wat investeringen bij komen om het naar mijn smaak te krijgen en daar is dan misschien geen budget meer voor. De woonkamer vind ik vrij klein en donker ogen. De keuken is netjes basic, maar daar zou voor mij dus een nieuwe keuken in mogen. Van de badkamer staan geen duidelijke foto's online, dat is voor mij ook een minpunt. Op basis van de foto van de wastafel vermoed ik dat er ook een nieuwe badkamer in zou moeten. Nou weet ik niet wat nieuwe tegels in de tuin kosten maar als je toch nog wilt investeren, zou ik eerder kijken of er niet een nieuwe keuken in kan, misschien zelfs een nieuwe badkamer, en dan betere foto's van de badkamer en de benedenverdieping en die tegels laten zitten. Tuin is meestal toch een sluitpost waar mensen makkelijker iets aan veranderen dan aan een keuken of badkamer. Hoewel het wel lijkt alsof het schuttingdeel met spanbanden aan de garage vast zit en daar zou dus ook weer in geïnvesteerd moeten oorden als koper zijnde.

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:35

maessie,je hebt echt een leuk huis maar ik zou persoonlijk de keuken aanpakken.
Als er een mogelijkheid is(weet niet hoe het zit qua indeling of de keuken aan de zijkant van de woonkamer grenst)de tussenmuur tussen de woonkamer en keuken eruit slopen zodat je een open keuken hebt.
Oogt meteen ruimer en er komt meer licht binnen.
Ik vind het van binnen wel heel netjes afgewerkt.

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:37

Helga,wat een leuke huizen heb je op het oog!!!
Ik zou denk ik persoonlijk voor huis 3 gaan en dan de keuken naar achter plaatsen zodat je wat meer ruimte krijgt in de zithoek.
En kunstof kozijnen zijn voor mij ook altijd een voordeel.
Hoef je nooit meer te schilderen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:42

Ik zou hier geen nieuwe keuken tegenaan gooien :n En ook geen nieuwe badkamer, die kosten haal je er denk ik niet uit. Als ik iets zou doen, is dat de vraagprijs verlagen.
Wat ik sowieso zou doen is nieuwe foto's maken van de woonkamer, ik heb het vermoeden dat het zo donkerder oogt dan het werkelijk is...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:11

Dat denk ik ook Wendy, de woonkamer is niet zo gek groot en er is wel een groot raam, moet licht genoeg zijn. Als de gordijnen verder opengeschoven worden zal het al beter worden. Zeker met de foto van het eetgedeelte. De vloer ziet er daar vele malen donkerder uit.
Nieuwe keuken erin zetten zou voor mij ook een nee zijn, te grote investering waar de kosten niet uitgehaald worden. Wel is misschien de keuken op te pimpen voor niet teveel, bijvoorbeeld wat andere deurtjes erin. Misschien kan er op marktplaats goedkoop iets op de kop getikt worden waarmee het op te pimpen is.
Jullie keuken is wel afgesloten van de woonkamer? In de andere woningen is die muur eruit, waardoor het ruimer oogt.
Tenslotte zijn de foto's van de andere woningen ook gemaakt met zon, alles oogt dan een stuk frisser.

Tamara, ik begreep dat er nieuwe schuttingen geplaatst zijn en die foto's er nog op moeten komen, dus dat punt zou geschrapt kunnen worden.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:18

We hebben het er hier al vaker over gehad, keuken en badkamer zijn heel persoonlijk. Ik zou ook de keuken juist laten zitten en dan kan de koper er wel een betere keuken in plaatsen.
De foto's van je huis zijn niet geweldig Maessie. Foto vanuit slaapkamer naar overloop snap ik ook niet zo goed.
Ik ben het eens met Wendy, als ik iets zou doen dan zou dat ook de vraagprijs verlagen zijn.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:08

ik zou idd ook echt geen nieuwe keuken of badkamer er in zetten :n
dat is allemaal zo smaakgebonden, stop je er weet ik het hoeveel geld in aan nieuw spul, is het toch niet naar de smaak van het gros van de kijkers...zonde .

ik zou eerder kijken of je betere foto's kan regelen (sommige zien er wat donker uit en komen wat krap over qua ruimte ) en of je iets met de prijs kan doen, denk dat dat meer oplevert dan een klap geld er in stoppen

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:40

Maessie, Wij zoeken in/rond Leeuwarden een huis met een oprit waar 2 auto's op passen, liefst met garage.
Boven 3 slaapkamers en een zolder. En dan in jullie prijsklasse. Strict gezien zouden wij dus potentiële kopers zijn voor jullie huis, althans jullie huis valt in de klasse huizen waar wij naar zoeken.

Echter, als ik zo naar de foto's kijk, gaat er nog aardig wat geld in zitten.
Ik zou de Keuken en badkamer willen vervangen en de achtertuin opnieuw doen.
In ons persoonlijk geval, zou er ook een houtkachel in de woning moeten en er moet een andere vloer in.
Daarnaast heb je natuurlijk al het standaard werk: verven binnen en buiten, eventueel stucen etc.

Als ik dan kijk naar de prijs die jullie ervoor vragen, kan ik in Leeuwarden een soortgelijke woning krijgen, met meer woonoppervlak en waar minder aan hoeft te gebeuren.

Edit: ik heb nog even gekeken naar hoe jullie huis op Funda staat.
Ik mis een uitgebreide beschrijving en wat ik vooral mis zijn maten.
Er staan geen maten in de beschrijving, maar er is ook geen plattegrond.
En vooral dat laatste vind ik toch wel érg fijn als dat er is.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:00

maten of ene nette plattegrond kunnen idd echt een toevoeging zijn :j

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:58

Super bedankt voor jullie input allemaal!! Het bevestigd een heel stuk van mijn vermoedens en gedachten!
Tamara: dit is idd nog de oude schutting, maar die banden zitten ook aan de nieuwe schutting, dat zijn muurijzers, het is precies een windhoekje dat gedeelte.
Ik zal eens aan de slag met nieuwe fotos, dezen zijn door onze makelaar gemaakt, en ik was ook al niet echt overtuigd, we hebben inderdaad wel veel licht in de kamer. Ik vind persoonlijk een open keuken kamer ook mooier, maar denk idd ook dat we dat beter aan een nieuwe bewoner over kunnen laten. De keuken zelf een ander kleurtje geven ook een idee? En zoja, wat voor kleur?
Ik zal ook even contact opnemen met de makelaar, die heeft het met ons ook nooit over een plattegrond oid gehad, denk inderdaad dat dat ook wel een goeie is!
Het is het huis van mijn vriend, waar ik bij in ben komen wonen. Ik ben er dus ook iets minder aan gehecht zeg maar :D
@Liezel:puur uit nieuwsgierigheid, rond wat voor prijs zou je zon huis ongeveer willen kopen, gezien de verbouwingen die je nog zou willen doen?

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:31

lovemyhorse1 schreef:
Helga,wat een leuke huizen heb je op het oog!!!
Ik zou denk ik persoonlijk voor huis 3 gaan en dan de keuken naar achter plaatsen zodat je wat meer ruimte krijgt in de zithoek.
En kunstof kozijnen zijn voor mij ook altijd een voordeel.
Hoef je nooit meer te schilderen.

Dat was ook onze bedoeling maar je kunt hem eigenlijk nergens anders neer zetten want dat komt niet uit met de trap helaas