Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:32

Maar soms vind ik de Lidl kwaliteit beter dan de Euroshopper kwaliteit en denk dat daar dan ook het prijsverschil in zit. Maar het loont idd de moeite om goed te vergelijken, vooral als je de goedkoopste variant ook lekker vindt.

Zelf vind ik dat er altijd wel een "goedkope" verse groente bij de Lidl te krijgen is, maar ik vind niet altijd alles lekker ;) Daarom hebben we ook veel diepvries, vooral bloemkool en spinazie eten we eigenlijk alleen uit de diepvries

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 10:20

sweetsox schreef:
Ik vind de markt producten de kwaliteit vaak slecht. Daarom doe ik het niet meer

Dat vind ik ook waardoor ik het eigenlijk alleen nog maar in de winkel koop.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 10:35

Gister weer eens naar de foodstunter geweest.
Vriezer ligt weer tjokvol :o
Manlief viert zijn verjaardag eind deze week,dus konden we daar mooi broodjes en gebak meenemen.
Ook gelijk voor zijn werk om te trakteren.
Nog wat vlees en een doosje met 20 plakjes zalm voor 1,50 :wow: voor 10 plakjes betaal je in de supermarkt ruim het dubbele...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 10:48

nientje78 schreef:
Gister weer eens naar de foodstunter geweest.
Vriezer ligt weer tjokvol :o
Manlief viert zijn verjaardag eind deze week,dus konden we daar mooi broodjes en gebak meenemen.
Ook gelijk voor zijn werk om te trakteren.
Nog wat vlees en een doosje met 20 plakjes zalm voor 1,50 :wow: voor 10 plakjes betaal je in de supermarkt ruim het dubbele...

Zo jammer dat hier geen foodstunter in de buurt zit,

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 14:01

Wist niet eens dat het bestond hahaha

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 18:09

Is het wat, die Foodstunter winkels? Ik zie dat degene in Ede zojuist gesloten is, maar dat er bij mijn werk in Amersfoort wel eentje zit.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:09

Wij vinden het wel wat :j ,maar dat is natuurlijk ieder zijn eigen smaak ;)

Kreeg die in Ede geen nieuw pand ofzo?
Gebeurt straks in harderwijk ook las ik ergens.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:16

Ik vind het vlees daarvan niet zo lekker :n dan toch liever bij de supermarkt naar binnen.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:29

Het vlees is idd niet echt geweldig. De hamburgers heb ik gehaktballen van gemaakt, die waren prima. De rookworsten waren ook wel ok. Ik ben meer fan van het gebak en de broodjes. De saucijzenbroodjes waren lekker, de kipreepjes zijn ook ok. De appeltaartjes waren goddelijk :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:51

Goed dat ik nu lees dat er ook een foodstunter in Amersfoort zit! Dat wist ik helemaal niet... Ik ga gelijk eens kijken waar ik die dan kan vinden, ben nu wel heel benieuwd geworden wat ze daar te bieden hebben :D

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:35

*valt binnen*

Zucht.... hebben jullie een heeeel goedkoop recept voor mij waar ik meerdere malen deze week van kan eten met mijn zoontje van 5, heb namenlijk nog geen 10 euro te besteden deze week, en wil hem toch graag iets voedszaams willen geven.... helaas heb ik geen hulp van buitenaf =(

heb nog 2 pakken pannenkoekmix in de kast staan,dus word zoiezo 2-3 keer pannenkoeken eten

en nog een beetje macaroni

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:38

Stamppot prei/tomaat/roomkaas? :) deel invriezen kan prima lijkt me. Recept staat hier op bokt! Ff via de zoekfunctie kijken.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:42

heb je verder nog iets in huis?
iets van uien bijv?

welke supermarkten heb je in de buurt zitten zodat ik even met je mee kan kijken naar de reclamefolders

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:43

Bonenschotel ?

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:44

veder nog weinig in huis heb nog 4 aardappels in het netje zitten en een paar blokjes spinazi dus is zoiezo al 1 dag voedsel voor mijn zoon savonds, wij hebben hier de
- ah
- jumbo
- c1000
-aldi
- lidl

:o schaam me best wel.. er voor

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:48

Zuurkool/aardappel/gehakt stamppot
Pakje zuurkool kost bij de jumbo 0,39 cent, 5 kilo aardappelen 2,59. 500gr gehakt kost bij de AH 2,79 volgens mij. Het gehakt kan je ook door 3 delen natuurlijk. Kijk ook eens naar die hele goedkope pakjes diepvriesgroenten. Meestal zo'n 450 gram voor minder dan 1 euro. Spinazie, rode kool en boerenkool hebben wij altijd.

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:49

Super dankjewel ! ik ga morgen meteen even kijken +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:50

saroanda schreef:
Zuurkool/aardappel/gehakt stamppot
Pakje zuurkool kost bij de jumbo 0,39 cent, 5 kilo aardappelen 2,59. 500gr gehakt kost bij de AH 2,79 volgens mij. Het gehakt kan je ook door 3 delen natuurlijk. Kijk ook eens naar die hele goedkope pakjes diepvriesgroenten. Meestal zo'n 450 gram voor minder dan 1 euro. Spinazie, rode kool en boerenkool hebben wij altijd.

Precies dit :)
En hier loont het ook ontzettend om in de avonduren naar de AH te gaan; ze hebben dan erg vaak 35% korting stickers op producten die bijna over de houdbaarheidsdatum zijn, bij de Lidl hebben ze hier inmiddels ook 30% korting stickers voor zulke producten :)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:50

Wat denken jullie? Mijn vriezer is perongelijk vandaag uit gegaan. Nu is alles wel wat ontdooit maar maar over het algemeen is het nog heel koud en half bevroren. Zou ik het gewoon weer in kunnen vriezen?

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:51

Schamen moet je niet doen joh, ik vind het al heel goed dat je je kindje i.i.g. een gezonde hap geeft. Mijn zoontje van bijna 4 krijgt niet zo veel vlees . Als je het belangrijker vindt dat 'ie goed z'n groenten eet kan je natuurlijk best een frikandel of diepvrieshamburger klaar maken. Is niet heel erg lekker maar dan heeft 'ie wel wat vlees.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:52

c1000 heeft stamppotgroenten in de aanbieding morgen en dinsdag
hutspot groenten (dus ui en wortel), en voor zover ik op het plaatje kan zien boerenkool, 2 zakken voor 1 euro

Zak aardappelen erbij, goedkope rookworst (ah basic bijv) en je hebt voor een heel aantal dagen avondeten

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:54

Top jullie hebben mij even goed geholpen !!! heel erg bedankt

kohtje,, ik heb ook wel eens spul weer ingevroren... kan geen kwaad lijkt mij

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 23:06

sloffiee schreef:
veder nog weinig in huis heb nog 4 aardappels in het netje zitten en een paar blokjes spinazi dus is zoiezo al 1 dag voedsel voor mijn zoon savonds, wij hebben hier de
- ah
- jumbo
- c1000
-aldi
- lidl

:o schaam me best wel.. er voor

Niet schamen, juist super dat je gezond eten wilt geven aan je zoontje!
Inderdaad diepvriesgroenten nemen, spinazie is bv niet duur, visstick erbij en wat aardappels en je hebt een maaltijd. Verder kun je bv zuurkool kopen, aardappels erbij in de oven en je hebt een ovenschotel. Of er een stampot van maken met bv wat ananas. Macaroni met soepgroenten van de lidl en een blikje tomatenpuree/tomaten/scheutje ketchup/curry is ook lekker en niet duur eventueel met wat gehakt.

kohtje schreef:
Wat denken jullie? Mijn vriezer is perongelijk vandaag uit gegaan. Nu is alles wel wat ontdooit maar maar over het algemeen is het nog heel koud en half bevroren. Zou ik het gewoon weer in kunnen vriezen?

Kan naar mijn weten prima, ik merk in ieder geval geen verschil in smaak.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 23:08

en schamen moet je inderdaad niet hoor, ik heb ook wel eens in zo'n situatie gezeten, voor mezelf had ik zoiets van nou ja dan maar meer brood eten, maar als je ook nog een kind hebt rondhuppelen is dat toch anders, en top dat je het gewoon durft te zeggen/vragen hoor

Ik zou wel zodra je het weer wat ruimer hebt een basisvoorraadje aanleggen (in de zin van aardappelen/rijst/pasta/uien/diepvriesgroenten/potten,maar ook rookworst/vis in blik/knakworst/hamburgers/frikandellen voor in de diepvries)

Bij de ah is de goedkope blok spinazie á la creme (450 gr) uit mijn hoofd 50-60ct, verder heb je diezelfde blokken ook vaak van rode kool, de digros en deka hebben ze ook (ander merkje maar zelfde prijsklasse) dus ik vermoed alle supermarkten wel op de lidl/aldi na (want daar ken ik het assortiment niet zo goed van)

Macaroni:
pak gezeefde tomaten (saus) 50ct? (AH)
blik tomatenblokjes 35 ct (AH)
1 prei 39 ct (AH)
handje wortel en ui van de hutspot groente >.< (c1000)
vlees is daarbij iets lastiger... ligt eraan wat je nog overhebt, c1000 heeft gehaktstaven in de aanbieding (3 stuks, 150 gr voor 1 euro) (folder loopt tot dinsdag), die kan je altijd versnijden en door de macaroni gooien

Heb je wel brood in huis?

@kohtje, alleen vis en kipproducten zou ik wat huiverig voor zijn, de rest zou ik het risico wel nemen met het 'gevaar' plotseling toch wat anders te moeten maken als je in de planning had omdat het toch niet goed is gegaan lol
Laatst bijgewerkt door Annemiek80 op 12-01-14 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 23:09

sloffie ik zou dan deze week geen vlees eten maar in elk geval zorgen voor voldoende groente en fruit. Denk dat je met stampot, nasi en iets met bonen uit blik bijvoorbeeld een heel eind komt!