Kaka schreef:Tot zo'n 15 cm boven de grond. Waarschijnlijk zal hij dan komend jaar niet gaan bloeien omdat de meeste hortensia's op oud hout bloeien. Heb je enig idee welke soort hortensia je hebt?
De Annebelle
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
knabbelgirl schreef:Mooi huis Justdjen!
Ik snoei altijd terug tot de 1e uitloper, hoe hoog die dan ook zit, is me geleerd dat je anders kans hebt de plant het loodje te laten leggen. Is een hortensia daar zo anders in?
Ceetje_bokt schreef:De Annabelles kan je nu idd helemaal terugsnoeien en ik zou ze wat aanpootgrond of wat potgrond erbij strooien. Mest pas weer in het voorjaar. Andere hortensia's kan je ook wel snoeien, maar dan heb je een jaar geen bloemen. Ik heb een paar hele oude die veel te groot geworden zijn, deze ga ik terughalen. Dan maar een jaartje geen bloemen.
justdjen schreef:Kaka schreef:Tot zo'n 15 cm boven de grond. Waarschijnlijk zal hij dan komend jaar niet gaan bloeien omdat de meeste hortensia's op oud hout bloeien. Heb je enig idee welke soort hortensia je hebt?
De Annebelle
Ceetje_bokt schreef:White lime is geen 'snoei' hortensia, dus als je due snoeit, heb je een jaar geen bloemen. Het verschil is wel heel duidelijk hoor. Annabelle ronde bloemschermen, whitlime puntige. Dacht ik ...
Sonja_vR schreef:Ceetje_bokt schreef:White lime is geen 'snoei' hortensia, dus als je due snoeit, heb je een jaar geen bloemen. Het verschil is wel heel duidelijk hoor. Annabelle ronde bloemschermen, whitlime puntige. Dacht ik ...
Ik kan de white lime niet vinden
Maar ik heb de limelight hier staan en die snoei ik in het vroege voorjaar voor de nieuwe uitlopers gaan groeien
Die bloeit op nieuwe aanwas , niet op oud hout
Zouden die pluim hortensia's daar niet gewoon allemaal hetzelfde in zijn?