Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

justdjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:47

Kaka schreef:
Tot zo'n 15 cm boven de grond. Waarschijnlijk zal hij dan komend jaar niet gaan bloeien omdat de meeste hortensia's op oud hout bloeien. Heb je enig idee welke soort hortensia je hebt?

De Annebelle

Kaka

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 10:07

Oh, das mooi, die bloeit op nieuw hout. Terugsnoeien op 15 a 20 cm en voeden in het voorjaar. Misschien handig direct wat steun te geven aan de plant voordat hij weer terug groeit. Annabelle maakt hele zware bloemen.

justdjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 10:18

Zou ik ze dan allemaal niet beter kunnen terug snoeien? En war kan ik ze het beste mee voeden?

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:32

Mooi huis Justdjen!
Ik snoei altijd terug tot de 1e uitloper, hoe hoog die dan ook zit, is me geleerd dat je anders kans hebt de plant het loodje te laten leggen. Is een hortensia daar zo anders in?

justdjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:28

knabbelgirl schreef:
Mooi huis Justdjen!
Ik snoei altijd terug tot de 1e uitloper, hoe hoog die dan ook zit, is me geleerd dat je anders kans hebt de plant het loodje te laten leggen. Is een hortensia daar zo anders in?

Thanks!
Ik heb dus écht geen groene vingers! Ik doe altijd maar wat. Maar nu ik voor het eerst een tuin aan het aanleggen ben, kom ik er achter dat er echt wel wat meer bij komt kijken :oo

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 13:08

Hihi ik snap helemaal wat je bedoeld! Ik kom er nu ook achter wat een easy peasy tuin en grond ik bij mijn vorige huis had! Heb geluk met een moeder met erg groene vingers, en de tijd om regelmatig dingen na te googlen :o

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 13:21

De Annabelles kan je nu idd helemaal terugsnoeien en ik zou ze wat aanpootgrond of wat potgrond erbij strooien. Mest pas weer in het voorjaar. Andere hortensia's kan je ook wel snoeien, maar dan heb je een jaar geen bloemen. Ik heb een paar hele oude die veel te groot geworden zijn, deze ga ik terughalen. Dan maar een jaartje geen bloemen.

justdjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 13:33

Ceetje_bokt schreef:
De Annabelles kan je nu idd helemaal terugsnoeien en ik zou ze wat aanpootgrond of wat potgrond erbij strooien. Mest pas weer in het voorjaar. Andere hortensia's kan je ook wel snoeien, maar dan heb je een jaar geen bloemen. Ik heb een paar hele oude die veel te groot geworden zijn, deze ga ik terughalen. Dan maar een jaartje geen bloemen.

Oh echt? En dan heb je volgend jaar weer gewoon bloemen? Hoe leuk is dat! +:)+

Ik heb ze gepoot met bemeste tuinaarde, uiteraard gehusseld en niet direct in de bemeste tuinaarde.
Het gekke is, de week ervoor heb ik een oude andere hortensia bij iemand uit tuin gehaald, die mocht ik hebben hoor :+ , die heb ik zo ergens in de grond gestopt en die doet het prima.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 13:44

Je kan er in latere jaren voor kiezen om ze niet terug te snoeien, dan krijg je iets sterkere stelen en iets kleinere bloemen. Annabelles zijn prachtig tot de eerste heftige regenbui.

justdjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 10:11

justdjen schreef:
Kaka schreef:
Tot zo'n 15 cm boven de grond. Waarschijnlijk zal hij dan komend jaar niet gaan bloeien omdat de meeste hortensia's op oud hout bloeien. Heb je enig idee welke soort hortensia je hebt?

De Annebelle

Euhm...als het nou de White lime zijn :roll: . Zelfde verhaal? Of deze niet terug snoeien?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 10:25

White lime is geen 'snoei' hortensia, dus als je due snoeit, heb je een jaar geen bloemen. Het verschil is wel heel duidelijk hoor. Annabelle ronde bloemschermen, whitlime puntige. Dacht ik ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 10:41

Ik heb trouwens een eucalyptus die behoorlijk fanatiek groeit. Is nu al ruim 3 meter hoog := Kan ik m terugsnoeien? Gaat ie dan weer groeien?

Afbeelding
Ik heb m dus gekocht als plantje van ong 70 cm groot 3 jaar terug :=

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 11:38

Ik zie ze vaak bij de bloemist, dus snoeien lijkt me geen enkel probleem. Kan je de takken mooi verwerken in een boeket.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 13:01

Zou dat even na de winter doen :+ Als het flink vriest ben je m echt kwijt.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 14:03

Ceetje_bokt schreef:
White lime is geen 'snoei' hortensia, dus als je due snoeit, heb je een jaar geen bloemen. Het verschil is wel heel duidelijk hoor. Annabelle ronde bloemschermen, whitlime puntige. Dacht ik ...

Ik kan de white lime niet vinden
Maar ik heb de limelight hier staan en die snoei ik in het vroege voorjaar voor de nieuwe uitlopers gaan groeien
Die bloeit op nieuwe aanwas , niet op oud hout
Zouden die pluim hortensia's daar niet gewoon allemaal hetzelfde in zijn?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 16:43

Sonja_vR schreef:
Ceetje_bokt schreef:

Ik kan de white lime niet vinden
Maar ik heb de limelight hier staan en die snoei ik in het vroege voorjaar voor de nieuwe uitlopers gaan groeien
Die bloeit op nieuwe aanwas , niet op oud hout
Zouden die pluim hortensia's daar niet gewoon allemaal hetzelfde in zijn?

Oh werkelijk? Dan ben ik verkeerd geïnformeerd. Excuus!

justdjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 09:54

Het zijn inderdaad puntige bloemen, dus de limelight denk ik?
Snoei je die ook zo'n 15cm boven de grond?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:03

Ik ben niet zo een nette snoeier
Afgelopen voorjaar even snel de snoeischaar er door gehaald net voor de groene kliko werd opgehaald :=
Komend voorjaar is de planning datbik ze vrij pittig terugsnoei
Zal idd een 15 of 20 cm worden(even kijken op dat moment waar de ogen een beetje mooi zitten nog

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:17

Hier komt er donderdag iemand kijken bij mijn voortuin. Morgen even schetsen wat ik zo'n beetje in gedachten heb. Vooral weinig onderhoud is het plan :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:31

Leuk leuk !

Mijn vlinderstruiken zijn bijna omgewaaid met de wind laatst := , hoop dat ze het alsnog redden

Vandaag een stukje gedaan achterhuis, vijver was lek die ligt tijdelijk in het hok tot het voorjaar -O-

Afbeelding

Moet even zien wat ik met veel grond dat over is ga doen ,in principe zou het naar de konijnen kunnen straks

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 22:18

Leuk Eleinomae! Ben benieuwd wat je ervan gaat (laten) maken!

Jeetje wat jammer van je planten en vijver Rebecca, hoe komt het dat de vijver lek is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 22:23

Weet niet , het kapote stuk zag er al verdacht uit en na paar dagen was hij leeg. Lijkt van een schep te komen maar ik ben super zuinig op kados..

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:23

28 oktober beginnen ze al aan onze voortuin! De hele zooi er uit op 1 boom na en dan het weekend er op rammen ze alle tegels/split een verhoogde borders er in. Prijs viel me 200% mee :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:38

Arme voortuin -O- _O-

Ben benieuwd !

Heb de achtertuin nu in fases gedeeld ,moet even wat afvoeren maar daar heb ik de middelen niet voor dus even creatief nadenken wat ik ermee doen moet ^)

En wat planten scoren , dat vind ik nog wel het lastigst,en van het voorjaar overal gras zaaien

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:11

Wij hebben gisteren hekwerk gekocht. Nu eerst wachten tot de bladeren van de bomen zijn, en dan moet er eerst een eik om die op de grens staat. Komt een notenboom voor in de plaats die een stukje naar voren geplaatst wordt.