[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 11:22

Heee!
Ik zit te twijfelen om een iPhone 5s te kopen, kan iemand me hier voordelen&nadelen over deze telefoon vertellen? Twijfel heeeel erg...
Ik zat dan te denken aan dit abonnement:
https://www.studentmobiel.nl/iphone-5s/ ... &voice=438

2 jarig abonnement, 28 euro per maand en nog 142 euro bijbetalen voor de iPhone. Van die 28 euro per maand betaal je dan 13 euro aan toestelkosten en 15 euro abonnement, abonnement bestaat uit 1000 mb internet en 150 belminuten/sms.
Volgens veel mensen is dit een goede deal, maar ik twijfel zo erg. Wat zijn de nadelen van deze iPhone? Heb nu een Samsung galaxy s3 mini, is iedereen erg tevreden over, maar ik heb de mijne in 1 jaar tijd al zo vaak kapot gehad, scherm is al 2x helemaal gebarsten, opladen wil niet meer etc.
Andere mensen zijn wel tevreden over deze telefoon, dus ik ben bang dat ik gewoon pech heb gehad met mn samsung.
Nu ben ik ook bang dat ik weer zulke problemen ga krijgen met mijn volgende telefoon, en dan vind ik het niet handig om aan een 2-jarig abonnement vast te zitten met een peperdure telefoon.. Maar toch lijkt dit me een goede deal en een iPhone lijkt me ook wel een superleuke telefoon!

eilleen333

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 11:38

Ik heb al jaren iPhone en nog nooit een gebarsten scherm. Mijn zus heeft het scherm al 4 keer moeten vervangen. Ligt er een beetje aan hoe voorzichtig je ermee bent. Laat je je telefoon wel eens vallen? Dan gaat je iPhone er ook aan, maar goed, dat heb je practisch met elke smartphone.

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 11:43

Ik laat mijn telefoon niet super vaak vallen, maar een aantal van de keren dat ik m liet vallen was het ook gelijk goed mis helaas. Terwijl vriendinnen van mij, die dezelfde telefoon hebben, nooit problemen met hun scherm hadden, ook al lieten zij hem wel heel vaak vallen. En ik heb met mijn Samsung problemen gehad met de camera, opladen, aan/uit-knop etc. Dus ik ben een beetje een pechvogeltje en vind het moeilijk om de gok te nemen om een iPhone te kopen, want stel dat ik weer een pechvogel ben? Dan is het wel erg veel geld..

Maar toch zijn heel veel mensen wel positief over de 5s en dat abonnement schijnt ook wel een goede deal te zijn geloof ik, dus misschien dat ik het toch maar ga proberen! Mijn Samsung valt nu bijna van ellende uit elkaar dus ik moet binnenkort toch een nieuwe telefoon. Ga nog even heel goed alles doorlezen en voor- en nadelen opzoeken (:

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 11:45

Mijn iPad 2 heeft tegenwoordig bedacht dat de microfoon het niet meer doet. Ik had gehoopt dat een update hier verandering in zou brengen maar helaas.

Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe ik het op kan lossen?

(Beetje lastig Skypen zo ;) )

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:18

Mijn iPhone 4s valt de laatste tijd letterlijk wel 5x per week.. Nog nooit het scherm hoeven te vervangen en er zit ook geen hoesje om :+

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:20

sinds iOs8 krijg ik het niet meer voor elkaar om afspraken in mijn (exchange) agenda te zetten op de iPhone, heeft iemand een suggestie wat ik kan doen om dit wel (weer) te kunnen?

(heb gegoogeld en lees dat veel mensen hier last van hebben en een oplossing wordt er nergens gegeven)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 15:45

@lady, ik heb ook Samsung en krijg donderdag waarschijnlijk de 5s. Zoveel problemen gehad met deze Samsung en sinds ik een ipad mini heb ben ik verkocht :-)

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 18:48

Ik heb al 4 iPhones gehad, maar nog nooit een scherm kapot gekregen. :') Best vaak laten vallen.
Een gouden tip is wel een hoesje die als een soort bumper werkt. Ik heb altijd hoesjes gehad met zo'n randje een klein stukje over het scherm heen waardoor als hij valt, hij niet op het scherm direct valt, maar dat randje de klap opvangt. :j Deze hoeven niet dik, lelijk of duur te zijn. Op sites zoals mini in the box kosten ze misschien 2-3 euro.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:20

En het is ook wel een deel geluk hebben. Die van mij heeft een abonnement op stuiteren. Met of zonder hoesje/bumper. Nooit een kapot scherm gehad. Tot vorige week. Hij valt met bumper en er zit een mooie scheur in m'n scherm.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 21:04

Dorus schreef:
En het is ook wel een deel geluk hebben. Die van mij heeft een abonnement op stuiteren. Met of zonder hoesje/bumper. Nooit een kapot scherm gehad. Tot vorige week. Hij valt met bumper en er zit een mooie scheur in m'n scherm.

Hier hetzelfde :j Na 4 jaar zonder hoesje/bumper/schermfolie heb ik sinds kort mijn eerste barst, en die loopt van de onderkant van de homeknop naar beneden het scherm af. Oftewel, je ziet amper wat omdat de scheur maar 2 mm is.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 08:19

Ik heb op me telefoon nu icloud reserve kopie gemaakt, kan ik nu al me foto's daar mee terug krijgen als ik die er af haal en dan me telefoon update?

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:35

Ik heb even een vraag, ik kan dus de nieuwe ios updaten alleen vraagt ie bijna 5gb geheugen terwijl hij bijna leeg is en er dan nog maar bijna 2 gb vrij is.. Hoe kan ik dan in godsnaam die update doen? Kan dat via de computer dan?
Ben een leek met dit soort techniek dus hoop dat iemand mij dat kan vertellen :)
Hij is nu erg sloom en elke keer als ik een foto wil maken valt ie terug in het begin scherm.. Zwaar irri als je snel even een leuke foto ergens van wilt maken, haalt echt het bloed onder mijn nagels vandaan :(

Ik heb de iphone 4s btw

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 11:02

Als je het via de computer doet heb je minder ruimte nodig, maar of dat wat je hebt genoeg is weet ik niet. Je kan het iig proberen of het dan wel lukt. Anders zal je een aantal apps moeten verwijderen om ruimte te maken.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 11:20

Thnx ik zal dat vanmiddag eens proberen.
Ik heb al alle apps eraf gehaald die ik niet dagelijks gebruik en meer kan ik er echt niet afhalen.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 11:35

Als je het via iTunes doet, heb je nagenoeg geen ruimte nodig.
Check even waar je de meeste ruimte mee gebruikt; haal bijv (een deel van) je foto's eraf.
Als je het via iTunes doet, moet 2 gb vrij meer dan genoeg zijn.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 19:05

Hoi Bokkers!

Ik vroeg me af of jullie me kunnen helpen :) binnenkort krijg ik mijn Macbook Air binnen. Ik ga hem vooral gebruiken voor school. Echter is het op school verplicht Windows op je laptop te habben, om dat enkele programmas alleen daarop draaien. Voor de rest kan ik gewoon ios (of heet dat niet zo op je macbook? ) gebruiken.
Ik wil daarom graag windows 7 erop laten zetten (geen windows 8, vind ik verschrikkelijk). Nu is mijn vraag of er bedrijven ofzo zijn waar ze dat voor mij kunnen doen en of iemand daar ervaring mee heeft. Ik doe dat namelijk liever niet zelf omdat ik echt een leek in dat soort dingen ben haha

Alvast bedankt!

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:38

Ik heb m'n 5s!! Echt fijn, kan alleen de smileys niet vinden

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 00:08

Volgensmij kan Windows niet op een Macbook.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 00:08

Je kan een app downloaden "emoji" en daar zitten al die leuke smileys in.
Die app kan je instellen als toetsenbord

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 00:09

Die moet je even apart downloaden (emoji in de app store) en die dan installeren als extra taal.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 00:10

Emojis zitten er wel al op maar die moet je bij instellingen> toetsenbord aanvinken.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 07:57

cynthiar schreef:

Jawel hoor. Zijn verschillende methodes voor. Je hebt bijvoorbeeld bootcamp, waarmee je Windows kan installeren. Je zit dan echt in een ander besturingssysteem waarbij je bij opstarten kiest voor Windows ipv OSX. (Als ik het hoed heb begrepen). Er is ook een programmatie die in je OSX een virtuele Windows kan laten draaien, (waardoor je dus osx en Windows tegelijkertijd hebt draaien) maar weet even niet hoe dat heet.

Alleen al die programma's moet je ook flinkheid betalen en dan moet je natuurlijk ook de Windows licentie nog kopen.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:46

Shiloh schreef:
cynthiar schreef:

Jawel hoor. Zijn verschillende methodes voor. Je hebt bijvoorbeeld bootcamp, waarmee je Windows kan installeren. Je zit dan echt in een ander besturingssysteem waarbij je bij opstarten kiest voor Windows ipv OSX. (Als ik het hoed heb begrepen). Er is ook een programmatie die in je OSX een virtuele Windows kan laten draaien, (waardoor je dus osx en Windows tegelijkertijd hebt draaien) maar weet even niet hoe dat heet.

Alleen al die programma's moet je ook flinkheid betalen en dan moet je natuurlijk ook de Windows licentie nog kopen.

Bedankt! Dat bootcamp waarbij je bij het opstarten kan kiezen voor windows of OSX heb ik bij een studiegenootje gezien en dat lijkt me wel wat. Degene die dat voor haar gefixt heeft is echter naar de andere kant van het land verhuist dus dat is helaas geen optie.

Heeft iemand ideeën waar ik dit kan laten doen?

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 21:11

Het is gelukt met de emoties.

Weten jullie hoe je het wekkergeluid harder moet zetten?

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 22:59

Je bel-volume harder zetten; zo werkt het iig op mijn iPhone 4.

Tip van de dag als je een lichte slaper bent; halverwege is meer dan genoeg. Ik val bijna uit bed an schrik als ik weer eens vergeten ben het bel-volume naar beneden te doen :')