[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 15:42

Ik heb goede ervaring met Ikea keukens :j

Met winkels als keukenconcurrent moet je goed opletten met prijzen en offertes :j
Weet van bepaalde keukenketen (waaronder meerdere subketens vallen) dat ze onderling hun offertes uitwisselen......... Zijn boeven hoor :j Dus goed onderhandelen en je niks wijs laten maken.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 17:39

Destino, al wat van de verkopende partij gehoord? :D

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:24

Nog 3 nachtjes slapen.. dan krijg ik de sleutel.. *\o/* heb vrijdag gelijk een vrije dag genomen om ervan te genieten ;)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 22:10

Dioxide schreef:
Destino, al wat van de verkopende partij gehoord? :D

Staat ong 2 pagina's terug denk ik :D

We hebben het afgelopen vrijdag gekocht *\o/*
Vrijdag voorlopig koopcontract tekenen en daarna naar de hypotheekadviseur :) .

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 23:39

Doh! Helemaal overheen gelezen, sorry :D
GEFELICITAART!!! *\o/*

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 10:07

@Destino: gefeliciteerd!

@Mikkie: wat leuk! Hoi, trouwens, blijf je in Landgraaf?
Hier wordt de keuken zelf gemaakt door hubbie, dus tot nog toe alleen de apparatuur uitgezocht, die staat al klaar, trouwens.
Inmiddels grotendeels, beneden, getegeld, ben benieuwd hoe het uitziet als het ingevoegd is, ik vond het erg lastig om tegels/steen te vinden die ik graag wou.
Vensterbanken zijn binnen en met een beetje geluk heb ik vanaf volgende week weer kantoor aan huis, thank god!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 10:10

IKEA keukens heb ik nooit gehad, keukenconcurrent ga ik nooit weer naar toe. Daar hebben wij onze vorige keuken gekocht en zijn behandeld als een stuk vuil en flink opgelicht.

Maaike spannend zeg!

Verder nog niet echt bijgelezen erg drukke dagen gehad.
zaterdag zijn wij weer bij ons huisje geweest en word allemaal nog kantje boord of de eigenaar alles op tijd opgeleverd krijgt.. hij moet alles nog opruimen is al wel grotendeels ingepakt (in huis althans) buiten is er nog niks gedaan en daar staat de meeste troep. schijnt dat hij zijn aangekochte huis dat daar problemen mee zijn. huis heeft hij gekocht van dochter waarvan de moeder overleden is maar de dochter heeft het nog niet officieel op haar naam dus de erfenis is nog niet officieel beschreven en mag ze dus nog niet verkopen word erg spannend dus allemaal.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:22

Ik kom me ook maar eens even in dit topic mengen... Morgen komt de makelaar om mijn huis te taxeren voor de verkoop en ik heb eigenlijk geen idee hoe dit in zijn werk gaat. Ik vraag me ineens af of dan ook meteen de foto's worden gemaakt voor op funda enzo... De laatste dagen dus nog flink met kwasten bezig geweest om het huis er wat neutraler uit te laten zien. Vanavond nog zo veel mogelijk wegstoppen in kasten zodat het er wat ruimtelijker uit ziet.

Iemand nog tips?!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:48

Oeh spannend Pashon!
Over keukenconcurrent lees je verschillende verhalen, sommigen zijn heel blij, anderen worden belazerd..
Ik vraag me ook af of hun service inmiddels beter is geworden. Vond dat er best mooie dingen stonden.

dovish, daar kan ik je helaas niet mee helpen.

Zo spannend allemaal!
Hebben jullie nog dingen die echt geregeld moeten zijn voor de sleuteloverdracht?
De hypotheek, verzekeringen, gas en licht enz + formulier voor die standen...

Laten jullie eigenlijk de sloten vervangen als je een huis koopt?
Mn vader gad dat wel als tip om te doen.. Maar ook dat is weer een uitgave..
En we moeten wel binnen ons budget blijven, dus als het niet nodig is, liever niet..

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 22:03

Bij taxatie maken ze geen foto's. Tenzij je al verkoopopdracht hebt gegeven. Maar meestal doen ze offerte op basis van taxatie.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 22:23

Oké, want inmiddels begin ik toch wel aan wat dingen te twijfelen. Morgen dus nog genoeg tijd om te vragen :-) Dankjewel voor het geruststellen!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 08:39

Citaat:
Laten jullie eigenlijk de sloten vervangen als je een huis koopt?
Mn vader gad dat wel als tip om te doen.. Maar ook dat is weer een uitgave..
En we moeten wel binnen ons budget blijven, dus als het niet nodig is, liever niet..

Wij hebben het wel gedaan, maar het was ook een nieuwbouwhuis waarbij allerlei bouwers met sleutels liepen. Dat vond ik niet echt geweldig, zeker in Spanje niet. Bij dit huis in Nederland hebben we het niet gedaan hoor.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 08:41

Zou ik wel doen, Monique. Maar er is bij mij ook al twee keer ingebroken (in verschillende huizen), dus ik ben nogal van de veiligheid. Dat was echt niet prettig om mee te maken. :n

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 08:41

Ik heb het wel gedaan. Maar dat was meer omdat het slot wat erin zat echt een rot slot was. Er zit nou een of ander superveilig slot in geloof ik. Het was in ieder geval duur. Scheelt wel dat ik maar een echt slot heb, dat van de voordeur. Voordeel van een appartement :P

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 08:43

Wij hebben geen nieuwe sloten er op gezet.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 08:47

Hmm okee, het feit is dat in het huis wat wij gekocht hebben natuurlijk een tijdje jongeren gewoond hebben en dat je dus niet weet wie de sleutel heeft.. :=
Misschien toch maar voor de zekerheid laten vervangen dan?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 08:54

Jup, zou ik wel doen. Zeker als er een grote hoeveelheid sleutels in omloop is (geweest).

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 17:36

Ik ga er wel nieuwe sloten op zetten. De huidige eigenaar is manisch depressief en nu woont een vriend van hem in het huis. Je weet nooit wat iemand in een depressie allemaal doet en voorkom liever dat hij opeens voor mijn neus staat. Daarnaast weet je nooit wie er allemaal en sleutel heeft nu. Ik zeg niet dat ik ze niet vertrouw, maar voorkomen is beter dan genezen zeg ik altijd maar.

@Avaluna: ook in dit topic, dat had ik nog niet gespot. Ik ga de grens over naar Scherpenseel, dus nee ik blijf niet in Landgraaf. Waar hebben jullie gekocht?

Ik ben nu in afwachting van de hypotheekofferte en de makelaar moet nog wat stukken aanleveren. Kan niet wachten tot het allemaal rond is. Vind het zo spannend allemaal.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 18:18

Goede tip, die van de sloten vervangen :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 18:25

Je kan ook deel van sloten vervangen. Wij hebben gewoon cilinderslot en van die nachtsloten met zo'n pinsleutel. Die laatste doen we nooit zonder cilinder erop. Andersom wel. Dus op zich is vervangen van cilinder dan genoeg.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 20:52

Manzano, dat waren wij ook van plan, scheelt toch weer iets :)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:21

als de taxatie voor de hypotheek is nemen ze wel foto's dat is verplicht bij banken (althans is ons verteld) en bij de taxatie van onze vorige en huidige woning is dat ook gebeurd.

Sloten vervangen hebben wij wel gedaan bij onze vorige woning, gewoon nieuwe cilinders gehaald. achteraf maar goed ook. op een avond tijdens een bakkie bij de buren vroegen ze dus of wij de sloten vervangen hadden omdat het hele blok sleutels had van onze woning. toen de woning verkocht is hebben wij de oude cilinders er weer in gezet en de nieuwe meegenomen voor de volgende woning en die komen dus in ons nieuwe huis.

Wij moeten nog 10 dagen wachten. Morgen is de woning officieel van ons en volgende week zaterdag krijgen wij de sleutel...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:33

@Mikkie: wat leuk! Dan moet je gauw komen koffiedrinken, want ik zit een klein stukje verder! Boerderie gekocht, nog heel veel werk, maar ben er ontzettend blij mee *\o/*

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:41

@ pashon, dat is handig zeg, dan kun je gewoon dezelfde sleutels gebruiken! :D

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:56

daarom hebben we het ook gedaan nouja en niet alleen daarom. de cilinders waren duur genoeg dus die gaan gewoon weer mee ook als we hier ooit weg gaan. we bewaren altijd de oude, je weet nooit waar het nog van pas komt.

arg de laatste loodjes zijn wel heel zwaar zeg....