Ik ben blij dat wij het bij + 11.000 hebben gehouden, want taxateur heeft waarde op +10.000 gezet. Wij moeten dus wel wat bij leggen, maar alleen 1000 euro dus dat lukt nog wel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Yipee schreef:Eef_Bam schreef:Ik heb morgen weer een bezichtiging staan van een heel mooi huis, maar eigenlijk helemaal geen trek in. Ik weiger gewoon meer dan 10k te overbieden en de kans dat ik iets krijg lijkt daarmee klein. Ik neig er heel eerlijk naar om te stoppen met zoeken en dan maar even te blijven huren. Kan zoveel leukere dingen met mijn spaargeld doen dan overbieden
.
Dat gevoel overkomt mij nu ook wel een beetje. We hebben nu een huurhuis wat echt te klein is. Maar we betalen er (relatief) geen drol voor. Ik wordt het thuiswerken in de woonkamer met zijn 2en alleen een beetje zat.
M_arjolein schreef:Hoe zit dat met overbieden en taxeren dan kan me voorstellen dat 5000 euro nog wel getaxeerd kan worden. 10.000 zie ik dus ook nog wel. Maar ik vind het echt een risico om over te gaan bieden en straks wordt het daarop niet getaxeerd. Steek persoonlijk die 10.000 euro dan liever in het huis zelf
leeslampje schreef:Heb je een aankoopmakelaar? Die kan soms al een grove inschatting van waar het voor getaxeerd kan worden.
Wij boden 30K over en kregen het probleemloos getaxeerd. Maar dit huis stond ook ietwat goedkoop in de markt, dat scheelt natuurlijk ook.
J0anieke schreef:Maar hadden die mensen dan niet overboden, 10k, of 20k? En bij hoeveel procent is dat t geval?
Yipee schreef:Nou breekt mijn klomp. Ik weet het nu echt even niet meer. 25K overboden op een huis, flexibele overdracht, bod gecheckt door adviseur, en grootste gedeelte eigen geld overboden en wij zijn het niet geworden. Wat wil iemand dan nog meer?