Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 09:24

@magda: dat zou ik niet zo zondermeer er bij laten zitten. Stuur ze een brief/rekening met de kosten of hou het in op de huur. Vraag eens aan een advokaat of zoek eens op google wat je rechten zijn. Óf heb je op voorhand iets getekend waarin staat dat beschadigingen voor je eigen kosten zijn ??

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 09:26

magda_90 schreef:
DubbelDun schreef:
@emita: ik zou geen drukke tegels nemen, op zo'n klein oppervlak met die mooie maar drukke kussens :)

Tja gemeenten en leidingwerk... het moet allemaal zo goedkoop mogelijk hè. Als ze de huren navenant aan de 'mooie' verbouwkosten zouden verhalen heb je meer steigerende mensen vrees ik.

@cruesli: mooi huis/huizen... lijkt wat op dat van ons :)

True. Het krijgt sowieso een staartje. Ze hebben grote delen van het behang beschadigd en dat mogen wij allemaal zelf weer gaan opknappen. Want behang, verf en alle attributen zijn gelukkig zo goedkoop en je doet het allemaal wel binnen 30 minuten. :roll:

Dat zou ik zeker aankaarten! Dat er iets beschadigd dat kan, maar dan moet het wel netjes opgelost worden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 09:32

Of minstens een financiële tegemoetkoming om het zelf te doen.

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 10:15

_San87_ schreef:
_Roxanne schreef:
Vraagje, wat voor plinten hebben jullie bij een tegelvloer?

Mijn voorkeur gaat uit naar een wat bredere, landelijke plint bij onze antraciete boerderijtegel. Maar ik heb geen flauw idee of dat wat is, kan er namelijk geen goede voorbeelden van vinden.

Ik heb geen tegelvloer momenteel, maar mijn keuze zou zijn geen plint te gebruiken.

En als je dan toch voor een plint gaat, zou ik voor een mooie hoge gaan. Je kunt dan wel je kasten niet strak tegen de muur zetten, maar ik vind dat zelf geen probleem. Makkelijker verschuiven als je eronder schoon wil maken, imo.

Maar buts je zonder plint niet telkens tegen je stucwerk aan? Met dweilen of stofzuigen bijvoorbeeld? :o Ik ben redelijk lomp met zulke dingen

Kasten wordt niet het grootste probleem denk ik, we hebben een zwevend TV-meubel, dus dat scheelt. Alleen de buffetkast, maar dat vind ik niet zo'n probleem

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 10:17

Nee, geen last van. Maar ik kijk daar sowieso altijd voor uit.

Als je zelf denkt dat je gaat butsen, dan zou ik wel plinten nemen :P.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 10:55

DubbelDun schreef:
@emita: ik zou geen drukke tegels nemen, op zo'n klein oppervlak met die mooie maar drukke kussens :)

Tja gemeenten en leidingwerk... het moet allemaal zo goedkoop mogelijk hè. Als ze de huren navenant aan de 'mooie' verbouwkosten zouden verhalen heb je meer steigerende mensen vrees ik.

@cruesli: mooi huis/huizen... lijkt wat op dat van ons :)

Bij elke 'verbetering' die de woningbouw hier aan brengt ga je ook meer huur betalen. Ik moet zelfs meer huur betalen vanwege verbouwingen die we zelf hebben gedaan... Extra stuk aanrechtblad, zelf gekocht, zelf gebouwd, maar extra aanrecht dus meer huur. -O- Als de keuken vervangen wordt krijg je standaard een x aantal onder en bovenkastjes. Als je er meer wilt, moet je die zelf betalen, maar vervolgens gaat dan wel de huur weer omhoog als er daardoor ook meer aanrecht komt.

Qua schade, ik heb op diverse plekken waterschade aan muren en plafond door slecht onderhoud van de woningbouw, maar ze doen erg moeilijk om daar iets aan te doen. De laatste lekkage is ook maar gerepareerd, terwijl de bouwvakkers aangaven dat het hele dag van de dakkapel vervangen moet worden.
Ik hoop dat jij eruit komt met de woningbouw Magda!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 10:58

Er wordt absoluut werk van gemaakt. :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 11:07

Mywishmax
Daar zou ik niet mee akkoord gaan
Meer huur voor zaken die je als huurder aanpakt
Normaal gezien betaal je extra omdat de woningbouw geld heeft uitgegeven
Als jij een aanpassing maakt, geef jij geld uit en word de woningbouw er zonder kosten beter van, of moet je het verwijderen als de volgende huurder het niet overneemt
Bij de huurhuizen die ik gehad heb werd dit dus ook echt niet gedaan en gingen ze daar ook echt niet mee wegkomen als ze het wel zouden flikken
Ikke geld uitgeven en daardoor meer huur moeten lappen ?
Dacht het dus even niet

(En als je er zelf niet uitkomt
Lang leve de huur commissie)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 11:54

_Roxanne schreef:

Mijn voorkeur gaat uit naar een wat bredere, landelijke plint bij onze antraciete boerderijtegel. Maar ik heb geen flauw idee of dat wat is, kan er namelijk geen goede voorbeelden van vinden.

Hoge witte plinten bij onze antracietgrijze tegels en 'zand'kleurige muren. (kleur is anders maar kan het zo niet uitleggen.)
Super mooi.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 11:56

DubbelDun schreef:
@magda: dat zou ik niet zo zondermeer er bij laten zitten. Stuur ze een brief/rekening met de kosten of hou het in op de huur. Vraag eens aan een advokaat of zoek eens op google wat je rechten zijn. Óf heb je op voorhand iets getekend waarin staat dat beschadigingen voor je eigen kosten zijn ??

Je mag niet zomaar (een gedeelte) van je huur inhouden. Je zult eerst in gesprek gaan met de gemeente. Daar hoeft geen advocaat bij aan te pas te komen.

In gesprek met de gemeente en eventueel rechtsbijstand om te vragen wat de mogelijkheden zijn.

Het kan nooit de bedoeling zijn dat de eigenaar van het huis schade toebrengt aan de spullen van de huurder.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 12:29

Sonja_vR schreef:
Mywishmax
Daar zou ik niet mee akkoord gaan
Meer huur voor zaken die je als huurder aanpakt
Normaal gezien betaal je extra omdat de woningbouw geld heeft uitgegeven
Als jij een aanpassing maakt, geef jij geld uit en word de woningbouw er zonder kosten beter van, of moet je het verwijderen als de volgende huurder het niet overneemt
Bij de huurhuizen die ik gehad heb werd dit dus ook echt niet gedaan en gingen ze daar ook echt niet mee wegkomen als ze het wel zouden flikken
Ikke geld uitgeven en daardoor meer huur moeten lappen ?
Dacht het dus even niet

(En als je er zelf niet uitkomt
Lang leve de huur commissie)

Je krijgt meer punten en daardoor komt het totaal aantal punten hoger uit dus hogere huur. Net als de WOZ waarde die door onze aanpassingen hoger werd en dus ook weer gevolg had voor de hoogte van de huur. Er zat een flink verschil in de WOZ waarde van mijn huis en van het huis op de andere hoek...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 12:32

Mijn god, wat leven we toch in een krom land _O-.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 12:42

Ik zou het toch nog laten bekijken door iets als de huurcommissie

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:14

_Roxanne schreef:

Ik zou gaan voor een plint gemaakt van dezelfde tegel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:16

Boras schreef:
_Roxanne schreef:

Ik zou gaan voor een plint gemaakt van dezelfde tegel.

Dit hebben mijn buren, ziet er ook erg mooi uit.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:27

Dat hebben wij hier in Spanje ook. Een plint van vijf centimeter van dezelfde tegel en dan boven de voeg nog een randje van een halve centimeter. Sjiek detail.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 16:55

Huur inhouden zou ik wel doen als je na meerdere malen geprobeerd te hebben het resultaat nog steeds nul is. Soms moet je even tijdelijk iets drastisch doen om iemand wakker te schudden. Dan kunnen ze ineens wel harder lopen en bereid zijn iets te doen. Een maand minder betalen is dan wel een max.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 17:06

Een hele maand is misschien te veel. Het bedrag moet wel in overeenstemming zijn met de gemaakte onkosten.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 17:46

Ik zag een hele gave palletbank met mooie kussen! Ik hou ervan <3

Hier is de laatste vloer gestort (in de woonkamer), wat geeft dat een zooooi :') maar aan de andere kant ben ik wel weer heel erg blij, want ik kan daar over een paar dagen ook gaan schilderen en daarna kan ik het laminaat gaan leggen! :))

Hoe het was:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hoe het nu is:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 17:58

Ooh al een mooi stuk beter!

Ik heb een puzzel.
Zoek de aansluiting voor de wasmachine:

Afbeelding

Zei je in de keukenkast? Dan heb je de juiste oplossing gevonden!

Afbeelding

Joost mag het weten hoe je hem nu aansluit. -O-

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 19:04

Stille meelezer... dat meeeeen je niet! :o?

Hoe dom is dat!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 19:07

karijn schreef:
Huur inhouden zou ik wel doen als je na meerdere malen geprobeerd te hebben het resultaat nog steeds nul is. Soms moet je even tijdelijk iets drastisch doen om iemand wakker te schudden. Dan kunnen ze ineens wel harder lopen en bereid zijn iets te doen. Een maand minder betalen is dan wel een max.

Dan vind ik het een ander verhaal. Maar her bij voorbaat doen zonder dat je actie hebt ondernomen is wat anders.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 19:08

Echt hè. :') ik ga dit werk ook maar doen, met mijn twee linkerhanden moet dat was wel goed komen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 19:08

@magda: en dat heeft de gemeente zo gemaakt ?? Wat een prutsers !! En als je dan een stuk uit het kastje haalt om de slang aan te sluiten ben je zeker weer verantwoordelijk vanwege vernieling !!
Me dunkt dat je niet de enige bent die hier een probleem heeft. Als er meerdere buren zijn zou ik een vergadering organiseren. Gezamenlijk sta je een stuk sterker.

@Djoena: zelfs de hond staat op de eerste foto sneu te kijken naar het gebeuren :)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 19:09

magda_90 schreef:
Ooh al een mooi stuk beter!

Ik heb een puzzel.
Zoek de aansluiting voor de wasmachine:

[ [url=m/xMyaEs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zei je in de keukenkast? Dan heb je de juiste oplossing gevonden!

[ [url=m/dXyFvL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Joost mag het weten hoe je hem nu aansluit. -O-

Volgens mij gewoon geen deurtje en dan de slang buitenom? Zie je in ieder geval of de slang goed vast blijft zitten ofzoiets...

Koekoek...