Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 05:42

Bekende foto's :+

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 08:34

Mooi!!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 09:20

PVC schijnt idd eerst ge-egaliseerd te moeten worden, meer werk ook dan laminaat. Het is vooralsnog meestal niet goedkoper, dus daarvoor aangezien je zegt dat het huurhuis is en je het niet te gek wil laten worden hoef je niet voor pvc te kiezen Tinkertreas.

Hier is de stucadoor bezig, muren zijn al enigszins ge-egaliseerd dus begint voorzichtig steeds meer ergens op te lijken.

Leuk om de smaak en stijl van anderen hier voorbij te zien komen trouwen! :)

Ik begin steeds banger te wordne of wat ik in mijn hoofd heb wel beetje ook zo gaat worden en smaakvol wordt, ben niet zo'n interieurwonder geloof ik. veel lichte kleuren, dus wordt misschien wel heel saai O:)

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 09:20

M_D_H schreef:
Bekende foto's :+

Hahaha jaaaa jij hebt ze al eerder voorbij zien komen!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:29

Ziet er mooi uit Kenyada!

Wij zijn nog op zoek naar iets voor de badkamer en komen er niet uit. Wellicht weten jullie nog iets:

We hebben een vrij kleine badkamer en zoeken nog iets om de handdoeken op te bergen en waar je op kan zitten/je kleding op kan leggen.
Dus zat te denken aan een bankje met een plank/kastje eronder waar je dus op kan zitten en waar de handdoeken onderin gelegd kan worden.

Nu het probleem.. deze mag maximaal 28 cm diep zijn. Weten jullie toevallig iets? Liefst hout en mag wat robuuster eruit zien. Maar elk idee is welkom!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:37

Gewoon een open vierkant kastje? En als je ze niet gewoon los op een legplankje wil, daar dan een rieten mand of ander soort opberger op de plank leggen en daar de handdoeken in?

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:40

En wat denk je van iets als dit met dan idd een mand oid eronder voor de handdoeken?
Afbeelding

Edit.. of zoiets als je handig met hout bent.

Afbeelding

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:48

Cardy, een oude houten fruitkist verstevigen :D <3

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:03

TinkerTreas schreef:
Ik wil binnenkort een andere vloer. Nu vind ik pvc erg mooi en dat lijkt me ook wel praktisch met 3 jonge kinderen en huisdieren.
Maar ik vraag me af of een oude houten vloer egaal genoeg gemaakt kan worden. Weet iemand dat? Anders zal het toch weer laminaat worden.
Ik woon in een huurhuis, dus het moet allemaal niet te gek worden.

Je hebt click pvc en plak pvc (dry back heet dat geloof ik, je hebt ook plak pvc met al een lijmlaag op, maar die is niet heel goed. Als je het doet ofwel click ofwel lijm op de vloer en daar de planken op.). Plak pvc dien je te egaliseren en moet ook worden gelegd (tenminste, als je het netjes wil).
Click pvc wordt zoals laminaat gelegd met een dun schuim matje eronder en het heeft ook groefjes zoals laminaat. Deze is wel een pak dikker dan (tegenover plak die maar 2mm dik is dus meestal zonder moeite bij deuren kan gelegd worden).

Qua prijs, wij hebben plak pvc voor 180m2 8000 euro betaald om het te laten leggen met egaliseren (met plinten erbij die we zelf zetten). Op 2 dagen was het geregeld en we konden gelijk savonds onze meubels zetten. Dus je zou alles naar de ene helft van het huis kunnen verhuizen en savonds op de gelegde vloer zetten om de andere kant te doen.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:09

Wow leen...wat een geld!!!! :x
Dan hoop ik wel dat je er heel erg blij mee bent! Dit ga je niet veranderen als je een andere stijl wilt.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:10

Ja wow dat is me nog eens n smak geld zeg!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:12

Zeker een klap geld, maar ook wel logisch gezien de aantal
arbeidsuren die erin zitten :)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:12

Mooie meubels zeg Kenyada! En wat jullie willen met vloer en tvmeubel klinkt ook erg gaaf!

Cardy schreef:
Ziet er mooi uit Kenyada!

Wij zijn nog op zoek naar iets voor de badkamer en komen er niet uit. Wellicht weten jullie nog iets:

We hebben een vrij kleine badkamer en zoeken nog iets om de handdoeken op te bergen en waar je op kan zitten/je kleding op kan leggen.
Dus zat te denken aan een bankje met een plank/kastje eronder waar je dus op kan zitten en waar de handdoeken onderin gelegd kan worden.

Nu het probleem.. deze mag maximaal 28 cm diep zijn. Weten jullie toevallig iets? Liefst hout en mag wat robuuster eruit zien. Maar elk idee is welkom!

Dit is wat dieper, maar misschien toch iets? Ik heb de donkere versie van deze collectie en is erg mooi en stevig spul
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40241451/
Anders zou ik kijken om het zelf te maken

8000 euro voor een vloer? :wow: oke oke 180m2 is veel maar toch hihi wauwie

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:15

Ik vind de prijs eerlijk gezegd wel meevallen := het is wel voor 180m2 dat uitkomt op zo'n 45 euro per m2.
Er is een hoop spul wat duurder is per m2 en dan moet het nog gelegd worden.
Neemt niet weg dat het een mega uitgave is.
En ik hoop dat je er heel lang mee gaat doen en niet de instelling hebt om over een paar jaartjes weer te verhuizen want dan is het duur :Y)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:17

180m2 is een fikse hoeveelheid werk en product. vergeet dat niet. Een gemiddelde woning van 3 verdiepingen is 150m2 ter vergelijk.
wij waren toen met 75m2 parket (en egaliseren) ook 5000 euro kwijt...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 12:23

Ik vind 8000 ook niet veel voor 180m2, hele normale m2 prijs voor dat spul. Je kan wel duurder krijgen hoor.

Bienotje, hebben we dat niet allemaal? Ik ben ook stiekem wel bang dat het toch niet mooi wordt. En dan hoef ik alleen nog maar aan de inrichting te denken.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 12:45

Ik denk dat pvc toch niet handig is bij ons. Want onze "kale" vloer is van houten balken zeg maar. Dus ik denk dat dat lastig is met egaliseren. En ondanks dat ik niet van plan ben om binnenkort te verhuizen, moet het allemaal niet te gek worden. Dus ik denk dat ik toch een mooie laminaat vloer uit ga zoeken.
Toen we hier kwamen wonen hebben we er een goedkope laminaat vloer ingelegd, maar na ruim 4 jaar met kleine kinderen en huisdieren ziet het er niet meer uit.
Maar toen hadden we eigenlijk de financiën niet om te verhuizen, maar we wilden heel graag weg omdat we in een vreselijke buurt woonden.
Dus nu maar investeren in een betere vloer.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 12:53

Onze houten vloer is ook geegaliseerd
Is gewoon mogelijk alleen wat duurder ivm eerst andere ondervloer waarop geegaliseerd kan worden

Maar wij wilden perse pvc omdat we verliefd zijn geworden op een vloer

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 13:30

mirim schreef:
Wow leen...wat een geld!!!! :x
Dan hoop ik wel dat je er heel erg blij mee bent! Dit ga je niet veranderen als je een andere stijl wilt.

We zijn er erg blij mee! Het is dan ook de bedoeling dat deze minstens 20 jaar mee gaat. Gelijmd is ook zeker niet om over 5 jaar te vervangen. Sowieso vind ik vloer niet iets wat je zomaar even vervangt. Met likje verf op de muren of nieuwe gordijnen kan je genoeg veranderen.

Overigens ben ik eindelijk ver genoeg gevorderd om ook wat fotos te plaatsen. Alleen is het een gigiantische rommelbende na de verhuis.
Afbeelding

Afbeelding

:') :')

Afbeelding

Afbeelding

Deze barkast heb ik omgetoverd tot bureau! Er zat een spiegel op de achterwand, raar plankje en lampje in. Nu dus een heuse verstopte werkplek!
Afbeelding

Afbeelding

Dit is de logeerkamer

Afbeelding

Afbeelding

En hier onze slaapkamer <3

Afbeelding

En even nog een halve badkamer, douchestuk gaan we nog niet afwerken omdat ons budget enkel reikt tot goedkoop, maar ik wil de douche echt netjes hebben. Dus voorlopig een douche in het bad. Naast de lavabo gaan we nog een blok mdf laten doorlopen zodat we 'werkblad' hebben in de badkamer.
Afbeelding

Afbeelding

Edit:
Voor foto is misschien ook leuk!
Afbeelding
De ramen die je ziet zijn ook de ramen die je op de rommel foto ziet. Maar dan van de hoek genomen aan de voordeur. Trapjes gaan naar de logeerkamer

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 13:49

Wow Leen :wow:

Dat is wel een verandering zeg, knap dat jullie door dat, in mijn ogen, lelijke interieur en muren en vloer heen konden kijken.

Het is al heel erg mooi geworden!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 14:11

Die oude vloer vind ik wel mooi mits het hout is :D

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 14:31

Mooi leen! Inderdaad voorlopig niet verhuizen en heerlijk genieten na al dat harde werk ! :j

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 15:25

Zo, jullie hebben helemaal ook door de oude inrichting heen moeten kijken zeg! Wauw!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 16:30

Wij hebben dezelfde vloer hier in huis :D :D :D , maar met een modernere inrichting staat dat heel anders!

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 17:18

Zooo wat een verandering zeg! En wat n mega slaapkamer!