[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 21:30

Ik vind een leeg huis veel kleiner lijken dan een gemeubileerd huis. Vandaag is de keuken geplaatst en waar ik de keukenruimte eerst maar een klein hok vond is 'ie nu met keuken erin echt enorm! Haha.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:39

Wij vandaag een tweede bod uitgebracht.

Ik vind het leeg ook een stuk kleiner lijken hoor.
Twee dezelfde huizen bekeken waarvan de een leeg en de ander gemeubileerd.

Balen sec, hopen dat de volgende kijkers het wel zien zitten.

En de naam vergeten maar gefeliciteerd met de sleutel. Nu lekker klussen

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:45

Secrecible, jammer dat de kijkers het te klein vinden. Staat je huis al lang te koop.

Sjaslique wat leuk dat je de sleutel hebt. Moet er veel geklust worden?

Wij hebben a.s. woensdag weer 2 bezichtigingen. 2 heel verschillende huizen, het ene moet nog veel in geklust worden en het ander zouden we zo in kunnen. Ben erg benieuwd!

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:48

Wij hebben nu alles vlak en leeg.. en het lijkt inderdaad heel klein nu :) het vertekend echt heel erg..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:10

Laura1589 schreef:
Secrecible, jammer dat de kijkers het te klein vinden. Staat je huis al lang te koop.

Wij hebben a.s. woensdag weer 2 bezichtigingen. 2 heel verschillende huizen, het ene moet nog veel in geklust worden en het ander zouden we zo in kunnen. Ben erg benieuwd!

huis staat nu 3 jaar te koop, waarvan eerste tijd niet echt serieus te koop (als er een koper komt is het mooi...), en afgelopen winter alles aangepakt en daarna met een scherpe verkoopprijs ingezet. Nu sinds Oktober in de nieuwe setting te koop :)

Een leeg huis vind ik inderdaad echt heel klein ogen,m aar soms kom je ook in huizen waar men de ruimte echt heel slecht benut. Zo kwamen we in een woning met een giga erker, maar de bank gewoon midden in de kamer gegooid, echt zo zonde..

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:59

Laura1589 schreef:

Er komt op de eerste verdieping een nieuwe laminaatvloer in. Verder het gebruikelijke saus- en schilderwerk, niet omdat het nodig is, maar puur omdat alles weer lekker fris is. Er moest van een muur het behang af. De trap ligt nu een traploper op, die gaat er af. Trap wordt helemaal geschilderd e.d.
Dat zijn zo ongeveer de grootste dingen.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 09:40

Oeh weer een hoop klussers!

Lau, wat leuk! Wat voor iets zoek je en waar?

Wij zijn bezig met de financiering en gaan daarna een bod doen. Moet nog wel ook hoop gebeuren. We willen dan ook 20% onder vp gaan bieden. Imo is het niet meer waard.

Wat ik alleen best lastig vind om om te gaan met alle adviezen en commentaren van anderen. Het huis wat we op het oog hebben is geen spectaculair mooi huis. Maar wij voelen ons er fijn. Maar pfoei t commentaar is niet van de lucht.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 09:46

Loesss, commentaar en kritiek is niet fijn , een deel zal echt best uit een goed hart komen en gebaseerd zijn op zorgen maken om...maar het blijft vervelend.
Wij krijgen bij het kijken naar huizen ook al kritiek, ga toch voor een nieuwbouwhuis( dat willen we dus pertinent niet) en dit is slecht en dat niet goed en waar begin je aan tot het compleet afkraken van het huis...
Maar er telt maar 1 ding , voelen jullie je goed bij de keuze die je maakt ? Zolang dat zo is en jullie maken een weloverwogen keuze dan mag je ook best wel gas terug geven op sommige mensen.. Mijn schoonvader wil inmiddels geen advies of wat dan ook geven , althans, niet als we met een ouder huis bezig zijn... Zodra we een nieuwbouwhuis zouden kopen denk ik dat ie weer voorraan staat... Maar ik hoop voor hem dat ie er niet op zit te wachten ;)
Maar de lol was er op een gegeven moment goed af , dus dan maar zo...

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 10:58

@Loess, je hebt een "toemaar" huis nodig: een huis waar je lekker met je sokken op de bank kunt hangen, waar je rustigjes aan kunt lummelen, waar je vrienden wilt ontvangen & niet bang bent om een koffievlek te maken. Een huis om in te leven.
Spectaculair mooi is niet nodig, dan zou ik juist bang worden om het vuil te maken of zo.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:02

Het blijft wel jouw/jullie huis, en dus jouw keuze. Jij moet er wonen en er je goed bij voelen en in feite doet het er helemaal niet toe wat een ander daar van vindt. Nou heb ik die ervaring die jullie hebben niet, dus ik kan er niet helemaal over mee praten. Wel een schoonvader die al gauw zegt dat het te duur is, maar die laat ons wel onze eigen beslissing maken. Wij trekken ons er ook heel erg weinig van aan, er zijn ook zat mensen die zeggen dat we gek zijn dat we hier weg willen.
Aan het eind van de maand ben ik jarig en kopers voor dit huis dat zou nou mijn allermooiste verjaardagscadeau zijn :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:13

Haha, ik had gisteren al iets soortgelijks met mijn moeder. Die vindt het niet leuk dat we bij een bepaald huis gaan kijken wat voor haar niet dichterbij is dan waar we nu wonen. Ze had zich er namelijk blijkbaar al helemaal op verheugd dat we misschien dichterbij haar zouden komen te wonen.
Heel lief dat ze me graag dichterbij wil hebben, maar uiteindelijk gaat ze daar natuurlijk niet over. Dat heb ik al laten merken, waarop ze prompt reageerde met een mooi huis dichterbij door te mailen :D ;)
Dat huis was niet wat voor ons, maar wel lief bedoeld.
Gelukkig laten ze ons over het algemeen onze eigen keuzes maken (en ze weten ondertussen ook wel dat we dat anders toch wel gewoon doen). En dat is ook belangrijk, want mijn schoonvader is wel iemand die we intensief betrekken vanwege zijn kennis op dit vlak.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:18

hier een schoonvader die alles wat geen nieuwbouw is compleet de grond in boort, tis helemaal niks, wrak hier, scheuren daar (echt, als er 1 scheurtje in een muur zit is het een huis vol scheuren wat op instorten staat)
niet doen, en dan is mijn beschrijving echt de light versie :+ het ergste is nog dat er dan (als ik er niet bij was) door hem net werd gedaan alsof ik de boze schoondochter was die zijn zoon als een lammetje naar de slachtbank leidde , daar ben ik nog het meest pissed over geweest naast het feit dat alle lol uit het huizen kijken werd gezogen op die manier
heb op ene gegeven moment ook heel duidelijk aangegeven dat ze op kunnen houden met het pushen van nieuwbouwhuizen, autocad gedrochten zonder ziel en karakter ( tuurlijk is dat niet zo met alle nieuwbouwhuizen, maar we moesten even heel duidelijk zijn := ) dat willen we pertinent niet, zeker niet omdat we indoor best ruimte kunnen en willen inleveren , maar buiten willen we liever meer dan we nu hebben. dat ga je met nieuwbouw niet voor elkaar krijgen, zeker niet met het budget dat wij vrij willen maken(gelukkig stond vriend achter me)
inmiddels reageert schoonpa dus met "jullie weten hoe ik er over denk" en mijn reactie is dan "jup" en we gaan gewoon weer verder met de orde van de dag

(jeetje, ergens vind ik het dus nog steeds ontzetten vervelend blijkt wel lol )

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:22

Haha arme Sonja :(:) Veel plezier met de zoektocht!

Wij vertellen mijn schoonouders helemaal niks :P Tijdens een etentje voor mijn verjaardag zei vriend spontaan oja we hebben een bod uitgebracht. We betrekken ze nergens bij en zij bemoeien zich nergens mee. Mijn ouders gaan vaak mee bij een tweede keer kijken en aangezien mijn moeder van oude meuk houdt en mijn vader van nieuwe strakke huizen is er altijd wel iemand positief :P

Ik ga informeren naar een nieuwbouwproject wat ze nu aan het bouwen zijn. Vraag me af hoeveel kosten er na oplevering nog bijkomen. Nelleke enig idee? Jij hebt toch een nieuw huis?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:35

gelukkig vinden mijn ouders oude meuk ook leuk, scheelt een hoop :D

nieuwbouw, komt nog best wat bij achteraf, mijn broer is vorig jaar naar een nieuwbouw huis verhuist,
tegenwoordig zit er vaak geen stelpost voor de keuken bij, dus sanitair is vaak nog wel te kiezen bij de bouwers, de keuken daar worden vaak de aansluitingen allemaal wel voor geplaatst, maar die keuken moet je zelf ergens regelen
verder moet gewoon alles gedaan worden, alles verven , overal vloeren in, stuccen is ook met grote regelmaat nodig, bij mijn broer zaten er echt nog bubbels en bellen in de muur wat volgens ons echt niet de bedoeling was, maar volgens VEH was het in orde en konden ze er verder niets mee (opleverkeuring laten doen)
het kost vooral erg veel opletten voor de koper, echt de kleinste dingen moet je regelen en als iets gezegd word en overeengekomen word, laat het op papier zetten in de overeenkomst, na nooit uit van "dat hebben we besproken, dus dan gebeurt het wel" en controleer alles.

edit, tegenwoordig kun je heel veel kiezen, een metertje breder of dieper bouwen, een dakkapel , etc etc , kijk op je gemak ook echt of het handiger is om dat door de bouwer te laten doen of later zelf doen...metertje breder of dieper is vaak wel zo handig om bij de bouw te laten doen , maar een dakkapel daarbij kan het echt lonen om het zelf te laten plaatsen naderhand, sommige zaken vragen ze namelijk echt bizar veel geld voor , terwijl je dan niet eens iets heel spannends er voor terug krijgt kwa kwaliteit of keuze vrijheid.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 12:14

Wij hebben pas iets verteld tegen onze ouders toen we al aan het onderhandelen waren. :D
Ze wisten wel dat we ter zijner tijd iets anders wilden, maar echt aan het zoeken waren we nooit. Wel eens voor de gein op funda gesnuffeld, maar dan hield het op. Tot we dit huis dus tegenkwamen.
Maar iedereen is behoorlijk jaloers op ons huis, commentaar hebben ze dus zeker niet. :))

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 12:20

Haha neon :P

Wij hebben het verteld toen we een gesprek hadden aangevraagd met de hypotheek adviseur.

Alleen schoon moeder loopt te zeiken maar dat is nooit anders geweest haha

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 12:29

Ze willen allemaal wel de keuken die we hebben (prima, ik nodig ze dan ook allemaal uit om te komen koken :+ ) en op de jacuzzi zijn ze ook wel jaloers. Verder kwijlen ze bij het prachtige metselwerk, de tuin, de hoogwaardige afwerking van het hele huis. :D

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 16:36

Altijd leuk ja met ouders en schoonouders. Bij ons willen ze nu allemaal helpen en doen en dat waarderen we, maar tot op zekere hoogte. Ze moeten niet mij al het werk uit handen pakken.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:15

Oooh wat fijn die herkenbare berichten! Hier is het ook mn schoonpa. Maar die ziet ons idd t liefste in nieuwbouw in zijn dorp.

Maar de fotos zijn ook heel erg slecht. Dus ook wel beetje logisch.

Maar inderdaad vriend en ik voelen ons er echt fijn, hoewel er nog veel moet gebeuren. Wij zien onszelf er gelukkig worden en dat telt ook.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:29

Zolang jij zoiets hebt van ik voel me er thuis is het goed toch.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:45

Hier ook een schoonvader die ons het liefst in nieuwbouw zou hebben. Maar goed, er is dan ook nog niks concreets op huizengebied voor ons dus ben benieuwd hoe standvastig hij is als het eenmaal zover is. Hij komt uit de bouw, dus weet ook wel waar hij het over heeft. Maar ik vind het sowieso wel prettig dat hij mee kan kijken naar wat er nodig is/hoe het huis erbij staat. Maar of we onze keus daar echt vanaf laten hangen? De tijd zal het leren!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:00

ben blij dat we altijd bij mijn ouders terrecht kunnen mijn vader is nogal handig kwa tegelen, electro en dingen aansluiten etc.
die gaat ook mee als we een tweede bezichtiging plannen.

en die helpt uiteinderlijk ook met verbouwen :D
heb helaas alleen een schoomoeder..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:12

Loesss schreef:
Oooh wat fijn die herkenbare berichten! Hier is het ook mn schoonpa. Maar die ziet ons idd t liefste in nieuwbouw in zijn dorp.

Maar de fotos zijn ook heel erg slecht. Dus ook wel beetje logisch.

Maar inderdaad vriend en ik voelen ons er echt fijn, hoewel er nog veel moet gebeuren. Wij zien onszelf er gelukkig worden en dat telt ook.

Klinkt heel erg als onze situatie, wij hebben dan nog wel geen huis, maar we kijken eigenlijk alleen maar naar huizen die al even staan en waar wat werk aan nodig is , en schoonpa was continu de nieuwbouw bij ons(en hun) in het dorp aan het pluggen "ja maar ga dan voor dit en dit of zus en zo en ze gaan ook nog dat bouwen " ze gingen zelfs naar langs de huizen waar wij naar gingen, of naar waren kijken en dna kwam de strotvloed aan minpunten en zelfs compleet overdrijven van kleine puntjes die volgens hun veel erger waren dan wij dachten, ook gewoon alsof wij gisteren geboren waren en overal heel licht over dachten, terwijl we beiden hartstikke kritisch zijn en ook best wel goed kijk op de zaken hebben
ja :evaw:

wat jij in je laatste zin zegt, daar gaat het om , dat is niet wat ook telt, dat is juist hetgeen wat het juist telt denk ik :)

Sjaslique, dat hebben we toen we dit huis in gingen ook heel erg strak in de hand gehouden, ik vind alle hulp heel lief, maar bij het huis waar ik met mijn ex in ging werd ik op een gegeven moment knettergek van alle mensen die van alles en nog wat aan het klussen waren, uiteindelijk zit dan je behang op de verkeerde muur en dan soort zaken en het verfwerk heb ik toen mijn toenmalige schoonpa de deur uit was nog een keer kunnen doen ....

Helga, hier gelukkig ook wel mijn ouders die ons wel gewoon steunen, die zijn heel erg van het "als jullie er gelukkig van worden, vooral doen" ze komen ook echt wel met advies en aandachtspunten aan, maar op een hele andere manier .
en paps heeft een garage vol gereedschap wat we kunnen lenen en als er iets te klussen komt ie met alle liefde en plezier helpen :j toch fijn als dat ook zo kan idd.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:22

sonja: dat is zeker fijn als ze willen komen helpen!
scheelt een hoop kosten als je veel zelf kan doen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:31

absoluut, als we alles zouden moeten uitbesteden dan zouden we echt niet naar semi klushuizen en klushuizen kijken :n dat zou gewoon niet grappig zijn :=