Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Olympia

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 20:35

Komende 2 weken hoef ik geen geld uit te geven aan boodschappen of hooguit brood en melk halen. Wij hadden als kerstpakket een waardebon gekregen om uit te geven in het bedrijf zelf voor het online boodschappen doen. Je krijgt nu ook omdat het nieuw is 10 euro korting. Dus ik kan voor bijna 60 euro boodschappen doen.

Aangezien ik ook nog een voorraad in de vriezer geb verwacht ik van alles zeker minimaal 2 weken te kunnen eten :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 20:44

hier krijg ik de "popcornpan" altijd gewoon keurig schoon hoor, wel eerst even met de hand afwassen voor ik hem in de vaatwasser doe want op een of andere manier blijft hij anders toch wat vettig??

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 20:48

Wij eten af en toe wereld gerechten en die haal ik vandaag en morgen ook zeker in huis. 1plus 1 gratis scheelt weer. En ik ga de vriezer vullen met boerenkool en dat soort dingen. Ik ga ook kijken of het bij de sligro of macro

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:02

Net bij de emte rundergehakt gehaald, 3,50 per kilo en de lekkerste schnitzels die er bestaan. 6 euro per kilo. En nog 8 flessen pepsi voor 6 euro.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 23:58

Ligt het aan mij of is er gewoon nergens goedkope verse groente in de aanbieding? Alleen bloemkool voor 2 euro, nou dat vind ik nog helemaal niet zo goedkoop eigenlijk. Misschien morgen maar even langs de Lidl, kijken of ze daar wat mooie groente hebben liggen die niet in de aanbieding is maar wel leuk geprijsd. :)

Edit: AH heeft snijbonen, maar die hebben we al 2 keer gegeten deze week.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:11

Ik koop haast geen verse groenten meer. Voornamelijk diepvries en af en toe blik/pot.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:28

De Lidl heeft bloemkool voor 1,50 dacht ik, ben er vanmorgen geweest en heb er 3x prei gehaald voor minder dan een euro.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:32

Diepvries is inderdaad veel goedoper

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:35

sweetsox schreef:

Niet altijd maarals het in de aanbieding is koop ik gelijk flink in, heb een megavriezer in de garage staan. Afgelopen augustus is onze c1000 gesloten en heb die laatste dag flink ingeslagen. Daar eten we nu nog van := Bloemkool, sperciebonen, rode kool, doperwt/wortel, spinazie, prei, boerenkool. Al die soorten heb ik wel.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:57

Ik ga morgen inslaan voor dingen bij appie

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 11:06

ja tuurlijk je moet ook de goedkope merken hebben anders is het af en toe zelfs nog duurder.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 11:17

saroanda schreef:
sweetsox schreef:

Niet altijd maar als het in de aanbieding is koop ik gelijk flink in, heb een megavriezer in de garage staan. Afgelopen augustus is onze c1000 gesloten en heb die laatste dag flink ingeslagen. Daar eten we nu nog van := Bloemkool, sperciebonen, rode kool, doperwt/wortel, spinazie, prei, boerenkool. Al die soorten heb ik wel.

Ik heb van de zomer ook behoorlijk ingeslagen qua blikvoer :P en gebruik deze nu regelmatig terwijl ik zomers bijv geheel niet uit pot/blik/diepvries eet.
Verder haal ik mijn verse groenten vooral van de markt (of moet een scherpe aanbieding zijn) maar ook daar is het opletten want groenten zijn gewoonweg nu duur.

Vandaag ga ik even langs de dirk want daar hebben ze de bonduelle diepvriesgroenten in de aanbieding, 2 voor 1,50, even kijken of de sugar snaps daar ook onder vallen zoniet dan is het pech, dan ga ik voor de AH aanbieding van bonduelle volgende week, dan is alle bonduelle 1+1 gratis, zowel diepvries als blikken dus daar zal ik wel wat van meenemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 11:32

Zo ik ben de kastjes aan het leegruimen en ik kan gewoon 2 volle boodschappentassen wegmikken met producten die meer als een jaar over datum zijn -O-
Zo zonde

Verder is de vriezer en voorraad bijna leeg dus kunnen we weer nieuwe noodzakelijke producten kopen. Groentes eten we nu vooral uit blik omdat vers zo duur is op het moment

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 11:36

Wij eten de verse groente die in de aanbieding zijn. Meestal eten we 2x per week groente aardappels en vlees. Afgelopen week had ik snijbonen van de AH en Brocolli van de hoogvliet. Aankomende week peentjes van de Lidl 49 cent en sperziebonen van de AH.

Verder eten we veel pasta soorten of wraps met allerlei groentes die uit de diepvries komen zoals paprika, ui, courgette , prei..

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 11:56

ik ga ook weer kijken voor mijn dieren eind van deze maand om groot in te slaan dan krijg je kortingen. dus van de week bestellen. bij twee verschillende winkels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 13:01

Ik maak popcorn ook zelf... en ik heb maar 1 gewone pan, dus gaat gewoon daarin. Geen vaatwasser maar met de hand altijs prima schoon te krijgen. Is enkel wat vettig, maar meer ook niet. Krijg nu wel spontaan trek in popcorn haha.

Heb van de week perssinaasappelen gehaald. Lekker elke ochtend een glas vol vitamientjes. En gehakt+kip, verder niet veel gehamsterd. M'n ma had aardig wat boodschappen al gehaald voor ik weer terug naar kot ging. En heb 2 kerstpaketten met nuttige producten. Kan het amper kwijt hier allemaal haha.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 15:41

Andijvie en boerenkool probeer ik altijd te kopen als er 50% korting op een zak zit, net als het vlees.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 16:27

DebGizmo schreef:
Andijvie en boerenkool probeer ik altijd te kopen als er 50% korting op een zak zit, net als het vlees.

50% wordt bij Lidl niet gegeven, wel 30%

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 17:37

Vlees vries je toch in , mijn moeder vriest amper wat in. Bij mij zal ie stampvol zijn haha

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:28

Bij de Lidl toch nog maar een keer snijbonen meegenomen. Ik zei nog 'bij AH zijn ze net zo goedkoop, maar neem ze hier wel mee'. Kijken we net thuis nog eens goed naar de zak is het 500 gram ipv 400 gram zoals bij de AH, ja dan is het wél goedkoper natuurlijk :)

Maar niet alles is dus goedkoper bij de Lidl, dat wist ik al wel maar nu weer gezien. Rol beschuit was bij Lidl 45 cent, ik dacht al dat AH goedkoper was maar wist het niet zeker dus toch maar 1 rol meegenomen. Kijk ik bij AH, ja hoor goedkoopste soort is daar 39 cent. Best een groot verschil op zo'n klein bedrag!! Bolletje vind ik eigenlijk fijner, maar dan moeten ze wel in de aanbieding zijn voor 2 voor 1 euro ofzo, anders is het prijsverschil me echt te groot hoor, dat vind ik dan weer zonde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:35

Het valt mij ook wel op dat veel producten bij de Lidl niet per se goedkoper zijn dan bij andere winkels (veel ook weer wel, maar het is echt niet bij alles zo). Een pak magere melk is bijv. bij 65 cent en bij zowel hoogvliet als AH iets van 10 cent goedkoper. En zo zijn er nog wel wat producten, de koeken etc zijn ook vaak goedkoper van zo'n basic merk bij andere supermarkten dan bij de Lidl.

Vanmiddag hadden ze wel weer wat vleesvervangers gelukkig, toch nog niet alles uitverkocht :D Dus even voorraadje gemaakt. En op de markt een flinke kist sinaasappels voor 2 euro, krat snijbonen voor 2 euro (na selecteren toch nog over de 3kg), ananas 50 cent per stuk en pitloze witte druiven 50 cent per 500 gram.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:04

Ik vind de markt producten de kwaliteit vaak slecht. Daarom doe ik het niet meer

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:08

Volgens mij is de houdbare melk van de appie ook 0,65 cent :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:26

Nope, heb hem echt laatst nog gekocht en hij was ongeveer 10 cent goedkoper, de goedkoopste die er was bij de AH dan he :)

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:11

welke heb jij dan?