manonutjuh schreef:Volgens mij moeten nieuwe tarieven altijd 30 dagen van te voren gecommuniceerd worden.
Kun je het online ook niet terug vinden?
Niet als je contract af loopt.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Telpeva schreef:Dit is hier al een paar keer besproken maar door argumenten waar mijn collega's mee kwamen begin ik nu toch weer te twijfelen over een elektrische kachel voor in de woonkamer. Mijn eigen conclusie was maanden geleden dat dat in mijn geval denk ik niet veel zin heeft, aangezien ik ook geen zonnepanelen heb. Mijn woonkamer is ongeveer 25m3, de thermostaat staat op 17 graden, en ik zou een elektrisch kacheltje vooral gebruiken voor korte bursts wanneer ik het koud heb, om de ruimte even 1 of 2 graden warmer te krijgem. Heeft iemand hier een idee bij of in mijn geval een elektrische kachel financieel gezien enig voordeel heeft? Normaal zet ik de thermostaat een graad hoger als ik het koud krijg.
Tieme schreef:Telpeva schreef:Dit is hier al een paar keer besproken maar door argumenten waar mijn collega's mee kwamen begin ik nu toch weer te twijfelen over een elektrische kachel voor in de woonkamer. Mijn eigen conclusie was maanden geleden dat dat in mijn geval denk ik niet veel zin heeft, aangezien ik ook geen zonnepanelen heb. Mijn woonkamer is ongeveer 25m3, de thermostaat staat op 17 graden, en ik zou een elektrisch kacheltje vooral gebruiken voor korte bursts wanneer ik het koud heb, om de ruimte even 1 of 2 graden warmer te krijgem. Heeft iemand hier een idee bij of in mijn geval een elektrische kachel financieel gezien enig voordeel heeft? Normaal zet ik de thermostaat een graad hoger als ik het koud krijg.
Ligt aan je huis. Ik heb een 2500 watt kachel en het is goedkoper om met dat ding de boel te verwarmen dan met de cv. De kachel heeft het hier binnen 30-40 min 4 a 5 graden warmer. Vandaag van 14 graden naar 19 graden. Mijn cv doet hier meer dan een uur over. Ik heb wel een p1 meter en zie hier dat de kachel goedkoper is dan met de cv.
Veel mensen zeggen dat een kachel duurder is omdat ze er vanuit gaan dat dat ding van 2000 watt dan continu aan zou staan. Als je er 1 met thermostaat hebt dan slaat deze zelf af wanneer hij de juiste temperatuur heeft bereikt.
Hier heeft hij vanaf 13.15 aan gestaan tot 16.15 uur en dit heeft me €2,30 aan stroom gekost. Dan heeft hij dus de boel (30m2) opgewarmd van 14 tm 19 graden en het op 19 graden gehouden. Tussendoor slaat hij af en als hij bij moet verwarmen dan doet hij dit op laag vermogen. 600 watt. Dus niet continu op 2500.
Met de cv was ik in 1.5 uur al over de €3 euro kwijt aan gas.
Als het echt hard gaat vriezen dan laat ik de electriache kachel de boel verwarmen en neemt de cv het over voor het bij verwarmen.
Vorig jaar en dit jaar uitgeprobeerd. Ik zit nog steeds onder de 100 euro aan maandtermijn/verbruik.
Er zit een thermostaat op
EllyC schreef:Ik heb hier ook een elektrische kachel 2000 W aan gehad. Dit was ongeveer net zo duur als met cv. verwarmen.
En dan had ik met cv nog meer ruimte vewarmd.
Tieme schreef:EllyC schreef:Ik heb hier ook een elektrische kachel 2000 W aan gehad. Dit was ongeveer net zo duur als met cv. verwarmen.
En dan had ik met cv nog meer ruimte vewarmd.
Was dat er 1 met of zonder thermostaat? Zonder thermostaat is duurder omdat gewoon door blijft verwarmen.
Ik heb er 1 van 2500 watt met thermostaat. Die warmt alleen op 2500 watt op en slaat dan af..na een tijdje gaat hij op 600 watt weer opwarmen. Staat dus niet continu aan.
Hier veel goedkoper dan met gas.
Tieme schreef:Telpeva schreef:Dit is hier al een paar keer besproken maar door argumenten waar mijn collega's mee kwamen begin ik nu toch weer te twijfelen over een elektrische kachel voor in de woonkamer. Mijn eigen conclusie was maanden geleden dat dat in mijn geval denk ik niet veel zin heeft, aangezien ik ook geen zonnepanelen heb. Mijn woonkamer is ongeveer 25m3, de thermostaat staat op 17 graden, en ik zou een elektrisch kacheltje vooral gebruiken voor korte bursts wanneer ik het koud heb, om de ruimte even 1 of 2 graden warmer te krijgem. Heeft iemand hier een idee bij of in mijn geval een elektrische kachel financieel gezien enig voordeel heeft? Normaal zet ik de thermostaat een graad hoger als ik het koud krijg.
Ligt aan je huis. Ik heb een 2500 watt kachel en het is goedkoper om met dat ding de boel te verwarmen dan met de cv. De kachel heeft het hier binnen 30-40 min 4 a 5 graden warmer. Vandaag van 14 graden naar 19 graden. Mijn cv doet hier meer dan een uur over. Ik heb wel een p1 meter en zie hier dat de kachel goedkoper is dan met de cv.
Veel mensen zeggen dat een kachel duurder is omdat ze er vanuit gaan dat dat ding van 2000 watt dan continu aan zou staan. Als je er 1 met thermostaat hebt dan slaat deze zelf af wanneer hij de juiste temperatuur heeft bereikt.
Hier heeft hij vanaf 13.15 aan gestaan tot 16.15 uur en dit heeft me €2,30 aan stroom gekost. Dan heeft hij dus de boel (30m2) opgewarmd van 14 tm 19 graden en het op 19 graden gehouden. Tussendoor slaat hij af en als hij bij moet verwarmen dan doet hij dit op laag vermogen. 600 watt. Dus niet continu op 2500.
Met de cv was ik in 1.5 uur al over de €3 euro kwijt aan gas.
Als het echt hard gaat vriezen dan laat ik de electriache kachel de boel verwarmen en neemt de cv het over voor het bij verwarmen.
Vorig jaar en dit jaar uitgeprobeerd. Ik zit nog steeds onder de 100 euro aan maandtermijn/verbruik.
Er zit een thermostaat op
secricible schreef:Ik weet niet precies wat vdbron bij mij aan het doen is maar ik heb 190e gekregen maar een maandbedrag afschrijven doen ze niet. Blijft op "in verwerking" staan in de app
MarijeR schreef:Kan nog goedkoper hoor.
Heb een maand in het ziekenhuis gelegen, was daar lekker warm, all inclusive en de zorgverzekering betaalde alles
Menino schreef:huh? Ik heb dan weer helemaal niets gekregen van vdbron en dacht te lezen dat ze het verrekenen met de jaarafrekening (wat helemaal ruk is natuurlijk... Heb het geld nu nodig. Leef nu van spaargeld terwijl ik maar de helft verbruik van hun bizarre termijnbedrag).