Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 10:13

PSvanLot schreef:
MarliesV schreef:
PSvanLot, wat zit er aan de andere kant van de muur waar je TV op hangt?

Mooi dat kleed, past denk ik super bij je nieuwe muur. Super strak ook zo, maar toch gezellig met die kleur.

Janinevv, ik zou ook voor een kleed gaan die iig onder de bank komt, daar lijkt de ruimte groter van. Dan maakt rond of rechthoek niet zoveel uit.

Daar zit niets, maar je kunt er bijna niet bij omdat er een andere muur in een spie op staat.
Die stond er al en er tegenaan bouwen was niet mooi omdat de woonkeuken dan erg scheef werd.

Helaas, anders was een gat er in en een oplossing aan de achterkant nog een idee.

Ik zou een soort opbouw box maken, dus een heel vlak (iets groter dan de TV) die hol is, daar de TV aan hangen en de kabels en wandcontact dozen in weg werken. Dan komt je TV iets naar voren, maar is alles weg en kan je er nog mooi iets kleins onder zetten.

Dat kan een dicht blok zijn of zoiets:
https://www.bol.com/nl/nl/p/vidaxl-8-de ... IIQAvD_BwE

Vind de oplossingen met sokkels en planten niet mooi, dat reikt allemaal tot net onder de tv, dat zou mij storen. Al vind ik de oplossing van San wel het meest chique qua keuze daarin.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 11:27

MyWishMax schreef:
Ik ook niet, maar een kleed wat onder de bank valt staat vele malen beter dan een kleine die ervoor blijft liggen. Dat benadrukt nog meer dat het klein is.

Wist ik totaal niet, goede tip!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 21:59

boeflover schreef:
Heel mooi! die lattenwand <3 ben benieuwd hoe het er ingericht uit ziet!

Het eetkamergedeelte is af (muv de chauffages die nog aan de muur moeten)

Afbeelding
Afbeelding

Ik vind het zooooooo mooi <3

Nu nog de salon. Hij is gekozen en besteld maar levertijd van 10 weken.

karijn

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 08:13

Dat ziet er mooi uit.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 08:17

foxy80 schreef:
MyWishMax schreef:
Ik ook niet, maar een kleed wat onder de bank valt staat vele malen beter dan een kleine die ervoor blijft liggen. Dat benadrukt nog meer dat het klein is.

Wist ik totaal niet, goede tip!

Ik vond het altijd maar onzin. Je ziet het vaak bij stylisten maar ook bij winkels die kleden verkopen. Dus ik vond het mooie verkooptechnieken, tot ik dus een vloerkleed had waarvan ik dacht dat het groot genoeg was. Paste onder salontafel en kwam tot aan de bank.

Was het net niet :') Toen ik nieuw vloerkleed moest een flinke maat groter genomen en dat ziet er veel beter uit, ook al is het grootste deel van woonkamer nu vloerkleed. Is logisch, want bank is ook al zo'n groot gedeelte haha. In de ideale wereld zou ik zelfs nog een maat groter willen, maar die vond ik te duur :=

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 08:38

MyWishMax schreef:
Ik vond het altijd maar onzin. Je ziet het vaak bij stylisten maar ook bij winkels die kleden verkopen. Dus ik vond het mooie verkooptechnieken, tot ik dus een vloerkleed had waarvan ik dacht dat het groot genoeg was. Paste onder salontafel en kwam tot aan de bank.

Was het net niet :') Toen ik nieuw vloerkleed moest een flinke maat groter genomen en dat ziet er veel beter uit, ook al is het grootste deel van woonkamer nu vloerkleed. Is logisch, want bank is ook al zo'n groot gedeelte haha. In de ideale wereld zou ik zelfs nog een maat groter willen, maar die vond ik te duur :=

Herkenbaar, ik vond de volgende maat ook te duur. Hoop dat deze groot genoeg is voor in onze kamer/bij onze bank. Anders ga ik misschien alsnog voor de grotere maat... Nu gekozen voor 160*230. Dat is toch al een flink ding lijkt me :Y)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 09:11

Ons kleed is 230 in diameter. Kleiner was niet mooi geweest, nu staat de bank er mooi op :).

Een groot kleed trekt de kamer mooi samen, vind ik.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 09:15

Ik heb juist een groot kleed omgeruild voor een kleinere maat en vind de kamer nu beter in balans. Ook liep het wiel van mijn bureaustoel constant tegen het kleed aan en dat was irritant.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 09:15

las ergens een ''vuistregel'' dat je je bank er 20 cm op zet en dan aan beide kanten 20 cm overhoudt dat dat een mooie maat is :)

Maar vaak idd zijn grotere kleden zoooo duur, die vanaf prijs online hè :')

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 10:12

Ik zoek voor ons nieuwe huis een groooooot vloerkleed. Het woonkamer-gedeelte wordt 9x4m en ik wil een kleed dat toch wel minimaal 4 tot 5 meter lang is. Ons huidige kleed is ook echt oud en vies, laatst nog wel een keer een tapijtreiniger overheen gehaald maar je kan nog precies zien waar we ooit een vol bord avondeten hebben laten vallen :7

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 10:16

Dat is een fikse maat... zijn die wel te koop??

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 10:19

Ja, op maat gemaakt sowieso. Vriendin van me werkt voor een bedrijf die dergelijke vloerkleden maakt.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 10:22

Ik zie bij rugvista wel een redelijk ruim aanbod van kleden in 300x400 :j. Maar eerst maar eens het nieuwe huis bouwen en verhuizen, dan bekijken we t.z.t. wat qua kleur mooi zal passen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 10:22

Dat zal ook niet goedkoop zijn.
Ik weet wel dat je een gewoon stuk vloerbedekking kunt laten 'tuften'(randafwerking) en dan in de maat die je hebben wilt, maar dan heb je vaak niet een bepaald patroon (anders het herhalende patroon wat in een vloerkleed kan zitten).

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 10:46

Floorpassion is een hele fijne leverancier. Wij hebben hier op maat laten maken van 4,5 bij 3.

Hadden het eerst bij de woonwinkel laten berekenen en daar waren we voor exact dezelfde mat letterlijk het dubbele kwijt!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 13:57

Ik had altijd een kleed van 2x3 m. Dan kon de bank erop en schoof het kleed niet weg. De stoelen ook met de pootjes erop.
We hebben nu een kleed van 160x290 (zoiets). De pootjes staan er niet meer op. De salontafel wel. De maat kan prima maar het kleed schuift wel heel makkelijk schuin. Zeker als de hond erover heen sjeest.

Vanuit praktisch oogpunt wordt het volgende kleed toch weer een maatje groter.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 19:24

Als het goed is wordt het vloerkleed vanavond geleverd. Ben benieuwd :) zal morgen bij daglicht ook even een foto voor jullie maken!

Nu heb ik alleen in mijn hoofd gehaald dat ik eigenlijk de achterwand van de keuken ook wel een andere kleur zou willen geven... Kleur is nu de lichte kleur groen die zo ongeveer iedereen in huis heeft :') (2017 gekozen). Ik ben toe aan verandering, maar welke kleur nu? Ik vind het lastig...

Zelf dacht ik aan een oranje tint, maar ik weet niet of ik dat erdoor krijg thuis :Y)

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 19:49

MuSLi schreef:
Als het goed is wordt het vloerkleed vanavond geleverd. Ben benieuwd :) zal morgen bij daglicht ook even een foto voor jullie maken!

Nu heb ik alleen in mijn hoofd gehaald dat ik eigenlijk de achterwand van de keuken ook wel een andere kleur zou willen geven... Kleur is nu de lichte kleur groen die zo ongeveer iedereen in huis heeft :') (2017 gekozen). Ik ben toe aan verandering, maar welke kleur nu? Ik vind het lastig...

Zelf dacht ik aan een oranje tint, maar ik weet niet of ik dat erdoor krijg thuis :Y)

Heb je een open of dichte keuken?
En welke kleur is je keuken?

Early dew hadden wij voorheen ook :)) Mooie kleur maar was m op een gegeven moment ook zat. Heb nu alle wanden in de kleur Greige <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 19:51

Afbeelding

Ik ben begonnen met mijn werkkamer/atelier <3. Achteraf moet er nog een laagje op, dus van t weekend maar weer afplakken, haha.

Morgen wordt de vloer gelegd en dan op zoek naar een bureau :oo. Ik weet nog niet zo goed wat ik wil.

Links net buiten beeld zit trouwens een deur naar het dakterras, rechts zitten over de hele muur drie inbouwkasten van een meter diep. Ideaal om mijn tekenspullen op te bergen :D.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 19:52

_San87_ schreef:
[ [url=m/4Tv3g7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben begonnen met mijn werkkamer/atelier <3. Achteraf moet er nog een laagje op, dus van t weekend maar weer afplakken, haha.

Morgen wordt de vloer gelegd en dan op zoek naar een bureau :oo. Ik weet nog niet zo goed wat ik wil.

Links net buiten beeld zit trouwens een deur naar het dakterras, rechts zitten over de hele muur drie inbouwkasten van een meter diep. Ideaal om mijn tekenspullen op te bergen :D.

Wat een mooie kleur! Heel warm <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 19:55

Chalky coral <3. We hebben hem ook op de slaapkamer, vind m zo mooi. Denk dat ie ook op de logeerkamer komt :)).

De vloer wordt licht eiken, ook zoals op de slaapkamer, de rest blijft wit. Ik heb een licht beige met grijs patroon vloerkleed, lekker warm aan de voetjes :D.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 19:58

Klinkt als een mooie combi. Ben benieuwd :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 19:58

_San87_ schreef:
Ja, op maat gemaakt sowieso. Vriendin van me werkt voor een bedrijf die dergelijke vloerkleden maakt.

Mijn ouders kopen 1 keer in de zoveel jaar idd een vloerkleed op maat. Ik gok dezelfde maat. :') Voordeel is dat er veel meer keuze was ook.

Heel mooi San! Lijkt me ook gaaf met de vloer

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 20:05

Thanks <3!

Blij dat t eindelijk aangepakt wordt. M'n eigen plekje. Daarna is de logeerkamer aan de beurt. Maar daar moet nog eerst een gruwelijk lelijk geel behang van de muur. En m'n schoenen moeten nog naar m'n werkkamer verhuizen :=.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 22:12

Heel mooi @San!

Een open keuken hebben we @angelaa2, met een kleur gelijkend op Early dew. En ik ben er inderdaad op uitgekeken na zoveel jaar :j