Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 22:45

Fitzroy schreef:
Change, maar wat hebben ze dan smerig gespeeld volgens jullie? Want voorbehoud verkoop eigen woning is toch een duidelijk voorbehoud? En ook logisch dat ze dat verlengen ?
Ik vat hem niet zo geloof ik.

Als ik het goed begrijp hebben ze hun eigen woning inmiddels wel onder voorbehoud verkocht, maar loopt de datum van de koopovereenkomst af. Als zij die nogmaals een korte periode zouden verlengen totdat hun kopers de financiering rond hebben en ze hun eigen woning dus definitief verkocht hebben, dan zou de verkoop van de woning van Change dus ook definitief zijn. Maar in plaats daarvan beslissen ze nu ineens de koopovereenkomst niet te verlengen en zien ze er dus plots van af terwijl hun eigen woning binnenkort zeer waarschijnlijk definitief verkocht zal zijn.

(Correct me if i’m wrong :Y) )

Fitzroy

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 22:50

O, oké. Ze verlengen dus juist niet. Dat had ik niet begrepen op die manier. Wel vreemd, hebben ze dan ineens een ander huis op het oog?

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 22:52

Debbie schreef:
Fitzroy schreef:
Change, maar wat hebben ze dan smerig gespeeld volgens jullie? Want voorbehoud verkoop eigen woning is toch een duidelijk voorbehoud? En ook logisch dat ze dat verlengen ?
Ik vat hem niet zo geloof ik.

Als ik het goed begrijp hebben ze hun eigen woning inmiddels wel onder voorbehoud verkocht, maar loopt de datum van de koopovereenkomst af. Als zij die nogmaals een korte periode zouden verlengen totdat hun kopers de financiering rond hebben en ze hun eigen woning dus definitief verkocht hebben, dan zou de verkoop van de woning van Change dus ook definitief zijn. Maar in plaats daarvan beslissen ze nu ineens de koopovereenkomst niet te verlengen en zien ze er dus plots van af terwijl hun eigen woning binnenkort zeer waarschijnlijk definitief verkocht zal zijn.

(Correct me if i’m wrong :Y) )

Dat klopt helemaal :j en als ik het probeer uit te leggen in mijn omgeving snapt niemand er wat van haha....

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 22:52

Fitzroy schreef:
O, oké. Ze verlengen dus juist niet. Dat had ik niet begrepen op die manier. Wel vreemd, hebben ze dan ineens een ander huis op het oog?

Ze willen op die vraag pertinent geen antwoord geven.....

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 22:55

Dat is echt niet leuk, en dat is nog maar een understatement. Ik hoop voor jou dat je het rond gaat krijgen als je er zelf graag wilt blijven wonen.

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 08:57

Fitzroy schreef:
Dat is echt niet leuk, en dat is nog maar een understatement. Ik hoop voor jou dat je het rond gaat krijgen als je er zelf graag wilt blijven wonen.

Dankjewel! Vandaag ga ik de aanvraag indienen bij de hypotheekadviseur. Het zal wel even duren voordat ik wat te horen krijg.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 09:48

Change03 schreef:
Fitzroy schreef:

Ze willen op die vraag pertinent geen antwoord geven.....

Dan is die kans wel groot. Eerlijk gezegd kan ik zelf ook geen andere reden bedenken voor deze mensen om de voorwaarden niet te verlengen. Dat is wel echt ontzettend vervelend voor jullie en zeker niet netjes van hen.

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 14:23

Esplendido schreef:
[
Dan is die kans wel groot. Eerlijk gezegd kan ik zelf ook geen andere reden bedenken voor deze mensen om de voorwaarden niet te verlengen. Dat is wel echt ontzettend vervelend voor jullie en zeker niet netjes van hen.

Hun huis heeft enige tijd te koop gestaan en ik denk dat zij inderdaad in de tussentijd wat anders gevonden hebben. Dat is allemaal begrijpelijk maar wees er dan in godsnaam eerlijk over en hou niet het enthousiasme hoog door te zeggen dat je het oooo zo graag wilt hebben.

Vandaag in overleg gegaan met mijn adviseur. Mijn kansen zijn het grootst door eerder contractverlenging te ontvangen (in januari moet ik verlengd worden) inc. nieuwe intentieverklaring. Indien dit slaagt zal de bank hopelijk sneller over de brug komen. Direct gemaild en nu weer afwachten.... zo spannend dit.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 14:27

Snap ik niet. Wij hebben ook even getwijfeld icm de bodem dus. Maar dit hebben wij ook duidelijk doorgegeven.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 15:22

Ik denk meerdere ijzers in het vuur hebben? Misschien hadden ze een bod gedaan en wisten ze nog niet of ze wel de hoogste waren.
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 14-09-20 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 15:24

Fitzroy schreef:
Ik denk meerdere ijzers in het vuur hebben? Misschien hadden ze een bod gedaan en wisten ze nog niet ofwel de hoogste waren.

Voorlopig koopcontract was al 3 maanden geleden getekend :) Of heb je het over een eventueel ander huis dat zij gevonden hebben in de tussentijd?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 15:26

Ja, dat laatste bedoel ik.
En werd het niets, dan hadden ze jullie huis nog achter de hand.

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 19:25

Het is inderdaad zuur zeg...

Ik heb reactie op mijn bod gekregen, er waren zeer veel geïnteresseerden en meerdere biedingen. Terwijl zaterdag gezegd werd dat er nog maar 1 ander langs geweest was en die een bod gedaan had, dus dan vraag ik me af waar die andere biedingen vandaan komen want de volgende bezichtigingen zijn woensdag en donderdag pas zei hij. :))
Maargoed we kregen de kans om allemaal ons uiterste bod op te geven en dan gaan de verkopers kijken of ze een bod goed genoeg vinden en anders gaan ze door met de andere bezichtigingen.

Heb uiteindelijk 12000 boven vraagprijs geboden. Ik ben benieuwd, kans is klein, maargoed ik hoor het wel weer. :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 19:59

Pffff wat spannend weer Elinexx...

Hier is het standaard 2 kijkmomenten voor mensen, bij grote belangstelling gaat dat dus via loting. Vervolgens mogen geinteresseerden een bod doen (of tijdens die momenten whatever) via het systeem van de makelaar. Dat kun je als verkoper open laten zetten (in de hoop uiteraard dat men tegen elkaar op gaat bieden) of blind. Vervolgens wordende biedingen en voorwaarden met verkopende partij besprokenen wat het beste uitkomt kun je dan kiezen.
En dat hoeft dus niet altijd het hoogste bod te zijn maar kan ook combi zijn van bod, voorwaarden etc.

Ik heb het voorlopig koopcontract nog steeds niet binnen dus kan niet verder met mijn hypotheekaanvraag ook weer bijzonder :+

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 20:18

Elinexx schreef:
Het is inderdaad zuur zeg...

Ik heb reactie op mijn bod gekregen, er waren zeer veel geïnteresseerden en meerdere biedingen. Terwijl zaterdag gezegd werd dat er nog maar 1 ander langs geweest was en die een bod gedaan had, dus dan vraag ik me af waar die andere biedingen vandaan komen want de volgende bezichtigingen zijn woensdag en donderdag pas zei hij. :))
Maargoed we kregen de kans om allemaal ons uiterste bod op te geven en dan gaan de verkopers kijken of ze een bod goed genoeg vinden en anders gaan ze door met de andere bezichtigingen.

Heb uiteindelijk 12000 boven vraagprijs geboden. Ik ben benieuwd, kans is klein, maargoed ik hoor het wel weer. :)

Duimen dat het genoeg is! Je weet maar nooit. :) Weet je wanneer je wat gaat horen over je bod?

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 11:43

Nou breekt mijn klomp. Ik weet het nu echt even niet meer. 25K overboden op een huis, flexibele overdracht, bod gecheckt door adviseur, en grootste gedeelte eigen geld overboden en wij zijn het niet geworden. Wat wil iemand dan nog meer? :+

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 11:46

Geen ontbindende voorwaarden? Lastig hoor...

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 12:17

Achterom schreef:
Geen ontbindende voorwaarden? Lastig hoor...

Ik ga niet bieden zonder financieringsvoorbehoud. Dat is de enige die er niet af kan. Bouwkundige keuring doen we ook al niet.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 12:22

Snap ik Yipee maar ik denk dat Achterom bedoeld dat de de uiteindelijk kopende partij helemaal geen ontbindende voorwaarden had.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 12:28

Ja, dan ligt er waarschijnlijk of een nog hoger bod of die andere partij had geen ontbindende voorwaarden. Zuur, maar helaas wel de realiteit tegenwoordig.. Maar heel verstandig dat je daar zelf niet in mee gaat!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 12:49

Urona447 schreef:
Snap ik Yipee maar ik denk dat Achterom bedoeld dat de de uiteindelijk kopende partij helemaal geen ontbindende voorwaarden had.

Klopt, had het wat snel getikt.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 13:55

Yipee schreef:
Nou breekt mijn klomp. Ik weet het nu echt even niet meer. 25K overboden op een huis, flexibele overdracht, bod gecheckt door adviseur, en grootste gedeelte eigen geld overboden en wij zijn het niet geworden. Wat wil iemand dan nog meer? :+

In welke regio staat het huis en wat voor vraagprijs ging het om? Als je dat wilt delen uiteraard.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 13:58

Ik heb morgen weer een bezichtiging staan van een heel mooi huis, maar eigenlijk helemaal geen trek in. Ik weiger gewoon meer dan 10k te overbieden en de kans dat ik iets krijg lijkt daarmee klein -O- . Ik neig er heel eerlijk naar om te stoppen met zoeken en dan maar even te blijven huren. Kan zoveel leukere dingen met mijn spaargeld doen dan overbieden :+ .

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:19

Eef_Bam schreef:
Ik heb morgen weer een bezichtiging staan van een heel mooi huis, maar eigenlijk helemaal geen trek in. Ik weiger gewoon meer dan 10k te overbieden en de kans dat ik iets krijg lijkt daarmee klein -O- . Ik neig er heel eerlijk naar om te stoppen met zoeken en dan maar even te blijven huren. Kan zoveel leukere dingen met mijn spaargeld doen dan overbieden :+ .

Dat gevoel overkomt mij nu ook wel een beetje. We hebben nu een huurhuis wat echt te klein is. Maar we betalen er (relatief) geen drol voor. Ik wordt het thuiswerken in de woonkamer met zijn 2en alleen een beetje zat.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:22

Yipee schreef:
Eef_Bam schreef:

Dat gevoel overkomt mij nu ook wel een beetje. We hebben nu een huurhuis wat echt te klein is. Maar we betalen er (relatief) geen drol voor. Ik wordt het thuiswerken in de woonkamer met zijn 2en alleen een beetje zat.

Is een vakantiehuisje erbij nemen misschien een optie?