Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 21:44

Het was heel dun plaat materiaal zowel voor de deuren als de tussenschotten en achterwanden en zolang de kasten niet supervol gestouwd waren was het echt een klankgat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 21:47

DubbelDun schreef:
Het was heel dun plaat materiaal zowel voor de deuren als de tussenschotten en achterwanden en zolang de kasten niet supervol gestouwd waren was het echt een klankgat.

Dat is hier gelukkig niet. Dik stevig hout. Anders hadde we ze er uit gesloopt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-08-17 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 21:47

Wij hebben ook de inbouwkasten weggehaald. Ook superdunne wandjes en t rook supermuf.
Twee kasten trekken we bij de badkamer en 1 kast zat in n slaapkamer waar ik mijn kleed/was/strijkkamer wil maken dus daar komt gewoon n nieuwe grote kast in met deur van vloer tot plafond.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 22:01

Hier de inbouwkasten weggehaald omdat we wat muren verplaatst hebben en ze daardoor op een verkeerde plek stonden

Alles beneden staat in de grondverf dus morgen sneltreinvaart kozijnen lakken zodat we daarna aan de deuren kunnen beginnen

Voor de voorraadkast nog een grappig kleurtje gekocht, binnenkant trap en kast
Gamma kleur ID lotus :D

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 22:47

Deze kleur?
Dat is toch geen grappig kleurtje :Y) Wordt de rest wit?

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 06:17

Haha voor mijn vriend wel, rest in de kast wit idd :Y)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 22:02

Ik zou eigenlijk voor een kleur gaan die meer afsteekt, ik zou bang zijn dat die kleur "vies wit" gaat lijken tov de rest.

We hebben vanavond de laatste spulletjes opgehangen in de keuken! Dus die is nu klaar. Zag dat de prullenbak er een beetje slordig bij staat, maar de foto geeft wel een hele mooie indruk van het eindresultaat :+:
Afbeelding

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 22:04

Dat ziet er mooi uit Doubtless!
En idd ik zou ook juist gaan voor n echt "gek" kleurtje!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 22:06

Thanks! Weet niet of ik al eerder een foto van de geverfde vloer had laten zien, maar die komt hier qua structuur mooi naar voren. Qua kleur natuurlijk niet :D we hebben voor 7047 gekozen;

Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 22:21

Gaaf Doubtless!!!

Weet niet of je er de ruimte voor hebt, maar bij Ikea hebben ze prullenbakken voor in de keukenkastjes op rails. Hebben mijn ouders, ideaal! Je kan de hele mans er uit halen en super solide. Wil het zelf dat ook graag.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 22:25

Oh ik vind deze eigenlijk heel fijn, staat alleen niet zo mooi op de foto :')

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 22:27

Ik woon helaas niet alleen dames :D ofnaja erg blij met m'n partner haha
En het hele felle en opvallende heb ik in mijn vorige huizen wel gehad. Nu een keer wat rustigers maar toch kleur zoals de keukenmuur
Deze kleur steekt daar leuk bij af

Bang dat het viezig lijkt ben ik niet, het is duidelijk roze in het echt, zeker naast hoogglans wit

Mooie keuken Doubtless!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 23:10

Je keuken is leuk Doubtless!
Momenteel is het hier aardedonker in het dorp, stroomstoring.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 06:36

Gisteren de buurman over de vloer gehad, hij doet zelf ook veel voor en in Ikea vestigingen. Gaf aan dat je beter een keukenkast kan nemen met pax deuren dan de pax kasten zelf qua stevigheid. Met name gezien de prijs kwaliteitsverhouding.

Maar hij gaat wat voor me doen _/-\o_ heel erg blij mee. Waarschijnlijk heb ik dan ook nog heel snel een kast ook!

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 07:04

Dat is fijn Janine, dat is toch wel prettig zometeen met verhuizen!

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 07:39

wow hele gave keuken, leuk gedaan zo met die planken! En supermooie vloer! is dat een gietvloer? of heb ik eroverheen gelezen?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 08:03

Dat is een cementvloer! Een boel mensen raden af om die kaal/geverfd te gebruiken, maar ik ben blij dat we het gedaan hebben! We waren voor 100m2 450€ kwijt aan verf (speciaal voor zo'n vloer met vloerverwarming), hebben geen last van galmen nu de meubels staan & het ziet er prachtig uit. Enige "nadeel" is dat je al het vies erop ziet, dus je moet je huis wel écht (en niet schijn ;) ) schoonhouden.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 08:12

Mooi geheel gewordne zo de keuken hierboven!

Bij ons begint de woonkamer eindelijk beetje vorm te krijgen gelukkig. Laatste doorgangen die nog dicht moesten zijn gedicht, verfwerk van de kozijnen bijna gedaan en de stucadoor is al lekker begonnen :)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 11:18

Super mooi geworden Doubtless! Ik had het echt niet verwacht, maar vind je vloer ook super gaaf. Past erg mooi bij alles!

Leuk Janine!! Fijn altijd zo'n persoon in je omgeving :)

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 11:37

Dat is n slim idee Janine! En fijn dat je zo'n handig persoon in je midden hebt.

Ik vind je vloer ook echt gaaf doubtless!
Wij gaan voor n tegelvloer in hal en keuken en woonkamer wordt laminaat.
In eerste instantie wilde ik overal dezelfde vloer maar dat is dus nog n heel gedoe omdat de woonkamer dan ook volgestort moet worden met zand en beton omdat daar nu n houtvloer ligt.
Dat zou best veel werk zijn dus ben me nu een beetje aant orienteren op tegels combineren met laminaat. En ben er nu wel wat meer fan van als ik zo op Pinterest rondkijk!
Wordt denk ik n grijzige vloer in de hal en keuken en dan n houtlook in de woonkamer.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 13:13

Prachtig die cement vloer!!

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 15:12

Ik wil binnenkort een andere vloer. Nu vind ik pvc erg mooi en dat lijkt me ook wel praktisch met 3 jonge kinderen en huisdieren.
Maar ik vraag me af of een oude houten vloer egaal genoeg gemaakt kan worden. Weet iemand dat? Anders zal het toch weer laminaat worden.
Ik woon in een huurhuis, dus het moet allemaal niet te gek worden.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 20:17

Mijn ouders hebben het over parket laten leggen en dat was helemaal goed te doen :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 21:19

Mijn ouders hebben destijds (1998) een betonvloer in de keuken gemaakt (boven de kelder) met daarin vloerverwarming en daaroverheen van dat lelijke zeil. Nou dat hebben we er uit gehaald vorig jaar januari (2016), hier zat wel een flinke lijmlaag onder. Maar voordat ze PVC leggen moet het geëgaliseerd worden. Als egaline weglekt werkt het natuurlijk niet. Dus denk dat je daar vooral over na moet denken TinkerTreas... Zou als ik jullie was gewoon met dit verhaal (en foto's) naar een bedrijf toe gaan en vragen wat ze er mee doen. PVC is niet bepaald goedkoop (bij mijn ouders bijna 100 euro per m2 als ik me niet vergis), dan wil je het wel goed doen. Als het er eenmaal ligt.... _/-\o_

Kenyada... je kan het beter in één keer goed doen toch? Wij hebben in 1998 de keuken aangepakt (betonvloer boven kelder zie boven) en pas in 2004 de kamer. En daarvoor zijn heel wat kruiwagens met zand door de keuken gekomen (woonkamer is bijna 40m2 en lag behoorlijk lager dan de keuken). Voordeel is dat je altijd een rechte vloer hebt en het een stuk minder gedoe is als je een keer een andere vloer er in wilt hebben. Althans, in ons geval... Aangezien m'n vader altijd overal de laser en waterpas bij moet hebben :')

Maar tegels met laminaat is ook heel erg mooi! Ik denk dat ik zelf ook iets soortgelijks ga doen tzt in mijn keuken! Al zit daar wel een betonvloer onder natuurlijk.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 23:55

Ja ik wilde dus eerst echt persé overal tegels...
Maar omdat mn vriend dus zegt van jaaa maar dat is best n gedoe hoor, heb ik veel op internet rondgeloerd hoe het er uitziet als t half half is en ik moet zeggen dat ik dat toch ook steeds mooier vind!
Vooral dus combi donkergrijs, houtlook laminaat.
Dus wat mij betreft gaat dat gewoon gebeuren!
Willen ook een tv meubel geintegreerd aan de houtkachel, hebben we t vanavond nog over gehad en gekeken hoe of wat, dat wordt dus combi betonlook met wit gestuucte betonblokken, past wel super goed bij onze meubels, beetje industrieel!
Wordt echt wel mooie combi dan als t zo wordt als ik in mn hoofd heb.

Afbeelding
Deze bank in
Afbeeldingdeze kleur en stof

Afbeelding
Deze eettafel
Met drie stoelen en n bank
Afbeelding

Afbeelding