[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:23

LinsxDot schreef:
De leidingen liggen niet open en bloot er zit hout om dat moet worden betegeld! En er hangt wel wastafel maar dat hout van kastje is door lekkage bol gaan staan! Jij gaat wel echt van nachtmerrie uit :')

Dat maakt het al anders idd ;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:28

LinsxDot schreef:
Was tafel wilde we idd sowieso doen! Is ook nog voor ons zelf voor nu handig! En tegels gaan we idd zoals berdien zegt eerst
Wel makelaar naar laten kijken mijn oom verkoopt vaak huizen en zegt dat badkamer geen meerwaarde heeft in sommige gevallen want een badkamer is persoonlijk

meerwaarde misschien niet direct
maar niet af , kan wel degelijk een flinke drempel zijn in een hoop gevallen
gros van de mensen die huizen gaat kijken , kan namelijk echt serieus nergens doorheen kijken
een beklede trap kan soms al een te grote klus zijn (vloerbedekking er af halen en glad maken om te verven)
dus je kunt idd wel kijken naar wat wel of niet meerwaarde heeft, maar je moet zeker niet uit het oog verliezen dat schokkend veel mensen, kleine dingen al als een grote klus beschouwen

makelaar eerst laten kijken is natuurlijk altijd handig, die kunnen vaak best een goeie inschatting maken :j

maar als het een relatief kleine klus is , zou ik hem gewoon even (laten) doen
en dan op een manier die weinig kost, maar er wel gewoon netjes uitziet(zo neutraal mogelijk )

LinsxDot

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:34

Ja misschien zegt de makelaar wel joh als je hem voor x bedrag te koop zet raak je hem zonder afmaken wel kwijt. (niet dat ik dat denk :') ) will see bedankt igv.Liefst maken we hem gewoon af.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:40

dat dus, stel dat je zonder klussen met scherpe prijs hem ook zo kwijt zou kunnen zijn , dan zou ik ook zeggen :evaw: als die prijs voldoende is natuurlijk ,

maar herinner me verschillende makelaars die ons indertijd huizen hebben laten zien die stomverbaasd waren dat wij een hoop zaken niet als grote klussen zagen etc :+
ze wisten niet wat hen overkwam joh :')

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:43

de huizen staan voor 130.000 te koop hier soortgelijke. Wij hebben hem voor 98.000 gekocht dus we kunnen flink zakken. de rest is prima in orde alles is half jaar geleden opgeknapt dus best kans maar om zeker te weten gaan we ff makelaar vragen voor advies gesprekje

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:54

Maar stel nou dat dat kleine klusje want waar heb je het hier over nog geen halve dag werk, je woning 10,000 meer waard wordt.
Ik vind het best raar als iemand zo iets kleins niet even aanpakt dat kan echt een groot verschil maken, als er echt een verbouwing zou moeten plaats vinden kan ik snappen dat iemand denkt dat is zonde want als dat niet de smaak is van de kopers gaat het er allemaal weer uit. En dat er dan gewoon verteld wordt de badkamer moet nog verbouwd. Maar dit is ergens gewoon zonde dat je zo iets kleins toch niet even af maakt, want het kan echt zorgen voor een snellere verkoop en daardoor ook meer opbrengst.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:58

Zoiets kleins kost voor ons al snel duizende euros. Pakken tegels lijm enz en dat we dat naast ons fulltime baan nog moeten doen. Het laten doen kost ook onwijs veel. Ik probeer het liever zo en dan wat minder aangezien dit onze eerste keer is badkamer verbouwen gaat het ook niet onwijs snel. Als jij er halve dag over doet be my geust en ram hem erin :') wij krijgen dat niet eens in een week gedaan omdat de ervaring ontbreekt.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 15:07

Tegels kun je goedkoop vaak vinden via bijvoorbeeld marktplaats, je hebt het net over betegelen een stukje waar de leidingen zaten waar nu hout omheen zit, een wasbak ophangen heeft mijn vriend in 10 minuten gedaan. Of er moet meer gebeuren dan dat jij net schetste, maar duizende euro's is echt overdreven. Dat kost Het je als je het zelf doet een complete badkamer niet eens ;)

Je hebt twee keuzes je laat het op zijn beloop en je huis wordt mogelijk verkocht, de instelling van jou waarin je denkt ik heb er geen zin in dat resulteerd in kopers die er ook geen zin in hebben, jullie huis wordt verkocht en dan is de behoefde tot afmaken niet meer aanwezig, maar mensen hebben keuzes uit tal van woningen en als jij al denkt phoe hey dat is me een te grote klus denken kijkers dat ook. Jij hebt de kans om her af te maken en kan dat in eigen tempo doen voordat er kijkers komen. Je kan het dus ook laten. Alleen als kijkers erop afhaken ga je het alsnog doen en dan kan het zijn dat je al meer makelaarskosten hebt gehad en het je uiteindelijk meer kost dan als je het meteen zou doen ;)

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 15:11

Goed en spannend nieuws dus voor veel mensen! Bij ons gaan de huizen niet zo hard, dus wij houden ons nog even rustig.
We hebben wel 7 huizen bekeken afgelopen zaterdag en dat heeft moeilijke, maar ook nuttige/fijne gesprekken opgeleverd. We zitten extreem ver uit elkaar wat ons droomhuis is, maar komen over basale dingen dan wel weer overeen.
Vooral mijn vriend (ik een beetje) word heel erg verliefd op een huis (in zijn geval door de aanwezigheid van een schuur). Vervolgens kan hij niet meer de nadelen zien en voel ik me een beetje in een hoekje gedrukt. Daar hebben we gisteren wel goed over gesproken en hij kan gelukkig ook die roze bril dan wel afzetten.

Conclusie: we willen zelf op zoek naar een hoekhuis/2 onder 1 kap met garage en een zoekopdracht neerleggen voor iets met een grotere schuur/dubbele garage.

LinsxDot: ik zou gaan voor die paar tegeltjes plakken. Zoals het klinkt als je zegt: het hout bij de leidingen ligt nog open, dan gaat het om een oppervlakte van max 1 vierkante meter? Een tegelzetter zou dat in een uurtje, max 2 moeten kunnen doen. Ik zou als koper met open hout in de badkamer vrezen dat er vocht in dat hout zit. Als er geen hout zichtbaar is, maakt niemand zich daar druk om. Je kosten zou ik (ex wastafel) schatten op een 200-300e, lijkt me volledig te overzien.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 15:44

LinsxDot schreef:
Zoiets kleins kost voor ons al snel duizende euros. Pakken tegels lijm enz en dat we dat naast ons fulltime baan nog moeten doen. Het laten doen kost ook onwijs veel. Ik probeer het liever zo en dan wat minder aangezien dit onze eerste keer is badkamer verbouwen gaat het ook niet onwijs snel. Als jij er halve dag over doet be my geust en ram hem erin :') wij krijgen dat niet eens in een week gedaan omdat de ervaring ontbreekt.

Nee joh... duizenden euro's voor een wasbak en een muurtje tegelen(tegels er af is zo gebeurd )
Daar moet je met 1000 euro echt wel mee klaar kunnen zijn
Lekker simpel houden ;)

Maar als je de ruimte hebt om prijstechnisch scherp te zijn zodat het appartement ondanks het eventuele werk nog steeds heel aantrekkelijk is
dan kan het je idd de moeite schelen van het te regelen en kom je er qua geld nog goed vanaf

Zou dan idd even een makelaar afwachten
Wat die er van zegt
Een handige Harrie , een paar dozen tegels, lijm en een wasbak van de gamma
Zijn altijd nog zo geregeld

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 15:48

Afbeelding
Dit is het deel wat al af is!

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 18:19

Dat ziet er mooi uit lins! Dat randje zal niet bij iedereen favoriet zijn, maar het is zeker een neutrale, moderne badkamer zo. Ik zou even doorzetten, dan is je badkamer ook geschikt voor mensen die niks willen doen. En die willen daar vaak wel weer voor betalen.

Ik denk niet dat iemand dit eruit gaat tikken om vervolgens heel de badkamer te veranderen.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 18:24

Mijn gevoel zegt ook afmaken maar ben bang dat 10 jaren plan word het zijn prachtige tegels creme en overal komt alles in terug vloertegels worden donker bruin net als in het randje!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 18:29

Een badkamer die niet af is gaat echt geen verschil van € 10.000 maken op een woning van € 130.000.

Dit ziet er al wel heel keurig uit hoor :j Ik vind zo'n randje juist wel heel leuk. Mijn badkamer is netjes, maar verre van modern. Echter een nieuwe badkamer erin zetten kost meer dan dat het op gaat leveren in deze prijscategorie. Of ik moet iemand maar eens heel lief aankijken, die heeft zijn eigen huis ook van boven tot onder gestript en alles er nieuw in gezet. Hm O:)

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 18:31

Berdien schreef:
Een badkamer die niet af is gaat echt geen verschil van € 10.000 maken op een woning van € 130.000.

Dit ziet er al wel heel keurig uit hoor :j Ik vind zo'n randje juist wel heel leuk. Mijn badkamer is netjes, maar verre van modern. Echter een nieuwe badkamer erin zetten kost meer dan dat het op gaat leveren in deze prijscategorie. Of ik moet iemand maar eens heel lief aankijken, die heeft zijn eigen huis ook van boven tot onder gestript en alles er nieuw in gezet. Hm O:)

Dit is mij dus ook verteld badkamer levert niks op! Enkelt geen klussers kunnen er geen projectje in zien! De keuze voor het randje is ik vond de tegels zo saai :') het is geen hele mooie badkamer door vakman gedaan maar ik vind voor leken het mooi :o apartementen leveren sowieso bijna niks extras op uitbouwtjes enz leveren meer op! Een badkamer en keuken zowel niks helaas.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 18:37

Ook hier hetzelfde gehoord. Babkamer is oud keuken niet af. Makelaar zegt uit
De tijd en geld dat je erin stopt met de kans dat het er net zo hard weer uitgesloopt wordt omdat het iemands smaak niet is. Huis gaat dus aangeboden worden als klushuis inclusief al zijn niet affe klusjes. Maar wel bij voorkeur zo leeg mogelijk. Of verkocht aan vastgoed bedrijf en hoeven we ook niks te doen behalve leeghalen.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 18:39

Klopt geld krijg je nooit meer ervoor terug misschien maken we het af en denken hun wauw wat lelijk rag eruit dan zou ik er wel ziek van zijn zeg maar :') als wij naar nieuw huis gaan kijken en badkamer is ook me smaak niet gaat die er ook uit idem bij de keuken

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 23:30

Hier is hetzelfde gezegd. Onze badkamer is crème en netjes maar wel 10 jaar oud en niet onze smaak. Wij zijn hier 3 jaar terug komen wonen en vonden hem te netjes om hem er direct uit te halen.
De makelaar gaf aan dat een modernere badkamer wel meerwaarde heeft maar dat die meerwaarde niet opweegt tegen de extra kosten die je er aan maakt om hem te vernieuwen.

En heel eerlijk? De badkamer die jullie nu hebben zo er hier direct uit gaan.. Zulke dingen zijn zo enorm smaak bepaald, geen eer aan te behalen.

Wij hebben zaterdag ondanks het nieuwbouwhuis dat we overwegen 1 huis bekeken tijdens de open huizen dag. Hebben bij het nieuwbouwhuis toch teveel punten die ons beide niet goed voelen dus dat gaan we afzeggen.
Het huis van zaterdag was aardig. Het is hét niet maar heeft veel inzicht gegeven in wat we echt willen. Daarnaast gesprek over financiële situatie gehad en blijken toch groter budget te hebben dan we dachten waardoor er ook meer mogelijk is (maar blijken de eisen die we eigenlijk hebben dat budget ook wel nodig te hebben).

Weer terug bij af maar een stuk wijzer dus!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 10:55

Ik ga in hoekje janken... beide woningen zijn zaterdag op openhuis verkocht voor extreem veel.. :( zelfs makelaar erkende dat er een enorme gekte rond de woningen is ontstaan

We vinden gewoon niet realistisch om zulke bedragen te bieden.. er wordt hier nu extreem veel gebouwd, dus kans dat je over x jaar beetje rond zelfde bedrag kan verkopen is zo klein en dan blijf je met flinke rest schuld zitten..

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 10:58

Wat balen Gianti!! Er komt vast nog een mooier huis te koop wat wel bestemt is voor jullie :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 11:03

Jeetje Gianti, wat enorm balen :(:) En dat is echt zo snel gegaan zeg!
Jullie hadden toch wel een bod gedaan? Lag die dichtbij de vraagprijs? Moeilijk hoor!

En idd, het juiste huis wacht op jullie! Wij hebben 3 jaar geleden ook op een vervelende manier 'ons huis' misgelopen. Maar achteraf heeft het misschien zo moeten zijn.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 11:14

Dank jullie, sorry trouwens dat ik niet op alles reageren over dingen als bouwtechnische keuring, hypotheek etc weet ik gewoon echt niets van.

We hadden zelfs boven vraagprijs geboden. Maar schijnbaar zijn er zo extreem hoge biedingen gedaan dat er niet meer in onderhandeling gingen met andere geïnteresseerde..

Ooit komt huisje er.. maar wordt gewoon heel frustrerend :o wil gewoon onderhand samenwonen met mijn vriend :o we hebben beslissing en stap genomen, nou willen we ook gewoon dat rond is :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 11:19

Balen dat het zo hysterisch is. Is uitwijken naar een plaatsje iets buiten waar jullie nu zoeken misschien een idee? Mogelijk minder overspannen huizenmarkt en minder hoge prijzen?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 12:27

Hou vol Gianti
Jullie huisje is er ... het moet alleen nog op jullie pad komen

Ik herinner me die frustratie ook nog als de dag van gister
Maar uiteindelijk is het hier ook goed gekomen

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 13:16

Oh nee gianti..... wat balen zeg...
Jullie huisje komt er idd wel. Er is vast een reden waarom deze huisen niet voor jullie bestemd zijn.
Is het misschien een mogelijkheid om iets te gaan huren totdat de markt iets rustiger is?

Hiet in het zuiden is het gelukkig een stuk rustiger. Al gaan sommige huizen nu ook een stuk sneller weg dan eerst.