[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_helga_

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 19:26

Niemand ervaring met hete lucht verwarming? :P
Op sommige sites staat dat het fijn is op andere weer niet

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 19:28

Word dat niet erg droog in huis? geen ervaring mee, maar schiet me zo even te binnen

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 19:31

In de winter wel staat er op internet omdat de lucht buiten dan droger is maar als je af en toe een raam open zette was het goed?

Maar weer dus niet in hoeverre het droge lucht is

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 20:26

Jullie hebben weer een hoop gekletst :) Secrible, hoe is de bezichtiging gegaan?

Wij hebben in december de laatste kijker gehad, dus het zou wel heel fijn zijn als de volgende zich binnenkort meld.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 21:27

Georgette schreef:
Jullie hebben weer een hoop gekletst :) Secrible, hoe is de bezichtiging gegaan?

Wij hebben in december de laatste kijker gehad, dus het zou wel heel fijn zijn als de volgende zich binnenkort meld.

Bezichtiging is morgen pas. Zouden om 9 uur komen, maar we werden vrijdagmiddag gebeld dat ze nu om 3 uur komen, dat komt ons iig beter uit ivm licht en ook met werk dus ik ben benieuwd.

Onze eigen bezichtiging voor nieuwe woning was positief, ene huis was helemaal hiks, andere waren we erg over te spreken en twijfelen of we nog verdere bezichtigingen willen doen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-14 21:44

@ _helga_: mijn ouders (en dus mijn ouderlijk huis waar ik 14jr heb gewoond) hebben heteluchtverwarming. Esthetisch is het fijn, want je hebt geen radiatoren. Ook heb je een prettige warmte (en met koude voeten ga je gewoon even op een luchtroostertje staan), maar je hebt wel veel stof. Bovendien vind ik het ook nog best wel lawaaiig. Zou er persoonlijk niet voor kiezen. Zeker niet nu ik aan vloerverwarming als hoofdverwarming gewend ben (geluidloos, geen radiatoren, geen stof, altijd warme voetjes en een hele fijn warmte).

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 21:56

Vloer verwarming zit er helaas niet in.
Ik dacht juist dat het minder zou stoffen ivm met de filters die erin zitten

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-14 22:02

M'n ouders zullen wel een oud systeem hebben. Ik ben inmiddels al 10jr het huis uit. ;) Ik vond het in elk geval stoffig omdat het stof doet opblazen zegmaar, niet omdat er stof uit dat ding komt.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 09:55

Onze adviseur belde net dat hij ziek is nu hebben we donderdag pas een afspraak -O-

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 11:35

Daar kun je niets aan doen helga, gewoon even geduld hebben.

Ik heb mijn huis nog maar eens op Facebook gedeeld. Was het bijna 400 keer bekeken. Nou hoop ik toch op nog weer bezichtigingen. Mijn vriend is zaterdag bij ons tweede keus huis wezen kijken. Viel hem nog niet tegen. Ze hadden open huis daar, grappig is dat hij mensen zag komen toen hij weg ging die hij hier zondag bij ons huis heeft gezien.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 11:44

We gaan woensdag gewoon bezichtigen en dan horen we donderdag wel wat we kunnen lenen

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 11:47

Pff net gebeld voor een huis. Wilde of op zaterdag of op een avond. eerste weekend dat vrij was is de 22e :7 en avond wilde ze zelf niet omdat het in de avond nog donker is. -O-

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 12:17

Wij konden toen wel in de avond bezichtigen, maar dat werd wel sterk afgeraden ivm het licht Idd. Maar de 22e is nog wel een eind weg zeg! :\

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 12:19

Britt schreef:
Wij konden toen wel in de avond bezichtigen, maar dat werd wel sterk afgeraden ivm het licht Idd. Maar de 22e is nog wel een eind weg zeg! :\

Ja ik vertelde wel dat als we het huis iets vinden we toch nog een keer terug zouden komen en dat ik er dan wel vrij voor zou willen nemen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 13:02

14 februari afspraak met een verkoopmakelaar voor ons huis... :)

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 13:18

quera schreef:
Britt schreef:

Ja ik vertelde wel dat als we het huis iets vinden we toch nog een keer terug zouden komen en dat ik er dan wel vrij voor zou willen nemen

Stiekem wel blij dat je dit zegt (hoewel het voor jullie balen is natuurlijk dat het niet kan) want dat bevestigt mij wel in de keus om een makelaar af te wijzen die niet 's avonds bezichtigingen kon doen. Sfeer proef je toch wel in een huis inderdaad.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 16:37

Nou, eerste kijkers gehad. Ze vonden het te klein. Veel meer woonoppervlak kun je niet krijgen voor dit geld, maar goed...
Volgende week nog een poging.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:39

Jammer sec! Dat hadden ze van te voren kunnen weten

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:51

_helga_ schreef:
Jammer sec! Dat hadden ze van te voren kunnen weten

Dat hangt er vanaf.
Mijn ervaring is dat het aantal m2 op Funda niet altijd klopt.
Ook kan het zo zijn dat je door een (handige) indeling veel meer hebt aan je m2, of het het door een onhandige indeling juist het tegenovergestelde is.

Op Funda komen er wel huizen voorbij met meer dan 100m2, waarvan ik zeker weet dat dat niet zo is.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:59

de M2 die op funda staan kloppen idd veelal niet en de ene 100 m2 is de andere niet , indeling kan heel veel uitmaken idd :j

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 18:21

Dat vind ik ook frustrerend, veel kijkers gehad die ons huis te klein vonden. Maar een aantal daarvan had echt niet goed op Funda gekeken, die wisten helemaal niet goed wat ze nou precies kwamen bezichtigen.
Ik hoop binnenkort even een afspraak met de makelaar om ons huis + weiland met een vanaf prijs in de markt te zetten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:09

Onze m2 klopt toch echt wel, bovendien staat er een plattegrond bij. Ik ben toch van mening dat ze dit hadden kunnen voorzien, maar misschien is het ze gewoon in het echt tegengevallen tov de foto.
Wij hebben bij een vorig huis waar wij zijn geweest ook gehad dat we toen we eenmaal binnen waren het idee hadden dat het toch wel een stuk minder ruim was, je moet de woning ook proeven.
En msischien komen zee r nog achter dat er voor dit bedrag niet heel veel meer ruimte te koop is, we'll see...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:16

Secricible, ik geloof direct dat het bij jullie wel klopt , maar als je ervaring hebt dat het nog wel eens niet klopt, kun je maar 1 ding doen en dat is toch gaan kijken.
heb al een paar keer mezelf echt afgevraagd waar ze toch die meters vandaan haalden , of waar ze ze verstopt hadden zeg maar :=

en het is nu eenmaal ook zo dat er best wat mensen totaal geen voorstellingsvermogen hebben , denken dat het wel mee gaat vallen, of bij een x aantal m2 iets veel ruimers voor zich zien etc ...
en wie weet , komen ze er idd achter dat hun geld niet meer meters kan kopen , neemt niet weg dat het voor jullie frustrerend blijft .

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 20:23

Sym,jullie dus ook een bieden vanaf prijs.
Wij hebben het vorige week door gegeven aan de makelaar en ze zou het doorvoeren op Funda.
Dus ik vanochtend kijken,is er helemaal nog niks gewijzigd :(
Morgen nog ff kijken en dan maar eens een babbeltje met onze makelaar gaan maken.

Sec,vervelend dat mensen jullie huis te klein vinden.
Dr komen vast nog wel mensen die jullie huis wel groot genoeg vinden

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:29

Ruimte in een huis kan ook vertekenen. Vandaag de sleutel gekregen en een leeg huis kijkt toch weer anders als gemeubileerd.

Vandaag wel al flink wat stappen kunnen zetten in ons huis, mede dankzij de vele hulp.
Nu lekker thuis op de bank en morgen weer een dag.