Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lola25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 20:02

Hoii,
Ik ben ook aan het zoeken voor een nieuwe mobiel en ik twijfel tussen de Huawei Ascend G525, Huawei Ascend G610 of de Huawei G630..
Weet iemand welke ik het best kan nemen?
En welke is het nieuwste van die 3? Of iemand nog andere ideeën?
Alvast bedankt :)

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 20:44

Wat wil je met je beoogde toestel doen? En niet onbelangrijk, wat is je budget?

Om van bovenstaande een indruk te geven, de G630 is het recentste toestel van die 3 en qua prijs/prestatie ook de beste.
Heeft een 1280*720 resolutie scherm, betere camera, Android 4.3 etc.

Maar ik denk persoonlijk dat je binnen het budget tot maximaal 200 euro een nieuwe winnaar hebt, sowieso is het erg close maar de Acer Liquid E700 heeft eigenlijk alles wat je kan wensen en best wel toekomstbestendig.

Hij heeft een triple sim mogelijkheid, dus tot 3 simkaarten, het geheugen is uit te breiden met een microSD. Hij heeft een 5" OGS gelamineerd scherm met 720P resolutie en een zeer groot pluspunt, en dat heeft geen enkele telefoon die je binnen Nederland kan kopen, dat is de accu van 3500mAh. Dat is zodanig groot dat je zonder problemen met een enkele simkaart 2 dagen kan halen met redelijk zwaar gebruik. En hij heeft Android 4.4

+ Android 4.4
+ Zeer grote accu!
+ 720P scherm
+ 2GB werkgeheugen (en dat begint tegenwoordig beetje nodig te worden..)
+ Triple sim mogelijkheid
+ Weinig bloatware
+ Flitser voor de front camera
- Vrij weinig ervaringen over te vinden
- Geen LTE (4G)

Overige opties:
* Motorola Moto G 4G (2013)
+ Stock Android
+ Snapdragon 400 processor
+ 4G ondersteuning
+ 720P scherm op 4,5" scherm (scherp)
- Geen hele sterke accuduur
- Matige camera

* Motorola Moto G 4G 2014
+ + Stock Android
+ Snapdragon 400 processor
+ 720P scherm
- Matige accu, schijnt zelfs slechter te zijn als mijn Nexus 5, en daar haal ik de dag niet mee
- Matige camera
- Deze heeft geen 4G (Why Motorola..)

* LG L90
+ Android 4.4
+ Prima accu van 2550mAh
+ Lichtgewicht
+ Camera voldoende
- LG software
- bovenstaande kan voor enige traagheid zorgen.

Zoals je ziet heb je aardig wat keuze, maar de Acer Liquid E700 heeft een aantal zeer nuttige toevoegingen welke het dus echt waard zijn, met name de triplesim, hele grote accu en het werkgeheugen maken het een topper.

Lola25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 21:01

Quad schreef:
Wat wil je met je beoogde toestel doen? En niet onbelangrijk, wat is je budget?

Om van bovenstaande een indruk te geven, de G630 is het recentste toestel van die 3 en qua prijs/prestatie ook de beste.
Heeft een 1280*720 resolutie scherm, betere camera, Android 4.3 etc.

Het is vooral voor Whatsapp, wat apps voor school en foto's maken, dus dan is de betere camera wel heel fijn! Internetten, spelletjes enz doe ik ook mijn tablet dus dat is niet noodzakelijk. Mijn budget is niet heel groot aangezien ik 13 ben en hem zelf moet betalen dus maximaal 180..

Ik denk dat ik dan kies voor de G630, die leek mij al het best door de camera en het grote scherm maar ik kon er weinig over vinden op internet dus ik was bang dat hij al erg oud was. Maar heel erg bedankt!

Ooh ik zie nu het een veel groter bericht is.. raar..
Maar opnieuw bedankt, ik zal zeker kijken naar die mobiel! :)

Quad

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 21:04

Lola25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 21:08

Dan valt hij precies binnen mijn budget :) Het lijkt mij ook een hele goede mobiel, bedankt voor je hulp!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 11:55

Is hier niemand die naar een Nexus kijkt? :=
Ik wacht in spanning op de 6 die rond 6 oktober uit zou moeten komen. Inmiddels begint m'n 4s het behoorlijk op te geven :') En aangezien ik de prijs van de iPhone 6 in geen enkele manier goed te praten vind (nu al helemaal niet meer). Begint iedere ochtend met een google-search naar de Nexus 6 :):)

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 11:57

Ik ben zelf ook hoog op zoek naar een nieuw toestel. Ik heb momenteel de Huawei Ascend G510, maar hij bevalt me totaal niet. Het is gewoon niet mijn toestel, we hebben echt haat aan elkaar. :+

Ik zoek een toestel met :

- Play store
- Goede/mooie camera
- Groot geheugen
- Goede kwaliteit

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:09

bluelagoon schreef:
Ik ben zelf ook hoog op zoek naar een nieuw toestel. Ik heb momenteel de Huawei Ascend G510, maar hij bevalt me totaal niet. Het is gewoon niet mijn toestel, we hebben echt haat aan elkaar. :+

Ik zoek een toestel met :

- Play store
- Goede/mooie camera
- Groot geheugen
- Goede kwaliteit

Wat is je budget?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 13:31

Ik zit nu te kijken naar de Wiko Birdy, prima prijsje en voldoet wel aan zo'n beetje alles wat ik wil.

Er staat alleen bij internet only... wat betekend dat dan?

Ik heb nu al een telefoon waarvan ik t internet niet uit kan zetten en dat is mega irritant voor als je een keer in t buitenland zit, want dan moet je tel dus gewoon uit :=

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 13:48

Internet kan je er gewoon op uit zetten. Wat voor toestel heb je nu waarop het niet kan?

Internet only wordt volgens mij mee bedoeld dat je dit toestel alleen op de website van de Kijkshop kan bestellen en niet in de winkel kan verkrijgen.

Hier staan bijvoorbeeld ook Internet Only labels bij: http://www.kijkshop.nl/producten/84-440 ... n-kussens/

Duidelijk. ;)

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 13:53

Ohw das lekker handig _O-

Nokia Asha 302. Ja uiteindelijk kan het wel. Als je alle verbindingen er uit sloopt. Maar was dr een paar uur mee bezig om dat voor elkaar te krijgen :=
En als je het dan weer aan wil zetten ook weer :roll:

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 19:48

Hoi allemaal,

Volgende maand mag ik een nieuwe telefoon uitzoeken. Ik wil eigenlijk graag een grote telefoon. Maar de kwaliteit van de telefoon moet ook goed zijn. Heb nu een waterdichte Sony en die is al heel vaak gratis gerepareerd omdat het beeldscherm elke keer spontaan barste. Daar heb ik dus bij een nieuwe telefoon geen zin in.

Mijn abonnement mag maximaal 40 euro per maand kosten en voor het toestel wil ik het liefst niets bij betalen. Wat kan ik dan het beste doen? Of bestaat er een site waar op je precies kan zien hoe en wat? :)

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 19:54

Ik heb vandaag een Samsung Galaxy S5 gekocht.. Ik zou later een tablet geleverd krijgen.
Moet toch even kwijt dat ik er nog geen wijsheid uit kan halen. Kom van een iPhone 4s. :')
Laatst bijgewerkt door michelle___ op 26-09-14 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 19:55

Ik heb nu de Samsung galaxy s5.
Ben er zo blij mee!
Prachtige foto's, lekker snel, groot en stof en spatwater dicht. Volgens Samsung kan hij een half uur water tot een meter diep. Niet dat ik het ga uitproberen. ...
Ook heb ik zelf geen problemen met het klepje voor het opladen. Gaat makkelijk open en dicht.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 19:56

Citaat:

Petrichor schreef:
Hoi allemaal,

Volgende maand mag ik een nieuwe telefoon uitzoeken. Ik wil eigenlijk graag een grote telefoon. Maar de kwaliteit van de telefoon moet ook goed zijn. Heb nu een waterdichte Sony en die is al heel vaak gratis gerepareerd omdat het beeldscherm elke keer spontaan barste. Daar heb ik dus bij een nieuwe telefoon geen zin in.

Mijn abonnement mag maximaal 40 euro per maand kosten en voor het toestel wil ik het liefst niets bij betalen. Wat kan ik dan het beste doen? Of bestaat er een site waar op je precies kan zien hoe en wat? :)

Wat meer specifieke informatie mag wel, zoals huidige provider en abonnementskosten en abonnementspecifaties.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 20:07

Oke sorry, ik zit nu bij t mobile maar inprincipe wil ik gewoon de goedkoopste aanbieder. Abonnementkosten niet meer als 40 euro per maand. Bellen en smsen doe ik eigenlijk vrijwel niet. Bellen hooguit 10 minuten per maand. Maar internet wil ik onbeperkt.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 20:08

Wat verbruik je in data per maand momenteel.

Edit: En ook ben ik benieuwd naar wat je al gevonden heb, om zo een idee te krijgen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 20:34

Tussen de 500-800 mb per maand, ik heb 1250 mb per maand.

Ik sta er nog totaal blanco in, maat mijn interesse gaat uit naar een grote Samsung. :)

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 23:09

Heb je geen idee voor een ander toestel? Wil je wel of geen 4G etc.

Edit: Ik zou eerlijk gezegd verlengen bij T-Mobile, 4G toestel nemen en lekker veel MB's, zeg maar zo'n 2GB. Voor minder dan 40 pm. Scheelt je ook weer aansluitkosten en je krijgt wat korting.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 07:46

Ik ben even wat gaan kijken en de S5 spreekt mij ook wel aan. :j

Al kijk ik net op de site van Tmobile dat de Abonnementkosten nog behoorlijk hoog zijn en dat je ook nog toestel kosten moet betalen.

De S4 is een 4G toestel en met 1GB kost deze maandelijks 32 euro en is het toestel gratis. Klinkt best goed toch? :)

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 10:26

€32 voor een S4 en maar 1GB vind ik vrij veel.

Bijvoorbeeld via Belsimpel, T-mobile verlenging; 2GB,90 minuten en onbeperkt sms plus een Galaxy S5 voor €34,- pm. Eenmalig zo'n €50 bijbetalen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 11:08

Quad schreef:
€32 voor een S4 en maar 1GB vind ik vrij veel.

Bijvoorbeeld via Belsimpel, T-mobile verlenging; 2GB,90 minuten en onbeperkt sms plus een Galaxy S5 voor €34,- pm. Eenmalig zo'n €50 bijbetalen.

Kijk aan zo kan t ook! :j

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 11:32

Mijn schoonzus heeft de S5 maar die is net zo groot als mijn Sony, ik vind dat te klein. Ik wil sowieso een slag groter. :j

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 11:36

Petrichor schreef:
Mijn schoonzus heeft de S5 maar die is net zo groot als mijn Sony, ik vind dat te klein. Ik wil sowieso een slag groter. :j

Misschien een note?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 11:39

Een OnePlus One? Ik heb invites ervoor om dat toestel aan te kunnen schaffen.