[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Destino

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 16:20

We hebben geen aankoopmakelaar..
We onderhandelen zelf met de verkopende partij :)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 16:25

OK, da's lastiger dan ;-)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 16:33

Ja klopt, of naja, echt lastiger was het niet.. Ze moeten alleen wel iets van zich laten horen vind ik :+

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 16:59

Bij het kopen van dit huis hebben we ook zelf onderhandeld met de tegenpartij, hun makelaar was echter erg slordig met terugbellen en zaken op orde hebben.. Ik duim voor je!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 17:04

Hihi bedankt! Mijn vriend gaat over een halfuur bellen als ze nog niets hebben laten horen..

_Patriesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 19:16

Ik kom mij ook melden :)
Mn vriend en ik zijn druk aan het rondkijken en volgens mij hebben we nu DE woning gevonden :D, het is een nieuwbouwproject en zal rond de vakantie worden opgeleverd. Afgelopen hebben we dinsdag een gesprek met de makelaar gehad, morgen is er open dag bij het hoekhuis dus gaan we even neuzen en maandag gaan we met de aannemer babbelen. Ben heel benieuwd wat alles brengt!

Al iets gehoord Destino?

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 19:18

Hallo allemaal,
Mag ik ook meekletsen in dit topic?

Ik ben afgelopen weken twee keer naar een huis gaan kijken. Vorige week vrijdag heb ik een bod gedaan en na een week niks te hebben gehoord, heb ik vandaag met de makelaar gebeld om te vragen of het nog wat ging worden en toen kreeg ik doodleuk het antwoord: "oh ja, ik heb het te lang voor me uitgeschoven, dat klopt wel, maar ik was ziek, maar ik heb goed nieuws, want je bod is geaccepteerd"

Mijn eerste gedachte was: *\o/*
en nu denk ik: :x

Ik weet dat ik nog het een en ander in het huis moet gaan doen, dus komende tijd (na de overdracht natuurlijk) ga ik voornamelijk in de klus-modus. Het doemdenken past wel helemaal bij mij, dus ik zou het fijn vinden om zo nu en dan mijn gedachtes te delen met jullie en adviezen en tips te krijgen.

En om jullie alvast een idee te geven over welk huis ik het heb:
Afbeelding
Het huis ligt in Scherpenseel (Duitsland), het is maar anderhalve kilometer van de grens af en 2,5 km van mijn huidige (huur)huis, maar daarmee ga ik wel officieel emigreren. Het huis oogt nu nog echt duits (logisch), maar ik zie het helemaal zitten en schudt er gewoon mijn eigen hollandse sausje overheen.

_Patriesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 19:28

Gefeliciteerd Mikkie!
Leuke makelaar die een week lang niet laat horen dat je bod is geaccepteerd :+ :x

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 19:28

Pff wij net die makelaar gebeld en die zegt doodleuk; 'De dag is toch nog niet voorbij? Ik neem vanavond wel even contact op met de verkopers.' :roll:
en daarachteraan: 'Maar ik had begrepen dat er problemen zijn met de financiering?' Dat is dus helemaal niet zo, snap ook niet hoe die daarbij komt en dat heb ik hem goed verteld ook.
Het slaat echt helemaal nergens op.

@ Patriesz, klinkt erg leuk :D
Ben heel benieuwd wat het gesprek oplevert!

@ Mikkie, dat is ook niet netjes zeg :( :(
Hopelijk krijg je alles voor elkaar, het lijkt een heel groot huis!

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 19:42

Destino schreef:
Pff wij net die makelaar gebeld en die zegt doodleuk; 'De dag is toch nog niet voorbij? Ik neem vanavond wel even contact op met de verkopers.' :roll:
en daarachteraan: 'Maar ik had begrepen dat er problemen zijn met de financiering?' Dat is dus helemaal niet zo, snap ook niet hoe die daarbij komt en dat heb ik hem goed verteld ook.
Het slaat echt helemaal nergens op.
.....

@ Mikkie, dat is ook niet netjes zeg :( :(
Hopelijk krijg je alles voor elkaar, het lijkt een heel groot huis!

Ik zou het niet tof vinden als mijn makelaar aan de telefoon zoiets zou zeggen tegen me.
Wat betreft "mijn" makelaar (= verkoopmakelaar)Dat hij ziek is, daar kan ik prima begrip voor hebben, maar tegelijkertijd dacht ik wel "wat als ik niet had gebeld?" Mensen in mijn omgeving hadden me afgeraden om zelf contact op te nemen, aangezien ik daarmee te enthousiast over zou kunnen komen en ze mijn bod niet zouden accepteren. Vandaag was ik er echter helemaal klaar mee en heb ik gebeld. Volgens mij had ik dan kunnen wachten totdat ik een ons weeg.

Ik heb het assurantiekantoor al drie keer alles laten doorrekenen, dus als ik het nu niet rond krijg, zou het wel heel vreemd zijn. Ik heb hypotheekadvies ingewonnen voor de eerste bezichtiging en een berekening laten maken op de vraagprijs, daarna ben ik eerst alleen en vervolgens met een bouwkundige gaan kijken.

En wat betreft de grootte.... het is inderdaad geen klein huis, maar eerlijk is eerlijk, op de foto lijkt het groter dan het in werkelijkheid is. Mijn ervaring is dat makelaars vooral goed kunnen fotograferen.

Pfoe ik begin langzaam door het huis te stuiteren.
Ik ga eens snuffelen op i-net voor keuken en badkamer ideetjes, want die ga ik sowieso vervangen.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 20:13

Lijkt me niets als de makelaar in de onderhandeling zo lang op zich laat wachten.
Bij mij werd er heel direct gehandeld en weer gebeld.
Na een paar uur onderhandelen waren we er uit, er werd continue heen en weer gebeld tussen mij - verkopend makelaar - verkoper.
Ging achter elkaar door. Gelukkig maar, vond die minuten wachten al niets.. laat staan dagen :')

Afspraak met de notaris staat, a.s. donderdag.. Gaat wel héél snel, gisteren de hypotheek rond en volgende week de overdracht :+

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 20:16

Dat is inderdaad heel snel Maaaike. Ik hoop dat bij mij de sleuteloverdracht per 1 juni kan plaatsvinden, sneller durf ik niet op te hopen.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 20:25

Verkoper was 2 maanden geleden al akkoord gegaan.. hypotheek duurde veeeel langer dan gehoopt en gedacht.. 31 maart hadden we bij de onderhandelingen al genoemd en nu bleek dat de notaris dat wel in een week in orde kon maken..
Lopen we de achterstand weer in!

Heb je ook al foto's hoe je huis er van binnen uitziet?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 20:31

Citaat:
Vorige week vrijdag heb ik een bod gedaan en na een week niks te hebben gehoord, heb ik vandaag met de makelaar gebeld om te vragen of het nog wat ging worden en toen kreeg ik doodleuk het antwoord: "oh ja, ik heb het te lang voor me uitgeschoven, dat klopt wel, maar ik was ziek, maar ik heb goed nieuws, want je bod is geaccepteerd"

Ongeloofelijk! Alsof je het over een broodje bij de bakker hebt. Wij hadden een hotline met de makelaar en bij het laatste bod, bleef hij hier gewoon wachten met koffie, net zo gespannen als wij bijna ;-)

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 21:06

Spannend Destino, het lijkt wel of de makelaar niet wil verkopen.. :+

Maaike,wat fijn dat het nu wel bij jou rond is. Is echt een super leuk huisje wat je hebt gekocht :j

Ook voor Mikkie spannende tijden dus, heb je nog meer fotos?
Ga je daar alleen wonen of heb je gezelschap?

Wij hebben maandag weer een bezichtiging.
Mensen die voor de tweede keer zijn wezen kijken happen niet toe.
Ik hou ook van actie, en niet dat aan het lijntje houden gedoe.. :Z

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 21:51

Dankje Attitude, ben er ook heel blij mee :j

Hopen dat de bezichtiging maandag positief uitvalt.. Je hebt maar één iemand nodig die voor je huis valt..
Maarja, vind die ene maar eens..
Hoe lang staat het nu te koop?

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 22:28

WE HEBBEN HET HUIS VOOR ONZE VP EN DE DATUM DIE WIJ WILDEN!!!
Dus 1 juni de sleuteloverdracht!!!
En vrijdag as het koopcontract tekenen!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 22:37

Gefeliciteerd Destino! In Leerdam? Woon nog een beetje bij je in de buurt, ben een nieuwsgierig mens ;-)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 22:59

Jaaaaaaaa in Leerdam :D

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 23:42

Mikkie, ben ook benieuwd hoe het huis er van binnen uitziet!
En ook wij doen onze badkamer helemaal opnieuw, misschien kunnen we ideetjes uitwisselen :D :D

Attitude, hopelijk valt het allemaal positief uit maandag :D

De oude bewoners van ons huis hadden de vraag of ze de keuken mogen hebben, aangezien wij hem eruit gaan slopen.
Heb dus gezegd dat ik het prima vindt, maar wel als wij vinden dat hij eruit kan (we willen hem voorlopig aanhouden voor de verbouwing.
En heb gezegd dat ze hem krijgen in de staat waarin hij dan is.. Dus als er verf op zit, dan kunnen wij er ook niets aan doen :+

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 00:13

Destino schreef:
Idefix, dat is ook balen zeg!! :O
Hoe komt het dan dat het zo vies is? Was dat bij het koken al?

Ik hoop ook dat we snel goed nieuws hebben, we worden vandaag weer gebeld door de vekopers..

Nee hoor, huisje was van een vrijgezel boertje. Zijn zussen deden erg hun best om het allemaal schoon te houden. Dat geef ik ze na. Maar ja het is oud en mannen en huishouden is in sommige generaties niet goed uitgelegd. Ding is echt oud en boerderijtje is gekocht ovb sloop en vergunning van nieuwbouw. Het is dus tijdelijk.

Mikkie: Gefeliciteerd! Dat is goed nieuws! Dat het allemaal maar mag worden wat je er van hoopt.

Destino: Gefeliciteerd!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 10:10

Gefeliciteerd Destino! :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 10:13

Gefeliciteerd Destino!!!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 10:15

Bedankt! :D
Nu moeten we een planning maken voor de verbouwing en dan beginnen met inslaan van bijv witsel en vloeren + bestellen van de keuken enz.. Muren eerst nog op gaan meten.. Elektriciteit regelen.
2 maanden zijn waarschijnlijk zo voorbij :=
Hebben jullie nog tips enzo?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 10:20

Ja! Wacht tot de bouwtechnische keuring gedaan is. Wij hadden ook allerlei plannen, maar de koop is uiteindelijk toch afgeketst. En dan zit je met al die aangekochte spullen...