Kamerplanten asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 16:59

LadyMadonna schreef:
[ [url=m/FfeoWP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben het toilet aan het opknappen. Nu zit ik te denken voor iets groens maar er is natuurlijk nauwelijks licht....
Kan er toch iets echts in of ben ik aangewezen op kunst?

Sansevieria's overleven weinig licht. Of ze gaan groeien is afwachten.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 17:04

Loeky01 schreef:
Mijn Spathiphyllum, afgelopen weekend verpot wat heel hard nodig was. Arme plant... Als ie is bijgekomen wil ik hem gaan stekken denk ik!
[ Afbeelding ]

Mijn halve orchidee :=. Mocht iemand tips hebben over hoe ik deze weer tot leven kan wekken graag, anders is het 1 steel die het doet.
[ Afbeelding ]

Mijn Guzmania
[ Afbeelding ]

En mijn Monstera
[ Afbeelding ]

Die spathiphyllum had je beter gelijk kunnen scheuren als je m toch uit de pot had.. nu moet je m er nog een keer uithalen

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 17:19

LadyMadonna schreef:

Ik ben het toilet aan het opknappen. Nu zit ik te denken voor iets groens maar er is natuurlijk nauwelijks licht....

Als je er echt een plant wil hebben zou ik een haak in het plafond draaien en iets van onkruid zoals Epipremnum pal voor het raampje hangen. Gaat uiteindelijk wel in je nek hangen :D

Het hele hok groen verven en/of een botanisch behangetje op 1 muur is ook leuk.

Anoniem

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 17:42

Een uitgebloeide orchidee ietwat verwaarlozen qua frequentie dompelbaden werkt ook altijd goed. Gewoon beetje wegzetten..

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 18:05

Badeendje: je Monstera houdt van je!

Black_kelpie: succes met een plekje vinden :P

Magda: ooh die Calathea is *ik zoek het kwijlpoppetje maar die heeft bokt niet :')*
Oooh prachtige Monstera!

Afbeelding

Afbeelding
Dit waren potjes van mijn oma <3

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 18:10

LadyMadonna schreef:

Zamioculcas doen het goed in het donker.

https://www.mooiwatplantendoen.nl/zamioculcas

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 18:13

Superlieve potjes zeg!

Hier is de kneusjes box aangekomen!
Zitten twee Caletheas in, een Hadera, een Dragontree (?) en verder geeeeen idee :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 18:22

1e foto midden onder is een lepelplant of Spathiphyllum. Op de laatste foto rechtsboven is een (Ficus Elastica) Tineke, ofwel rubberplant. En zie nog een varen (maar wat voor soort weet ik niet). Mooi pakket en lekker divers!

Hier hebben wij op het toilet een aantal vetplantjes. Groeien niet, maar gaan ook niet dood. Tot nu toe. En het voordeel is dat we ze nogal eens vergeten en dat kan ook met een verplantje O:) . Dan doe ik de hele kamer en de slaapkamer en mijn hobbykamer, maar vergeet ik de wc *sorry -O- *

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 18:48

Lepel plant wist ik inderdaad ook nog! Die hebben we eerder gehad, maar helaas overleden :') wel giftig voor katten, dus op een veilig plekje.

Dacht al dat het een rubberplant was! Hebben er nog 1, maar die heeft wel veel meer wit!

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 18:58

Leuk pakket!

Lijkt één tongvaren en nog een varen, nog een graslelie. Goudpalm?

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:08

Tot zover heb ik:

- Een dragontree (1e foto groen met witte strepen)
- Een Ficus Elastica(Abidjan of Tineke)
- Vetplantje, Kalanchoe Hildebrandtii
- Mexicaanse Dwergpalm
- Tong varen
- Calathea 2x dus
- Ik denk een epipremnum?

Edit; de graslelie was overigens een stekje wat ik nog moest potten!

Ik mis nog 1 klein potje, verder had ik voor het meeste nog! *\o/*

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:17

Die naast de graslelie, is dat geen Maranta leuconeura?

Op de tweede foto tweede van linksonderin.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 20:39

Je hebt helemaal gelijk! Deze leek zag m aan als een Kale Thea

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 21:08

Is de Elastica Tineke geen Peperomia? Hij lijkt zo klein? Heb je daar een individuele foto van? :D

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 21:10

Oh en op de middelste foto boven het lepelplantje(spathiphyllum) is inderdaad een Epipremnum

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 21:28

Air schreef:
Is de Elastica Tineke geen Peperomia? Hij lijkt zo klein? Heb je daar een individuele foto van? :D

Nee! Zeker geen Peperomia! Zal starks even fotos maken van de twijfelgevalletjes!

Fijn dat jullie zo helpen met het uitzoeken! Anders wordt het lastig om erachter te komen wat voor licht en water ze willen!

anne182

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 23:22

Hoi iedereen, ik praat graag met jullie mee. Sinds 2 weken woon ik samen met mijn vriend in een ruim appartement nadat ik vier jaar in een studentenkamertje heb gewoond. Het is nu nog een beetje kaal, maar morgen komt mijn kneusjesbox en daar kijk ik al de hele week naar uit <3 . Ik heb van mijn schoonmoeder een bananenplant gekregen en van mijn oude huisgenootjes een lepelplant en nu blijkt dat ik plantjes verzorgen toch wel echt heel leuk vind, dus ik hoop door de jaren heen een hele plantenfamilie te creëren.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 23:42

Tutti_Frutti schreef:
Air schreef:

Nee! Zeker geen Peperomia! Zal starks even fotos maken van de twijfelgevalletjes!

Fijn dat jullie zo helpen met het uitzoeken! Anders wordt het lastig om erachter te komen wat voor licht en water ze willen!

Peperomia obtusifolia variegata. Denk ik...

Welkom Anne!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 08:29

anne182 schreef:
Hoi iedereen, ik praat graag met jullie mee. Sinds 2 weken woon ik samen met mijn vriend in een ruim appartement nadat ik vier jaar in een studentenkamertje heb gewoond. Het is nu nog een beetje kaal, maar morgen komt mijn kneusjesbox en daar kijk ik al de hele week naar uit <3 . Ik heb van mijn schoonmoeder een bananenplant gekregen en van mijn oude huisgenootjes een lepelplant en nu blijkt dat ik plantjes verzorgen toch wel echt heel leuk vind, dus ik hoop door de jaren heen een hele plantenfamilie te creëren.

Wat leuk welkom !
Ik zou opassen met de bananen plant .
Mijn schoonmoeder haar vloer is verziekt doordat er druppels van de bladeren afvallen die vlekken hebben veroorzaakt

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:20

Ohh guttatie? Dat doet mijn monstera ook als die water heeft gekregen. Idd mee oppassen.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:26

Dan hebben ze teveel water gehad en wordt de worteldruk te hoog, mijn banaan doet t niet

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:54

Je hebt gelijk black kelpie!
Afbeelding

Hier een duidelijkere foto van de verdachte Ficus Elastica (waarvan ik denk dat het er geen is :')) en nog een plantje waar ik nog niet achter ben!

Afbeelding
Afbeelding

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:02

Denk dat dat een Dieffenbachia Green Magic is! Even gegoogled want de vorm lijkt op een dieffenbachia en kom dan Green magic als naam tegen :)
Onderste weet ik zo niet

Zat ik dus toch goed met mijn peperomia 8-) Plantnerd in wording :')

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:09

Je hebt gelijk! Goed om te weten, want die moet dus uit de buurt van de katten blijven :)
Je had inderdaad gelijk, excuses haha. Ik wist niet dat ze er ook met witte blaadjes waren. Plantnerd ben ik dus nog niet helemaal!
Overigens gaf PlantNet aan dat hij ook wel American Rubberplant wordt genoemd!

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:15

Ik moet me echt zo inhouden om geen kneusjesbox te bestellen! Collega van me plaatste toevallig ook een foto op Facebook gister, zij had 12 hele mooie plantjes gekregen.
Dus nu ben ik maar een vriendin, die zei dat ze meer planten wilden, aan het overhalen om een box te bestellen. :')

Die neon die iemand hierboven plaatste begin ik ook steeds leuker te vinden. Eerst dacht ik nee, maar nu ben ik al aan het bedenken waar 'ie leuk zou staan in mijn huis. O:)

(prepare voor Dieffenbachia spam)

Diefje lijkt trouwens toch iets op te knappen (of is het wishful thinking?)... Dit nieuwe blad zit er al een tijdje, maar lijkt nu toch verder te groeien. En heb nog een babyblad ontdekt. <3

Afbeelding
Afbeelding

Op die laatste zie je wel een beetje het slap hangen... Het is nog erger geweest.

Toen:
Afbeelding

Nu:
Afbeelding

Moet toegeven dat ik dat ene verlamde blad rechts op de foto van toen nu op twee anderen heb gelegd waardoor die omhoog blijft staan. Heeft eigenlijk een spalkje nodig. :') Maar het blad sterft dus niet af, maar de steel is gewoon te ver door gaan hangen om ooit weer omhoog te komen, denk ik.

Vind dat blad met die bruine punt ook zo lelijk... maar als ik het afknip is er gelijk zo'n leeg gat.
Afbeelding

Zucht. :P Sorry voor de spam. O:)