[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 10:16

Als je idd net in een regio zoekt waar het wel hard gaat :j
Spannend

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 10:18

Gianti schreef:
Cayenne schreef:
Jeetje, na open huizendag direct een bod gedaan? Of hadden jullie de huizen al eerder bekeken? :oo

Hier is helaas echt niet de mogelijkheid om 2de x te kijken :( ik zal niet overdrijven als ik zeg dat beide rond de 50 stellen over de vloer hebben gehad

:wow: Jemig, dat is echt bizar! In welke regio is dat?
Ik denk dat wij precies in een zoekgebied zitten waarbij huiseigenaren al blij mogen zijn wanneer er 1 bezichtiging uitkomt :=

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 10:19

Spannend allemaal!

Wij gaan volgende week nog eens gaan kijken met de ouders en in de loop van de week al voor onszelf eens het financiële plaatje bekijken.
Gezien de prijs zal kopen + direct bouwen vrijwel onmogelijk zijn. Ik neig naar loft boven de stallen, maar dat moeten we dus ook maar gaan uitzoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 18:45

Cayenne schreef:
Jeetje, na open huizendag direct een bod gedaan? Of hadden jullie de huizen al eerder bekeken? :oo

Ben gelijk gek op het huis geworden en daarnaast, huizen staan bij ons maar 1 of 2 dagen te koop. Je moet hier dus heel snel handelen of je hebt pech...

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 18:49

Wijhebben vandaag al de sleutel van onze toekomstige garage gekregen :D morgen is de overdracht maar zo konden we al wat spullen kwijt. Dus gelijk maar kasten in elkaar gezet wn spullen er in.

Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 23:28

3,5 jaar geleden zijn er alleen maar kijkers bij ons huis geweest tijdens de open huizen dag, toen was de huizenmarkt nog moeilijk. Maar meer dan 15 kijkers en op maandag al meerdere biedingen, en die maandag ook verkocht. Huis was dinsdag voor de open huizen dag op Funda gekomen. En in de buurt van jullie zoekgebied Cayenne.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 05:52

Wij hebben ook gelijk na 1e bezichtiging een bod gedaan, omdat er al meerdere huizen aan ons neus voorbij waren gegaan. Markt is overspannen in delen van het land en snel handelen is met sommige huizen echt gewenst, anders vis je naast het net.

Vanavond afspraak met hypotheek adviseur.

Iemand hier ervaring met plaatsen van dakkapel? Qua financiering, gelijk doen of later? Als je het gelijk doet, binnen hoeveel tijd moet je het dakkapel dan geplaatst hebben?

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 05:54

Wij willen echt graag verhuizen maar wonen 4 hoog zonder lift staan er verderop ook 2 al tijdje te koop de gene op 2 hoog zijn zo verkocht en wij hebben nog de pech dat onze badkamer niet af is. Dus we twijfelen heel erg en durven het nog niet zo goed wat te doen.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 05:56

Je kan de woning altijd te koop zetten toch? Als je geen stap zet weet je ook niet waar je kunt eindigen :D

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 06:40

Dat is waar ons huis is verder wel netter dan de andere 2 dat zijn meer "studentenhuisjes" kwa inrichting enz en lelijke keuken! Alleen onze badkamer is echt uh ja niet af :') vind zon sprong in diepe toch best eng. Hoe gaat zoiets in ze werk enz...

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 08:58

Hoeveel kost het om die badkamer zo goedkoop mogelijk alsnog af te maken? Dat maakt wel echt veel uit denk ik, zat mensen die écht een kant-en-klaar huis willen en dan kan de rest nog zo netjes zijn, door die badkamer haken ze dan af.

sas27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 09:22

Wij hebben vrijdag een goed bod gekregen en zaterdag ook nog 8 kijkers gehad.
Vandaag afwachten of een van de acht kijkers gaat reageren, anders gaan we reageren op het bod!
Er zit bij ons dus zeker schot in.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 09:47

Wat moet er eigenlijk nog gebeuren aan de badkamer?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 09:54

Spannende ontwikkelingen allemaal zeg!

Neon, ik hoop toch stiekem dat de verkopers van het huis waar wij interesse in hebben, geen bezoekers hebben gehad tijdens de open huizen dag := Aankomende vrijdag laten we het bouwtechnisch keuren. Ik ben zo verschrikkelijk zenuwachtig :') Tijdens de tweede bezichtiging gaf het huis me al een veel beter gevoel. Ik kan ons er al echt zien wonen :o

We moeten ons ook nog gaan verdiepen in de mogelijkheid voor een bouwdepot ivm het verbouwen van de badkamer en/of keuken.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 10:03

Zo allemaal spannende ontwikkelingen!

Ik ben benieuwd Cayenne, ik vond die bouwtechnische keuring echt zenuwslopend :')

Wij hebben wat familie perikelen gehad, mijn opa is onverwachts overleden dus hebben even andere dingen aan ons hoofd gehad maar er komt nu weer schot in de zaak. Huis is vrijdag getaxeerd, daar komt begin deze week een rapport van en morgen gaan we de voorlopige verkoopakte tekenen! Verder druk bezig met meubels en vloeren uitkiezen :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 10:07

LinsxDot
Wat zou er nog aan de badkamer moeten gebeuren? En is het een optie om dat budgettair verantwoord zelf nog uit te voeren ?

Of een "waardebon" te regelen bij een bedrijf in de buurt dat je het te koop zet met een verwijzing zoals : inclusief x budget voor het aanpakken van de badkamer naar eigen smaak

Met die laatste heb je wel kosten maar niet het werk en toch een extra lokker

Cayenne , ik duim voor jullie

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 10:23

Wij hebben nog nooit gedaan en alles
Doen we zelf om kosten te sparen naast onze banen gaat het gewoon niet razend snel. Kan vanmiddag wel foto van maken. Er moet 1 kant nog helft tegels af en nieuwe op stukjes beneden waar leidingen zaten moeten tegels weer op. En dan nog nieuwe wastafel deze is door een lekkage kapot die willen we sowieso vervangen. ( lekkage is overigens verholpem)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 10:39

LinsxDot, je kunt altijd een keer vrijblijvend een makelaar uitnodigen om jullie woning te bekijken. Die kan je dan al meer vertellen over vraagprijs, eventuele duur van de verkoop en je advies geven omtrent de badkamer.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 10:41

O zoals je het nu omschrijft ziet het er waarschijnlijk momenteel armoedig uit. Zeker het stuk waar de leidingen zaten en de wastafel moet ook hangen, ik denk dat dat al veel verschil maakt.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 10:42

Ik denk dat je dan idd beter eerst de badkamer kan laten doen. Het hoort naar niet al te veel werk aan (betegelen en wasbak dan). Maar voor het oog maakt het wel een gigantisch verschil.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 10:54

Betegelen en wasbak is idd wel even handig om af te (laten) maken
Maakt qua zicht zoveel verschil
En hoeft niet veel ( werk of geld) te kosten

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 13:37

Was tafel wilde we idd sowieso doen! Is ook nog voor ons zelf voor nu handig! En tegels gaan we idd zoals berdien zegt eerst
Wel makelaar naar laten kijken mijn oom verkoopt vaak huizen en zegt dat badkamer geen meerwaarde heeft in sommige gevallen want een badkamer is persoonlijk

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 13:38

waxmeltsenzo schreef:
O zoals je het nu omschrijft ziet het er waarschijnlijk momenteel armoedig uit. Zeker het stuk waar de leidingen zaten en de wastafel moet ook hangen, ik denk dat dat al veel verschil maakt.

Armoedig niet hoor :') het is geen helpmijnmanisklusser badkamer! De leidingen liggen bovenop de vloer en eromheen is hout dat moet betegeld worden is gewoon verder dicht hoor hihi

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 13:47

Nouja ik vind er armoedig uitzien als de wastafel niet hangt en als de leidingen zo bloot liggen, zeker omdat het een klusje is dat zo gepiept is ;) Daar ga je toch geen risico voor lopen dat kopers erdoor afhaken ;)

Een badkamer hoeft geen meerwaarde te geven, maar als het af is al is het een jaren 70 badkamer kan het wel anders tonen ;) En dat maakt wel een verschil natuurlijk.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:07

De leidingen liggen niet open en bloot er zit hout om dat moet worden betegeld! En er hangt wel wastafel maar dat hout van kastje is door lekkage bol gaan staan! Jij gaat wel echt van nachtmerrie uit :')