AH moestuintje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 16:59

Zo buit binnen 7 tuintjes 2 van mevrouw voor mij die ze niet wilde! Ik heb watermeloen, peterseli, basilicum, venkel, sperziebonen, cherri tomaatjes en broccoli.
Ook idd problemen met de knorr pakken we hadden 4 pakken knorr en had cup a soep en wasmiddel en €15 en stond op de bon maar 3 tuintjes.

purny

Re: AH moestuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 17:27

Het schijnt dat je dus bij de Knorr geen moestuintje krijgt maar het plateautje van 1,49. Daarom staat het niet aangegeven in de kassa. Het staat er echter wel in het boekje als een moestuintje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 17:30

In het boekje staat het inderdaad als moestuintje, omdat de rest aangegeven staat als moestuinpotje. Da's wel een wezelijk verschil en dat staat er op zich vrij duidelijk :+

Bij 2 Knorr gerechten / 2 zakken Unox soep krijg je een moestuintje (plateau). Bij andere actieproducten waar aangegeven én bij elke 15E aan boodschappen krijg je een moestuinpotje (dus het daadwerkelijke plantje). :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 17:37

Ik vind het vrij onduidelijk hoor. Ze hadden beter plateau kunnen zetten

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 17:38

Vinden jullie ook niet dat er erg weinig grond bij zit? Ik krijg m'n potjes echt niet vol. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 17:39

Ik vind het er anders vrij duidelijk staan :+

Ik krijg die potjes ook niet vol Flowq :') Morgen maar even potgrond scoren :')

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 17:47

Naja dan heb ik nu 2extra tuintjes ipv 2 van die bakken

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 17:51

Heb dus watermeloen gekregen zo nog even kijken of ouders boodschappen gedaan hebben bij de AH.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-16 18:17

De grond is idd net aan... Vorig jaar was het veel te veel ;)

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 18:39

Ik spaar ze ook weer! Zou je ook gewone potgrond er vanaf het begin in kunnen doen? Lijkt mij dat dat ook beter is voor de groei?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 18:40

Geen gewone potgrond, maar dat speciale spul met voedsel voor jonge planten.

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 19:00

Yvankaxx schreef:
Ik spaar ze ook weer! Zou je ook gewone potgrond er vanaf het begin in kunnen doen? Lijkt mij dat dat ook beter is voor de groei?

Bij mij doen ze het daar prima op! Ik had toevallig al in februari het een en ander geplant in direct een grotere pot. En dus met direct potgrond uit zo'n grote zak :D

Lente ui, kropsla en paprika is opgekomen. Cherry tomaat nog niet, maar die heb ik dan ook een paar dagen geleden pas geplant. :P

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 19:58

Ga ff kijken wat ik alvast ga zaaien vorig jaar veel te vroeg gezaaid. Waardoor ze klaar waren om naar buiten te gaan maar dat nog niet kon door de temperaturen.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 20:01

Ik heb vandaag de broccoli en wortels gezaaid, ik wacht met de watermeloen tot begin april en ook de augurken konden volgens google het beste in april :) Dus ik ben benieuwd of het op deze manier wel lukt :D

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 20:07

Ja idd sommige dingen kunne beter volgende maand ga het zo ook is uitzoekken en de doos met restanten van vorig jaar erbij pakken.

Als iemand hier leuk vind om nog dingen van vorig jaar te zaaien heb nog zat (moet alleen ff kijken wat ik nog heb) wil het best opsturen voor €1 incl verzenden of ruilen voor dingen van dit jaar.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 20:12

Ik volg dit topic even: benieuwd wat jullie ervaringen zijn. Van verschillende bekenden van mij hoorde ik dat het ontkiemen prima gaat en dat het daarna over is met de pret. Ook een familielid van mij heeft vorig jaar van ruim 50 potjes geen enkele vrucht of groente gehad, omdat de plantjes na een paar weken doodgingen, ondanks zorgvuldige zorg.

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 20:14

Shenavallie schreef:
Ik volg dit topic even: benieuwd wat jullie ervaringen zijn. Van verschillende bekenden van mij hoorde ik dat het ontkiemen prima gaat en dat het daarna over is met de pret. Ook een familielid van mij heeft vorig jaar van ruim 50 potjes geen enkele vrucht of groente gehad, omdat de plantjes na een paar weken doodgingen, ondanks zorgvuldige zorg.

Dan heb je pagina's zat om terug te lezen haha :')
Bij de meeste van ons is het wel aardig gelukt om in ieder geval íéts op te eten :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 20:16

Als je toch eens wist hoe langzaam ik lees... dan ben ik volgende maand nog bezig. :o Dus volg ik bij deze het nieuwe seizoen. :D

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 20:26

Ik heb een paar hele schattige cherrytomaatjes gehad, en 5 pink-grootte worteltjes :D Hamster was er blij mee haha. Aardbei heeft het niet zover gered.

Hoe doen jullie dat, nu al planten en dan binnen houden, met een kasje of wachten met planten?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-16 20:28

Ik heb vorig jaar geoogst:
(Kromme ;)) wortel
Spinazie
Kropsla
Rucola
Lente ui

Aardbei werd m niet, dille deed het heel goed maar gebruik ik niet (kippen vonden het wel lekker ;) )
Broccoli schoot door, andijvie weet ik niet meer, radijs lust ik niet :')
Tomaat is ook niet gelukt

Prei staat nog steeds in de tuin in de hoop dat het wat dikker wordt ;)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 20:33

Shenavallie schreef:

Apart! Hier is het ook goed gegaan. Kan me ook niet voorstellen dat het aan de zaden/potjes ligt.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 20:38

Ik heb onwijs veel sla uit eigen tuin gegeten. Broccoli waren geen grote stronken, maar wel van kunnen eten. Ook de andijvie deed het prima, 3 struiken van gegeten. De wortels deden het ook prima, radijs deed het super, net als de tomaatjes. Ook heb ik een paar aardbeitjes kunnen eten. De prei leek meer op lente ui, de lente ui had ik te nat gehouden dus dit waren helaas weggerot. De kruiden gingen ook goed, alleen die heb ik uiteindelijk nauwelijks geoogst. Spinazie deed het ook goed maar 3 planten geven te weinig spinazie voor een maaltijd. Aubergine maakte wel bloemen maar geen vruchten.

Al met al best een aardige oogst m.i. voor een rasechte beginner in het moestuinieren ;)

Ik werk overigens met moestuin bakken en makkelijke moestuin mix.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 20:45

LadyMadonna schreef:
Prei staat nog steeds in de tuin in de hoop dat het wat dikker wordt ;)

Voldoende bij mesten. ;)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 20:52

Ik had vorig jaar wortels, sla, radijs, tijm, peterselie en dille succesvol geoogst.
Aardbei, tomaat, broccoli en lenteui waren klaar toen ik op vakantie was dus dat was doorgeschoten en half opgegeten door vogels toen ik terug kwam.
Prei bleef inderdaad te dun.
Aubergine staat nu nog in bloei, weet niet of die ooit nog wat anders gaat doen :') .

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 20:56

Prei van vorig jaar???