[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_helga_

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 10:19

Horsii: dat is waar een nieuwe vloer is geen probleem.
Jammer dat je vriend er anders over denkt!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 10:25

Lijkt me simpelweg een kwestie van even uitzoeken wat het kost om een nieuwe vloer er bovenop te (laten) leggen en je vriend duidelijk te maken dat jij dat regelt zodat hij er geen omkijken naar heeft :)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 10:34

Mannen..
Zoiezo vind ik dat je een vloer in het echt moet zien voor je kan oordelen. Probeer hem zover te krijgen dat hij op zn.minst bij.het huis wil kijken.
Ben benieuwd of het gaat lukken.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 11:25

Hoop het voor je horsii!

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 11:31

Zou het zeker proberen Horsii, een nieuwe vloer is idd makkelijker geregeld dan een groter oppervlak!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 11:50

Je hebt wel gelijk, maar persoonlijk vind ik het ook heel moeilijk om daar doorheen te kijken. Huizen met een tegelvloer klik ik bijna altijd meteen weg, hele woning staat me dan tegen.
Gisteren bij een woning met een donkere hoyten vloer geweest, stond ook onder aan mijn lijstje in de top 3. Gelukkig kon ik er toen we er waren redelijk er doorheen kijken.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 12:02

Er is vandaag weer een nieuwe woning bij gekomen in onze categorie. Heel netjes maar met een echte houten vloer wat ik dus echt niet mooi vind :P maar tegels zijn ook zo gelegd

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 12:59

Die vloer snap ik niet helemaal, maar erfpacht is voor mij ook een grote "nee". Vind het jammer dat je daar niet op kan filteren bij de huizensites.... soms zie ik dan een leuk boerderijtje, maar als er dan erfpacht op zit, klik ik meteen door. Want het betekent extra kosten en de grond is niet van jou.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 13:15

een nieuwe vloer leggen of laten leggen is heel wat makkelijker en betaalbaarder dan een krap huis pas maken :=
kostentechnisch dus heel wat wijzer om door een vloer heen te kijken, dan denken dat een (te) krap huis wel mee gaat vallen kwa ruimtes en gebruik.

erfpacht is idd wel were iets waar ik hard over na zou moeten denken, als we kopen , dan willen we ook dat het van ons is :P

Horsii, wat voor vloer is en wat zou je willen?
veel vloeren kun je gewoon een andere vloer over heen leggen en andere vloeren zijn helemaal niet zo lastig om weg te halen en iets anders voor in de plek te leggen, als jij je vriend kan laten zien hoe simpel of ingewikkeld iets is , wie weet kijkt hij er dan ook anders tegen aan

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 16:37

Vloer is inderdaad vaak wel wat aan te doen. Maar zaken als erfpacht is lastig.

Wij hebben vandaag vast de generale repetitie gehad wat klussen betreft, aan het schuren geweest op een trap bij iemand anders. Dus flink stof kunnen happen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 18:37

Zow, eerste dag poetsen zit er op, morgen nog een dag. Alle (inloop)kasten opgeruimd zodat ze zo leeg mogelijk zijn, helemaal lekker :)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 18:47

Pff goed bezig sec! Lijkt me echt heel naar om vreemde mensen in je huis te hebben.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 18:50

Ja, ik vind het ook helemaal niks, maar goed

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:39

Horsii erfpacht...... hoeveel is die erfpacht? zit die alleen op de grond of op alles? Als je het omrekent is de vraagprijs dan nog reëel?

Hier een voorbeeldje. Op dit huis zit 7700 euro/jaar erfpacht. Afgezien daarvan, is er helemaal niets, maar dan ook niets dat deugd in dat huis. Oftewel reken maar op ruim een ton verbouwing. Excl. verbouwing met deze vraagprijs + erfpacht dan komt dat neer op ongeveer 400 000 wat ze er voor vragen! plus een ton verbouwing, nou voor 5 ton en minder heb ik jullie al heel wat mooiere huizen laten zien met meer grond ook nog.
http://www.funda.nl/koop/okkenbroek/hui ... 127/fotos/

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 20:37

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 21:11

Die is ook extreem, maar ja dat is op een landgoed en alles ziet er wel goed onderhouden uit. Maar is zeker nog veel en veel te duur met zo'n hoog erfpachtbedrag erbij.

Ja, ik heb dat huis gezien. De badkamer is helemaal zwart uitgeslagen want de ventilatie doet het niet, bovendien afschuwelijk met donkere tegeltjes. Dus er moet een nieuwe badkamer in. De vloer in de woonkamer is behoorlijk versleten, daar zul je iets aan moeten doen. De keuken kan echt niet meer, moet een nieuwe keuken in. Dan hebben ze boven een dakkapel verwijderd omdat het verrot was en het daar maar gewoon dicht gemaakt, dus daar zit een kamer zonder raam. Een nieuwe dakkapel zou een goed idee zijn. Die ene slaapkamer is redelijk. De deel daar zul je wat mee moeten doen. De deel deuren zijn ook al niet te best mee. Hele pand moet aan de buitenkant opgeschilderd worden. Er is nog een soort opkamertje dat is wel in redelijke staat. Verder zit er nog asbest in, dat moet je ook saneren. Nou ja, teveel om op te noemen.....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 23:49

Erfpacht is voor mij ook een grote no.

Wij hebben vandaag de sleutels ingeleverd. Nu hopen dat de volgende sleuteloverdracht snel is.

Hoffie777

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 23:50

Symbeami, grappig dat je dat huis hebt bekeken. Wij wonen op 300 meter afstand van dat huis.

Iemand van jullie ervaring met nibc? Wij wachten inmiddels al 15 werkdagen op acceptatie van onze hypotheekaanvraag. Hypotheker heeft er nu spoed van gemaakt. Ze zeggen dat we er met 4 werkdagen iets van moeten horen. Zo spannend...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 00:08

Grappig, de appartementen hier zijn voor 99% allemaal met een erfpacht. Bij een normale woning zou ik het ook not done vinden.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 03:06

Erfpacht vind ik ook een no go.

We hebben nog een zeer leuk huis op het oog maar er zit hete lucht verwarming in van bink?
Kent iemand dit?

Ben er helemaal niet bekend heb al op Google gekeken maar was benieuwd of een van jullie hier ervaring mee heeft?

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 14:06

secricible schreef:
Grappig, de appartementen hier zijn voor 99% allemaal met een erfpacht. Bij een normale woning zou ik het ook not done vinden.

Dat komt omdat de meeste starters meer per maand aan een huis uit kunnen geven, dan dat ze als hypotheek kunnen lenen.
Door de strengere regels rondom de hypotheekberekening kunnen ze nl minder lenen.
Bij ons is het ook zo.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 15:45

Hoi,

Ik kom ook eens even kijken in dit topic.
Vriendlief en ik wonen sinds 2 jaar samen in een huurhuis en we willen graag een woning gaan kopen. Inmiddels hebben we ons al aardig goed georiënteerd en weten we wat we zoeken in een huis. Vorige week hebben we 2 bezichtigingen gehad, maar beide huizen waren niet geschikt voor ons. Inmiddels staan er 2 nieuwe woningen op ons wensenlijstje, hopelijk kunnen we die binnenkort gaan bezichtigen :)

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 17:40

Wat gaan jullie hard zeg! poeh even offline en gelijk 5 pagina's misgelopen.

Over erfpacht : als je dat later weer kwijt wil, dan lijkt me dat lastig. Maar als je er nooit meer weg wil dan zou ik het best in overweging nemen. Alleen soms zijn die erfpachtcanons zoooo hoog... dat is echt niet leuk meer.

Leuk huisje trouwens die in Okkenbroek.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 18:38

dammie1 schreef:
secricible schreef:

Dat komt omdat de meeste starters meer per maand aan een huis uit kunnen geven, dan dat ze als hypotheek kunnen lenen.
Door de strengere regels rondom de hypotheekberekening kunnen ze nl minder lenen.
Bij ons is het ook zo.

Nee hoor, tot 5 jaar terug kon hier niet eens erfpacht afgekocht worden :)
5 jaar geleden is de erfpacht verhoogd en is er voor het eerst een aanbod gekomen om deze af te kopen met jou rijtje. Zover ik weet heeft het te maken met het feit dat de grond dus gebruikt wordt over een aantal woningen, dus je hebt de grond niet in eigendom zoals dat is met een normale woning. Dat is ons toen iig vertelt.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 19:23

Niet alle erfpacht is af te kopen idd, je hebt nu een aantal constructies zoals duokoop waarbij je de grond pacht, maar erfpacht bestaat al veel langer en is wel of niet af te kopen ,