[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 09:49

Of sorry ja, Iphoto... maar met die gebeurtenissen en alles, ik vind t zo lastig

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 10:11

Het is wel makkelijker terugzoeken als je weet wanneer een foto gemaakt is, of wanneer het feest was ofzo.

Het is gewoon even wennen denk ik.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 10:27

ja maar ik heb een heleboel oude fotos ingeladen, dat plakt ie dan allemaal onder 1 evenement of 1 datum...

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 11:34

weten jullie hoe het zit met de bedrijfsduur? en of dat iets te maken heeft met hoe lang die nog gaat meegaan enzo?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 14:14

Het is meer afhankelijk wat je er mee doet uiteraard :)

Mijn laptop heeft een jaar 24/7 aan de oplader gelegen als hij aan het downloaden was ofzo. Als ik daar nu wat op wil doen moet ik hem eerst aan het snoer leggen, terwijl Indian bezig ben kan hij opladen.. Als hij helemaal opgeladen isen ik trek de stekker er uit dan kan ik denk ik net een kwartier wat doen voor hij weer leeg is -O-

Die batterij is dus gewoon op.

De volgende laptop gaat ook een MacBook worden aangezien dat wat makkelijker communiceerd met de iPhones en iPads van ons, maar die leg ik niet meer zo lang aan de lader :=

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 16:05

Hier hetzelfde probleem

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 16:08

Het is bij laptops sowieso aan te raden de batterij er uit te halen als je m op het stroom hebt.
Nou geloof ik niet dat Macbooks een uitneembare batterij hebben. Dan zou ik m alleen opladen als het nodig is.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:29

Dus het ligt meer aan de batterij dan aan die bedrijfsduur?
Omdat je van een gsm (en laptop ook denk ik) wel de batterij kunt vervangen maar lijkt me nutteloos dat te doen met iphone of gsm die dan toch einde bedrijfsduur is.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 20:10

Dat denk ik wel. Als de batterij van m'n iPhone stuk is dan..? Geen idee. Zelf vervangen kan niet dus moet je dat late doen dus dan komt er op de €€ van de batterij ook nog € voor het verzenden en € voor het laten vervangen..

Dan zou je je bijna afvragen of een nieuwe niet goedkoper is.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 21:59

Ja, dat snap ik. Ben aan het ijken voor een tweedehands 5s, dus als het effectief een tweedehands word, wil ik idd niet bedrogen uitkomen omdat ik er dan toch nog veel kosten aan zou hebben.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 02:36

Spoiler:
Rudina schreef:
Ik heb bij Tele2 een abo voor 38,-
150 belminuten en 500 mb, de iPhone 6 zat er gratis bij.
Voor mij ideaal ben niet zo beller en ben veel thuis dus zit over het algemeen op WiFi.

Dat abonnement zonder toestel kost 11 per maand dus stiekem betaal je toch wel wat voor het toestel.

Verder las ik dat mensen op zoek zijn naar een 5 maar dat zou ik nooit doen toestel in er een met 2 terug roep acties en vele die er niet in vallen maar wel problemen hebben worden zo verkocht.
Ga dan voor een 5 of 5s maar kijk uit kwam geheugen want met ios8 in 16gb al weinig dus koop er nooit een met 8gb!

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 19:08

Ik krijg morgen mijn losse Iphone 5s.
Mijn 4s SIM gaat hier natuurlijk niet inpassen. ( nee. Zou gek zijn als dat bij niemand kan, maar bij mij wel :)) )
Als ik naar een t-mobile winkel ga, krijg ik dan meteen een nano sim? En hoe duur is dat?

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 19:14

Je heb de iPhone niet besteld in combi met je abo?
Want als je hem besteld heb bij een abo krijg je er een sim bij zo niet kan je beter on line bestellen dat is stukken goedkoper. (Online 5/6 euro in de winkel 20 euro)

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 19:20

Kido schreef:
Je heb de iPhone niet besteld in combi met je abo?
Want als je hem besteld heb bij een abo krijg je er een sim bij zo niet kan je beter on line bestellen dat is stukken goedkoper. (Online 5/6 euro in de winkel 20 euro)

Nee, heb hem niet besteld, m'n abbo loopt nog eventjes...
Ah. ok. Dankje, Dan denk ik dat ik m ga bestellen!
Als ik m in de winkel haal, krijg ik 'm dan wel meteen mee?

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 20:30

Ja dat wel maar is dat die 15 euro meer waard?
Soms kan je het treffen en krijg je hem zo mee maar met pech betaal je er dus 20 euro voor.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 20:39

Mijn ouders hebben hun gewone sim zo om kunnen wisselen naar een micro sim bij tmobile. Ik kan me niet herinneren dat ze daar iets voor moest betalen.
Vodafone doet het ook kosteloos in de winkel. Ook als je al hebt opgezegd en je abonnement stop.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 20:52

Ik weet bij mijn werk (media markt) dat wij ook simkaarten knippen (en soms ook omzetten qua formaat).

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 21:03

_Rianne_ schreef:
Ik krijg morgen mijn losse Iphone 5s.
Mijn 4s SIM gaat hier natuurlijk niet inpassen. ( nee. Zou gek zijn als dat bij niemand kan, maar bij mij wel :)) )
Als ik naar een t-mobile winkel ga, krijg ik dan meteen een nano sim? En hoe duur is dat?

Gewoon de eerste de beste telefoon winkel binnen lopen. Hoeft niet eens een t-mobile winkel te zijn, en vragen of ze je simkaart naar nano willen knippen. Bijna al die winkels hebben zo'n perforator dingetje liggen.

Is een kwestie van 2 seconde werk, hoef je niet voor te betalen.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 21:09

Ik krijg waarschijnlijk over twee weken m'n iPhone 5s :))
Weet alleen niet of ik zilver of goud wil...

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 21:22

Shiloh schreef:
Is een kwestie van 2 seconde werk, hoef je niet voor te betalen.

Klopt, ze kunnen alleen geen garantie geven dat je verknipte sim ook werkt, al gaat het volgens mij altijd wel goed. :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 21:26

Als die dan niet werkt, ga je toch gewoon alsnog naar T-mobile, vraag je alsnog om een nieuwe :P

Volgens mij gaat het ook vrijwel altijd goed. Ze hebben daar gewoon een malletje voor, zou geen reden moeten zijn dat het mis gaat.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 21:31

Jup, al had ik dan een probleem gehad want ik heb AH-mobiel en die heeft (had?) alleen maar gewone simkaarten. :+
Maar dan had ik daar gewoon een nieuwe van gekocht, die laten verknippen in de hoop dat dat wel goed zou gaan en via de site m'n oude nummer op de nieuwe sim laten zetten. :)

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 21:59

Ik heb nu een week een iPhone 5s. Alles werkt prima naar wens, behalve een dingetje. Hij pakt geen onbeveiligde netwerken. Bij bijv. de McDonald's WiFi krijg je een pop-up schermpje waarin je de voorwaarden enzo moet accepteren. Nu loop ik de Mc binnen en wil ik verbinden met de WiFi. Dan laadt hij en geeft hij een vinkje, maar het icoontje linksboven verandert niet. Na ongeveer 30 seconden verliest hij weer ontvangst en gaat hij opnieuw zoeken naar netwerken. Maar een pop up scherm sturen doet hij niet. Het proberen dmv een safarischerm openen werkt helaas ook niet.
Op het station zijn ook een aantal onbeveiligde netwerken (bussen en het kantoor), beide werken niet en doen precies hetzelfde; geen pop-up scherm openen.

Iemand enig idee? Heb al gegoogled enzo. Het is niet een enorme ramp, maar als je bijv. op vakantie gaat is het toch wel fijn als je even in het buitenland een Mc in kan stappen om even dingetjes op te halen enzo. :')

Ruby1995 schreef:
Ik krijg waarschijnlijk over twee weken m'n iPhone 5s :))
Weet alleen niet of ik zilver of goud wil...

Mijn vader heeft goud en ik heb zilver. Vind zilver echt prachtig! <3

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 22:17

ah, dankjewel allemaal!! :)

Nog 1 vraagje.. Mijn 4s is in augustus omgeruild, mijn "oude" zou nu meer dan een jaar oud zijn.
Ik wil de simlock eraf hebben, hij gaat naar een nieuw baasje, en die heeft telfort ipv t mobile.
kan dat nu kosteloos?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 00:30

Volgens mij simlocked t-Mobile hun iPhone's helemaal niet. Weet je zeker dat die gesimlocked is?

En als dat echt zo is, ja, volgens mij moet je een simlock altijd na een jaar kosteloos kunnen (laten) verwijderen.