Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marije_jiplover schreef:De grap met IR panelen is dat ze doorgaans geen ruimte warm krijgen, maar alleen binnen het bereik van de directe straling warmte laten voelen.
Dat is dus heel andere warmte dan je gewend bent van een houtkachel, radiatoren of vloerverwarming.
Met zulke panelen kun je specifiek je werkplek of je bank verwarmen, maar zit je dan tegenover de bank op een stoel, dan zit je in de kou.
Je verwarmd er dus alleen oppervlaktes mee, geen ruimtes.
En dus moet je vaak ook behoorlijk dichtbij het paneel kunnen zijn en er rechtvoor/onder, om de warmte te kunnen voelen.
Chubby schreef:Het is buiten nu zo ‘warm’ dat het hier in de woonkamer zonder cv 20’ is. Dus helaas geen fikkie stoken vandaag. Ik ben benieuwd of dat nou ook komt door de spouwmuurisolatie die een paar weken geleden is aangebracht.
Geryon schreef:Gister was het 16.5 graden in huis toen ik thuis kwam. Heb de cv maar van zomer modus afgehaald![]()
Ik wil het namelijk niet onder de 15 graden laten komen ivm vocht dus daar staat ie nu 24/7 op ingesteld.
En dan bij thuiskomst naar 18.5graden. Doordat de cv dan zo warm wordt voelt het meteen lekker warm aan.
Vaak is daarom 18.5 graden hoog genoeg want zodra de cv af is gekoelt omdat de ruimte al goed op temperatuur is (en het dan weer killer aanvoelt terwijl het alsnog wel 18.5gr is) gaan we naar bed en gaat ie weer terug naar 16.5gr.
Onze hond heeft het te koud als we hem terug draaien naar 15 graden.. iemand daar nog tips voor?
black_kelpie schreef:Mijn hond is dol op haar slaapzak. In huis vindt ze het niet nodig, dan ligt ze er lekker bovenop, maar met kamperen is ze er niet uit te krijgen![]()
[ [url=m/Uz6BUp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xo8Rw4.jpg]Afbeelding[/url] ]
DiantaM schreef:Voor de mensen die verbaasd reageren dat het in sommige huizen nog zo warm is en hoe dat dan wel niet in de zomer is.. wij hebben hele goede zonwering dus ondanks dat wij puur zuiden zitten en zo’n 9 meter aan raam beneden hebben, wordt het in de zomer Max 27 graden beneden. Maar als ik de zonwering weg laat, wordt het dus heerlijk warm in de winter door de zon die er op staat.
PSvanLot schreef:black_kelpie schreef:Mijn hond is dol op haar slaapzak. In huis vindt ze het niet nodig, dan ligt ze er lekker bovenop, maar met kamperen is ze er niet uit te krijgen![]()
[ [url=m/Uz6BUp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xo8Rw4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dat is een interessant ding! Mag ik vragen waar je het gekocht hebt?