[VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 18:56

chanicha schreef:
_Christina schreef:
Het gaat om het stuk aan de andere korte kant van het aanrecht ;-)

Daar komt de koelkast toch of zie ik het verkeerd?

Ik vermoed dat het om het stuk links gaat op deze foto. Dat lijkt me geen ramp, is een perfecte hoek voor een koffiezetapparaat / waterkoker / etc, snij- en kookwerk gebeurt waarschijnlijk aan de andere kant naast de kookplaat en de koelkast.

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-23 18:58

Ja idd. :j

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 18:58

Die halve maantjes op de trap heb ik hier ook, lagen er al 15 jaar geleden en doen het nog steeds. Ze geven grip, maar dempen ook geluid, scheelt een hoop als je niet iedereen over de trappen hoort stampen, ook in een huis met meubels en vloerbedekking klinkt dat door.
Iets voor de trap als afsluiting inderdaad, maar kom je voor een deur niet klem met dat raam? Ik zou dan eerder kijken naar een stel gordijnen en die aan een rails die het hoekje om gaat.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-23 19:00

Ik snap je niet. Klem met het raam? Rails met een gordijn is denk ik wel het goedkoopste.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 19:07

Voor dat soort (dure) dingen lekker zoekopdrachten aanmaken op marktplaats, voor nu gewoon simpel gordijntje is ook prima. Hetzelfde als voor je ramen en het is net alsof je daar ook een raam verstopt!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 19:07

Van de foto lijkt het of dat raamkozijn gelijk loopt met de onderste traptede, een deur zou dan deels tegen het raam moeten komen (en misschien dus hoekje bovenuit) en blokkeerd stukje licht nog afgezien van de vraag of de rails voor zo'n deur niet klem komt van wege dat raam.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-23 19:09

tamary schreef:
Van de foto lijkt het of dat raamkozijn gelijk loopt met de onderste traptede, een deur zou dan deels tegen het raam moeten komen (en misschien dus hoekje bovenuit) en blokkeerd stukje licht nog afgezien van de vraag of de rails voor zo'n deur niet klem komt van wege dat raam.

Aha ik snap het. Ik ga het allemaal wel even zien. Ik hoef niet alles in één keer. Als ik maar over kan, dan komt de rest vanzelf wel.

Zaterdag maar es even de ramen opmeten voor raambekleding.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 19:27

Ik denk dat het voor nu het belangrijkste is dat je muren en vloeren afgemaakt worden voordat je erin gaat. Gordijnen zou ik inderdaad alvast opmeten. Vooral voor je slaapkamer en je woonkamer. Dan heb je iig wat privacy.

Je huis is in ieder geval wel heel gaaf en fijn dat er veel licht naar binnen valt door de raampartijen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 19:33

Gordijnen hebben zowel m'n moeder als ikzelf vorig jaar bij voordeelgordijnen.nl gekocht, was een stuk goedkoper dan een Kwantum o.i.d. :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-23 19:37

Bedankt voor de tip!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 19:38

Ik denk trouwens dat middengrijze of donkergrijze halve maantjes prima zijn. Is sowieso al een beetje de kleur die je aanrechtblad brengt, dus het zal nooit echt uit de toon vallen, en niet enorm besmettelijk. (Grijs is wat dat betreft veel fijner dan zwart bijvoorbeeld.)

En bij de slaapkamer zou ik naast privacy vooral ook willen dat het donker is, anders ben ik heel vroeg wakker. Niet iedereen heeft daar evenveel last van, maar voor mij was dat wel echt belangrijk en iets wat ik niet uit kon stellen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-23 19:38

Ja, het moet voor mij ook donker zijn hoor! Slapen met licht kan ik niet.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 19:42

Joh tjeetje wat een gaaf huis heb je!! Ziet er heel ruim uit een een leuke indeling! Ben heel benieuwd wat voor moois je ervan gaat maken!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-23 19:46

Ja, mijn eerste huis die ik helemaal zelf kan inrichten. :D Hopelijk heb ik een beetje een gevoel voor smaak/stijl. :')

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 20:18

Besluiteloze ik zou niet weten welke keuze ik zou willen maken.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 20:46

Exitium schreef:
chanicha schreef:
Daar komt de koelkast toch of zie ik het verkeerd?

Ik vermoed dat het om het stuk links gaat op deze foto. Dat lijkt me geen ramp, is een perfecte hoek voor een koffiezetapparaat / waterkoker / etc, snij- en kookwerk gebeurt waarschijnlijk aan de andere kant naast de kookplaat en de koelkast.

[url=m/Hgj6hX.jpg]Afbeelding[/url]

Volger komt onder meeleessteen vandaan.
Links is niet heel erg geschikt voor een koffiemachine of waterkoker gezien er geen stopcontact lijkt te zitten.

Leuk huis, inrichten is nog even een klus maar wel leuk om het helemaal je eigen plekje te maken.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-23 20:48

Senseo komt idd in het hoekje, waar nu de keukenrol staat.

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 20:54

Gefeliciteerd. Het ziet er erg leuk uit. En wat fijn dat je zo'n groot stuk tuin hebt, ook de zijtuin, waar je dan de ren kan plaatsen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-23 21:01

Ja! Ik moet even kijken hoe breed/groot de haag wordt die geplant wordt en dan kijk ik volgend voorjaar wel hoe of wat.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 22:24

Jeetje Marlies wat een ruimte zeg!!! Wat gaaf! Daar zullen jij en je katten vast van gaan genieten :D

Betreft de trap, ik lees dat al veel anderen halve maantjes adviseren, dat heb ik ook.
Enige waar ik spijt van heb, zijn maantjes van tapijt := Jij heb ook een langharige kat toch? Nou die maantjes kan je dagelijks stofzuigen, die haren plakken er helemaal aan vast.
Ik zou dan ander materiaal adviseren, bijvoorbeeld kunststof, hout, alu of rubber. Wel met grip, maar makkelijk in onderhoud en betaalbaar (ook hier heb je verschillende prijs klassen in)

En voor je dakramen heb je mooie systemen met rolgordijnen. Heb je bijvoorbeeld ook van kwantum eigen merk. De maten zijn meestal vrij standaard. Maar als je er dan geld aan uitgeeft, dan zou ik ook echt zonwerend of verduisterend aanraden, in ieder geval voor je slaapkamer :)

Wat heb je trouwens ook een grote tuin! Is de lengte van die zwarte wand/schuur de lengte van je tuin? :oo

Super leuk joh! Veel plezier met je huis nu je eigen maken en houd ons vooral op de hoogte :D

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 22:52

Wauw, wat een gaaf huis! Gefeliciteerd! En qua styling zou ik gewoon lekker pinterest plaatjes bekijken, zo veel leuke ideeën en dan kun je het een beetje voor je zien. Heel veel woonplezier alvast!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-23 05:42

De helft van de schuur is van mij. De andere voor mijn buren, die hebben aan hun kant de deur. De foto vertekend hoor maar ja, de lengte van de schuur is de lengte van mijn voortuin.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 06:59

Ziet er super uit Marlies! :D

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 08:30

Hé Marlies wat gaaf zeg, mooi huis. :D
Over de trap, daar ben ik heel simpel in. In mijn vorige huis had ik deze hoogglans zwart en afgelakt met botenlak. In mijn huidige huis is deze wit. Ik heb nog geen enkele glijpartij gehad en mijn katten ook niet. Eventueel kun je ook alleen antislip strips erop doen, die heeft mijn vader ook in zijn huis. Die heb je op een plakrol, maar ook van rubber.
Ik vind een afgelakte houten trap wel het makkelijkst schoonmaken van kattenharen of een oepskotsje op de trap namelijk. :=

Ik ben heel benieuwd wat je ervan gaat maken. Ik houd van huizen inrichten. :D
Mijn vriend was 3 weken weg voor werk en toen heb ik de huidige woning helemaal klaar gemaakt zonder inbreng van hem. Ik vond het heerlijk. :')

Malle_meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 09:01

Wat een leuk huurhuis heb je zeg, daar kun je echt wel iets moois van maken! Ik ga volgen!