Bullebeest schreef:In een huurhuis kun je maar beperkt aan de slag. Hier ook zeker mee bezig om te kijken wat lukt. Zo ga ik geen investering doen voor zonnepanelen. Blijft het hoogstwaarschijnlijk bij verwarming graadje lager (of 2), tochtstrips, korter douchen, warmere kleren aan in huis, evt radiatorfolie en het bekende gordijn bij de voordeur. Verder hopen dat het niet nog verder verhoogd wordt (ik vrees ervoor)
Ik ben het hier eigenlijk niet zo mee eens.
Dit wordt al snel geroepen, dat het een huurhuis is en dat je maar weinig kunt doen..
Die dingen die je noemt zijn idd makkelijk toe te passen, in elk huis. Maar je kunt echt wel meer doen.
Nee je kunt waarschijnlijk geen warmtepomp plaatsen, maar dit is ook alleen maar vanwege dat er dan waarschijnlijk pijpen in de plafonds aangebracht moeten worden. En trouwens, misschien vind de woningeigenaar of de woningstichting het wel geweldig als je het wel zou plaatsen? Misschien wil diegene er wel aan bijbetalen?
Anyways, dingen zoals een electroboiler plaatsen in een huurhuis is ook wel mogelijk. Je hangt hem gewoon op en je sluit hem aan. Indien je de woning verlaat mogen de volgende huurders hem overkopen, of je neemt hem zelf mee.
Zelfs zonnepanelen zijn vaak nog wel te plaatsen, je moet alleen akkoord van de verhuurder hebben.
Als huurder ben je niet dak-eigenaar, vandaar moet je een verklaring van de verhuurder krijgen. Indien je die krijgt, zijn ze gewoon te plaatsen. Ik heb dit zelf een paar jaar geleden aangevraagd bij mijn toenmalige woningstichting en zij vonden het geweldig.
Dit staat natuurlijk allemaal los van de haalbaarheid, jouw budget, etc, maar wilde het even zeggen.