Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 07:15

Bullebeest schreef:
In een huurhuis kun je maar beperkt aan de slag. Hier ook zeker mee bezig om te kijken wat lukt. Zo ga ik geen investering doen voor zonnepanelen. Blijft het hoogstwaarschijnlijk bij verwarming graadje lager (of 2), tochtstrips, korter douchen, warmere kleren aan in huis, evt radiatorfolie en het bekende gordijn bij de voordeur. Verder hopen dat het niet nog verder verhoogd wordt (ik vrees ervoor)

Ik ben het hier eigenlijk niet zo mee eens.
Dit wordt al snel geroepen, dat het een huurhuis is en dat je maar weinig kunt doen..
Die dingen die je noemt zijn idd makkelijk toe te passen, in elk huis. Maar je kunt echt wel meer doen.
Nee je kunt waarschijnlijk geen warmtepomp plaatsen, maar dit is ook alleen maar vanwege dat er dan waarschijnlijk pijpen in de plafonds aangebracht moeten worden. En trouwens, misschien vind de woningeigenaar of de woningstichting het wel geweldig als je het wel zou plaatsen? Misschien wil diegene er wel aan bijbetalen?

Anyways, dingen zoals een electroboiler plaatsen in een huurhuis is ook wel mogelijk. Je hangt hem gewoon op en je sluit hem aan. Indien je de woning verlaat mogen de volgende huurders hem overkopen, of je neemt hem zelf mee.
Zelfs zonnepanelen zijn vaak nog wel te plaatsen, je moet alleen akkoord van de verhuurder hebben.
Als huurder ben je niet dak-eigenaar, vandaar moet je een verklaring van de verhuurder krijgen. Indien je die krijgt, zijn ze gewoon te plaatsen. Ik heb dit zelf een paar jaar geleden aangevraagd bij mijn toenmalige woningstichting en zij vonden het geweldig.
Dit staat natuurlijk allemaal los van de haalbaarheid, jouw budget, etc, maar wilde het even zeggen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 07:20

Suzanne F. schreef:
In de Eneco app kan je zien wat je verbruik afgelopen winter nu zou kosten. Het contract van mijn moeder liep af in april maar je kan een heel jaar terugkijken en dat zie je nu met de nieuwe tarieven. Best heftig om te zien maar wel interessant, je ziet precies wat het verbruik toen nu zou kosten. Ze gaat proberen elektrisch te verwarmen deze winter. Ben benieuwd.

Dat is ook verwarrend zeg. Hoe moet ik het nu terug gaan kijken of vergelijken hoeveel het was en hoeveel het nu is? 'leuk' om te kijken wat 't nu zou hebben gekost, maar als ik wil controleren kan dst dus niet met de app. Gelukkig krijg ik elek maand overzicht per email....

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 08:25

PSvanLot schreef:
Ik heb het wat onhandig geschreven, excuses, het gaat me ook niet om mensen die het zwaar hebben, er alles aan doen om het hoofd boven water te houden en er op een reële manier naar kijken.

Het gaat me om de mensen die roepen dat alles de schuld is van Rutte, Kaag, D66, enz. Dat niets goed is in NL etc. Als je het allemaal zo barslecht vindt, dan is het op heel veel plekken toch veel beter?

Ik hoop ook echt dat het voor mensen die het moeilijk trekken, en die ken ik helaas genoeg, snel mogelijkheden gaan komen zodat zij het makkelijker gaan hebben., en daarvoor zal er inderdaad vanuit de politiek geholpen moeten worden.

Het is ook de schuld van dit kabinet, ze waren niet voor niets demonsionair.
Bij alles wat ze aanpakken veranderd in een crisis. Op welk gebied dan ook.
Er word niks afgehandeld of de volgende crisis is er alweer. Mensen geld aftroggellen en sinterklaas spelen voor het buitenland, daar zijn ze goed in

elnienjo

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 08:36

Kaag hadden ze uberhaupt nooit op de portemonee mogen zetten, die is te kwistig met geld in het buitenland terwijl ze voor Nederlanders de hand strak op de knip houdt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 08:37

Love it wanneer domme wappies elk topic komen overnemen. <3

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 08:37

jemig joh, moet ieder topic onder jullie begeleiding veranderen in een politiek geladen of racistisch geladen onderwerp? Blijf lekker in de topics die al verziekt zijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 08:40

Nou je hoeft ze geen domme wappies te noemen. Er zit zeker een kern van waarheid in. En niet iedereen die niet achter dit kabinetsbeleid staat is een wappie en hoeft zeker niet dom te zijn.
Ik zie ook Nederland hard achteruit gaan en van crisis in crisis vallen. Stikstofcrisis, huizencrisis, gascrisis, asielcrisis. Er moet iets echt heel anders. En ben het zeker eens dat die asielopvang eens moet stoppen en dat eerst Nederland zelfs eens beter op de rit moet. Er staan veel mensen (deze winter letterlijk) in de kou.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 08:42

Gitana schreef:
Bullebeest schreef:
In een huurhuis kun je maar beperkt aan de slag. Hier ook zeker mee bezig om te kijken wat lukt. Zo ga ik geen investering doen voor zonnepanelen. Blijft het hoogstwaarschijnlijk bij verwarming graadje lager (of 2), tochtstrips, korter douchen, warmere kleren aan in huis, evt radiatorfolie en het bekende gordijn bij de voordeur. Verder hopen dat het niet nog verder verhoogd wordt (ik vrees ervoor)

Dit wordt al snel geroepen, dat het een huurhuis is en dat je maar weinig kunt doen..
Die dingen die je noemt zijn idd makkelijk toe te passen, in elk huis. Maar je kunt echt wel meer doen.
Nee je kunt waarschijnlijk geen warmtepomp plaatsen, maar dit is ook alleen maar vanwege dat er dan waarschijnlijk pijpen in de plafonds aangebracht moeten worden. En trouwens, misschien vind de woningeigenaar of de woningstichting het wel geweldig als je het wel zou plaatsen? Misschien wil diegene er wel aan bijbetalen?

Anyways, dingen zoals een electroboiler plaatsen in een huurhuis is ook wel mogelijk. Je hangt hem gewoon op en je sluit hem aan. Indien je de woning verlaat mogen de volgende huurders hem overkopen, of je neemt hem zelf mee.
Zelfs zonnepanelen zijn vaak nog wel te plaatsen, je moet alleen akkoord van de verhuurder hebben.
Als huurder ben je niet dak-eigenaar, vandaar moet je een verklaring van de verhuurder krijgen. Indien je die krijgt, zijn ze gewoon te plaatsen. Ik heb dit zelf een paar jaar geleden aangevraagd bij mijn toenmalige woningstichting en zij vonden het geweldig.
Dit staat natuurlijk allemaal los van de haalbaarheid, jouw budget, etc, maar wilde het even zeggen.

Het kan misschien wel, maar wàt doe je met zonnepanelen als de volgende bewoners ze niet over willen kopen. Ga je ze er dan echt af laten halen en de hele boel ergens opslaan?

Investeren in een huurhuis doen veel mensen niet, omdat de kans dat je je geld kwijt bent als je toch gaat verhuizen gewoon groot is.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 08:42

Oh nog een! <3

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 08:44

MarlindeRooz schreef:
Love it wanneer domme wappies elk topic komen overnemen. <3

Als jij niet ziet hoe dit land momenteel geregeerd word, waar veel onrust en woede is.
Wie is hier dan dom? Of eerder blind?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 08:45

elnienjo schreef:
Kaag hadden ze uberhaupt nooit op de portemonee mogen zetten, die is te kwistig met geld in het buitenland terwijl ze voor Nederlanders de hand strak op de knip houdt.

Doe dat lekker in een ander topic waar het voor bedoeld is

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 08:52

Gitana, dan was jouw verhuurder een stuk makkelijker. Ik mag geen eens een boiler aansluiten zonder toestemming. Zonnepanelen werden afgekeurd, mocht absoluut niet. Eigenlijk moet ik voor bijna alles toestemming vragen, maar ook hoop dingen die al meteen verboden zijn. Zelfs dakisolatie.

Ik was vooral verbaasd dat ze bijna tegen verduurzaming zijn en ook zelf nog geen plan hebben om er aan te gaan beginnen.
En als er dan wat aan isolatie is, is het niet meer werkend doordat het zeiknat geworden is. Dat wordt niet vervangen, maar de muur af en toe behandeld als er weer schimmel zit. Oplappen ipv oorzaak aanpakken. En schade daardoor moet ik zelf weer oplappen.

Ik lees hier mee om nog tips te vinden, met de politieke discussie sneeuwen die onder. En ik denk dat er heel veel mensen juist daarvoor meelezen of praten. Willen jullie alsjeblieft de discussie in andere topics voorzetten die speciaal daarvoor geopend zijn? Ik ben het ook niet met een hoop eens, maar dat helpt niks op dit moment. Extra gordijn en zelfs iets simpels als niet voor radiator laten hangen zijn handige dingen. Kabinet overal de schuld van geven heeft geen enkel effect

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 08:53

elnienjo schreef:

Strak op de knip? Dacht het niet.
Ze heeft akkoord gegeven om elke bijstandsgerechtigde in NL een eenmalige compensatie te geven van 1300 euro. Ze had het ook niet kunnen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 08:55

Gitana schreef:

Bij sommige corporaties gaat de huur omhoog als je toestemming krijgt voor waardevermeerderende aanpassingen en die laat uitvoeren :+ sweet irony, maarja.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 08:56

Menino schreef:
Bij sommige corporaties gaat de huur omhoog als je toestemming krijgt voor waardevermeerderende aanpassingen en die laat uitvoeren :+ sweet irony, maarja.

Haha die ook. Betaal je alles zelf, gaat huur omhoog door jouw eigen betaalde aanpassingen

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 08:58

purny schreef:
elnienjo schreef:

Ze heeft akkoord gegeven om elke bijstandsgerechtigde in NL een eenmalige compensatie te geven van 1300 euro. Ze had het ook niet kunnen doen.

Tot en met de middeninkomens kunnen straks de energierekning niet meer betalen en die 1300 is voor iemand die van bijstand moet rondkomen maar z'n energierekening verdubbeld ziet worden natuurlijk ook maar 'n pleister op een slagaderlijke bloeding.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 09:07

elnienjo schreef:
purny schreef:

Tot en met de middeninkomens kunnen straks de energierekning niet meer betalen en die 1300 is voor iemand die van bijstand moet rondkomen maar z'n energierekening verdubbeld ziet worden natuurlijk ook maar 'n pleister op een slagaderlijke bloeding.

elnienjo, misschien kun je hier even lekker verder braakselen over Kaag en alles wat er mis is met de nederlandse politiek [NM] Algemeen politiek discussietopic

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 09:09

Het is hier gewoon ontopic. Bijzonder dat er niks gezegd mag worden over de politieke figureren die in gebreke blijven bij deze grootste crisis waar Nederland nu mee te kampen heeft. Hoop dat Omtzigt morgen een doorbraak kan forceren bij het debat in elk geval.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 09:11

On topic: tochtstrips, radiatorfolie, tochtdingen voor de onderkant van de deuren, zijn allemaal dingen die ook in een huurhuis echt kunnen helpen om de stookkosten te verminderen. Grote dingen zijn niet mogelijk helaas, maar ook dit soort kleine dingen houden de warmte in de kamer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 09:14

elnienjo schreef:
Het is hier gewoon ontopic. Bijzonder dat er niks gezegd mag worden over de politieke figureren die in gebreke blijven bij deze grootste crisis waar Nederland nu mee te kampen heeft. Hoop dat Omtzigt morgen een doorbraak kan forceren bij het debat in elk geval.

Nee hoor. TS vroeg om energiebesparende maatregelen. Je druk maken over politiek lijkt me eerder energieverspillend.

Kan een heel eind met je mening meekomen op dit vlak. Desondanks, dit is niet de plek…

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 09:18

Heeft er hier iemand ervaring met die folie voor op ramen? Die je met een föhn aanbrengt?

Ik wilde eerst radiotorfolie en van de ventilatoren eronder, maar ik heb vorig jaar al enorm zuinig gestookt dus dit jaar wil ik ze eigenlijk helemaal niet aandoen. Kan beter aan de tochtstrip enzo gaan dan.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 09:20

Raamfolie mag volgens mij niet op HR glas omdat dat dan kan barsten of zo? Maar op gewoon glas zou het moeten kunnen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 09:23

Boven is nog een gedeelte enkel glas, dus zou vooral voor daar zijn. Beneden heb ik 1 raampartij die kan barsten en dan al eens gedaan heeft. (Meubelstuk dat te dichtbij stond, niet eens ertegenaan) Maar andere ramen zit gewoon plakfolie op tegen inkijk en die zijn nog heel :') Ik denk dat dat glas ook echt minimaal 15 jaar oud is als het niet ouder is. Hoe weet je of iets hr is?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 09:24

Bij mij staat er een soort merkje op de ruit zelf ergens in een klein hoekje.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 09:24

Ga ik even zoeken, dank je wel!

En even kijken of ik oude lampen langzaam kan gaan vervangen voor zuinigere modellen.