Ik eet tussen de middag altijd een paar tomaten, dus vandaag waren mijn eigen gekweekte aan de beurt. En ze zijn echt heerlijk! Biologischer dan dit gaat het niet worden

Nickeltje schreef:Wat een mooie tomaten!
Mijn planten hangen vol, de tomaten groeien hard maar zijn nog lang niet aan oogsten toe...
Ik heb gister wel een tweede kom met doperwten kunnen eten van eigen planten.
En mijn mais planten staan mooi in bloei. Ben zeer benieuwd of ik hier eetbare mais van af krijg of dat er te veel bevruchting is van de voedermais uit het weiland naast mijn tuin.
Ik denk dat je wel eetbare mais krijgt, maar je dan geen maiskorrels moet bewaren om volgend jaar te planten. Ik denk dat je dan wel een twijfelachtige mais kan krijgen.
Mijn andere tomaat is ook nog niet zover hoor. Dat worden ook veel grotere tomaten. Dit is een roma snoeptomaat, die vruchtjes zijn wat kleiner en eerder rijp. Bovendien staat de plant pal op het zuiden dus maximaal zon. Je zag de tomaten verkleuren met de afgelopen warme (hete

En eigenlijk had ik hem al moeten koppen, maar ik vind hem zo leuk met al die kleine tomaatjes dat ik de tomatenspiraal (van 180 cm) verlengd heb met een weide prikpaaltje (tja, paardenvrouw hè