Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stampeltje

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 10:27

Super! Gefeliciteerd!!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 10:35

Gefeliciteerd! Jullie zijn wel een zeldzaamheid in dit topic :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 10:59

Wat leuk! Gefeliciteerd. *\o/* *\o/*

Heel veel woonplezier en woongenot gewenst. En mooie dromen en voorpret over de nieuwe inrichting en mogelijkgheden :D Leuk!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 11:13

Gefeliciteerd, dames!
Het kan dus wel. Houd moed!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 11:17

Gefeliciteerd!! Veel woonplezier beide!

Even een vraagje. Bijna alles wordt overboden en is snel weg (binnen 2 weken max).
Nu staat er een klushuis al weer even te koop. Hoelang staat iets te koop voor jullie (onder) de vraagprijs bieden, ipv over bieden?

Ik zie in het huis erg veel potentie, maar heb nog wel genoeg geld nodig voor de verbouwing. (Hoog) overbieden zit er dus niet in op dat huis.
Kan het natuurlijk altijd proberen, maar wil ook niet bekend staan bij de makerlaar als iemand die onzin biedingen doet. Zo veel makelaars zijn er niet actief hier, dus de kans is groot dat ik later nog met ze te maken heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 11:37

Maar waarom zou de vraagprijs bieden gelijk staan aan een onzin bieding? Als ze dat vinden is de eigen vraagprijs evengoed onzin.

Bij sommige huizen overbieden we flink, omdat we het dat waard vinden. Bij andere overbieden we iets of bieden we de vraagprijs. Omdat het voor ons een fikse overbieding niet waard is. Soms is de vraagprijs gewoon al aan de hoge kant. Maar we snappen in deze markt ook wel, dat eronder bieden zeker kansloos is.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-22 11:39

Als die nog beschikbaar is gewoon bezichtigen en proberen. Niet geschoten altijd mis.
Gewoon bieden naar way je het waard vindt.

Hier al drie weken geen aanbod.. zwaar irritant.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 12:00

Ik heb recent nog onder geboden, huis staat nu weer te koop. Makelaar weet wat ons bod is, dat is wat het ons waard was. Ik bied gerust over maar vooral wat ik het waard vind.
Horsii hier net zo, niets geen aanbod. Dat huis wat we hadden staat er nog steeds net als die ik boven noem. Maar goed de makelaars kunnen ons bereiken denk ik dan.

Gefeliciteerd aan de huizenkopers!
Idinn mag ik een linkje van het huis in Vroomshoop? Ik kom daar uit de buurt en ben nieuwsgierig.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 12:29

Bieden wat jij het waard vind.

We hebben een keer op een klus woning geboden die al 5 a 6 maanden online stond. We hebben er 10.000 op onder geboden. Zijn we niet geworden. Op ons huidige klus woning die ook al 6 maanden te koop stond hebben we 4000 op overboden, die hebben we wel gekregen. Dat huis zagen we echt zitten en was het ons waard. We wilde de kopers laten zien dat we het echt graag wilde hebben... Wetende dat het al maanden online stond hebben we geen 10.000 euro's overboden, dat was het ons toch niet waard. Je moet er toch een beetje geluk mee hebben.

Altijd een bod doen waar jij vrede mee hebt.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 13:52

Idd bieden wat je er voor over hebt en wat je er aan kwijt kan zijn. En in zo’n geval ook even vragen of er al een bouwkundige keuring is geweest

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 19:02

Bedankt allemaal!
We moeten nog wel even wachten dus, over half jaar kunnen we erin.
Maar dat vinden we erg fijn, kunnen we doorsparen en meubels enzo alvast bestellen.
Scheelt weer. :D

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 21:01

SdaphneS schreef:
Bedankt allemaal!
Maar dat vinden we erg fijn, kunnen we doorsparen en meubels enzo alvast bestellen.

Hier ook ruim 10 maanden gewacht. Ik vind het fijn hoor. Rustig alles uitzoeken in huis, sparen en dingen bestellen met lange levertijd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 23:18

SdaphneS schreef:
Bedankt allemaal!

Ideaal juist! Anders natuurlijk als je een urgente reden hebt om te verhuizen. Maar persoonlijk zou ik alle wachttijd tot een jaar prima vinden. Juist fijn om even afscheid te kunnen nemen van het vertrouwde :D :j

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 00:18

Nadeel is als je een hypotheek moet oversluiten, overbruggingshypotheek en dat soort dingen

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 01:01

Wij vinden het ook fijn. Wij komen uit een huurwoning, dus geen gedoe met huis verkopen etc. Enige lastige is dat een hypotheekaanvraag vaak maar 3 maanden geldig is en we daar dus extra kosten maken, maar nu natuurlijk een lage rente willen. Dus wel willen aanvragen.

naomi_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 01:38

En op zich zijn die kosten ook te overzien, die wegen niet op tegen tien of twintig jaar meer rente betalen, althans in onze situatie is dat zo. Door een foutje hebben wij ook moeten verlengen maar wel de lage hypotheekrente kunnen houden.

Het nog even kunnen sparen en alvast op je gemak kijken voor spullen is écht heeeeeerlijk! Gefeliciteerd en veel plezier ook!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 09:29

Precies.
Wij vonden het ook helemaal prima. Bedankt! :)

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 10:17

Er zijn hypotheek verstrekkers die dat kosteloos doen. Wij moeten een jaar wachten voordat we ons nieuwe huis kunnen betrekken.nog 3,5 maand te gaan, schiet eindelijk op.

Geen rare fratsen met de hypotheek met verlenging provisie die best behoorlijk kan oplopen qua bedrag. Als over 3,5 maand de rente is gestegen, betalen we de rente van tekenen offerte, als de rente is gedaald, krijgen we de nieuwe rente.

Vond ik een prima deal

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 10:46

Dat vroeg ik me inderdaad weleens af, hoe dat zit als je een huis gekocht hebt maar pas een paar maanden later de overdracht van je eigen huis hebt. Dan kan je dus een overbruggingshypotheek krijgen? Is dat kostbaar? En andersom is natuurlijk niet handig, als je eerst je huis uit moet en pas een paar maanden later de sleutel van je nieuwe huis krijgt. Dan moet je ergens in een caravan gaan zitten en je spullen opslaan. :')

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 10:50

Ik vind het inderdaad niet heel goedkoop. Ik moet 1,5 maand overbruggen en betaal dan oude en nieuwe hypotheek en nog een deel overbruggingshypotheek voor het deel dat pas vrij komt op het moment dat de overdracht plaatsvindt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 10:52

Fitzroy schreef:
Ik vind het inderdaad niet heel goedkoop. Ik moet 1,5 maand overbruggen en betaal dan oude en nieuwe hypotheek en nog een deel overbruggingshypotheek voor het deel dat pas vrij komt op het moment dat de overdracht plaatsvindt.

Dat snap ik niet zo goed. Je betaalt je oude hypotheek tot de overdracht toch? En je nieuwe gaat in op het moment van overdracht van de nieuwe? Waar is dan de overbrugging voor?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 10:59

Voor het deel geld dat je nog niet hebt uit de overwaarde van je huis. Stel, je huis levert 4 ton op. Je hebt een hypotheek van 2 ton. Voor het nieuwe huis heb je ook een hypotheek van 2 ton maar die resterende 2 ton die je uit de verkoop nog in je nieuwe huis wil stoppen heb je nog niet. Daar betaal je dus die overbruggingshypotheek voor.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 11:01

Fitzroy schreef:
Voor het deel geld dat je nog niet hebt uit de overwaarde van je huis. Stel, je huis levert 4 ton op. Je hebt een hypotheek van 2 ton. Voor het nieuwe huis heb je ook een hypotheek van 2 ton maar die resterende 2 ton die je uit de verkoop nog in je nieuwe huis wil stoppen heb je nog niet. Daar betaal je dus die overbruggingshypotheek voor.

Oh zo. Dus je kan dan een aantal maanden best hoge kosten hebben.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 13:53

Vooral met over brugging kan dat dan heel ongunstig zijn? Wij huurde dus hier maakte het niet uit.

Hier zitten we bij florius en daar hadden we 1 jaar de tijd. Hoefden niks contant te betalen en onze rente stond ook vast. Sommige aanbieders hadden een variabele rente die mee kon stijgen namelijk of dat je een boete betaalde. Hier zaten we voor 30 jaar vast met 1.67 procent rente. Nou dikke prima. Zal vast wel iets lager zijn geweest anders maar ik wilde zekerheid en het was sowieso laag.

De hypotheek adviseur gaf aan dat we ook de koop overeenkomst konden tekenen en dat we dan later de hypotheek aan zouden vragen. Dan is het wel een risico natuurlijk mocht er iets gebeuren in die tijd dat je die hoge boete betaald als het niet lukt om dan de hypotheek rond te krijgen. Hij wilde alle opties eerlijk doornemen met risico's en aangezien wij allebei vast werk hadden in de zorg durfde hij dat wel aan voor 4 maanden.

Maargoed ik wilde zekerheid haha.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 16:29

Plus dat je nu niet wilt wachten met een hypotheek aanvraag omdat de rente gewoon echt aan het stijgen is.
Dan betaal ik liever extra om de lage rente te behouden, omdat dit op langere termijn gewoon veel meer scheelt.