Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 10:55

fjordjes schreef:
Hoe kun je het lekker laten ruiken in je auto? Heb geen airco maar soms ruikt het niet zo fris, je weel wel, hond en paard enzo.

Goed stofzuigen en ik ben wel tevreden met de geurbalkjes van Rituals.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 10:57

fjordjes schreef:
Hoe kun je het lekker laten ruiken in je auto? Heb geen airco maar soms ruikt het niet zo fris, je weel wel, hond en paard enzo.

Wat Lenor geurparels onder je matten verstoppen.

fjordjes

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 11:00

Stofzuigen heb ik pas gedaan maar blijft muffig ruiken. Ik ga die geurkorrels eens proberen.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 11:12

Ik volg jullie al een tijdje en was daarnet bij de action. Ik heb twee glasdoeken meegenomen en direct getest op mijn binnendeuren en de achterdeur met hondenneuzen. Geweldig! Voor €0,59 per stuk kan je niet tobben! *\o/*

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 11:25

Die glasdoeken klinken echt te mooi om waar te zijn! :o Na het lezen van al jullie goede verhalen wil ik het toch ook eens proberen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 11:28

fjordjes schreef:
Stofzuigen heb ik pas gedaan maar blijft muffig ruiken. Ik ga die geurkorrels eens proberen.

Na het stofzuigen een sopje maken en je dashboard, stuur etc schoonmaken. Daarna een ander sopje maken en daar klein scheutje wasmiddel en paar druppels Wasparfum indoen en je stoelen/banken hiermee schoonmaken. Dan volgt een paar spuitjes luchtverfrisser, interieurspray. Kan ook paar spuitjes parfum zijn.
Dan moet het echt al lekker ruiken.
Als dit nog niet helpt dan hang je in het rooster een geurdingetje neer van Ambi pur of Lampe Berger.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 11:38

lieke2 schreef:
PSvanLot schreef:
Volgens mij heb ik er ook van de Action. Heb ze allemaal ooit gekregen denk ik, kan me niet herinneren dat ik ze ooit zelf gekocht heb.

Ik moet nu nog zoeken naar goede geurstokjes voor op de wc. Had er van de Action en die hadden echt een super geur. Nu andere en die ruiken gewoon naar niks.
Wil geen dure stokjes zetten, we komen maar zo weinig op de wc ;)

Weet jij zo nog van welk merk deze waren?
:o

Nee helaas. Nu weer andere meegenomen die naar niks ruiken.
Zag dat de AH vanaf maandag geurstokjes heeft 1+1. Van Airwick. Denk dat die wel oké zijn?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 11:40

Suzanne F. schreef:
fjordjes schreef:

Na het stofzuigen een sopje maken en je dashboard, stuur etc schoonmaken. Daarna een ander sopje maken en daar klein scheutje wasmiddel en paar druppels Wasparfum indoen en je stoelen/banken hiermee schoonmaken. Dan volgt een paar spuitjes luchtverfrisser, interieurspray. Kan ook paar spuitjes parfum zijn.
Dan moet het echt al lekker ruiken.
Als dit nog niet helpt dan hang je in het rooster een geurdingetje neer van Ambi pur of Lampe Berger.

Dat klinkt als een geweldig lekker ruikende schoonmaak haha.
Ik moet een deze dagen nog ergens tijd maken om auto schoon te maken, maar ik ben bang dat ik alleen maar aan het rennen ben vandaag en morgen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 11:42

Mandyy schreef:
Die glasdoeken klinken echt te mooi om waar te zijn! :o Na het lezen van al jullie goede verhalen wil ik het toch ook eens proberen.

Goed hè! Ze werken top. Heb er nu 3 van Action. Schoonmaken van glaswerk wordt ineens leuk haha.
Gisteren mijn witte keuken ermee gedaan. Zo fijn gewoon met een doek ipv alles na poetsen.

Heb gister ook de Izi doek binnen gekregen. Had er eentje besteld. Materiaal lijkt niet anders en dan ben je met €0,59 toch een stuk goedkoper uit!

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 11:47

Heb nu pas de geurstokjes van rituals ontdekt (nooit eerder stokjes in huis gehad), maar mén, wat is dat lekker als je binnenkomt <3 .

Ga maar gewoon wat testen denk ik. Airwick hebben ze ook bij action dacht ik? Of alleen in de kaarsen?

Zo ook nog eens naar die glasdoeken. Maken jullie wel het oppervlak eerst nat en dan met die doek droogwrijven? Dank voor het vergelijk ook!

Even een niet thuis schoonmaak vraag :o ik ben de lederdoekjes van de action kwijt, weten jullie of ze ze nog hebben?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 11:49

€ 0,59 is echt een koopje!
Ik zet de doeken op m’n Action lijstje.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 12:05

lieke2 schreef:
Heb nu pas de geurstokjes van rituals ontdekt (nooit eerder stokjes in huis gehad), maar mén, wat is dat lekker als je binnenkomt <3 .

Ga maar gewoon wat testen denk ik. Airwick hebben ze ook bij action dacht ik? Of alleen in de kaarsen?

Zo ook nog eens naar die glasdoeken. Maken jullie wel het oppervlak eerst nat en dan met die doek droogwrijven? Dank voor het vergelijk ook!

Even een niet thuis schoonmaak vraag :o ik ben de lederdoekjes van de action kwijt, weten jullie of ze ze nog hebben?

Ik vind de rituals te door voor op de wc. Kom er zo weinig haha.

Bedoel je de bruine pakjes met doekjes? Die zijn er nog. Ideaal voor je tuig met warm weer en zwetend paard, of snel over je laarzen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 12:10

Ceetje_bokt schreef:
Ik volg jullie al een tijdje en was daarnet bij de action. Ik heb twee glasdoeken meegenomen en direct getest op mijn binnendeuren en de achterdeur met hondenneuzen. Geweldig! Voor €0,59 per stuk kan je niet tobben! *\o/*

Ik denk dat ik ook maar eens een stel aanschaf :D.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 12:12

_San87_ schreef:
Ceetje_bokt schreef:

Duidelijk tegen mijn vriend gezegd: dit zijn GEEN vaatdoeken

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 12:23

lieke2 schreef:

Ik vrees dat ze ze niet meer hebben.
Ben ook al maanden aan het kijken. Maar vang steeds bot helaas.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 12:24

Ik heb ze nu ook gekocht...

Trouwens even een update van mijn gemolesteerde wc bril :')
Tip van een vrouwtje van mijn stal:
Papje van groene zeep, citroensap en een klein beetje bakingsoda. Goed er in wrijven (niet schuren).
En even laten intrekken.

Daarna was hij echt weer een heel stuk witter.
Ga wel een nieuwe kopen, want spierwit is het nu niet... maar ik denk dat het nu niet eens op valt als je het niet weet.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 12:27

c_alsemgeest schreef:

Papje van groene zeep, citroensap en een klein beetje bakingsoda. Goed er in wrijven (niet schuren).
En even laten intrekken.

Ga wel een nieuwe kopen, want spierwit is het nu niet... maar ik denk dat het nu niet eens op valt als je het niet weet.

Dat ga ik ook eens proberen want zag bij mij ook een licht geel randje op de wc bril. Hoe had je de verhoudingen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 12:27

PSvanLot schreef:
_San87_ schreef:

:))!

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 12:29

Ik ben ook een hele grote fan van die Action doeken (en dyson stofzuiger) die ik deze week gekocht heb.
Ik ben nogal gemakkelijk en heb mijn ramen gewassen met een allesreinigerspray van de AH. Eerst met een doek mijn ramen wassen en vervolgens met een droge doek er over heen. Lekker snel en alle ramen streeploos schoon.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 12:30

PSvanLot schreef:

Mijn man had mijn dure glasdoek meteen weggegooid met de mededeling dat hij geen bacteriën doekjes in huis wilde :') -O-

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 12:34

PSvanLot schreef:
c_alsemgeest schreef:

En even laten intrekken.

Dat ga ik ook eens proberen want zag bij mij ook een licht geel randje op de wc bril. Hoe had je de verhoudingen?

Ja bij mij was dat door mijn fanatieke man die de O2 glorix lekker had in laten trekken :')

Water en groene zeep 1/1
Had een soepkommetje vol ongeveer.
Citroen 1 helemaal uitgeknepen
1 tl bakingsoda.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 12:34

Morrie schreef:
PSvanLot schreef:

Mijn man had mijn dure glasdoek meteen weggegooid met de mededeling dat hij geen bacteriën doekjes in huis wilde :') -O-

Hij lijkt op mij… ik vind ze ook verschrikkelijk.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 14:53

Ik doe mee! Heb net 2 glasdoeken bij de Action meegenomen.
Het viel me op dat de ene kant ruiger is en de andere kant gladder. Zou dat verschil maken?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 17:29

c_alsemgeest schreef:

En even laten intrekken.

Is maar één oplossing voor, een zwarte wc bril :j
Ik ben heel erg op de wc bril, vind het zo goor als die vies is!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 17:34

Ik koop regelmatig een nieuwe… vind dat ook zo snel vies. Kunststof kan toch niet schoon blijven eigenlijk..