Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 20:39

moonsparkle schreef:
Blij dat ik binnenkort het geld krijg van de energie jaarrekening *\o/* ga er gelijk weer een stukje van de hypotheek mee aflossen.

Helaas moet dit jaar de badkamer gedaan worden... Daar kijk ik echt tegenop -O-heb het pas 5 jaar uitgesteld :') maar er is vanalles stuk

@zonnebloem wat ontzettend balen zou dat zijn, hoop dat het goed komt

Wat is je energie jaarrekening?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 20:46

Ik betaal altijd veel te veel voor de energiekosten zodat ik eens per jaar een mooi bedrag terug krijg :') je zou ook dat bedrag elke maand kunnen sparen, maar zo weet ik zeker dat ik ook nooit hoef terug te betalen en dat je eens per jaar extra blij bent, haha

PSvanLot

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 20:48

a oke! Dan krijg je wel heel erg veel terug als je er op je hypotheek op kunt aflossen!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 20:52

Met mijn hypotheek mag ik gelukkig al vanaf 250,- aflossen

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 20:52

Hier is dat ook elk jaar zo'n 800 euro terug van de energie. Straks met een huis ipv appartement zal het wel minder worden. Maar hebben wel zonnepanelen. Dat scheelt.

fjordjesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 20:56

Vanaf morgen begin ik met de potjes, althans zo staat het ingesteld. Ik ben benieuwd

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 21:05

800 is veel per jaar! Hier ongeveer 250 per jaar terug.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 21:06

Wij kregen vorige keer 600 euro terug. Ik vind het altijd wel een leuk spaarpotje.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 21:08

Zeker een mooi spaarpotje! Ik kijk iedere maand even op de site om te zien hoe we er voorstaan qua verbruik.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 21:09

PSvanLot schreef:
800 is veel per jaar! Hier ongeveer 250 per jaar terug.

Ja zeker. Betaal 140. Verbruik is denk ik 80 maar ook vaak welkomstbonus van 200 euro.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 21:28

Ik betaal 150, voor een gezin van 4 met een huis uit '68 waar van 3 kanten geen buren zijn. Wind etc heeft hier behoorlijk vrij spel, maar hebben redelijk gerenoveerd toen we hier 4 jaar geleden in kwamen.

En probeer idd ieder jaar te switchen voor de korting!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 21:39

Het wordt nog vager.
Vandaag zag mijn man hem op zijn werk en kwam hij met het volgende. Hij importeert die auto's via iemand anders en daar is dat geld naartoe gegaan.
Nu is de rekening van degene geblokkeerd door de bank... Dus geen geld en geen auto. Degene zou bezig zijn met het aanleveren van stukken om de blokkade op te heffen. Geen zuivere koffie dus en geen idee of het echt waar is.
Er schijnt nog een andere collega van mijn man te zijn die nu ook op auto/geld terug zit te wachten.
Echt om te janken dit!

@energierekening: wij krijgen meestal zo'n 300 euro per jaar terug.
We zijn met zijn 5en en betalen 200 per maand.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 21:45

Balen zeg, ik weet niet hoe het gelopen is, maar waarom is het geld overgemaakt voor de auto fysiek gezien is? Dat lijkt me sowieso al een beetje dubieus. Ik zou zo snel mogelijk aangifte, want dit klinkt echt niet zuiver.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 21:47

Dan kun je toch samen naar de politie gaan? Dit laat je toch niet zomaar gebeuren?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 21:51

Ik stap elk jaar over via gaslicht.com
Krijg je nog een bonus ook.
In mijn oude huis betaalde ik voor 38m2 120 euro. Kreeg dan wel geld terug.
Nu betaal ik voor 55m2 71 euro. Maar het huis is een stuk warmer dan mijn oude huis.
Mijn hoogste eindafrekening was 1100 euro met 270 welkomstpremie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 22:08

zonnebloem18 schreef:
Balen zeg, ik weet niet hoe het gelopen is, maar waarom is het geld overgemaakt voor de auto fysiek gezien is? Dat lijkt me sowieso al een beetje dubieus. Ik zou zo snel mogelijk aangifte, want dit klinkt echt niet zuiver.

Het gaat om een import auto, die bekijk je doorgaans niet.
Mijn man gaat op zoek naar de collega die ook op een auto wacht zodat we hopelijk samen actie kunnen ondernemen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 22:14

Bijzonder ook dat je je collega zo durft op te lichten!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 23:10

De energierekening is ook een leuk spaarpotje als je dat goed doet.. ideaal! Dat hebben wij dan weer niet. Wij betalen de huur exclusief en dan 1x per jaar de afrekening voor gwl. Sparen wel maandelijks zelf in een potje. Maar met thuiswerken even de vraag of dat bedrag hoog genoeg was. In principe is dat dan evt ons extraatje, als er wel wat in over blijft. Maar voelt toch anders :+

Dit weekend ook m'n belastingaangifte maar eens indienen. Moet wel wat terug betalen. Maandag op werk even achteraan gaan, geen zin als dat dit jaar weer is. Vorig jaar was het nog erger, dus gaat de goede kant op ..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 23:15

Ik had vandaag ruim 24 euro bonus. Wil wel weer beginnen met sparen, eerst mijn huur af laten schrijven, dan denk ik weer starten met 100 euro naar de spaar per maand.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 01:01

Sorry zonnebloem ik begrijp er echt niets van.
35000 euro.
Voor de meeste mensen 23 á 15 netto maandlonen. Twee jaar werken en niets uitgeven. En dan zo’n rust. Of jullie ondernemen vanalles dat je hier niet deelt (begrijpelijk) of ik ben echt niet mee.
En voor dat geld zou ik echt elke auto willen zien. Of het zou een bedrag moeten zijn dat ik niet zou missen als het weg was.
Sorry voor de harde post maar ik snap het gewoon echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 08:18

poes schreef:
Sorry zonnebloem ik begrijp er echt niets van.
35000 euro.
Voor de meeste mensen 23 á 15 netto maandlonen. Twee jaar werken en niets uitgeven. En dan zo’n rust. Of jullie ondernemen vanalles dat je hier niet deelt (begrijpelijk) of ik ben echt niet mee.
En voor dat geld zou ik echt elke auto willen zien. Of het zou een bedrag moeten zijn dat ik niet zou missen als het weg was.
Sorry voor de harde post maar ik snap het gewoon echt niet.

Zo gaat dat bij importeren, je ziet een auto op een Duitse dealer site staan en vervolgens wordt de import in gang gezet.
Een Duitse auto is (wanneer je hem daadwerkelijk krijgt dan) een stuk goedkoper dan dezelfde auto in Nederland.
Ik had ook liever zelf gaan kijken en checken op schades, maar dat gaat niet.
We zijn niet rustig hoor want vrijwel al het spaargeld is op en we hebben toch wel een tweede auto nodig, maar er is weinig wat we kunnen doen momenteel.
Aangifte ja, maar tegen wie? Dat geld staat op rekening van iemand waarvan we geen idee hebben wie het is en aangezien we geen contract of iets hebben denk ik dat we weinig poot hebben om op te staan.
Daarom bewaren we het app contact in ieder geval en ga ik rechtsbijstand bellen.
Die auto gaan we sowieso niet krijgen, maar ik hoop toch echt mijn geld wel terug te krijgen... Maar met een geblokkeerde rekening is dat erg lastig.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 08:33

Dat is van horen zeggen hé, dat die rekening geblokkeerd is. Aangifte tegen je eerste contact persoon in ieder geval. Lekker boeiend dat dat een collega is. Misschien zelfs wel tegen de baas zeggen. Ik zou echt alles uit de kast trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 08:45

Aangifte tegen met wie er contact was. Van wie die bankrekening is, dat is heel jullie probleem niet. Echt ga naar de politie. Ga niet zelf invullen of je wel of geen poot hebt om op te staan.

Wel bewondering dat je bij zo'n bak geld zo op gemak kan blijven. Ik had echt zodra ik het door had de politie, rechtsbijstand en iedereen waarvan ik denk de contactpersoon te kennen gebeld.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 09:36

Maar hij is dus via een dealer gekocht, niet particulier? In dat geval zou ik meteen naar die dealer toe rijden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-21 18:58

Wat een ellende Zonnebloem ik begrijp dat je man dit zo geregeld heeft? Met 35.000 Euro van jullie gezamenlijke spaargeld? Het klinkt hier ook hard maar hij mag dat nooit doen zonder jouw toestemming, dus dan heb je daar wel mee ingestemd.
Ik heb er nog nooit van gehoord dat je zo een auto koopt. Dat import verhaal leuk maar dan nog maak je het geld pas over als je de papieren in orde hebt.
Heel veel sterkte dat wel want als dit echt zo is zoals jij het beschrijft zijn jullie wellicht slachtoffer van complete naïviteit en iemand die daar goed misbruik van maakt.
Andere collega die hetzelfde zegt te hebben gehad kan onderdeel zijn van het complot trouwens. Weet jij veel hoe die lijnen lopen... Heb geen advies anders dan al gezegd is. En hoe dan ook is zou echt never nooit niet 35.000 Euro overmaken zonder iets in handen... sorry -O- Of is het zwart verdiend geld? Dat zo weggesluisd wordt? Dat kan ook nog bedacht ik me. Dat jij dat niet weet of zoiets? Wat een vaag gebeuren zeg...
En vage verhalen van geblokkeerde rekeningen... pffff ....

Ik weet wel dat een kennis van me ooit iets dergelijks heeft gehad met kopen van een parkeergarage. Heeft haar geld nooit meer teruggezien.