Tiggs schreef:Snorlex, ik ben een paar jaar ouder dan jij, maar volgens mij was het in mijn tijd echt al wel bekend dat je studieschuld van belang was bij het aanvragen van een hypotheek? Ik wist het in ieder geval bij mijn afstuderen al (2010) en daarvoor volgens mij ook.
Ik dacht dat het rond 2012 speelde maar kan ook niet goed terughalen wanneer het nu echt ‘een ding’ werd. In ieder geval waren er een aantal die toch minder enthousiast waren over de uiteindelijke hoogte van de studieschuld (en de noodzaak van de uiteindelijke hoogte). Of in ieder geval het besef welke invloed de schuld daadwerkelijk had. Daarbij natuurlijk ook dat het maximale hypotheekbedrag ten opzichte van de waarde steeds verder daalde.
Ik vind dat je absoluut het beste uit je studie/studententijd moet halen. En ook ik heb geleend toen ik stage ging lopen en nog maar 1 dag in het weekend werkte omdat ik het in die periode anders niet redde. Maar de hoogte van sommige studieschulden; achteraf misschien wat onnodig. Maar dat is mijn mening. Ik heb dan ook mijn schuld zo snel mogelijk afbetaald. Dat voelde voor mij goed.