Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Re: Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 12:59

Voor mij niet rendabel, maar ik woon boven een winkel centrum met 2 supermarkten, een groenteboer, slager, een kaasboer, een viswinkel en banketbakkerij. Daarnaast nog een snackbar, doner kebab zaak en een domino’s.
Verder natuurlijk nog andere winkels maar bovenstaande voor de voedselboodschappen.
Alles in 1-2 minuten bereikbaar :+

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 13:02

Morrie schreef:
Picnic is hier net begonnen, ik sta nr. 2000 op de wachtlijst :')

Ik ben ooit op plek 8000 begonnen, het heeft even geduurd.
Ze komen hier nu 2 keer per dag, maar zelfs dan moet je er echt snel bij zijn. Ik heb ze juist gekozen omdat je een dag vtv nog kon bestellen. Ga nu dus maar weer zelf naar de winkel elke dag..

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 13:08

Sky schreef:
Morrie schreef:
Picnic is hier net begonnen, ik sta nr. 2000 op de wachtlijst :')

Ik ben ooit op plek 8000 begonnen, het heeft even geduurd.
Ze komen hier nu 2 keer per dag, maar zelfs dan moet je er echt snel bij zijn. Ik heb ze juist gekozen omdat je een dag vtv nog kon bestellen. Ga nu dus maar weer zelf naar de winkel elke dag..

Oh hier gaat het gelukkig weer beter de laatste weken! Zal tegen kerst wel weer anders worden.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 13:15

ik woon op spuugafstand van een kleine COOP, maar ik ben al sinds maart in geen enkele winkel geweest i.v.m. corona. Ik loop behoorlijk risico. Ik kom dus echt nergens, behalve bij droog weer een rondje fietsen.
Bezorgbundel van AH was een uitkomst voor mij.

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 13:33

Ik denk dat dat wellicht het verschil is. Ik had al ver voor Corona die bundel en kon fijn iedere week kiezen wanneer ik mijn boodschappen wilde. In maart/ april kon ik er nog begrip voor opbrengen dat het moeilijk liep. Maar nu wil ik gewoon dat ze hun zaakjes op orde krijgen en weer de service die ik gewend ben. Het gaat mij meer om gemak dan om rendabel, en dat heb ik niet als ik de hele tijd opnieuw in die app moet speuren voor vrijgekomen bezorgslots, of er inmiddels geen storing meer is etc.
Maargoed altijd nog meer gemak dan een kar door een supermarkt duwen hoor. En ik vind die koopzegels via de app een uitkomst. Dat wilde ik nooit maar nu is het volledig digitaal en waar krijg je nog 6% rente? Nergens.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 13:45

Ineke2 schreef:
Voor mij niet rendabel, maar ik woon boven een winkel centrum met 2 supermarkten, een groenteboer, slager, een kaasboer, een viswinkel en banketbakkerij. Daarnaast nog een snackbar, doner kebab zaak en een domino’s.
Verder natuurlijk nog andere winkels maar bovenstaande voor de voedselboodschappen.
Alles in 1-2 minuten bereikbaar :+

Jij stapt uit bed, wandelt naar de supermarkt beneden, koopt je ontbijt, wandelt naar boven.
Gaat aan je ontbijt zitten...
Heb je de ochtend gymnastiek gehad en je hebt je ontbijt vers gehaald.

Das wel makkelijk! Zeker als je iets vergeten bent!
(Stiekem jaloers)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 13:50

Ja dat zou zeker kunnen inderdaad, want zelfs op zondag zijn de supermarkten sinds Juni van 9 tot 18 uur open O:)

Gisteren heb ik om 17:30 uur boodschappen gedaan. Er waren maar een paar andere klanten in de winkel. Ik kies dus expres erg rustige momenten uit.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 14:27

Morrie schreef:
PSvanLot schreef:
Laten veel mensen hier hun boodschappen bezorgen?

Ja, sinds maart. We zagen de bui al hangen en hebben toen meteen een bezorgabonnement genomen.

Wij ook. :j

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 08:41

Gister voor ongeveer een euro avondgegeten *\o/*

40g risotto - 12.4 cent
Champignons - 50 cent in de aanbieding
Vivera speckjes - 30 cent (heb ingeslagen toen het alle vivera voor 9o cent was)
Bouillon - 5 cent
Ui - 14 cent

€1,11.4
Ik krijg max 1/2 portie zetmeel op, dit is al enorm proppen zegmaar. Voor een 'normale'portie kan je de risotto verdubbelen (en ik vond de groenten ook een beetje karig maar ik hou van groenten) en dan kom je uit op €1,23.8 wat nog steeds echt goedkoop is. :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 09:53

Netjes!

Paddestoelrisotto maak ik ook graag inderdaad, ook voor familie etentjes enzo. Lekker goedkoop, en toch heel luxe. Ik roer er meestal nog wat edelgist doorheen voor de kaassmaak :9

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 10:20

Netjes CastaMickey! Risotto vind ik ook heerlijk!

Gister een tgtg box gehaald bij de bakker, heel erg tevreden voor 5 euro :)

Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 10:30

Nog een tip: bij de AH gaan de AH Basic pasta’s schijnbaar eruit. Ze liggen hier in de uitverkoopbakken met 35% korting.
Afbeelding
50 cent voor een zak pasta is niet veel, dus meteen wat ingeslagen :D
Houdbaar tot 2023 (and beyond)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 10:36

Waarom gaat de AH basic pasta eruit! :wow:

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 10:40

AnoukWelsh schreef:
Puur uit interesse, hoeveel geven jullie gemiddeld uit aan boodschappen per maand.

Ik woon samen met mijn vriend, ik doe de boodschappen en nu ik het uitreken ben ik gemiddeld €350 per maand kwijt...
Dit vind ik toch best veel!
Is dit een beetje gebruikelijk, hoeveel geven jullie ongeveer uit?

Ik vind het normaal geld voor 2 personen, soms ben ik dat kwijt in mijn uppie. Zeker als je nog wat bezoek hebt gehad ofzo. Het kan goedkoper maar als je gewoon merkspul pakt en goed spul dan kom je snel aan 350 euro.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 12:34

Waarschijnlijk een andere verpakking ofzo.
Vaak zie je gaat uit het assortiment en dan ineens is ie er weer maar dan is de verpakking iets anders of noem het maar op.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 14:20

Hier nog tgtgbox van de slager die heeft ook kantklare maaltijden die lekker zijn en dat zijn ruime 1 pers porties
4xmaaltijd
bakje eiersallade
3 x cordonbleu
En bakje kipstukjes ( gekruid en gaar)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:39

Oké jongens ik vind dit echt leuk :') ik ben echt van alles aan het berekenen en aan het bekijken hoe goedkoop ik kan eten op een dag. Zit voor nu aan de 2 euro en dat is ontbijt, lunch, sultana & een hele bak alpro kwark (heb al flink gesport vanochtend) & alpro chocomel.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 08:54

CastaMickey schreef:
Oké jongens ik vind dit echt leuk :') ik ben echt van alles aan het berekenen en aan het bekijken hoe goedkoop ik kan eten op een dag. Zit voor nu aan de 2 euro en dat is ontbijt, lunch, sultana & een hele bak alpro kwark (heb al flink gesport vanochtend) & alpro chocomel.

Haha ja je word haast vanzelf erin meegetrokken in de uitdaging hé :D

Helaas ga ik vanaf Januari behoorlijk dalen in inkomen, dus zal ik wel moeten bezuinigingen. Ben daar uiteraard nu alvast mee bezig.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 09:24

Had van de week boerenkool gemaakt, kostte ongeveer 5,10 (bij lidl) en daar haalde ik 5 porties uit. Zo hebben we met z'n 2en 2 dagen voor 1,02 gegeten en hebben we nog een portie voor 1 persoon in de vriezer.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 21:48

Door dit topic en het weer bewuster omgaan met mijn boodschappen-budget, was ik ook geïnspireerd om mijn bankzaken weer wat onder de loep te nemen. ben benieuwd of het zijn vruchten gaat afwerpen!

in ieder geval dit weekend weer boodschappen doen voor E30. Moet wel lukken denk ik.....heb nog het een en ander in de koelkast liggen....

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 15:18

Ik ga straks het topic doorlezen want ik lees ook veel tips. Ik heb een gezin van twee volwassenen, zoon van 5 in nachtluiers en tweeling van 2 volledig in de luiers. Ik hield mijn uitgaven nooit bij en zat denk ik op 700,- per maand aan boodschappen. Sinds kort bedenk ik van te voren wat we gaan eten. Ik maak een sport van gezond en gevarieerd boodschappen doen, het streven is 500 per maand.
Ik zit op 350-400 per maand, inclusief luiers, wasmiddel, snacks, tussendoortjes. Hopelijk houden we dat nog even vol :D

Ik heb heel veel aan de video’s van Jordan Page, dat is de Amerikaanse koningin van krenterigheid:+ met maar liefst 8 kinderen haha

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 16:51

FleurVP schreef:
Ik denk dat dat wellicht het verschil is. Ik had al ver voor Corona die bundel en kon fijn iedere week kiezen wanneer ik mijn boodschappen wilde. In maart/ april kon ik er nog begrip voor opbrengen dat het moeilijk liep. Maar nu wil ik gewoon dat ze hun zaakjes op orde krijgen en weer de service die ik gewend ben. Het gaat mij meer om gemak dan om rendabel, en dat heb ik niet als ik de hele tijd opnieuw in die app moet speuren voor vrijgekomen bezorgslots, of er inmiddels geen storing meer is etc.
Maargoed altijd nog meer gemak dan een kar door een supermarkt duwen hoor. En ik vind die koopzegels via de app een uitkomst. Dat wilde ik nooit maar nu is het volledig digitaal en waar krijg je nog 6% rente? Nergens.

Maar je kan ze niet inwisselen wanneer je besteld.. dat vind ik echt heel raar, want in de winkel kan je er wel mee afrekenen. Heb dus ondertussen drie boekjes vol maar moet naar de winkel om uit te laten betalen. Zit je weer met contant geld..

Hmm, doe hier goede ideeen op, die champignon risotto klinkt goed!

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 17:32

Nee klopt dat is irritant. Maar heel soms kom ik nog weleens in een winkel en dan laat ik alles uitkeren. Dan gaat het contant geld gewoon in een lade totdat ik het een keer nodig heb. In de zomer hebben we het mee op vakantie genomen.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 22:08

Dat is netjes zeg Sirius. Goede besparing zo zeg!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 22:11

De laatste maanden ongeveer 250 euro per maand. Voor 1 persoon. Veel te veel, moet ik z.s.m. wat aan doen dus ik ga dit topic doorlezen voor tips :o