Ontspullen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 12:59

Ik heb net ontdekt dat 'the container store', de grootste Amerikaanse retailer van opruim-oplossingen ook verscheept naar Nederland... Zodra ik mijn nieuwe huis heb wordt dit n hele grote order!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 13:20

Wat gaaf dat wist ik helemaal niet. Ik loop daar altijd kwijlend rond omdat ze zoveel handige dingen hebben.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 13:21

Ik ben van plan om in April/mei een bestelling te doen, dus tegen die tijd zal ik weleens inventariseren of er meer mensen mee willen doen :D

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 13:26

Ik ben altijd bang dat er veel kosten bij komen als ik van buiten de EU bestel.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 13:33

Als je het met een aantal mensen kunt delen denk ik dat het wel meevalt.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 13:34

Vjestagirl schreef:
Ik ben van plan om in April/mei een bestelling te doen, dus tegen die tijd zal ik weleens inventariseren of er meer mensen mee willen doen :D
Gezien de douane ben je waarschijnlijk beter af als je alleen voor jezelf besteld en de verzendkosten voor lief neemt.

Wij gaan straks bij Ikea een kastje halen en twee nieuwe ladekasten voor naast het bed. Daar hebben we nu twee rieten manden met deksel staan maar dat werkt in de praktijk totaal niet waardoor het altijd een bende is.
In de andere kast komen beddengoed, badlakens dat soort dingen. Die lagen nu op zolder maar op de zolder gebruik ik die kasten nu om paardenspullen op te bergen. In de ene komen jassen, dekjes en gewoon los spul wat ik heb en in de andere kast komen al mijn wedstrijdspullen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 13:38

Katja schreef:
Vjestagirl schreef:
Gezien de douane ben je waarschijnlijk beter af als je alleen voor jezelf besteld en de verzendkosten voor lief neemt.

Ze garanderen dat de prijs die je bij hen betaald de totale prijs is en dat je geen extra kosten meer krijgt. Dus ik denk dat dat wel meevalt

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 13:59

Dat is dan wel ideaal. Netjes dat ze dat zo doen.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 14:37

Telpeva schreef:
Voor make-up en andere verzorgings producten kan je eventueel ook kijken op het product zelf voor de houdbaarheid, op de achterkant staat meestal een icoon in de vorm van een potje met open deksel, met een cijfer. Dit is de houdbaarheid van het product in maanden

[ Afbeelding ]

Ik ga zo met dit in gedachten de badkamer weer in. Mijn enige lipstick is zeker 12 jaar oud en bij mijn kapper krijg ik elk jaar met de kerstperiode een klein busje haarlak voor in je tas kado, ik gebruik nooit haarlak dus er staan er zeker 6 in de kast....

Ik denk dat als ik klaar ben, dat ik mijn badkamerkast ook wel weg kan doen omdat er niets meer in staat, geeft ook weer extra ruimte :D :D :D

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 15:43

Vjestagirl schreef:
Ik heb net ontdekt dat 'the container store', de grootste Amerikaanse retailer van opruim-oplossingen ook verscheept naar Nederland... Zodra ik mijn nieuwe huis heb wordt dit n hele grote order!

Neeeeeeeee, waarom zeg je dit nou??? Ik ben juist aan het óntspullen, maar ik word helemaal wild van de foto's op die site. Ik zou een moord doen om in zo'n georganiseerd huis te kunnen leven...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 16:04

ista schreef:
Vjestagirl schreef:

Neeeeeeeee, waarom zeg je dit nou??? Ik ben juist aan het óntspullen, maar ik word helemaal wild van de foto's op die site. Ik zou een moord doen om in zo'n georganiseerd huis te kunnen leven...

Maar dan ontspul je, en dan kun je wat je nog wel hebt mooi organiseren en opruimen en dan is het dubbelop!!

tamary
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 16:42

Maar het voelt als dingen kopen met ontspullen als excuus en dat is zeker een valkuil. Mooi opgeruimd is niet gelijk aan minder spullen in huis hebben wat zeker het of op zijn minst het belangrijkste doel is van deze oefening.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 17:32

Vjestagirl schreef:

Maar als je je huis echt uitgemest hebt, heb je echt geen slimme opruim-oplossingen meer nodig.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 17:34

Voor mij is het belangrijkste doel gelukkig zijn met mijn huis, niet perse 'zo min mogelijk spullen hebben'.
Nou is een huis waar ik gelukkig mee ben er zeker een waar minder spullen in liggen die ik dan niet meer schoon hoef te maken, op hoef te ruimen of me schuldig over hoef te voelen. Maar dat is óók dat wat ik heb mooi is, functioneel is en op een mooie/handige manier opgeruimd is. Dus als ik organizers moet kopen om dat te bereiken dan vind ik dat helemaal oké.

Ik heb 2 ovenschalen gekocht van de week, ondanks dat ik ovenschalen zat had. Deze vond k super mooi, en ik word er gelukkig van als ik ernaar kijk. Dan mogen alle overige ovenschalen naar de kringloopwinkel, daar mag iemand anders er blij van worden.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 17:40

Investeren in spullen waar je echt blij van wordt elke keer als je ze ziet lijkt me nooit verkeerd. Ik probeer zo ook de gewoon praktische/werkende spullen langzaam te vervangen voor beter kwaliteit en spullen waar ik blij van wordt. Dan moeten de andere inderdaad wel weg... en niet blijven omdat het handig is om iets achter de hand te hebben.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 17:53

Vjestagirl schreef:
Voor mij is het belangrijkste doel gelukkig zijn met mijn huis, niet perse 'zo min mogelijk spullen hebben'.
Nou is een huis waar ik gelukkig mee ben er zeker een waar minder spullen in liggen die ik dan niet meer schoon hoef te maken, op hoef te ruimen of me schuldig over hoef te voelen. Maar dat is óók dat wat ik heb mooi is, functioneel is en op een mooie/handige manier opgeruimd is. Dus als ik organizers moet kopen om dat te bereiken dan vind ik dat helemaal oké.

Ik heb 2 ovenschalen gekocht van de week, ondanks dat ik ovenschalen zat had. Deze vond k super mooi, en ik word er gelukkig van als ik ernaar kijk. Dan mogen alle overige ovenschalen naar de kringloopwinkel, daar mag iemand anders er blij van worden.

Gezonde instelling lijkt me, ik heb nu bijna al mijn boeken weggedaan, omdat ik degene die ik opnieuw wil lezen op m’n ereader heb. Een heleboel verkocht voor €1 per stuk, de rest in bananendozen en die breng ik morgen naar een boekenmarkt. :evaw:
En nu heb ik meer ruimte om mijn hondenspellen overzichtelijk uit te stallen en twee boekenkasten eruit levert ook ruimte op. Heerlijk!
Ik ben dol op de container store, maar veel bakken die ze hebben verkopen ze ook bij de action voor iets vriendelijker prijzen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:00

Mijn doel is ook niet om mijn huis zo leeg mogelijk te hebben maar vooral om alles wat we niet gebruiken en niet nodig hebben een keer weg te doen en voorraden een beetje op te maken.
En verder moet ik alles heel goed georganiseerd hebben omdat mijn hoofd tegenwoordig een beetje anders werkt. Dus ik gebruik veel handige bakjes en dat soort dingen zodat ik dingen beter kan vinden.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:05

Netjes Organiseren na “declutteren” is niet verkeerd, dan pas weet je wat je nodig hebt om de spullen te huisvesten.

Nu ik nog in het proces zit gebruik ik gewoon de bakjes/doosjes enz die vrijgekomen zijn tijdens het ruimen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:09

Ja die fase zit ik voor het grootste gedeelte ook nog in.
In mijn voorraadkast heb ik wel nieuwe bakken neergezet en in de lades in de keuken heb ik wat inzetbakjes neergezet. Ik kan enorm slecht dingen vinden dus ik heb nu bijvoorbeeld een bak waar al mijn rijst en pasta in zitten en een bak met alle soorten meel. Dan kan ik die uit de la halen en dan in alle rust zoeken naar wat ik moet hebben.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 15:33

Pfffff, ik heb echt even een dipje. Mijn woonkamer staat inmiddels vol met spullen die verkocht en weggegeven moeten worden en ik heb net 3 dozen met servicegoed naar beneden gehaald die van mijn moeder waren. Ik heb die gekregen van mijn vader maar ga er gewoon nooit iets mee doen en het is best serieus wat waard dus ik ben aan het uitzoeken hoe Catawiki werkt en ga het dan toch maar verkopen. Koop ik van de opbrengst wel iets moois wat me eraan blijft herinneren.

Verder net 3!!! dozen met bierglazen gevonden die mijn man volgens mij al een keer weg zou hebben gedaan dus ik moet die discussie wéér aan gaan.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 17:02

Niks zeggen, gewoon wegdoen. En als hij erover begint heel dom kijken

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 17:09

Ik lees al een tijdje mee en wil me nu toch wel graag melden. Ik kom uit een familie van verzamelaars en heb best moeite om afstand te doen van dingen. Toch wil ik dit jaar de spullen in mijn huis met minstens de helft verminderen. Vandaag begonnen aan de badkamer en hoewel die heel klein is kwam daar toch een behoorlijke volle vuilniszak uit. Ik had nog luchtjes uit de tijd dat ik in een drogist werkte op mijn 16e. Ik lees dus graag mee om gemotiveerd te blijven en om wat praktische tips te krijgen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 17:13

Anoeska27 schreef:
Ik lees al een tijdje mee en wil me nu toch wel graag melden. Ik kom uit een familie van verzamelaars en heb best moeite om afstand te doen van dingen. Toch wil ik dit jaar de spullen in mijn huis met minstens de helft verminderen. Vandaag begonnen aan de badkamer en hoewel die heel klein is kwam daar toch een behoorlijke volle vuilniszak uit. Ik had nog luchtjes uit de tijd dat ik in een drogist werkte op mijn 16e. Ik lees dus graag mee om gemotiveerd te blijven en om wat praktische tips te krijgen.

Ik denk dat de meest practische tip is om je gevoel zo veel mogelijk uit te zetten. Rationeel bedenken of je iets wel gebruikt hebt in het afgelopen jaar/jaren en je niet te laten leiden door "oh, zo veel goede herinneringen".

Succes!

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 17:42

Katja schreef:
Verder net 3!!! dozen met bierglazen gevonden die mijn man volgens mij al een keer weg zou hebben gedaan dus ik moet die discussie wéér aan gaan.

Weggooien, en als hij ernaar vraagt zeggen “Oh die had je toch al lang geleden weggedaan” :o?

Telpeva
Moderator Algemeen
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 17:48

Dat zou ik zelf echt niet doen, zelf beetpakken en weggooien, wanneer hij er blijkbaar zo'n moeite mee heeft om het weg te doen. Zou ik ook niet prettig vinden als een ander dat zou doen met mijn (oude) verzamelingen.
⚠️ Telpeva kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.